29 mai 2011

Întrebări şi răspunsuri Asociaţii de Proprietari - Administratorul de bloc poate fi angajat printr-o convenţie civilă


Sunt administrator de bloc. Pe un proprietar care nu aduce indexul de apometre la apă rece şi apă caldă pot să-l trec la pauşal? Câţi metri cubi de persoană să trec: 4 sau 5 metri cubi?
Răspuns: În cazul dv., se estimează consumul individual conform ultimului consum declarat de proprietar. Regularizarea consumului se va face atunci când proprietarul va declara următorul consum.

Cum poate fi plătit administratorul dacă are o normă de 12 ore pe lună?
Răspuns: Administratorul de imobile poate fi angajat fie printr-o convenţie civilă, fie pe bază de contract individual de muncă

Administratorul spune că repartizarea cheltuielii pentru femeia de serviciu se face pe apartament, nu pe număr de persoane, cum era legea veche. Cum e corect?
Răspuns: Cheltuielile asociaţiei de proprietari cu îngrijitorul se repartizează după numărul de persoane care locuiesc, întrucât persoanele prezente produc aceste cheltuieli. Baza legală este OMEF nr. 1.969/2007 anexa 2 lista de plată şi H.G. nr. 1.588/2007.

Cum se iau hotărârile asupra destinaţiei spaţiilor comune?


Răspuns: Prin hotărârea adunării generale sau, în situaţii excepţionale, prin acordul scris al majorităţii proprietarilor, pentru probleme care îi vizează direct, pe bază de tabel nominal.

Mai mult:  Libertatea.ro

27 de comentarii:

  1. care sunt impozitele in cazul conventiei civile?

    RăspundețiȘtergere
  2. Pentru administrator, contabil, îngrijitor, instalator, mecanic, cenzor din afara asociaţiei, se poate încheia convenţia civilă de prestări servicii. Obligaţiile fiscale sunt: impozit, cotele pentru şomaj şi pensii pentru angajat.
    Nu se plătesc şomaj şi pensii în cazul pensionarilor şi al lucrărilor ocazionale.

    RăspundețiȘtergere
  3. la o asociatie de proprietari,cine trebuie sa plateasca semnatura electronica?

    RăspundețiȘtergere
  4. semnatura electronica este necesara pentru transmiterea online a declaratiilor fiscale ale Asociatiei de Proprietari, iar cheltuielile pentru obtinerea semnaturii sunt considerate cheltuieli administrative si se repartizează pe cota parte indiviza tuturor proprietarilor.

    RăspundețiȘtergere
  5. cati metri de apa se trec la pausal de persoana

    RăspundețiȘtergere
  6. In funcţie de cantitatea de apa consumata într-o luna, aceasta se împarte pe numărul persoanelor prezente în imobil în luna de referinţă.

    Spre exemplu, în imobil au locuit în luna August 300 de persoane. Consumul de apa a fost de 900 mc/imobil:

    900 mc : 300 persoane = 3 mc / persoană

    Aceasta cantitate, poate varia in funcţie de consumul de apa din fiecare luna.

    RăspundețiȘtergere
  7. sunt chirias. asociatia de proprietari a hotarat ca cei ce locuiesc in chirie sa plateasca o taxa de chirias de 12.5 lei lunar. este legal acest lucru? platesc o chiria stabilita cu proprietarul si celelalte servicii, ce mi se ofera in plus de 12.5 lei fata de cei ce sunt proprietari?

    RăspundețiȘtergere
  8. Aceasta taxa este nejustificata și fără o baza legala. Puteți acționa Asociația în judecata!

    RăspundețiȘtergere
  9. Sunt presedinte de asociatie, ce acte pot pune la dispozitia a doi locatari conf art 10 alin alin (1) din legea 230/2007?. Orice acte si pe mai multi ann?

    RăspundețiȘtergere
  10. Da, orice acte ce au legatura cu asociatia sau activitatea de administrare. Actele se prezinta in copie sau in prezenta Dumneavoastra pentru consultare.

    RăspundețiȘtergere
  11. Un membru din comitetul executiv de bloc si cu un alt locatar, solicita sa efectueze o verificare a gestiunii asociatiei pe 4 ani, urmare preluarii recente a arhivei cu documente de la vechiul administrator. Se pot preda actele cu proces verbal catre cei doi? Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  12. DA, actele pot fi predate printr-un proces verbal.

    RăspundețiȘtergere
  13. Sunt Fane.. Am o intrebare la d-voastra: Intr-o asociatie de proprietari cine poate verifica actele inafara de cenzori si de cei indreptatiti de art 55 din Leg 230/2007? Se pot da actele la analizat si verificat unor membrii care nu au dovedit calitatea de expert facand referire doar la art 10 din Legea 230/2007? Mercy..

    RăspundețiȘtergere
  14. Va salut.. a-ti putea sa ma lamuriti si pe mine daca la asociatii de proprietari se poate angaja administratorul cu conventie civila sau numai cu contract de munca? Tot Fane sunt..
    Mercy!

    RăspundețiȘtergere
  15. Salut Fane,

    1. Conform legii proprietarii au dreptul sa consulte orice act al asociatiei. Daca doriți o procedura de urmat in acest sens, va sfătuim sa le predați actele in baza unui proces verbal si doar in copie. Originalele actelor rămân la asociație.

    2. Administratorul nu mai poate fi angajat prin convenție civila întrucât activitatea acestuia are caracter permanent. Puteți sa angajați prin convenție civila un instalator sau un electrician, persoana care executa lucrări ocazionale.

    RăspundețiȘtergere
  16. SUNT FANE.. AM O INTREBARE DACA SE CONSTATA PLUS IN GESTIUNEA ASOCIATIEI LA MOMENTUL PRELUARII DE LA FOSTUL ADMINISTRATOR, CUM SE PROCEDEAZA ESTE CAZUL DE A SE APELA LA JUSTITIE? SAU PLUSUL SE INREGISTREZA IN EVIDENTA...MERCY

    RăspundețiȘtergere
  17. Buna ziua,

    Ma numesc Elena si locuiesc intr-un complex rezidential.Presedintele asociatiei,fara a intreba pe toti propietarii a achizitionat o bariera,cu toate ca statutul asociatiei spune ca pentru investitii trebuie acordul tuturor propietarilor.Presedintele ne-a spus ca nu este o investitie si ca va intra in cheltuielile adminsitrative.
    Va rog sa-mi spuneti daca achizitia acestei bariere este o investitie.Din cate stiu in cheltuielile administrative intra salariile(presedinte,femeie de servici, administrator tehnic...).Va rog sa-mi spuneti daca am dreptate.Asociatia noastra are 6 scari.Daca se fac reparatii intr-un bloc,cheltuiala se imparte la toate cele 6 scari.Va rog sa-mi spuneti daca este corect.

    Va multumesc anticipat.
    Astept cu interes raspunsul d-stra!

    RăspundețiȘtergere
  18. Buna Elena,
    Cu privire la modul de repartizare a cheltuielilor de reparații, este important ce scrie în statut sau cum a hotărât Adunarea Generala, este corect sa se împartă si doar la blocul unde au avut loc reparatiile si la toate blocurile. Daca se imparte la toate blocurile, atunci costurile cu reparațiile vor fi mai mici pe apartament.

    In legătură cu bariera, este o investiție, iar achiziția ei trebuia aprobata in Adunarea Generala.

    RăspundețiȘtergere
  19. SUNT GEO AS AVEA O INTREBARE: CUM SE PROCEDEAZA IN CAZUL UNEI ASOCIATII DE PROPRIETARI FORMATA DIN DOUA SCARI, IN CAZUL IN CARE O SCARA DORESTE SA SE SEPARE SI SA-SI CONSTITUE O NOUA ASOCIATIE?

    RăspundețiȘtergere
  20. Se poate, dar este o procedura anevoioasa, din experiența proprie, costurile întreținerii sunt mai ridicate decât in situația in care asociația este compusa din mai multe scări de bloc.

    Pentru separare, trebuie sa incepeti in primul rand cu o adunare generala.

    RăspundețiȘtergere
  21. andreea; buna ziua locuiesc intrun bloc de 11 etaje .momentul de fata am restanta la asociatie de proprietar de 2000lei .Cam la ce suma se intocmeste procesul in tribunal? CA ASOCIATIE DE PROPRIETAR AU DREPTUL SA IMI PUNA PENALIZARI IN FIECARE LUNA ????Si cam pana la ce suma au dreptul de penalizari ???? VA ROG SA IMI TRIMITETI RASPUNSUL PE IMEL andreea_andreea6794.va multumesc anticipat

    RăspundețiȘtergere
  22. Buna Andreea,

    Nu contează suma, ci vechimea restantei, astfel asociația poate da in judecata pe orice restanțier pentru restante care depășesc 90 de zile de la scadenta de plata

    Asociația de proprietari are dreptul, conform legii, de a iniția o acțiune de recuperare a debitelor reprezentând cotele restante la întreținere. O astfel de acțiune, reglementata de Legea 230/2007, poate privi atât datoriile privind cotele restante, cât și penalități la acestea.

    Penalitățile nu pot fi mai mari de 0,2% pentru fiecare zi de întârziere și se vor aplica numai după o perioada de 30 de zile care depășește termenul stabilit pentru plata, fără ca suma penalizărilor sa poată depăși suma la care s-au aplicat.

    Adresa de email pe care ați comunicat-o nu este completa și de aceea v-am pus răspunsul aici.

    RăspundețiȘtergere
  23. georgeta: in urma ploilor din primavara 2 apartamente de la et. 4 si unul de la et. 3 au fost inundate. blocul este hidroizolat si lucrarea mai are 4 ani garantie. adm. spune ca a perdut contractul sau ca firma nu este de gasit? pe 5 mai a.c. a avut loc o sedinta de bloc cu aprox. 12 persoane in care adm+presedintele au prezentat varianta hidroizolare dar mai ales termohidroizolare urmand ca peste cateva zile sa se tina o alta sedinta pentru a prezenta firma, firmele si alte detalii. dupa 20 mai au aparut listele de plata cu o rubrica in plus care continea sumele de bani pe care le datoram in trei rate pentru termoizolatie. unii au inceput sa plateasca, mai ales cei de la garsoniere. un apartament de 2 camere (32 mp+ parti comune da 870). pe 1 si 3 octombrie s-au tinut alte doua sedinte cu 13 aprox. persoane. pe 1 oct. s-a hotarat sa se faca tabele cu semnaturile proprietarilor si optiunile lor. am obtinut o copie (de la adm.) de la scara noastra dar nu si de la celelalte scari. a aparut o decizie a presedintelui cum ca se face termoizolatie deoarece pe 15 mai a avut loc o sedinta cu 18 proprietari, mai toti dela et. 4. (SEDINTA DE CARE NU NEAMINTIM!) si care au decis "termohidroizolatie", ca s-a incheiat contractul pe data de 20 mai si deci vom fi penalizati si dati in judecata cf. legii. daca nu platim pentru ca majoritatea a decis! unul dintre proprietari, membru in comitet, a cerut copii dupa listele din octombrie ocazie cu care a fost agrest verbal si fizic de catre presedintele asociatiei. a primt pe langa injuraturi si agresiuna fizica, copiile cerute. pe listele cusemnaturi au aparuttotfelul de adnotari: achitat, chirias,chirias, nu are procura,etc. am refacut listele si jumatate+1 din 60 de ap sigarsoniere au optat pentru hidroizolatie. acum cateva zile adm. a cumparat materaialele si lucrarea a inceput. nu stim din ce bani ca nu prea sunt, cred ca din alte fonduri. proprietarii au fost din nou la administratie si au cerut devizul lucarii, facturile si contractul. evident ca nu le-au primit. ce ne facem? multi dintre proprietari sunt f. in varsta, bolnavi, 1-2 someri,unii mai au restante la plata utilitatilor. ne simtiminselati si umiliti de adm.si presedinte. au ei dreptulsi cei de la et. 4 sahotarasca pe banii nostri?

    RăspundețiȘtergere
  24. Buna ziua,
    Locuim intr-un bloc care trebuia finalizat anul trecut, facem parte dintr-un complex rezidential inca in executie, desi exista asociatie pe bloc, dezvoltatorul nu a predat imobilul si nici cartea tehnica a acestuia catre asociatie, din cauza unor dispute legate de repartizarea costurilor, suntem amenintati cu debransarea de la apa, contractul fiind inca pe numele dezvoltatorulu. intrebarea este, are acesta dreptul sa mai intervina nechemat si neautorizat asupra instalatiilor interioare, pentru a lua apometrele care sunt montate in exteriorul apartamentelor pe casa scarii daca blocul este vandut 100%, asociatia constituita cum ziceam.

    RăspundețiȘtergere
  25. Buna ziua, Daca apartamentul a fost vândut contorizat, apometrele sunt proprietatea dumneavoastră, nu are niciun drept sa le ridice.

    RăspundețiȘtergere
  26. contabilul asociatiei de proprietari tine evidenta blocului in care locuieste.Are voie?Nu exista conflict de interese?

    RăspundețiȘtergere
  27. Are voie, ce conflict de interese sa fie.

    RăspundețiȘtergere

Vă rugam să specificați "Numele" pentru o identificarea mai ușoară a răspunsului.... Mulțumim!

Dacă vă place acest Blog, va rugăm să-l susțineți printr-un click pe anunțul de mai jos. Mulțumim!