26 septembrie 2010

Credite de la CEC, fara garantii, pentru reabilitarea termica a blocurilor

Senatorul PD-L Petru Filip a precizat, sambata, la Oradea, ca asociatiile de proprietari au posibilitatea de a solicita un credit de la CEC, cu garantii guvernamentale 100%, pentru reabilitarea termica a blocurilor de locuit.

"Pentru reabilitarea blocurilor de locuit, asociatia de proprietari poate sa ia credit de la CEC, cu garantii guvernamentale 100%, dobanda fiind subventionata integral de stat. Fiind garantie guvernamentala fata de CEC, asociatia de locatari este degrevata practic de apasarea garantiilor. Oamenii nu mai sunt obligati astfel sa-si ipotecheze apartamentele", a declarat senatorul Petru Filip, intr-o conferinta de presa.

Potrivit acestuia, creditul poate avea ca destinatii izolarea termica a peretilor exteriori, inlocuirea tamplariei exterioare cu tamplarie performanta energetic, termohidroizolarea, termoizolarea planseului peste subsol, repararea, inlocuirea instalatiei de distributie a agentului termic, repararea/achizitionarea unui montaj centrala termica de bloc, scara, respectiv a centralei termice aferente locuintei unifamiliale, precum si instalatiile aferente, introducerea unor sisteme alternative pentru asigurarea partiala/totala a energiei pentru apa calda, consum, iluminare sau incalzire.

Perioada maxima a creditarii este de 60 de luni, valoarea fiind maximum 90% din devizul de executare a lucrarilor, dar nu mai mult decat urmatoarele plafoane: 1.850 de euro pe camera de locuit, echivalent in lei inclusiv TVA, 7.400 de euro, echivalent in lei inclusiv TVA, pentru finantarile solicitate de persoanele fizice.

In ceea ce priveste contributia proprie, aceasta este de minimum 10% din valoarea de executie din devizul general. Potrivit senatorului, perioada de tragere este de maximum 6 luni calendaristice, rambursarea, in rate lunare egale si consecutive.

3 comentarii:

  1. buna...m am mutat recent la un parter, bloc de 4 etaje. apartamentul arata fffff bine, in schimb am o maaaare problema cu aspectul blocului(in scara blocului ...usa de la intrare, peretii scorojiti, si vopseua de pe pereti....galbena urataaaa rau)....vreau sa stiu

    1. daca suport doar yo cheltuielile pt renovare, doar la parter(varuit/vopsit), administratorul trebuie sa ma scada de la cheltuieli gen fond de reparatii/ de rulment/ intretinere....etc.

    2. ce pot face pt a evita problemele de la subsol, ink nu e cazul, dar as vrea sa previn...sau daca ma duc sa inspectez subsolul de ce anume trebuie sa tin cont cand verific...

    p.s. 1.sunt doar 2 apartamente pe nivel. iar ap nostru e sg care are 2 camere, in rest sunt cu 3 sau 4

    2. din ce am vazut nu sunt datorii/restante la intretinere, in schimb SUNT FFF MARI sumele cu intretinerea blocului(ex fondul de rulment de aproape 600 sau 800 ron)si NU SE VEDE ABSOLUT NIMIC IN CARE sa se fi investit

    ms anticipat

    RăspundețiȘtergere
  2. la parter :)

    zugrăvirea parterului, înlocuirea ușilor, etc sunt cheltuieli comune ce trebuie sa fie suportate de întreaga asociație. In cazul în care plătiți d-voastră, pe baza facturii și a chitanței, cheltuiala poate fi dedusa de la întreținere.

    - puteți sa verificați instalațiile de la subsol, împreună cu Administratorul.

    - nu se justifica un fond de rulment asa de mare. Fondul de rulment trebuie sa fie la nivelul lunii în care întreținerea a fost cea mai mare. Spre exemplu în Ianuarie 2010 întreținerea la apartamentul dvs. a fost de 350 lei - atât trebuie sa fie și fondul de rulment la nivelul unui an.

    membru de comitet

    RăspundețiȘtergere
  3. este super fratilor. spor la afaceri cu reabilitarea

    RăspundețiȘtergere

Vă rugam să specificați "Numele" pentru o identificarea mai ușoară a răspunsului.... Mulțumim!

Dacă vă place acest Blog, va rugăm să-l susțineți printr-un click pe anunțul de mai jos. Mulțumim!