28 februarie 2011

Locuiţi la ultimul etaj şi vă plouă în casă? Hidroizolaţi acoperişul din fondul de reparaţii


Într-un bloc, conform Legii nr. 230/2007, fondul de reparaţii este obligatoriu. Radu Opaina, preşedintele Federaţiei Asociaţiilor de Proprietari din România, spune că din aceşti bani se reabilitează şi terasa, care la unele imobile constituie o adevărată problemă.

Nu doar proprietarii direct afectaţi pot să observe că terasa are probleme, ci şi administratorul, care are obligaţia să verifice periodic starea proprietăţii comune. În ambele situaţii se anunţă preşedintele asociaţiei.

Adunarea generală îşi dă acordul

Dacă se constată că sunt probleme, se întruneşte urgent comitetul executiv pentru a lua o decizie cu privire la stabilirea fondului de reparaţii necesar pentru terasă şi se convoacă adunarea generală pentru aprobarea sumei şi obţinerea acordului de începere a lucrărilor. Dacă 50%+1 dintre proprietarii prezenţi la adunarea generală nu sunt de acord cu începerea reparaţiilor, atunci lucrarea nu se face, urmând ca toţi cei afectaţi să acţioneze, pentru recuperarea prejudiciilor, împotriva celor care nu îşi respectă obligaţiile legale fireşti într-un bloc. 

Dacă sunt bani la fondul de reparaţii şi proprietarii şi-au dat acordul pentru începerea lucrărilor se declanşează procedura de găsire a unei firme de specialitate serioase şi cu recomandări de la alte asociaţii mulţumite de serviciile ei. Se pot chiar vizita aceste asociaţii. Plata fondului de reparaţii din care se suportă lucrarea se face lunar, prin lista de plată, de către toţi proprietarii, în funcţie de suprafaţa utilă a locuinţelor. Sursa: Libertatea.ro

Anunț: Doriți sa refaceți terasa blocului, apelați cu încredere la o firma specializata sa execute astfel de lucrări. Pentru asociațiile de proprietari plata se poate face și în rate. Click aici pentru firma de hidroizolatii profesionale

27 februarie 2011

Asociaţia de proprietari vă restituie banii dacă reparaţi terasa blocului.

Locuiesc la etajul 10 al unui bloc. Când plouă, apa se scurge în casă. Ne-a distrus pereţii. Administratorul blocului nu vrea să repare terasa, aşa că eu şi soţul meu am hotărât să rezolvăm singuri problema. Constructorul ne-a spus că ne costă în jur de 2.000 de lei. Vreau să ştiu dacă există vreo posibilitate să-mi recuperez aceşti bani.
D C, Iaşi
Răspuns: Orice sumă pe care o plătiți cu titlu de reparare a proprietății comune vi se restituie prin lista de plată într-un termen stabilit de comun acord cu conducerea asociației. Important este ca, pentru lucrarea respectivă, facturile să fie emise pe numele asociației de proprietari. Sursa: Libertatea.ro

Anunt: Scăpați de problema infiltrațiilor de la terasa blocului. Firmă specializată, executăm lucrări de hidroizolații  și termoizolații terase bloc. Contactaţi-ne astăzi, cu noi vremea nu va mai fi o problemă. Click aici pentru: Hidroizolatii profesionale.

25 februarie 2011

Ce cheltuieli se plătesc pentru un apartament nelocuit?

Întrebare: Fiica mea, plecată din ţară de foarte mulţi ani, are un apartament. Nu locuieşte nimeni în el. Nu sunt lămurită într-o privinţă, aşa că aş vrea să ştiu care sunt cheltuielile comune pe care trebuie să le plătească în aceste condiţii. D. A., Hunedoara
Răspuns: Cheltuielile comune ce revin ca obligaţie proprietarului unui apartament nelocuit sunt: reparaţiile, fondul de reparaţii, cheltuielile administrative, inclusiv salarii, cu excepţia îngrijitorului, întreţinerea instalaţiilor comune (interfon, ascensor ş.a.), consumuri/pierderi comune (apă, căldură).

Sunt debranşat şi am centrală. S-a spart ţeava de căldură de la subsol. Sunt obligat să plătesc la asociaţie reparaţia? I. M., Buzău
Răspuns: Toate instalaţiile şi ţevile comune, din afara apartamentelor până la branşamentul blocului, sunt în coproprietatea tuturor locatarilor. De aceea, toate reparaţiile sunt în obligaţia proprietarilor. Debranşaţii pot fi scutiţi numai de la folosinţa instalaţiilor şi a ţevilor comune.

19 februarie 2011

"Ridicarea masinilor este ilegala". Vezi de ce!

Ridicarea masinilor este o operatiune ilegala pe care autoritatile o tolereaza, mai ales ca de aici vin destul bani la bugetele locale.
Pentru a putea ca "saltarea" sa fie legala, autoturismul trebuie sa fie parcat neregulamentar si sa reprezinte un obstacol pentru circulatie, a declarat avocatul Gheorghe Piperea, citat de Realitatea.net

Codul Rutier prevede ca "politia rutiera poate dispune ridicarea si depozitarea in locuri special amenajate a vehiculelor stationate neregulamentar pe partea carosabila si care constituie un obstacol pentru circulatia publica. Ridicarea si depozitarea vehiculelor se realizeaza de catre administratiile publice locale sau de catre administratorului drumului public, dupa caz.

"Prin urmare, ratiunea legii - care trebuie respectata de toate regulamentele adoptate de administratia publica locala in aplicarea acesteia - este ca ridicarea sa reprezinte o masura exceptionala, luata in cazul autovehiculelor parcate intr-o asemenea maniera incat sa constituie un obstacol pentru circulatie", a spus avocatul.

S-au castigat multe procese in instanta

Potrivit lui, firma de avocatura pentru care lucreaza a castigat mai multe procese de acest gen, impotriva Politiei Rutiere, cei din urma fiind obligati de instante sa anuleze contraventiile date si sa ramburseze taxa luata.

"Ori de cate ori te duci cu o astfel de contraventie la instanta, se admite imediat si se dispune restituirea sumei. Numai ca, intre timp, cei care au facut o afacere din aceste parcari ilegale si-au dat seama de pericol", afirma Piperea.

El spune ca firmele care ridica masinile au si gasit o solutie de a evita neplacerile.

"Au facut la nivelul Consiliului Local o hotarare care sa completeze Codul rutier si care sa spuna ca nu mai vine politistul de la rutiera sa te asiste pe tine, firma care ridici masinile parcate ilegal, ci vine politistul de la comunitara si nu se mai emite un proces verbal de contraventie, ci se emite o dispozitie de ridicare, asupra caruia nu mai are rol judecatoria sa se pronunte", a mai spus Piperea.

Cum poti combate autoritatile cu propriile arme

In primul rand, se poate face o plangere contraventionala in care sa se considere ca de fapt dispozitia de ridicare este nimic altceva decat un proces-verbal de contraventie, in care va da in judecata Politia Comunitara si se va cere si restituirea banilor de la Politia Comunitara.

"Sau se poate alege o metoda de atacare in contencios administrativ, in care sa soliciti instantei anularea dispozitiei de ridicare emisa. In fine, se poate inainta o actiune civila, in pretentii, pe care o recomand pentru ca va fi cea mai eficienta, impotriva firmei respective, iar aceasta actiune sa nu fie numai a unei persoane, ci si a celorlate 10.000 de persoane potential a fi afectate", a spus avocatul. Sursa: Ziare.com

17 februarie 2011

Cum suntem furaţi la întreţinere de repartitoare

Sursa articolului:  www.EVZ.ro

Cu voia autorităților, românii care locuiesc în imobile "dotate" cu repartitoare sunt obligaţi să plătească, în această iarnă, facturi cu până la 50% mai mari.

Facturile la întreţinere pentru lunile octombrie şi noiembrie - primele în care caloriferele din apartamentele românilor au fost "dezmorţite" de căldura furnizată de centralele termice - sunt, în mare parte, mai mari cu 50% faţă de cât anunţau autorităţile. Motivul: preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de utilităţi publice (ANRSC), Mircea Matei, le-a permis, printr-un simplu ordin, firmelor care au contorizat imobilele să stabilească cotele procentuale care trebuie achitate de locatari pentru consumul comun de căldură.

"Beneficiază de ceva căldură, deci trebuie să plătească"


"Nu se poate aşa ceva! Cum să laşi firma de repartitoare să decidă cât trebuie plătit pentru părţile comune? 50% e prea mult!", se plânge M-R B, una dintre locatarele blocului de pe Calea Moşilor, din Capitală, care, graţie acestei noi obligaţii, a achitat, pentru octombrie, o factură cu 50% mai mare faţă de luna anterioară. 

"Chiar dacă într-un apartament sunt închise toate repartitoarele, în locuinţă sunt aproape 14-15 grade Celsius. Deci, beneficiază de ceva căldură, aşa că trebuie să plătească", a venit însă replica şefului ANRSC, în opinia căruia locatarii trebuie să achite cheltuielile comune la adevărata lor valoare.

Concluzia vine însă de la pre şedintele Federaţiei Asociaţiilor de Proprietari din România, Radu Opaina: "Cei care nu au repartitoare plătesc mai puţin (maximum 12% cotă comună). E un jaf la drumul mare, o afacere pentru firmele de contorizare".

LOCATARI NEMULŢUMIŢI

"Am ţinut caloriferele închise şi plătesc căldura"


"Am văzut că am de plătit căldura pentru octombrie, deşi am ţinut robinetele închise tocmai ca să fac economie. Iar de la ţevile comune nu ştiu cum am putut să mă încălzesc. Au fost mai mult reci în octombrie. E revoltător, mai ales că nu ne-a avertizat nimeni că vom fi buni de plată", explică, revoltată, E. A., o pensionară care locuieşte de ani buni în blocul de pe Calea Moşilor, din Capitală.

Ieri, în apartamentul acesteia, era cald doar caloriferul din dormitor - singurul care a fost încălzit de când mercurul termometrelor a coborât sub zero grade Celsius.

"Ce facem? Plătim dublu faţă de cât consumăm?"

Alt apartament, acelaşi bloc, aceeaşi poveste. R-M B. a plătit nu mai puţin de 111 lei pentru cheltuielile comune, între care şi încălzirea, în octombrie - dublu faţă de cei 52 de lei achitaţi în aprilie anul acesta, ultima lună a sezonului rece 2009-2010, în care a fost furnizată căldură.

16 februarie 2011

Convenţie civilă pentru angajatii Asociatiei de Proprietari!

- Administratorul, contabilul, îngrijitorul, instalatorul, mecanicul şi cenzorul din afara asociaţiei se pot angaja prin convenţie civilă de prestări servicii. În acest caz, asociaţia are ca obligaţii fiscale: impozitul, cotele pentru şomaj şi pensii pentru angajat. Nu se plătesc şomaj şi pensii în cazul pensionarilor şi al lucrărilor ocazionale. Contractul individual de muncă cu normă întreagă sau parţială e o altă variantă de angajare pentru administrator, contabil, instalator etc. În acest caz, obligaţiile fiscale sunt: impozitul, cotele pentru sănătate, şomaj şi pensii pentru angajat. Pentru angajator, există şi cotele pentru (ITM), accidente, boli profesionale, fondul de concedii şi creanţe salariale. Nu se plăteşte şomaj în cazul pensionarilor. Cea mai avantajoasă formă pentru asociaţie (plăteşte cu 30% mai puţine taxe) şi pentru persoană (aceleaşi drepturi pentru pensie şi şomaj ca în cazul unui contract de muncă) e convenţia civilă. Pentru toate taxele şi impozitele se completează Declaraţia unică 112, care se depune la Administraţia Financiară până la 1 iulie, după care se poate transmite online.

- Preşedintele, cenzorul, membrul de comitet se pot angaja prin contract de mandat. Obligaţiile fiscale sunt aceleaşi ca în cazul contractelor de muncă. Anul acesta, pentru contractele de mandat au crescut cheltuielile asociaţiei cu salariile cu 50%!

- Dacă prestatorul este persoană fizică autorizată, asociaţie familială, microîntreprindere, societate comercială sau altă formă juridică, există contractul de prestări servicii. Valoarea brută e mai mare, dar taxele nu mai sunt în sarcina asociaţiei.

12 februarie 2011

Cum se face montarea unei antene de telefonie pe bloc.

Aflaţi de ce aprobări este nevoie pentru montarea unei antene pe bloc

O firmă de telefonie a pus o antenă pe bloc. Are nevoie de acordul tuturor locatarilor? Pavel Birta, Bucureşti

Răspuns: Pentru montarea unei antene pe bloc, se impune avizul comitetului executiv în baza acordului a 50% + 1 din numărul proprietarilor şi obligatoriu acordul proprietarilor de la ultimul nivel din vecinătatea spaţiului respectiv.

Sunt pensionat pe caz de boală. Pot ocupa funcţia de administrator de bloc până la împlinirea vârstei de 65 de ani? Alexandru Rada, Bucureşti

Răspuns: În situaţia dumneavoastră, soluţia depinde de condiţiile scrise în decizia de pensionare cu privire la dreptul la muncă şi dacă aveţi acest drept, mai mult ca sigur este limitat de condiţiile pe care le impune angajatorul, adică asociaţia de proprietari.

Sursa: Libertatea.ro

9 februarie 2011

Reabilitarea fara autorizatie a apartamentului, amendata cu pana la 100.000 de lei

Proprietarii care isi reabiliteaza singuri apartamentele risca amenzi de pana la 100.000 de lei si pot fi obligati sa scoata anveloparea de pe pereti pentru a aduce fatada blocului la starea initiala. Primaria Sectorului 6 atrage atentia ca pentru astfel de lucrari de izolare termica e nevoie de autorizatie de construire.
Reabilitarea termica a imobilelor cu destinatie de locuit se executa conform prevederilor Legii 50/1991, republicata, pe intreaga constructie, dar numai dupa obtinerea autorizatiei de construire, potrivit unui comunicat al Primariei Sectorului 6.

"Primaria Sectorului 6 s-a confruntat, in ultima perioada, cu foarte multe sesizari din partea asociatiilor de proprietari/locatari in sensul ca anumite persoane - proprietari de apartamente - executa lucrari de reabilitare termica individual, fapt ce incalca prevederile legale", se arata in comunicat.

Primaria cere astfel asociatiilor de proprietari/locatari sa ia masuri pentru oprirea executarii unor astfel de lucrari individuale. In cazul in care masurile nu sunt respectate, autoritatea locala, prin serviciile abilitate, va inainta o cerere si un proces-verbal constatator si sanctionator catre instantele de judecata, prin care proprietarii sa fie obligati sa treaca la dezafectarea lucrarilor neautorizate.

"In caz de neconformare, proprietarii de apartamente care executa lucrari individuale neautorizate risca sa fie sanctionati cu amenda contraventionala de la 1.000 lei la 100.000 lei, plus obligativitatea dezafectarii anveloparii si aducerea fatadei la starea initiala", se mai arata in comunicatul primariei. sursa: Ziare.com

6 februarie 2011

Cum reusesti sa iti lasi problemele profesionale la birou

Este foarte usor sa te lasi "epuizat" de munca ta si sa ajungi un individ plictisitor, care nu stie sa vorbeasca altceva decat despre cariera sa, problemele de la serviciu, realizarile si anxietatile profesionale, daca nu reusesti sa echilibrezi intr-un fel viata din interiorul jobului cu cea sociala. In absenta unui confident pentru cariera ta, te confrunti cu situatia in care transformi orice persoana care se apropie de tine in "victima" a nemultumirilor care te macina zilnic, iar asta nu face decat sa iti afecteze si mai puternic viata sociala, deja acaparata de cea profesionala, potrivit Harvard Business Review.
Iata cateva idei care ti-ar putea fi de folos, daca esti constient ca ai nevoie de ajutor pentru a-ti aduce echilibrul in viata de zi cu zi.

Conștientizează motivul si timpul petrecut peste program la job


Fii sincer cu tine si da-ti seama care este motivul real pentru care muncesti atat.

Gandeste-te daca ai nevoie de ore suplimentare pentru a-ti indeplini sarcinile si obiectivele sau daca ai alte motive pentru care stai pana tarziu la job.

Unii oameni fac asta pentru a-i impresiona pe sefii si colegii lor, iar altii pentru ca pur si simplu nu sunt capabili sa isi manageriez timpul asa cum trebuie.

Constientizeaza in care categorie te regasesti si cum poti rezolva problema ta, te sfatuiesc expertii.

Organizeaza-ti energiile, nu timpul

Daca ai obiceiul sa stai zilnic peste program si simti ca oboseala incepe sa te acapareze, impune-ti o zi din saptamana in care sa pleci la ora stabilita initial, orice s-ar intampla.

Asta te-ar putea ajuta sa iti recuperezi fortat energiile, fie printr-un somn cu cateva ore mai lung sau o seara relaxanta cu prietenii.

Scapa de "hotii de timp"

"Hotii de timp" sunt toti acei factori care te fac sa te indepartezi de sarcinile importante, fie ca e vorba de oamenii care iti ceri diferite lucruri la prima ora dimineata, fie ca e vorba de sedinte, mici sarcini sau chiar obiceiurile tale neproductive.

Identifica elementele care iti fura din timp si alcatuieste-ti un plan, astfel incat acestea sa nu te mai influenteze in ziua de munca.

Gaseste-ti o persoana apropiata, la job


In loc sa iti impovarezi partenerul de viata cu problemele de la munca, gaseste-ti un coleg de incredere cu care sa poti discuta tot ce te macina, te sfatuiesc expertii.

Invata sa respecti timpul liber
Protejeaza toate momentele pe care le petreci in afara biroului cat de mult poti.

Trebuie sa fii capabil sa lasi toate problemele la serviciu, daca vrei ca ele sa nu iti afecteze sanatatea fizica si intelectuala, dar si pe cea a prietenilor si familiei tale.

Adu-ti aminte care sunt activitatile tale preferate, fie ca e vorba de sport, jocuri, plimbari sau un anumit restaurant si gaseste un moment si pentru ele, macar in week-end.

Persoana ta nu este definita prin jobul pe care il ai

Oricat de mult ti-ai iubi slujba, este o greseala foarte mare sa te identifici cu ea, sunt de parere specialistii in HR.

Gandeste-te bine care este scopul tau in viata si formuleaza-ti propria definitie a succesului, iar asta ar trebui sa te ajute in momentele in care munca pare sa devina mai dificila si presiunea insuportabila.
Sursa: Bloombiz

2 februarie 2011

Administratorul a fugit cu banii?

Oamenii-cheie într- un bloc sunt preşedintele şi administratorul. Preşedintele poate fi schimbat numai de adunarea generală, care poate fi convocată în sedinţă extraordinară de comitet sau de cel puţin 20% din membrii asociaţiei.

Dacă preşedintele e suspectat de lucruri foarte grave, el poate fi suspendat din funcţie prin decizia comitetului executiv, care are obligaţia să convoace de urgenţă adunarea generală extraordinară. Apoi, se alege alt preşedinte.
Administratorul poate fi demis numai de comitetul executiv. El poate fi eliberat din funcţie dacă e dezinteresat de problemele blocului sau dacă administrează fraudulos banii. Preşedintele poate să-l oblige pe administrator să-şi îndeplinească îndatoririle. Dacă acesta din urmă nu face ce i se cere, trebuie schimbat din funcţie şi este obligat să predea gestiunea. Refuzul constituie un act de fraudă şi preşedintele poate să depună împotriva lui plângere penală către Parchetul de pe lângă judecătoria din sector sau din localitate.

Iată ce este bine să știți
Adunarea generală este formată din proprietari, care sunt membrii asociației. Adunarea ia decizii cu votul a jumătate plus unu din numărul celor prezenți. Comitetul executiv e format din proprietari aleși din rândul membrilor asociației, dintre care face parte şi președintele. Deciziile se iau cu acordul a jumătate plus unu dintre membri. Sursa: Libertatea.ro

Vrei un administrator profesionist pentru blocul tău? Apelați la noi: www.administrator-imobile.net