8 septembrie 2011

Fondul de rulment

Fondul de rulment este o plată anticipată pe care proprietarii de apartamente o fac pentru achitarea serviciilor furnizorilor...
Fondul de rulment este al proprietarului şi nu al asociaţiei. Asociaţia doar îl rulează pentru interesele proprietarilor care au dat acest fond.
  • Nici o lege din România nu prevede obligativitate pentru existenţa fondului de rulment.
  • Fondul de rulment nu poate fi folosit pentru a acoperi restanţele proprietarilor sau pentru depozite bancare la termen.
  • Dacă proprietarul optează pentru constituirea fondului de rulment, cuantumul acestuia trebuie să fie egal cu valoarea celei mai mari întreţineri din ultimul an. Existenţa fondului de rulment dă dreptul proprietarului de a plăti întreţinerea mai lejer, adică în termen de 20 de zile de la data afişării.
  • Dacă proprietarul nu doreşte să contribuie cu fond de rulment în asociaţie, atunci are obligaţia să achite întreţinerea în maximum 5 de zile de la afişarea listei, pentru ca asociaţia să aibă banii la timp pentru plata facturilor de consum. Lista de plată se afişează între 20 şi 25 ale lunii.
  • Fondul de rulment se poate restitui fie la cerere, fie la vânzarea proprietăţii.

Mai mult: Libertatea.ro

7 comentarii:

  1. buna ziua.am o problema cu administratorul blocului in care locuiesc de peste 30 de ani .doamna s-a erijat in toate functiile posiblie intro asociatie de proprietari si ia deciziile absolut singura, ceilalti doi,recte presedinte si cenzor,doar semneaza.mentionez ca ultima adunare generala a avut loc in ...2009?!?!?!in urma cu aproximativ 5 luni,doamna a hotarat ca e cazul sa punem faianta in tot blocul,adica 10 etaje.a "evaluat" faiantarea scarii la aproximativ 10.000 ron.cei 42 de semnatari ai tabelului nominal,nu stiu detaliile acelei lucrari,mai exact,nu stiu pretul ...nu stiu sa aiba 3 oferte,nu a venit niciun "specialist" sa evalueze ...e corecta procedura doamnei administrator?multumesc anticipat

    RăspundețiȘtergere
  2. Daca efectuarea lucrării s-a luat cu 50%+1 din membrii asociaţiei de proprietari, atunci este în regula.

    Daca aveţi vreun dubiu asupra modului în care s-a ales firma care sa execute lucrarea, puteţi, ca membru al asociaţiei, sa solicitaţi preşedintelui sa va pună la dispoziţie în copie, actele doveditoare ale acestei lucrări şi modul în care a fost aleasa firma.

    Întotdeauna la o lucrare de asa anvergura ar trebui sa existe o selecţie de oferte.

    RăspundețiȘtergere
  3. CARE ESTE SUMA MAXIMA PE CARE O POATE ATINGE FONDUL DE RULMENT ,TINAND CONT CA LA NOI IN BLOC SANT NUMAI CHIRIASI AI PRIMARIEI?

    RăspundețiȘtergere
  4. Spre exemplu in luna Ianuarie a fost cea mai mare intretinere pe care ati platit-o intr-un an, atat trebuie sa fie si nivelul fondului de rulment.

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna ziua!
    As dori sa stiu daca inlocuirea tevilor de calorifer -parti comune ale blocului se achita din fondul de reparatii?

    RăspundețiȘtergere
  6. Building Manager6 apr. 2014, 19:43:00

    Da, se pot achita din fondul de reparații dacă asa a hotărât Adunarea Generala.

    RăspundețiȘtergere
  7. Buna ziua,
    Am achizitionat de curand un apartament, iar dna administrator refuza sa achite fondul de rulment fostului proprietar. Acesta lasand o datorie la intretinere echivalenta cu suma aceasta. Dansa are dreptul sa tina acel fond ? Ce fac in aceste conditii ? Cui ma pot adresa?

    RăspundețiȘtergere

Vă rugam să specificați "Numele" pentru o identificarea mai ușoară a răspunsului.... Mulțumim!

Dacă vă place acest Blog, va rugăm să-l susțineți printr-un click pe anunțul de mai jos. Mulțumim!