1 martie 2012

Reguli noi pentru reabilitarea termica a blocului

Arhitectul-șef al Capitalei, Gheorghe Pătrașcu, va propune ca în Legea Construcțiilor să se stipuleze ca atunci când se face reabilitarea termică a blocurilor termopanele puse la întâmplare de fiecare proprietar să fie schimbate. Motivul: ferestrele trebuie să fie de aceeași culoare sau material, pentru a nu crea un haos urbanistic.

Mai mult, atunci când un proprietar decide să își închidă balconul va trebui să ia aviz pentru montarea unui anume tip de ferestre. „S-a creat un haos urbanistic. Fiecare și-a montat ce ferestre au vrut și blocurile arată urât. Dacă tot există legea fațadelor și legea reabilitării termice este bine să armonizăm cele două legi între ele”, a explicat Pătrașcu.
În prezent, atunci când este reabilitat termic un bloc, cei care și-au închis balconul sau și-au montat ferestre de tip termopan pot opta pentru schimbarea lor. Dacă decid că vor să și le păstreze pe cele vechi ele rămân, chiar dacă sunt de altă culoare.

Închiderea unui singur balcon dintr-un bloc, interzisă 
O altă prevedere care ar putea fi introdusă în Legea Construcților este interzicerea închiderii balcoanelor, cu excepția cazurilor în care optează pentru această soluție toți proprietarii din clădire.
Și, ca să nu fie prea drastice, autoritățile locale spun că o să ceară Ministerului Dezvoltării înlocuirea autorizațiilor de construire cu „notificări” pentru lucrările de importanță mai mică cum ar fi împrejmuirile, lucrările de amenajări interioare, care nu implică afectarea elementelor de structură ale clădirii, pentru montarea plăcilor comemorative și a reclamelor.

Sursa: EVZ.ro

5 comentarii:

  1. la mine se face reabilitarea stau la ultimu etaj le-am zis sa-mi decoperteze terasa ca e ud sub carton si nu vor a zis ca nu sant platiti pt asta si mia ploat mereu in casa au pus 2 randuri de polistiren si au ridicato la o inaltime mare au acoperit aerisitoarele un dezastru sant tare suparata

    RăspundețiȘtergere
  2. Este normal ca daca locuiesc pe colt sa platesc singur reabilitarea termica? Mentionez ca aceasta se face la fatada blocului. Am platit cota parte la acoperis, iar eu locuiesc la etajul 1, mi se pare logic sa fie cota parte calculata si pentru fatada exterioara a coltului blocului, nu sa suport singur intreaga cheltuiala.
    Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  3. In cazul in care se termoizolaeaza tot blocul, atunci cheltuiala sa suporta de toti proprietarii in functie de cota indiviza a fiecaruia. Daca ati deciz Dvs. sa faceti aceasta investitie independent, fara aprobarea adunarii generale, atunci suportati doar dvs. cheltuiala.

    In cazul terasei este altceva, este acoperisul tuturor, iar daca nu s-ar repara adunci inundatia ar degrada imobilul.
    Termoizolatia la peretele dvs este pentru a va spori dvs. confortul.

    RăspundețiȘtergere
  4. Va multumesc pentru promptitudine.
    Nu mi se pare tocmai corect, fiindca aceasta reabilitare termica nu am solicitat-o eu, iar exteriorul blocului este spatiu comun. Daca eu refuz sa imi izoleze apartamentul pe exterior, toti locatarii de pe randul apartamentului meu (pe verticala) dar si vecinul de pe orizontala, ar avea mai frig in locuinta si in timp, peretele neizolat s-ar degrada de la intemperii. Este ca si cu acoperisul.
    Este doar parerea mea, fiindca este incorect ca eu sa platesc 5.500 lei, iar vecinii ce stau la mijloc, doar 2.500 lei, pentru aceiasi suprafata.
    Va multumesc inca o data.

    RăspundețiȘtergere
  5. Daca se face reabilitarea termica a întregului bloc, atunci repartizarea costurilor se face pe cota parte indiviza, deci dvs. trebuie sa plătiți conform cotei indivize pe care o dețineți si nu conform suprafeței izolate pe apartamentul dvs.

    Asta am spus si mai sus:In cazul in care se termoizolaeaza tot blocul, atunci cheltuiala sa suporta de toti proprietarii in functie de cota indiviza a fiecaruia.

    RăspundețiȘtergere

Vă rugam să specificați "Numele" pentru o identificarea mai ușoară a răspunsului.... Mulțumim!

Dacă vă place acest Blog, va rugăm să-l susțineți printr-un click pe anunțul de mai jos. Mulțumim!