28 februarie 2010

Cine sa ne curete orasul?

Bucurestenii ar fi putut sa fie pusi in situatia sa curete tortuarele din fata caselor in fiecare sambata, intre orele 9 si 12, si amendati cu intre 200 si 500 de lei daca nu ar fi facut-o. Cei care apartin cultelor religioase ce au sambata zi de sarbatoare ar fi spalat trotuarul in alta zi, iar firmele ar fi trebuit sa iasa luni la curatenie.
Chiar daca a fost respinsa, propunerea consiliului local a starnit o adevarata revolta printre bucuresteni. E o masura comunista!, s-au ratoit exact cei care zi de zi se plang ca traiesc intr-un oras murdar. Toti vor curatenie, dar sa o faca altcineva, ca doar de aia platesc taxa de salubrizare.

Adevarul ar trebui probabil cautat, ca de obicei, undeva pe la mijloc.

Ne minunam cum in alte capitale europene pantofii nu se umplu de praf, iar masinile nu trebuie spalate o data pe saptamana. Ne place ca nu vedem coji de seminte si nici hartii aruncate pe jos. Cu sigurata ca acolo serviciile de salubritate sunt cu mult mai bine organizate, insa nu exista astfel de serviciu care sa faca fata murdariei care se acumuleaza intr-un oras, daca locuitorii acelui oras nu fac decat mizerie.

De fapt, acesta este marele beneficiu al iesirii la curatenie. Ar putea fi o modalitate de civilizare intr-un oras extrem de necivilizat. Pana cand nu pui tu insuti mana sa faci curatenie, nu inveti sa o respecti. Este o regula valabila de la nivelul micro al propriei case, pana la nivelul macro al orasului. Abia atunci incepi sa gandesti inainte de a arunca hartia, mucul de tigara sau coaja de samanta pe strada. Iar daca nu vrei sa pui tu insusi mana, macar platesti pe cineva sa o faca in locul tau, dar macar costul mizeriei devine unul concret. Ar putea creste astfel si intransigenta fata de nesimtiti, dar si masura in care copiii sunt educati sa faca si pastreze curatenia.

Cat despre efortul propriu-zis, sa fim seriosi! Cati bucuresteni au in fata proprietatii mai mult de cativa metri de trotuar care pot si rezolvati rapid cu cateva galeti de apa si detergent? In cazul blocurilor e chiar mai putina treaba daca ne gadim in grija cator familii cade cate o bucatica de trotuar. Ne e rusine sa facem curat? Mai bine ne-ar fi rusine sa sa facem mizerie.

In plus, cu cat mai curata e strada, cu atat mai curata pastram si propria casa.

Reglementarea a fost insa conceputa intr-un mod cu totul nefericit. Consiliul general nu are dreptul sa ii lege pe bucuresteni de oras sambata de sambata. In plus, exista si oameni care lucreaza sambata. Nu ii poti pune sa alega intre absenta de la serviciu si amenda de la primarie. De-abia fixarea momentului in care trebuie facuta curatenia are iz comunist. Ceea ce ar trebui sa intereseze este rezultatul indeplinirii acestei obligatii, nu momentul executarii ei. Amenda trebuie data pentru mudarie, nu pentru ratarea unui anumit moment.

Nici nu imi dau seama cum poate primaria sa verifice masura in care bucurestenii isi indeplinesc obligatia. Nici daca mobilizeaza toti angajatii din subordinea sa, Sorin Oprescu nu are cum sa acopere toate strazile din Capitala in doar trei ore.

Dincolo de inspiratia si inteligenta edililor, problema ramane. Nu vom avea un oras curat pana cand nu il vom face si nu il vom pastra curat. Dupa cum nu vom avea un trafic vicilizat pana cand nu vom circula fiecare dintre noi civilizat, nu vom avea copii educati pana cand nu ii vom educa cum se cuvine si tot asa. Nimic nu cade din cer. Ziare.com

27 februarie 2010

Sunteţi de acord cu amendarea stăpânilor care nu curăţă după câini?

 De cinci ori Primăria Capitalei a încercat să impună o serie de măsuri prin care îşi propune să-i civilizeze şi să-i educe pe stăpânii de câini.
În primul rând, autorităţile vor să condiţioneze posibilitatea de a avea un câine într-un apartament de bloc de acordul vecinilor şi al asociaţiei de proprietari. De asemenea, stăpânii vor fi obligaţi să aibă în dotare, când ies cu câinii la plimbare, făraş, mătură şi pungă care vor fi folosite pentru a ridica dejecţiile şi pentru a curăţa locul. Alte măsuri prevedeau obligaţia de a curăţa trotuarul din faţa casei.
Vineri seara, măsurile au picat la votul în Consiliu, pentru a cincea oară.

Dar, o hotărâre de Consiliu din 2005, îi obligă pe stăpânii de câini să strângă mizeria pe care o fac animalele pe stradă. În caz contrar, amenzile încep de la 200 de lei şi pot ajunge la 500 de lei.

O chestiune de educaţie

Fiecare proprietar de animal ar trebui să strângă după el în mod normal, explică medicul veterinar Nicoleta Mihai, care precizează că acest lucru ţine de îngrijirea animalului.

Ea consideră că autorităţile trebuie să recurgă la amenzi pentru că, altfel, oamenii nu vor deveni conştienţi de acest aspect. La fel se întâmplă şi în cazul sterilizării câinilor, foarte mulţi stăpâni refuzând să îşi sterilizeze animalul şi apoi abandonând puii pe stradă, ceea ce nu face decât să ridice numărul de câini comunitari.

„Este o problemă de civilizaţie şi de educaţie, dar care ţine şi de igienă. Oamenii care nu au câini vor să iasă pe stradă într-un oraş curat”, spune medicul veterinar.

Este inestetic

Legea care le permite autorităţilor să dea aceste amenzi există din 2005, dar nu a fost aplicată. Singurul sector unde s-au luat măsuri este cel conduse de liberalul Andrei Chiliman. În sectorul 1, în zonele intens pietonale şi în marile parcuri au fost instalate coşuri speciale pentru a strânge mizeria lăsată de câini, după modelul din străinătate.

Iată ce prevede HCGMB nr. 243/20.10.2005: "Art. 1. Se interzice plimbarea pe domeniul public (alei asfaltate, trotuare) a câinilor de companie, fără ca proprietarul acestora să dispună de materialele necesare pentru curăţirea locului şi evacuarea dejecţiilor fiziologice. Art. 3. Se interzice plimbarea câinilor de companie fără lesă prin parcuri şi grădini, iar cei din categoria câinilor agresivi fără botniţă, unde proprietarul animalului de companie trebuie să păstreze curăţenia. Art. 4 Prin materiale necesare păstrării curăţeniei, în temeiul art.1, se înţelege fie ca proprietarul să aibă asupra sa mătură, făraş şi pungă de unică folosinţă, fie mănuşi şi pungi de unică folosinţă. Art. 5. Nerespectarea prevederilor prezentei hotărâri constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 1 la 5 milioane ROL (100-500 RON)".

Poliţistul are nevoie de flagrant

Poliţiştii comunitari sunt aceia care pot da amenzile stăpânilor de câini ce nu strâng dejecţiile animalelor. Problema este că, pentru a putea da o amendă, poliţistul comunitar trebuie să îi prindă în flagrant pe stăpân şi animal, după cum explică un agent de poliţie, care nu a dorit ca numele să îi fie menţionat.

Adică, dacă vreţi să reclamaţi un vecin, trebuie să ştiţi cam pe la ce oră iese cu câinele la plimbare şi să îl chemaţi pe poliţistul comunitar din cartier. Acesta îl va pândi pe stăpân şi îl va putea amenda doar dacă îl vede că nu strânge după animal. 
Evz.ro

15 februarie 2010

Cat costa intretinerea in apartamentele noi?

Suma lunara platita la intretinere de proprietarii de locuinte situate in ansambluri rezidentiale noi este mult mai mare decat cea scoasa din buzunar de catre proprietarii apartamentelor vechi.
Aceasta poate ajunge si la 1.000 de euro, avand in vedere ca se calculeaza in functie de lifturile suplimentare, camerele video de supraveghere, parcarea subterana sau alte facilitati tehnice oferite de constructor.

Astfel, pe langa cele enumerate mai sus, persoanele care locuiesc in blocuri noi platesc lunar si pentru facilitatile suplimentare, cum ar fi spatiile verzi, locurile de joaca pentru copii, personal de paza, sala de fitness, Spa sau piscina, daca este cazul, scrie - Adevarul.

Nu putine au fost si sunt cazurile in care proprietarii, dupa cateva luni, au decis sa-si vanda apartamentele reclamand efortul financiar urias presupus de acestea.

Costurile de intretinere ale apartamentelor vechi includ numai plata utilitatilor, cheltuieli pentru curatenie si spatii comune, administrator si contabil. In privinta ansamblurilor rezindentiale noi lucrurile stau putin diferit. 
Ziare.com

14 februarie 2010

Repartitoarele de caldura ar putea sa dubleze factura

Repartitoarele ar putea sa mareasca factura la caldura cu 200% in luna ianuarie. Specialistii sustin ca acest lucru s-ar putea intampla pentru ca sistemul de calcul al firmelor de repartitoare este gresit.
O alta problema care poate scumpi facturile celor cu repartitoare de caldura este montarea incorecta a acestora, informeaza Antena 3.

Dispozitivele actioneaza asemeni termometrelor si inregistreaza inclusiv caldura emanata de aragaz sau de teava de apa calda.

Factura la intretinere creste chiar daca va inchideti caloriferele. Orice sursa de caldura din casa, chiar si un televizor, aduce un plus de unitati pe afisajul repartitorului.

Daca apartamentul este plin de electronice si electrocasnice si e bine izolat cu geamuri termopan, locatarul ar putea plati mai mult decat platea inainte de a-si instala repartitoare.

Romanii pot sa renunte la aceste dispozitive, dar numai in anumite conditii. Ei trebuie sa stabileasca acest lucru impreuna cu Asociatia de proprietari.

12 februarie 2010

Facturile la intretinere vor fi mai mari cu 20% in ianuarie

Facturile la intretinere vor fi mai mari cu cel putin 20% in luna ianuarie, comparativ cu luna decembrie a anului trecut, din cauza gerului si a cresterii pretului la gigacalorie.
Radu Opaina, presedintele Federatei Asociatiilor de Proprietari din Romania, a declarat, pentru Mediafax ca valoarea facturilor la intretinere va creste diferit de la judet la judet, in functie de pretul practicat pentru gigacalorie, cele mai mari scumpiri fiind asteptate in judetele Arad, Alba, Vrancea - in municipiul Focsani, Vaslui, Constanta - in Mangalia, Sibiu si Brasov.

Cea mai mica majorare a facturilor la intretinere, de 20 la suta, se asteapta sa fie inregistrata in Bucuresti.

Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat, in 27 ianuarie, proiectul de hotarare prin care municipalitatea subventioneaza marirea pretului la gigacalorie, astfel incat bucurestenii sa plateasca acelasi pret, ca in 2009, la energia termica.

10 februarie 2010

Administratori fără atestat

Mai bine de jumătate din administratorii de bloc care s-au prezentat la examenul final de atestare a statutului de administrator au ieşit trişti din sălile de examinare.
Din 27 de candidaţi care au participat la concurs în luna ianuarie, în sectorul 4, doar 14 au trecut probele şi au dreptul să profeseze în continuare. Atestatul de adiministrator poate fi retras de către autoritatea care l-a eliberat, dacă persoana în cauză a fost condamnată prin hotărâre judecătorească, rămasă definitivă, pentru săvârşirea cu intenţie a unei infracţiuni (calomnie, delapidare etc.).

8 februarie 2010

Certificatul energetic va impulsiona reabilitarea

Producătorii de materiale de construcţii folosite la procesul de reabilitare termică se aşteaptă ca introducerea certificatului energetic să impulsioneze cererile pentru acest program, însă nu îşi mai pun speranţe într-un câştig din această zonă, după experienţa anilor trecuţi, când bugetele alocate pentru reabilitare au fost foarte mici.

„Este posibil ca introducerea certificatului energetic să impulsioneze cererile de reabilitare termică, dar mă tem că la numărul mic de tranzacţii de pe piaţă nu va fi cine ştie ce. Ar trebui să fie un semnal pentru proprietarii de apartamente, dar cum legea nu prevede sancţuni şi nu îi obligă să îşi procure acest document, decât în cazul unei tranzacţii, se va aplica tot româneşte. Certificatul energetic va fi ca şi reabilitarea termică, un plasture pus pe acelaşi picior de lemn. Insuficient care să mişte motoarele“, a declarat pentru capital.ro Claudiu Georgescu, preşedintele Asociaţiei Producătorilor de Materiale de Construcţii din România.

Potrivit acestuia, pentru ca programul de reabilitare să funcţioneze ar trebui reduse sau tăiate subvenţiile către centralele termice şi banii să fie redirecţionaţi către aceast program. El mai spus că ar trebui reduse ajutoarele de încălzire şi creat un fond de garantare pentru cei care nu pot acoperi costul reabilitării.

Lipsa banilor taie orice imbold

„Sunt sceptic în ceea ce priveşte revigorarea pieţei materialelor de construcţii utilizate în procesul de reabilitare termică ca urmare a introducerii acestui document. Lipsa banilor şi experienţa anilor anteriori în ceea ce priveşte nivelul sumelor alocate acestui gen de proiecte ne arată că nu ne putem aştepta la o revigorare a pieţei materialelor de construcţii, la nivelul solicitărilor beneficiarilor acestui proiect şi la nivelul potenţialului şi nevoilor de relansare a activităţii firmelor româneşti care activează în domeniul constructilor“, a explicat Adrian State, directorul general al Den Braven România, producător de spume poliuretanice, produs utilizat în montajul de tâmplărie de uşi şi ferestre.

State consideră că certificatul energetic reprezintă o dovadă de profesionalism, în ceea ce priveşte diagnosticarea corectă, din punct de vedere termic, a situaţiei actuale a locuinţelor şi va duce la o creştere a cererilor de reabilitare termică.

Impactul nu atinge producătorii

„Certificatul energetic va crea o presiune pe cel care doreşte să facă o tranzacţie, fie vânzare sau închiriere, dar nu înseamnă că va avea un impact asupra producătorilor de materiale de construcţii. Acest document este obligatoriu doar în cazul tranzacţiilor şi nu va avea un impact mare asupra creşterii cererilor de reabilitare termică“, este de părere Adriana Iftime, directorul general al Patronatului Societăţilor din Construcţii.

În ceea ce priveşte reabilitarea, aceasta consideră că la noi s-a creat un precedent în 2009, când o serie de primari au subvenţionat costurile ce trebuiau suportate de asociaţiile de proprietari, iar acum oamenii vor reabilitare gratis.

„Vom vedea dacă primarii filantropi vor mai putea susţine în acest an şi pe viitor aceste costuri. Noi suntem printre puţinele state din Europa în care costul este susţinut în proporţie de 50% de către stat, chiar 100% în unele cazuri, în rest statul intervine cu maximum 20%“, a conchis Iftime.

Autorităţile gândesc pozitiv

Ministrul secretar de stat Ioan Andreica a declarat într-un interviu pentru capital.ro că se aşteaptă la o reacţie pozitivă care să influenţeze procesul de reabilitare. „Oamenii vor vedea cât de mult diferă consumul între un bloc reabilitat şi unul normal“, a spus Andreica.

Pentru anul acesta, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului are de reabilitat termic 25.000 de blocuri, toate începute de anul trecut, când din 43.000 începute au fost predate doar 15.000 de blocuri.

Guvernul a decis vineri să amâne pentru săptămâna aceasta discuţia privind introducerea certificatului energetic, care ar urma să intre în vigoare la 1 martie.

La cine reclamati neregulile la bloc!

În cadrul Asociaţiilor de Proprietari există, de multe ori, probleme, iar locatarii aşteaptă ca acestea să fie rezolvate de conducerea blocului. Ei bine, lucrurile nu ar trebui să stea aşa, deoarece orice proprietar poate face sesizări sau cereri la instituţiile abilitate. Radu Opaina, (pentru Libertatea.ro) preşedintele Federaţiei Asociaţiilor de Proprietari din România (FAPR), vă spune care sunt acestea.

Iată care sunt instituţiile care au dreptul, prin lege, să intervină şi să soluţioneze problema reclamată de locatari/proprietari:

- Primăria de sector sau din localitate, prin Serviciul Relaţii cu Asociaţiile. Funcţionarii acesteia au obligaţia ca, la cererea oricărui proprietar, să intervină la faţa locului, să verifice respectarea legii şi să aplice sancţiuni celor vinovaţi de abuzuri şi ilegalităţi în bloc;

- Secţiile de poliţie teritoriale. Poliţiştii pot interveni în cazuri de tulburare a liniştii publice, de nerespectare a normelor de convieţuire socială, pentru nedeclararea persoanelor în Cartea de imobil, pentru fraude, abuzuri, neglijenţă în serviciu şi trafic de influenţă;

- Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, prin filialele teritoriale. Poate ancheta şi sancţiona aspru oricare furnizor de servicii care face abuzuri, chiar prin prevederi contractuale; 
- Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice

- A.N.R.S.C. Funcţionarii acestei instituţii au obligaţia ca pentru orice problemă care afectează cetăţeanul cu privire la apă, gunoi, căldură, repartitoare să intervină pentru rezolvare, sancţionând sau chiar eliminând furnizorul în cauză de pe piaţa serviciilor publice.

7 februarie 2010

20 de sfaturi să reduci consumul de energie electrică

Te ia durerea de cap când vezi factura la energie electrică? Ai vrea să reduci consumul de curent, dar frigiderul, maşina de spălat, aspiratorul, becurile îţi sunt indispensabile? Ei bine, Gabriela Geană, director de marketing la Arctic, îţi dă 20 de sfaturi care te pot ajuta să reduci consumul de energie. Citeşte mai jos ce trebuie să faci.
Frigider şi congelator
1. Instalează frigiderul într-un loc aerisit şi curat şi ai grijă ca în spatele lui să existe spaţiu, pentru a permite aerului să circule.
2. Evită ca frigiderul să stea lângă surse de căldură! Dacă se află într- un loc unde bate soarele sau lângă aragaz, aceasta va consuma mai multă energie pentru a menţine reci alimentele.
3. Reglează temperatura de răcire şi ţine cont de anotimpuri. Iarna foloseşte cea mai mică treaptă, iar vara măreşte puterea de răcire.
4. Verifică lunar starea garniturii de etanşeizare. Dacă uşa se deschide prea uşor, înseamnă că membrana este slabă şi pierde aer, iar frigiderul consumă mai multă energie pentru răcirea alimentelor.
5. Nu scoate frigiderul din priză, pentru că temperatura din interior va creşte, iar când va fi repus în funcţiune va folosi mai mult curent pentru a realiza răcirea.
6. Micşorează frecvenţa deschiderii uşii frigiderului.
7. Condensatorul - piesa de culoare neagră din spatele frigiderului - trebuie să fie curat. Depunerea de praf reduce performanţele aparatului.
8. Păstrează alimentele în vase acoperite, pentru a evita accelerarea formării gheţii în interior.

Maşina de spălat rufe
9. Pentru un consum mai mic de energie e indicată folosirea capacităţii maxime de încărcare a maşinii, selectând ciclul de spălare optim şi cea mai mică temperatură la care pot fispălate rufele. Temperatura e cel mai important factor în stabilirea duratei programului de spălare şi implicit al consumului de energie electrică/ ciclu de spălare. De exemplu: dacă pentru spălarea rufelor din bumbac vei reduce temperatura de spălare cu 10°C (de la 50°C la 40°C), durata programului va scădea cu 7%, iar consumul de energie electrică va fi mai mic cu 9%.
10. Alege detergenţi de calitate, care permit spălarea rufelor la o temperatură scăzută, respectiv permit utilizarea programelor economice.
11. Usucă hainele consecutiv, pentru a nu fi nevoie ca maşina să se încălzească pentru următorul ciclu de uscare. Astfel, consumul de energie la a doua rundă va fi redus la jumătate.

Televizorul
12. Opreşte televizorul de la butonul on-off, atunci când nu-l utilizezi mai mult de unadouă ore (închis doar de la telecomandă, aparatul consumă energie electrică; deşi nu e un consum mare - 0,25 w - 2 w/oră - e unul continuu).
13. Dacă obişnuieşti să mai adormi în faţa televizorului, poţi programa aparatul să se oprească singur la ora dorită, prin setarea funcţiei “timer”. Astfel, dacă ştii că nu rezişti mai mult de ora 23.00, de pildă, programează oprirea automată, iar aparatul nu va mai consuma electricitate până dimineaţa.

Aspiratorul
14. Curăţă periodic filtrele, de preferinţă imediat după ce ai terminat de aspirat.
15. Utilizează adecvat periile, în funcţie de materialul sau de suprafaţa pe care o aspiri.
16. Reglează turaţia motorului (dacă aspiratorul dispune de variator de turaţie) în funcţie de zona supusă curăţeniei.

 Priza programabilă
17. Acest dispozitiv e un aparat care se montează la o priză electrică obişnuită şi în acelaşi timp permite conectarea altor echipamente electrice. Iar în funcţie de programul setat, priza programabilă permite alimentarea consumatorului doar în intervalul de timp selectat de utilizator, astfel nu se consumă curent în cazul aparatelor care sunt în stand-by.

Maşina de spălat vase
18. Dacă ai o maşină mai veche, este bine ca la spălare să scoţi din funcţiune termostatul.
19. În loc să foloseşti funcţia de uscare a maşinii de spălat vase, opreşte maşina după ce paharele şi farfuriile au fost clătite şi lasă-le să se usuce singure.

Becurile economice
20. Înlocuieşte toate becurile din casă cu cele economice. Chiar dacă te vor costa mai mult, consumul acestora e cu 80% mai mic decât al celor clasice.
Libertatea.ro

Certificatul energetic pentru clădiri ar putea redeveni obligatoriu din martie

Certificatul energetic pentru clădiri ar putea redeveni obligatoriu din luna martie a acestui an, dacă Guvernul va aproba ordonanţa de urgenţă privind reintroducerea certificatului, propusă de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT), a anunţat joi instituţia.

Oficialii MDRT s-au întâlnit miercuri cu reprezentanţii Uniunii Naţionale a Notarilor Publici, Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor Imobiliare, Asociaţiei Auditorilor Energetici, Ligii Asociaţiilor de Proprietari HABITAT, Asociaţiei Inginerilor de Instalaţii din România şi profesori ai Facultăţii de Instalaţii din Bucureşti, pe tema introducerii certificatelor energetice pentru clădiri.

“S-a discutat despre reintroducerea obligativităţii existenţei certificatului energetic în tranzacţiile imobiliare, în contextul introducerii pe agenda Guvernului a Ordonanţei de urgenţă de amendare a prevederilor referitoare la acest aspect. În situaţia în care, Guvernul aprobă Ordonanţa propusă de MDRT, certificatul energetic pentru clădiri va redeveni obligatoriu din luna martie 2010″, se arată într-un comunicat al ministerului transmis joi MEDIAFAX.
Potrivit MDRT, în perioada următoare se va intensifica procesul de atestare tehnico-profesională a auditorilor energetici şi vor fi omologate câteva programe de calcul utile auditorilor energetici.
Totodată, centrele universitare care organizează cursuri pentru viitorii auditori, vor organiza şi cursuri de iniţiere în folosirea acestor programe.
Uniunea Notarilor Publici va face o serie de propuneri pentru normele de aplicare a legii, astfel încât să fie eliminate orice neajunsuri în momentul tranzacţionării clădirilor.
Sursa: MEDIAFAX

5 februarie 2010

5 întrebări pe care le primim la angajare

În această perioadă, în care tot mai multe persoane rămân fără loc de muncă din cauza restructurărilor, a fi acceptat la un interviu pentru un job este un moment important. Aşadar, trebuie să fiţi pregătiţi cu răspunsuri corecte la cele mai uzuale întrebări. Specialiştii de la www.myjobs.ro vă spun care sunt acestea. 1. De ce aţi trecut atât de des de la un loc de muncă la altul?
Răspunsul corect: În trecut, am făcut greşeala să accept un job bazându-mă doar pe salariul oferit. Această strategie a însemnat să trec de la un loc de muncă la altul, pentru că nu eram niciodată mulţumit. Acum doresc să lucrez pentru o companie unde să fiu recompensat pentru munca mea.

2. De ce ar trebui să vă angajăm?
 Răspunsul corect: În loc să vă dau un răspuns standard, aş vrea să vă arăt efectiv ceea ce ştiu să fac.

3. De ce vreţi să plecaţi de la actualul serviciu?
 Răspuns corect: M-am familiarizat îndeajuns de mult cu activitatea mea şi cu compania. Caut o nouă poziţie ca să mă pot dezvolta şi să aduc un suflu nou în organizaţia dv.

4. Cât intenţionaţi să lucraţi în această companie?
Răspunsul corect: Plănuiesc să rămân la acest job atât cât pot contribui performant şi creşte profesional.

5. Ce pretenţii salariale aveţi?
Răspuns corect: Pe baza responsabilităţilor pentru acest job, mă orientez către un salariu între «x» şi «y» lei net.

3 februarie 2010

Pierderile de la bloc cresc costul întreţinerii.

Vi s-a întâmplat să plătiţi mai mult la întreţinere, iar când aţi cerut lămuriri, vi s-a spus că acest lucru este cauzat de pierderile mari din reţea? Radu Opaina, preşedintele Federaţiei Asociaţiilor de Proprietari din România, vă spune cum stau de fapt lucrurile.

Pierderile de la bloc reprezintă diferenţa de consum dintre factura generală la utilităţi şi suma consumurilor individuale citite pe contoarele din apartamente. Ele se repartizează proprietarilor după cota-parte indiviză. Principalele cauze ale apariţiei acestora sunt:

1. existenţa unei mici avarii la instalaţia comună a blocului, fie în pământ, de la căminul de branşament până la intrarea în bloc, fie în subsolul blocului. Pentru a face verificarea, închideţi robineţii tuturor coloanelor verticale din subsol şi observaţi dacă contorul general înregistrează consumul;

2. necitirea, în aceeaşi zi, a contorului general şi a contoarelor individuale;

3. nedeclararea corectă a consumurilor individuale din partea proprietarilor;

4. legături greşite sau intenţionat făcute ale maşinii de spălat rufe, care determină prezenţa apei calde pe conducta de apă rece şi care învârte contorul de apă rece în sens invers;

5. calcul greşit din partea administratorului;

6. diferenţa de clasă metrologică între contoarele individuale şi contorul de branşament;

7. defectarea contorului de branşament şi estimarea consumului după reguli greşite.

2 februarie 2010

Google fotografiaza strazile romanesti: In 2010 o sa fim online

Romanii ar putea in curand sa se plimbe virtual pe strazi din principalele orase ale tarii, prin Google Street View, un serviciu online care permite utilizatorilor sa vada imagini panoramice si care ar putea cuprinde si Romania din 2010.
"Avem mai multe masini care colecteaza imagini pentru Street View in diverse regiuni ale Europei si am fost si in Romania", a precizat pentru ZF Alla Zabrovskaia, directorul de comunicare al biroului Google din Rusia.

Nu se poate vorbi inca de o data oficiala de lansare, pentru ca procesul de procesare a imaginilor poate dura mai multe luni.

Pana in prezet, Google Street View ofera imagini din diverse orase din Statele Unite, Canada, Marea Britanie, Franta, Italia, Spania, Olanda, Portugalia, Elvetia, Cehia, Japonia, Taiwan, Australia si Noua Zeelanda.

Pentru a accesa serviciul trebuie sa intrati pe portalul Google Maps sau aplicatia Google Earth.

Romanii de la eXtreme Soft Group au scos pe piata o aplicatie similara, Norc.ro, care functioneaza dupa aceleasi principii ca Google Street View si acopera in prezent o mare parte din Europa de Est - Romania, Polonia, Austria, Cehia, Ungaria, Slovacia si Rusia. Sursa: Ziare.com

1 februarie 2010

200 de blocuri din sectorul 1, reabilitate termic in 2010

Primarul sectorului 1, Andrei Chiliman, a anuntat ca in 2010 va intensifica programul de reabilitare termica a blocurilor si isi propune sa includa peste 200 de imobile.
In acest an vor fi reabilitate termic peste 200 de imobile din cartierele Pajura, Bucurestii Noi, Calea Grivitei, Ion Mihalache si Baneasa, informeaza un comunicat al Primariei Sectorului 1 remis Ziare.com.

"Blocurile reabilitate termic sunt blocuri ca si noi, cu un aspect urbanistic placut, care ofera un confort termic locatarilor acestor imobile. Acest lucru se reflecta deja prin facturi mai mici cu 40% pentru consumul de agent termic in blocurile din Sectorul 1 la care reabilitarea termica a fost finalizata", a declarat Primarul Sectorului 1, Andrei Chiliman.

Peste 4.500 de familii din Sectorul 1 locuiesc deja reabilitate termic de administratia locala fara ca locatarii sa plateasca vreun ban pentru aceasta investitie. Primaria Sectorului 1 finanteaza jumatate din costurile reabilitarii termice a blocurilor, restul de 50% din costuri provenind de la bugetul de stat.
Sursa: Ziare.com
Autor: Irina Ursu