14 decembrie 2011

Ce obligaţii are administratorul la sfârşit de an

Administratorii trebuie să-şi încheie calculele pentru anul care a trecut, cât şi să-şi pregătească un plan de acţiune pentru noul an.
  1. Inspecţie tehnică asupra instalaţiilor de apă, căldură, canalizare, asupra subsolului, terasei, ghenei, faţadei, casei scării şi a altor elemente ale proprietăţii comune. Se face un raport scris cu necesarul lucrărilor de reparaţii pentru 2012, care se dă, sub semnătură, preşedintelui asociaţiei.
  2. Analiza restanţelor din bloc, atât ale proprietarilor, cât şi ale asociaţiei, către terţi furnizori.
  3. Balanţa financiar- contabilă (situaţia activ-pasiv) a asociaţiei la sfârşit de an.
  4. Rezolvarea problemelor de mică anvergură care nu au fost încă soluţionate.
  5. Trebuie să supravegheze curăţenia generală pe spaţiile comune ale blocului.
  6. Să propună preşedintelui sau comitetului executiv o serie de măsuri şi reguli menite să îmbunătăţească activitatea din cadrul asociaţiilor de proprietari.
  7. Să amenajeze administraţia şi avizierul ca pentru Sărbătorile de iarnă. Să aibă grijă să nu fie probleme cu uşa de la intrare, cu interfonul, cu lumina de la parter şi de pe casa scării.
  8. Să îi informeze pe proprietari cu privire la programul de Sărbători şi să dea un telefon de contact în caz de inundaţii sau de alte probleme majore.
  9. Să propună preşedintelui premierea sau orice altă formă de mulţumire faţă de persoanele sau proprietarii care pe parcursul anului 2011 au contribuit necondiţionat la rezolvarea unor probleme din bloc.
Sursa: Libertatea.ro

4 comentarii:

  1. Buna ziua ma numesc Daniel si suntpus in fata unei mari dileme pe 28 09 2011 am fost ales presedintele Asociatiei de Locatari din blocul care locuiesc sa facut Predarea primirea a actelor si a caseriei insotite de Pv,toate au fost Ok pana pe data de 6 01 2012 cand primesc prin posta o instintare de la Asociatia desprinsa din marea asociatie pe data de 28 03 2011 moment in care sa facut si Expertiza Contabila platita in care nu sa constatat nicio suma de plata restanta fata de aceasta,acum in aceasta Scrisoare mi se atrage atentia ca am de plata suma de 4113,73 Ron.Va rog consiliati-ma si pe mine cui trebuie sa ma adresez ca nu mi se pare normal dupa 6 luni de zile si dupa schimbarea intregului Comitet sa fiu anuntat de aceasta datorie. Va multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  2. Restanta trebuie dovedita cu acte, iar dacă acestea prezintă adevărul, atunci restanta trebuie plătită, în caz contrar nu au cum sa solicite la dumneavoastră o suma necuvenita, nici măcar în instanta.

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna ziua, numele meu este Daniela si am doua probleme, una ce tine de caldura si cea de-a doua tine de adminitratora blocului.Eu locuiesc la utimul etaj si nu am repartitoare la caloriferele bucatarie si baie fiind parte comuna si nici nu pot opri caldura pentru ca o opresc la toate apartamentele de pe partea mea. Nu stiu cum s-a calculat caldura pentru ca pe cele doua calorifere am de plata 160 de ron. Nu sunt de acord cu modul de calcul al intretinerii si de aici intervine cea de-a doua problema.Am depus catre presedintele blocului o cerere pentru a mi se explica midul de calcul al intretinerii, documente si facturi care sa ateste suma care este afisata la intretinere, iar distinsa doamna refuza sa imi dea xerox-urile facturilor si celorlalte documente. Doamna administrator trece peste cuvantul domnului presedinte si nu doreste sa imi dea xerox-urile mentionate anterior .A spus ca trebuie sa imi trec nemultumirea in cerere (sa spun ca nu sunt de acord cu modul de calcul al intretinerii), pentru a putea sa ma dea in judecata.Cu firma care se ocupa de citirea repartitoarelor o sa pot rezolva problema, dar cu doamna administrator, nu. Eu ma gandesc ca daca nu doreste sa imi dea acele documente si facturi (dreptul meu de proprietar), are ceva de ascuns. Am depus cererea legal, in termen de 10 zile de la data afisarii intretinerii, desi intretinerea a fost afisata ilegal, pe data de 30.12.2011. Astazi am fost sa ridic acele xerox-uri, pentru ca doamna administrator lucreaza doar in zilele de joi, de la orele 18:00 - 20:00, si de fata cu domnul presedinte nu avrut sa imi inmaneze, chiar daca el a insistat sa imi dea acele documente.
    Va multumesc

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna ziua D-na Daniela,
    Administratorul este angajatul Asociației de proprietari și trebuie sa se supună deciziilor angajatorului. Daca președintele sau un proprietar din bloc ii solicita copii de pe facturi, Administratorul trebuie sa le pună la dispoziție.

    Daca administratorul refuza, atunci Asociația prin Președinte și Comitetul executiv, are o problema de autoritate asupra Administratorului. Daca administratorul nu se supune deciziilor angajatorului, atunci trebuie schimbat.

    In ceea ce privește modul de repartizare a consumului de energie termica, puteți sa va adresați firmei care se ocupa de acest lucru. Aceștia oricum, transmit în fiecare luna documente din care rezulta modul de repartizare a consumului de energie termica. Documente pe care trebuie sa le obțineți de la Administrator sau de la firma în copie.

    RăspundețiȘtergere

Vă rugam să specificați "Numele" pentru o identificarea mai ușoară a răspunsului.... Mulțumim!

Dacă vă place acest Blog, va rugăm să-l susțineți printr-un click pe anunțul de mai jos. Mulțumim!