23 mai 2012

Debranşarea de la căldură

Dacă eşti nevoit să plăteşti sume astronomice pentru căldura din apartament, atunci te poţi debranşa. Mai mult, îţi poţi face un sistem propriu de încălzire.

Debranşarea nu înseamnă modificarea instalaţiilor interioare şi nu afectează sub nici o formă funcţionarea Punctului Termic al RADET

Iată de ce ai nevoie pentru a te debranşa:

  • Acordul scris al asociaţiei de proprietari. În acest scop, asociaţia va hotărî, o singură dată, printr-o adunare generală, condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească proprietarii care doresc să se debranşeze de la instalaţia de căldură a blocului, astfel încât interesele celorlalţi proprietari să nu fie afectate.
  • Acordul vecinilor de apartament (sus, jos, stânga, dreapta).
  • Anunţarea, în scris, a furnizorului local de căldură înainte cu 30 de zile.

Condiţiile pe care le pot impune asociaţia şi vecinii de apartament:

  • Realizarea unei surse proprii de încălzire cu instalaţii şi echipamente reglementate legal pe piaţa românească. Materia primă de funcţionare trebuie să fie gazul natural sau energia electrică.
  • Contorizare proprie pentru consumul de apă rece şi de gaze, dacă proprietarul optează pentru gazul natural.
  • Furnizorul de gaze trebuie să aibă şi el acordul asociaţiei de proprietari pentru utilizarea spaţiilor comune atunci când se va monta noua conductă de gaze.

Atenţie!

Nu da curs acelor informaţii conform cărora pentru debranşarea şi crearea unui sistem propriu de încălzire îţi trebuie proiect şi aprobare RADET, pentru care trebuie să plăteşti 1.000 de lei. Aceste acţiuni sunt abuzuri. Furnizorul trebuie doar anunţat, aşa cum spune legea.
Sursa: Libertatea.ro

15 comentarii:

  1. Pai mie chiar functionarul de la Radet - Cavafii vechi, mi-a spus ca am nevoie de proiect!
    M-a mirat ca, existand aceasta obligativitate, nu erau trecute la vedere si mijloacele realizarii lui. Functionarul mi-a spus sa contactez firme de pe internet! De parca internetul ar fi un fel de forma legala de gasit proiecte.
    Pe de alta parte, daca nu exista proiectul, adica un fel de acord cumparat, pot foarte bine sa amane aprobarea dosarului la nesfarsit. Chiar cu proiect dureaza o luna.

    RăspundețiȘtergere
  2. Am o intrebare: cum afecteaza celelalte apartamente debransarea unui vecin, respectiv apartamentele de deasupra?! vor fi mai putin incalzite?multumesc anticipat

    RăspundețiȘtergere
  3. Probabil legiuitorul la acest aspect s-a gândit atunci când a decis ca aveți nevoie de acordul vecinilor pentru debranșare. Apartamentele vor fi mai puțin încălzite.

    RăspundețiȘtergere
  4. ptr anonim

    Explicaţia este simplă pentru orice are puţin habar de termodinamică ! Şi-n cazul acesta vorbim de principiul al doilea al termodinamicii !
    Întotdeauna transferul de caldură este influenţat de diferenţa de temperatura . Prin urmare, având în vedere principiul 2 care sună de genul - orice transfer de căldură se face de la sine şi ireversibil doar de la temperatura mai înaltă la temperatura mai joasă, vecinul branşat va fi văduvit de o cantitate de căldură care se va transfera la cel debranşat(dacă acesta nu are surse alternative). Dacă cel branşat are şi repartitoare ...acesta vor înregistra mai mult întrucât corpul de încălzire va ceda mai multă căldură pentru a realiza căldura "promisă" la reglare ;).

    RăspundețiȘtergere
  5. buna ziua, ma numesc corina,nu cred ca e normal sa merg sa cer acordul vecinilor daca ma pot debransa.eu am 3 vecini cu care nu vorbesc.asta ce inseamna, ca nu ma mai pot debransa ca nu vor vecinii mei? este o prostie. corect ar fi cel care nu mai face fata datoriilor, sa ia masuri pt a se debransa.nici pe mine nu ma intereseaza daca o parte din vecini vor sa faca anumite modificari, schimbari,pt ca asa cum am mai spus, fiecare le stie pe ale lui.

    RăspundețiȘtergere
  6. Având in vedere ca debarasarea dvs. ii afectează direct pe vecini, lege solicita acordul acestora pentru debransare. Apartamentul dvs. nemaifiind încălzit, atunci costurile lor cu energia termica vor creste .

    RăspundețiȘtergere
  7. O mizerie comunista...In fond ,RADET , ofera un serviciu , de ce trebuie sa fim legati de el obligatoriu...In iarna trecuta m-am incalzit pe langa calorifer si cu un calorifer electric...Caldura de la RADET nefacand fata...Mentionez ca am o garsoniera de 18m2...De ce sa mai platesc caldura la RADET?...ma pot incalzi doar cu un calorifer electric...Trebuie doar sa taie teava de alimentare la calorifer...Ce-i asa problema ...Vecinii nu vor paltii mai mult....Poate mai putin , avand in vedere ca am mai multa caldura in camera....Deci...In mod normal nu ar trebui sa am probleme cu debransarea caloriferului......Credeti ca se poate?Sau...Traim in Romania si ne-am nenorocit pe viata....

    RăspundețiȘtergere
  8. cati spune.
    sunt debransata de la RADET, am centrala de apartament pe gaze naturale. Ecte normal sa ma puna la cheltuielile privind inlocuirea tevilor de caldura,apa calda si gaze naturale , conductele verticale din apartamentele vecine?

    RăspundețiȘtergere
  9. membru comitet9 mar. 2014, 12:05:00

    Plătiți toate reparațiile ce țin de proprietatea comuna indiviza.

    RăspundețiȘtergere
  10. buna ziua
    Ma numesc Mihai G si am o problema cu Radet Constanta.Am depus o cerere de debransare in termen legal si am primit aviz nefavorabil(motivul-nu este nimeni debransat din bloc inainte de 2007).Am montat CT individuala pe gaz si m-am debransat.Am avut sedinta cu locatarii si s-a stabilit ca sa nu platim partile comune, la izolarea coloanelor.pana aici nici o problema.Acum 2 zile am primit o instiintare de la radet precum ca asociatia este obligata sa imi factureze caldura.Cum pot proceda legal mai departe?Din cate cunos punctul de delimitare al instalatiei radet este la iesire din gigacalorimetru,deci instalatia este a noastra a locatarilor,de ce mai trebuie sa obtin avizul Radet-ului?
    Multumesc anticipat!

    RăspundețiȘtergere
  11. buna ziua
    Ma numesc Mihai G si am o problema cu Radet Constanta.Am depus o cerere de debransare in termen legal si am primit aviz nefavorabil(motivul-nu este nimeni debransat din bloc inainte de 2007).Am montat CT individuala pe gaz si m-am debransat.Am avut sedinta cu locatarii si s-a stabilit ca sa nu platim partile comune, la izolarea coloanelor.pana aici nici o problema.Acum 2 zile am primit o instiintare de la radet precum ca asociatia este obligata sa imi factureze caldura.Cum pot proceda legal mai departe?Din cate cunos punctul de delimitare al instalatiei radet este la iesire din gigacalorimetru,deci instalatia este a noastra a locatarilor,de ce mai trebuie sa obtin avizul Radet-ului?
    Multumesc anticipat!

    RăspundețiȘtergere
  12. mihai gheorghita ....a gresit administratorul ca nu te-a informat corec despre aceasta lege...in blocurile in care nu sau facut debransari inainte de 2007 legea zice clar...ori toti ori niciunul. si eu am intampinat aceasta problema la Timisoara. Legile si hotararile de consiliu judetean se schimba foarte des in ceea ce proveste asociatiile de proprietari...de aceea administratorul blocului trebuie sa se informeze permanent

    RăspundețiȘtergere
  13. Locuiesc la bloc si am centrala proprie pe gaz.Spuneti-mi de ce administratorul ma obliga sa platesc cota parte de caldura la radet, atata timp cat prin apartamentul meu si al vecinilor de pe aceiasi coloana nu mai exista nici o teava de caldura de la radet?

    RăspundețiȘtergere
  14. Ma numesc Ana ,si am o problema cu administratorul si presedintele.Am centrala proprie pe gaze,nu mai trece prin casa ,nici o teava de la radet si nici la vecinii de pe coloana sau cei de pe langa mine si totusi administratorul ne obliga sa platim cota parte de 10%,respectiv5%din cheltuielile celor ramasi la radet.Spuneti-mi va rog ce sa fac?

    RăspundețiȘtergere
  15. Buna Ana, trebuie sa plătiți pentru energia termica consumata in spatiile comune, scări de bloc, subsol, palier, uscătorie, etc.

    RăspundețiȘtergere

Vă rugam să specificați "Numele" pentru o identificarea mai ușoară a răspunsului.... Mulțumim!

Dacă vă place acest Blog, va rugăm să-l susțineți printr-un click pe anunțul de mai jos. Mulțumim!