28 iunie 2012

Ilegalităţi sau abuzuri în cadrul asociaţiei de proprietari

Ai sesizat ilegalităţi sau abuzuri în cadrul asociaţiei de proprietari sau vrei să previi astfel de situaţii? cine poate face verificarea actelor şi a faptelor suspectate.

  • Cenzorul asociaţiei de proprietari. Important e să fie priceput în problematica asociaţiilor de proprietari şi să îşi facă treaba în mod conştiincios, prin verificarea actelor şi avizarea sau nu a acestora sub semnătură. Cenzorul transmite preşedintelui toate observaţiile sale scrise. 
  • Oricare dintre proprietarii din asociaţie poate sesiza în scris o ilegalitate, o anomalie preşedintelui asociaţiei de proprietari, căruia trebuie să-i relateze pe scurt cele constatate personal cu privire strict la banii din asociaţie sau despre proprietatea comună. Preşedintele va da, spre verificare, cenzorului. 
  • Dacă preşedintele şi cenzorul nu îşi fac treaba, intervine primăria locală, prin serviciul de relaţii cu asociaţiile de proprietari. Aceste servicii au, potrivit Legii nr. 230/2007 şi Legii nr. 259/2007, obligaţii de exercitare a controlului asupra activităţii financiar-contabile la solicitarea unuia sau mai multor membri ai asociaţiei de proprietari, precum şi obligaţii privind constatarea contravenţiilor şi aplicarea de amenzi. 
Proprietarii îi pot face plângere penală

În condiţiile în care nici funcţionarii primăriei nu îţi rezolvă problema, va trebui să acţionezi personal prin a identifica abuzul, înşelăciunea etc. Trebuie să acţionezi fie pe cale penală împotriva celui pe care îl consideri vinovat de situaţie, printr-o plângere penală adresată Parchetului de pe lângă judecătoria teritorială/ de sector, fie pe cale civilă, direct în instanţa de judecată. Instanţa va decide dacă este nevoie, la cererea uneia dintre părţi, de expertiză financiar-contabilă. 


Sursa: Libertatea.ro

98 de comentarii:

  1. Sunt proprietarul unui apartament la parter transformat in spatiu comercial in 2006,cu respectarea legislatiei in vigoare la acea data(semnaturi vecini,proiect)Comitetul asociatiei imi trimite acum o somatie prin care ma obliga sa inchei un contract pe bordura din fata spatiului(1.2m latime).In conditiile in care am intrare separata,dar particip la toate cheltuielile asociatiei(energie electrica scara si lift,salarii,etc)la fel ca toti proprietarii, consider ca si eu am dreptul sa folosesc suprafata respectiva din proprietatea comuna.Are voie comitetul sa ma oblige?

    RăspundețiȘtergere
  2. daca respectiva suprafata, face parte din proprietatea comuna indiviza a tuturor membrilor asociatiei, atunci acestia pot solicita incheierea unui contract.

    RăspundețiȘtergere
  3. Membrii asociatiei nu au solicitat nimic in acest sens,dimpotriva,90% din cei care locuiesc deasupra mea mi-au semnat un tabel prin care imi dau dreptul sa folosesc respectiva suprafata,eu contribuind la toate cheltuielile pe proprietatea comuna.Nu am intrarea prin bloc,dar particip la fel ca toti ceilalti la plata energiei electrice(scara si lift),salarii personal,restul serviciilor fiind contorizate.Eu folosesc din proprietatea comuna numai respectiva suprafata(aprox.8m.p.)O singura persoana, care s-a infiltrat in comitet si incearca sa-i manipuleze pe ceilalti,este initiatoarea.E pensionara pe caz de boala(probleme psihice)de cel putin 25 ani,i-au fost prescrise de mai multe ori sumele datorate asociatiei si se considera un proprietar al intregului bloc.Le-a facut plingere penala atat presedintelui cat si administratorului(i-a provocat sa o jigneasca),apoi a retras-o,iar acum face legea in bloc.Cei din comitet cred toate aberatiile spuse de ea,interpretand legea 230 cum ii convine,fara a avea pregatire.Cum te aperi in fata unor abuzuri atat de grosolane?

    RăspundețiȘtergere
  4. Sunt cenzor si am constatat ca 8 apartamente din scara mea au fost scoase din calculul pe cota indiviza, pe motiv ca sunt ale dezvoltatorului(persoana fizica) si ca acesta nu plateste si vom avea restante prea mari. Mi s-a spus ca s-a luat decizia la o sedinta a asociatiei. Dar nu cred ca e legal. In lista apar cotele indivize normale, dar calculul este facut ca si cum cele 8 apartamente nu ar exista. Spre exemplu, la un apartament scrie ca are cota indiviza de 2%, dar suma calculata este pentru 2,5%. Ce pot face, pentru ca eu sunt cenzorul si nu vreau sa semnez asa ceva.

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu este legal și nici normal, dacă apartamentele respective sunt nelocuite, tot trebuie sa plătească pentru cheltuielile comune, ocazionate de întreținerea parților comune. Aceste cheltuieli se fac și în interesul dezvoltatorului.

    In aceasta situație, trebuie sa specificați neregulile constatate în procesul verbal de verificare și sa solicitați remedierea lor.

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc mult pentru raspuns! As mai avea nevoie de cateva lamuriri, va rog.
    Deci, trebuie sa cer intocmirea altei liste? Va intreb acest lucru pentru ca lista aceasta este deja afisata... Sau pot lasa lista de luna decembrie asa si sa cer schimbarea modului de calcul de la lista viitoare?
    Si inca o nelamurire. Plata energiei electrice consumate pe scara se face pe numar de persoane, sau pe cota indiviza?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este grav că în calitate de cenzor nu cunoașteți aceste lucruri!

      Ștergere
  7. Puteți sa contestați lista actuala, printr-o sesizare in atenția Președintelui și sa solicitați efectuarea corecțiilor de rigoare. Corectie care se poate face la lista următoare.

    Plata energiei electrice se calculează pe număr de persoane.

    RăspundețiȘtergere
  8. Buna ziua,

    La etajul in care locuiesc exista o firma fara sigla (astfel incat multe persoane care vin la ei bat la mine la usa mai intai pentru ca nu stiu unde sa se duca), intr-unul din apartamente, insa nu a venit nimeni sa-mi ceara semnatura pentru infiintarea acesteia.
    Ce este de facut?

    Multumesc,
    Alina V.

    RăspundețiȘtergere
  9. Sesizați Președintele asociației și în funcție de răspuns, dacă nu veți fi mulțumită, puteți sa sesizați și Politia, pentru tulburarea liniștii publice si pentru fals și uz de fals. Sediul a fost obținut ilegal dacă nu s-au îndeplinit cerințele legale, cineva probabil a falsificat o semnătură.

    RăspundețiȘtergere
  10. la un bloc din mun Brasov se face termoizolatia exterioara/Muncitorii lucreaza jalnic,iar in timpul serviciului consuma bauturi alcoolice.Unde sa ma adresez pentru a sesiza aceste lucruri
    multumesc

    RăspundețiȘtergere
  11. La Primarie, Politia locala, ITM, Disciplina in construcții, Presedintelui Asociatiei...

    RăspundețiȘtergere
  12. Buna ziua,
    Locuiesc cu chirie din 2011 intr-un bloc din Bucuresti cu viza de flotant si contact de inchiriere inregistrat. S-a schimbat conducerea si m-am trezit la intretinere cu inca o persoana de plata, fara sa fiu anuntata, intrebata etc. Cand am discutat la administratie, mi s-a comunicat ca trebuie sa platesc pentru vizitele pe care le primesc ( prietenul meu vine 2-3 nopti pe saptamana si doarme). Am acceptat sa platesc pentru a nu avea probleme dar mai nou mi se solicita copie dupa BI lui pt cartea imobilului, in conditiile in care am discutat cu administratia ca nu este locatar permanent! Au voie sa faca acest lucru? Mi se pare incalcarea intimitatii si incalcarea dreptului la viata privata. Mentionez ca pers. care ma viziteaza este mereu aceeasi..sa nu fiu suspectata de activitati ilegale :)) Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  13. Buna ziua! Tatal meu a fost pana in urma cu 3 ani administrator al unei asociatii de locatari (nu de proprietari). In urma decesului tatalui meu, o parte din locatari s-au constituit intr-un alt comitet de locatari si sustin ca tatal meu ar fi prejudiciat asociatia cu 10 000 de lei. Mentionez ca blocul nu a avut niciodata serviciile de intretinere, nu am avut niciodata datorii etc. In prezent au inceput sa se faca presiuni asupra noastra sa platim aceasta suma ca daca nu, vom fi dati in judecata. Din ce am vazut, legea obliga la o anumita procedura, trebuie in orice caz facuta o expertiza contabila altminteri nimeni nu poate da bani pe vorbe. Am dreptate? In ce masura urmasii preiau din culpa parintilor in acest caz? Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  14. Buna ziua, numai printr-o expertiza contabila se poate dovedi lipsa din gestiune, pana atunci sunt numai vorbe, și dacă sunt neîntemeiate pot fi considerate calomnie.
    Urmașii moștenesc atât drepturile cât și obligațiile .

    RăspundețiȘtergere
  15. Buna ziua!

    As dori sa va cer parerea ( sau sfatul) intr-o problema cu Asociatia de proprietari, unde locuiesc.In urma unui proces intentat de catre Asociatie, datorita acumularii unor restante uriase ( tin sa precizez ca penalitatile au fost calculate ilegal), am castigat acest proces, in urma recursului facut.Judecatoria, in urma unei expertize contabile ( expertiza facuta superficial) a emis o sentinta definitiva si irevocabila, in favoarea noastra, prin care obliga Asociatia de Proprietari, sa restituie suma calculata in urma expertizei contabile.Am incercat sa-mi recuperez aceasta suma, pe cale amiabila, insa fara rezultat.Intr-un final, am apelat la un executor judecatoresc, insa, acesta a constatat ca Asociatia de Proprietari nu are un cont bancar,de unde sa-mi recuperez suma.Fapt pe care l-am observat si eu, deoarece pe chitanta nu este trecut niciun cont bancar,desi sunt obligati.Intrebarea mea este: Dupa atatea ilegalitati si abuzuri, comise de catre aceasta Asociatie, dupa atatea demersuri facute, pentru a-mi recupera banii ( fara rezultat) , dupa constatarea Judecatoriei ca au furat , la cine trebuie sa mai apelez?
    Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  16. Buna ziua ,
    In blocul meu s-a hotarat inlocuirea coloanelor comune .de apa .Spuneti-mi in sarcina cui cade si repararea zidului : a proprietarului sau a asociatiei ? Din ce am citit si cautat pe internet am inteles ca tot asociatia se ocupa si de aceasta treaba .Exista vreo lege in care este specificat acest lucru ?

    Multumesc
    Irina

    RăspundețiȘtergere
  17. Reparația peretelui este tot o reparație comuna, ce trebuie suportata de către toți proprietarii in funcție de cota parte indiviza.
    Comitetul executiv când alege firma care va face înlocuirea țevilor, sa solicite ca tot ei sa repare și peretele.

    RăspundețiȘtergere
  18. Ecaterina

    Buna ziua,

    In blocul meu, administratorul, presedintele si comitetul au hotarat, cu de la ei putere sa puna camere de luat vederi in tot blocul, si chiar in exterior. In total 13 camere !. Desi suntem mai multi locatari/proprietari care nu am fost de acord cu aceasta, ei le-au montat si acum suntem filmati non-stop. Legea spune in mod clar ca spatiile comune ale blocului sunt considerate proprietate de drept privat in comun si ca pentru montarea camerelor video trebuie semnatura fiecarui proprietar in parte. Desi am cerut in repetate randuri sa demonteze aceste camere, asociatia blocului refuza. Legea (printre care si Constitutia) spune clar ca spatiul privat este inviolabil si in plus nici o persoana fizica nu poate fi filmata in spatiu privat fara sa isi fi dat acordul in mod expres si neechivoc. Apoi, captarea de imagini si filmarea constituie prelucrari de date cu caracter personal si trebuie sa aiba autorizatie pentru a face acest lucru. Am fost la Autoritatea de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal (ASPDCP) si mi-au ras pur si simplu in fata, desi este de competenta lor sa ia masuri. Va rog frumos, spuneti-ne ce putem face. Multumesc frumos.

    RăspundețiȘtergere
  19. Conform noului cod penal, administratorii de bloc pot fi pedepsiti pentru abuz in serviciu, delapidare, etc (art 308 si art 297 C. penal).
    Politia, insa, arunca mingea in plasa primariei, inspectorii de aici intelegand sa nu actioneze in nici un fel....
    Exista o lipsa de reactie si, as putea spune, o sfidare cu care autoritatile trateaza oameni nemultumiti de administratiile de bloc, unii din acesti oameni fiind chiar in pericol de a-si pierde proprietatile pentru sume pe care nu le datoreaza.
    As vrea sa scrie pe forumul dvs astfel de persoane aflate in real pericol, in special persoane din sectorul 6-Bucuresti.
    Voi reveni pe forum, vreau f mult sa indrum aceste persoane.
    Sunt curioasa la cate plangeri poate politia sa dea nup, asa, de lene, sfidandu-i pur si simplu, raspunzand aiurea cand, de fapt, sunt sute de abuzuri ale administratorilor si sunt chiar usor de probat.
    M-ar interesa persoane din sect 6 bucuresti pt ca a trebuit sa le citesc eu codul penal ca sa vada ca ei sunt cei care pot instrumenta asemenea plangeri. Le-am promis ca o sa caut oameni aflati in pericol si ca le fac coada in fata politiei.
    Nu stiu daca reusesc dar mai revin pe forum sa vad daca e cineva in asemenea situatie....cred ca sunt sute.......
    voi reveni si ma voi autentifica


    RăspundețiȘtergere
  20. Buna ziua,
    Indrumati-ma si pe mine unde pot face o plangere pentru o d-na administrator.
    Am avut societate comerciala in garsoniera cu contract RADET, Electrica si GDF suez.In acelasi timp aceasta doamna administratora mi-a calculat la intretinere caldura, apa calda etc.I-am aratat contractele, facturile dar nu vrea sa recalculeze si nici macar sa vorbeasca.
    Va multumesc anticipat

    RăspundețiȘtergere
  21. Buna ziua,
    Puteți sa o reclamați la Primărie, sa-i ridice autorizația si la judecătorie sa recuperați prejudiciul dacă listele au fost întocmite eronat.

    RăspundețiȘtergere
  22. unde se poate reclama administratorul pentru lipsa banilor din cont , mentionez ca detin extrase de cont care atesta veridicitatea .

    RăspundețiȘtergere
  23. buna seara,
    cum pot rezolva sa benwficiez de caldura in propeiul apartament in conditiile in care radet furnizeaza caldura'dar presedintele blocului nu da drumul de la subsol, datorita presiunilor celor care au centrala de apartamente, pe motivul ca dupa noua lege sunt obligati si ei sa plateasca cotele de caldura pentru tevile care le trec prin apartament. in fiecare an avem aceeasi discutie cu presedintele care nu deschide vanele decat cand locatarii racordati inca la sistemul centralizat il suna pentru acest lucru. unde putem reclama acest lucru in asa fel ca pe viitor sa nu se mai intample asa?

    RăspundețiȘtergere
  24. In primul rand solicitati o expertiza contabila si daca lipsa banilor este datorata activitatii administratorului intrunind conditiile unei infractiuni, puteti sa faceti o sesizare la politie. Mai repede, puteti sa solicitati schimbarea acestuia in cadrul sedintei comitetului executiv, acesta fiind angajatul asociatiei.

    RăspundețiȘtergere
  25. Buna seara Alina,
    Presedintele face un abuz. Un astfel de om nu trebuie sa fie presedintele asociatiei si trebuie sa-l schimbati in cadrul urmatoarei adunari generale. Nu se gandeste ca pot fi oameni in bloc, care au copii mici, sau batrani, iar abuzul sau poate sa-i imbolnaveasca.
    Toti oamenii trebuie sa beneficieze de conditii normale de locuit.

    Puteti sa sesizati politia locala fiind un conflict in bloc, mai puteti merge la el la usa si sa-i spuneti ca face un abuz si ca il veti da in judecata.

    RăspundețiȘtergere
  26. Buna seara!
    Va rog sa-mi spuneti cum se poate demonstra (cu ce acte) ca uscatoria de pe scara apartine proprietarilor si nu altor terte persoane sau institutii. De exemplu pe sacara blocului unde locuiesc exista o camera la parter (fosta uscatorie) acum inchiriata unei societati, iar de curand primaria s-a trezit sa o revendice.Mentionez ca blocul este din 1962, iar camera respectiva, pana la inchiriere, a fost folosita in comun de locatari. Multumesc! Dosoftei Valentin

    RăspundețiȘtergere
  27. Buna ziua, Daca in cartea tehnica a imobilului, spațiul respectiv figurează ca uscătorie, atunci este al asociației. In schimb, daca cineva are acte de proprietate pe acel spatiu, respectiv primăria, in cadrul procedurii de revendicare, trebuie sa prezinte aceste acte de proprietate.

    Nu credem ca primăria ar fi făcut aceste demersuri dacă nu avea acte de proprietate.

    RăspundețiȘtergere
  28. Buna ziua cum pot rezolva pb caldurii din casa in conditiile in care se refuza efectuarea aerisirii caloriferelor deoarece nu doreste un locatar de la et 10 acest lucru.

    RăspundețiȘtergere
  29. Este greu cu acesti oameni. In mod normal trebuia in casa scarii la ultimul nivel sa existe niște robineti unde sa se poată face aerisirea, fără sa fie nevoie sa intrați in apartamentul de la ultimul etaj. Un instalator stie acest lucru.

    RăspundețiȘtergere
  30. La mine in bloc presedintele in cardasie cu administratorul fac niste abuzuri foarte mari:
    Avem un contract de intretinere a liftului cu unul din fii presedintelui, daca una din conductele comune (pe coloana) se sparge in dreptul apartamentului tau esti bun de plata, isi dau prime de merit anuale din banii asociatiei (si lista continua...) unde pot face o plangere (sesizare)? Tinand cont ca noi nu avem cenzor de mai bine de 2ani

    RăspundețiȘtergere
  31. Puteți sa faceți o reclamație la Primăria de sector. Mai mult, aspectele semnalate de dumneavoastră trebuie sa fie discutate in cadrul Adunării Generale.

    RăspundețiȘtergere
  32. Buna ziua,

    Locuiesc in complexul rezidential Rose Garden.Asociatia de proprietari prin presedintele acesteia interzice intrarea in complex a vizitatorilor mei si parcarcare pe locul de parcare proprietate privata.Trebuie sa cobor din casa si sa deschid eu bariera, am fost pusa in situati in care a trebuit sa opresc aragazul pentru ca gateam casa merg sa deschid bariera, sa ies cu parul ud prin frig.Eu platesc paza.Vreau sa stiu daca asociatia are acest drept sa interzica accesul si daca are acest drept in baza carei legi, eu caut si nu gasesc nicio lege si daca eu nu am dreptul sa nu mai platesc paza atat timp cat sunt obligata sa deschid eu bariera celor care ma viziteaza.In contractul de achizitiie a acestor proprietati are si cota parte din locurile de vizitatori ale complexul dar nu am cerut accesul la ele.Platesc rata pentru apartamentul si locul de parcare achizitonate in acest complex.Nu vreau ca asociatia sa-mi incalce dreptul meu si nu am de unde plati si un avocat ca sa dau asociatia in judecata.

    Vreau sa stiu unde as putea face plangere si care imi sunt drepturile legale in acesta problema.

    Va rog ajutati-ma cu niste sfaturi.


    Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  33. La scara pe care locuiesc avem un administrator de foarte multi ani ( asa am aflat ). Eu locuiesc in acest bloc doar de 1 an si jumatate. In acest timp am vazut foarte multe lucruri care ma deranjeaza si pe care as vrea sa le pun la punct. Lucrurile nu mi se par deloc clare deoarece nu se afiseaza nimic din chieltuielile care se fac din fondul de reparatii, administratorul nu are un salariu dar isi ia bani din bonuri de benzina ( este de fapt taximetrist ) iar ultima care a pus paie pe foc este ca o mare perioada nu a platit factura de apa calda, a fost intr-un proces pe care l-a pierdut iar de luna trecuta a inceput sa puna la intretinere cate 50 lei chieltuieli avocat si 50 lei pt. apa neplatita. Toate astea fara sa anunte nimic si fara sa spuna pe ce perioada. Apoi nu inteleg de ce trebuie sa plateasca proprietarii pentru o greseala de-a sa.
    Presedintelui sau comisiei de cenzori nu te poti adresa deoarece pare ca sunt toti mana in mana. Presedintele mi-a raspuns la intrebarea: cati bani mai sunt la fondul de reparatii cu " e,,.. mai sunt ceva ..."
    Va rog sa ma ajutati si sa-mi spuneti catre cine sa ma adresez sa se faca un control in asa fel incat toate lucrurile sa fie clare. Mentionez ca acum cativa ani a vrut un alt vecin sa preia administratia ( asa mi s-a povestit ) dar acesta nu a avut curaj deoarece nu avea nimic clar in contabilitate.

    RăspundețiȘtergere
  34. membru comitet4 apr. 2015, 19:35:00

    Buna ziua, trebuie in prima adunare generala sa solicitati o expertiza contabila, avand in vedere cele prezentate, apoi sa-i actionati in judecata pe cei vinovati pentru repararea prejudiciului. Daca aveti majoritate in bloc, propuneti schimbarea conducerii asociatiei, iar pentru adninistrare apelati la un administrator autorizat sau la o firma de administrare.

    RăspundețiȘtergere
  35. membru comitet4 apr. 2015, 19:37:00

    Buna ziua, trebuie in prima adunare generala sa solicitati o expertiza contabila, avand in vedere cele prezentate, apoi sa-i actionati in judecata pe cei vinovati pentru repararea prejudiciului. Daca aveti majoritate in bloc, propuneti schimbarea conducerii asociatiei, iar pentru adninistrare apelati la un administrator autorizat sau la o firma de administrare.

    RăspundețiȘtergere
  36. Locuim intrun bloc de 2 nivele, parter ,etaj 1 si etaj 2:
    Fam de la parter cu Fam de la et.1 sau hotarat sa faca Termoizolatie cu Polistiren pe peretele exterior
    si noi nu am vrut, din motive diverse.Ca sa se razbune cele 2 fam au trecut cu poliesterul peste limita
    de la etajul 1 continunad pe peretele exterior al sufratei noastre la etajul 2 cam cu 15cm-20cm, le-am
    zis sa dea jos ca a intrat pe suprafta de perete al nostru si ca nu este normal ca apa si zapada sa stea
    la noi, asa au facut au taiat pana la terminarea suprafetei et. 1 cu inceperea la et.2 aproximativ, dar
    facand acest lucru mi-au afectat peretele si l-au murdarit si zgariat si se vede foarte urat.
    Le-am zis ca trebuie sa repare si sa vopseasc ce au stricat, nu au zis nimic.
    Aceasta operatie de placare sa facut in aceasta iarna si burlanele au stat in zapada toata iarna arunca-
    te pe jos [am facut niste poze sa arat ca din cauza neglijentei lor sa intamplat acest lucru].
    Mentionez ca nu ma intrebat nimeni sa schimbam sau daca sant de acord sa cumparam burlane noi?.
    Cel de la etajul 1 sa pus sef de bloc,sa numit singur, iar pe fiul lui la numit presedinte cu salariul
    anual de 120 lei,nimeni nu a fost la sedinta sau pus ei intre ei.Acum ne obliga sa platim pentru bordura
    de la parter a blocului pe care initial am mai platit-o inainte cu ceva timp apoximativ 6 luni, 220 lei.
    Acum ne obliga sa platim din nou si sa platim burlanele,350 de lei,bineteles ca totul se inaparte la
    cele 3 famili fiecare avand sa plateasca suma de 350 lei.
    Vreau sa mentionez ca niciodata nu dau chitate, cei de la parter nu isi platesc intretinerea de 2 ani
    au stat cite 4-5 persoane si au platit doar pt 2-3 persoane.
    Acest sef abuzeaza cu apa si curentul care este la comun toata ziua isi spala masina,gradina,
    curentul din beci in interes propiu, etc.
    Mi-a taiat vita de vie din fata blocului, am si eu dreptul la o cota de pamant dar nu pot sa fac nimic
    de acest sef care abuzeaza ilegal, nu vreau sa fac scandal, si-a parcat masina si-a tras vita de vie
    si alti pomi fructiferi, a acaparat tot terenul.Face aceste lucruri de 14-15 ani.
    Fiul lui care este presedinte actual ma atacat in beci cu citiva ani in urma am chemat politia.
    Am renuntat la plangere si am facut pace cu ei in cele din urma si acum au inceput din nou.
    Cred ca l-au fortat pe administrator sa ne treaca cu suma de 350 lei la intretinere.
    Mentionez ca daca sa facut aceasta reparatie comuna trebuia sa faca si reparatia pe peretele exterior
    care este unflat si crapat, trebuie reparat ca avem putin mucegai si in casa.
    Acest perete de sus nu lau reparat, etajul 2, nu este comun tot peretele?
    Ca sa-si plateasca fiecare intretinerea si consumul care il face si pe viitor executile sa fie cexecuta-
    te de firme autorizate cu chitante pt. plata care o face fiecare locatar.
    Ce putem noi sa facem si cum ne aparam drepturile, va rog sa ne ajutati.

    RăspundețiȘtergere
  37. Anul trecut, asociatia de proprietari decide prin vot, in sedinta schimbarea sigurantelor de pe paliere. Am spus ca aceasta decizie este un abuz.
    ---
    Sigurantele de pe paliere sunt sigurantele care alimenteaza consumatorii ( apartamentele ) din bloc. Sunt cate 4 pe palier , pentru fiecare apartament. Aceste sigurante fac parte din contractele individuale de furnizare cu energie electrica a proprietarilor. Se afla , ca delimitare, in aceste contracte, in zona apartinand ENEL ( furnizorul de energie ).
    -------
    In septembrie anul trecut le-au schimbat. Pe 29 septembrie 2014, am vazut pe cineva pe palier care umbla la cofretele respective, suda usa de la cofret ( ce apartien ENEL ) si am remarcat a doua zi ca sigurantele au fost schimbate de la LF-uri, la unele automate
    -----------
    Am intrebat ENEL si mi-au spus ca nu au lucrat in locatia respectiva in toamna anului trecut.
    ------------
    La inceputul anului 2015, vad la avizier, ca cheltuieli : schimbarea sigurantelor de pe paliere = 4000 lei
    -------
    L-eam facut o adresa scrisa, ca am suspiciunea ca au umblat in instalatia de alimentare ce apartine ENEL, fara acordul ENEL si au schimbat sigurantele apartinand ENEL, evident fara sa instiinteze ENEL, fara sa dea inapoi sigurantele care apartineau ENEL, si l-eu insusit ( eu zic ca asta e frauda ), fara sa aiba Autorizatie de lucrare ila locul respectiv ( eu zic ca asta e infractiune
    Si sa-mi dea raspuns scris , sa-mi arate locurile in care au montat ei respectivele sigurante, ca eu am banuiala ca ei au schimbat siguranta ENEL ce ma alimenteaza pe mine ca consumator unic, privat, fara nici o legatura cu Asociatia de Proprietari , Daca e asa , E FOLOSIRE ABUZIVA A 4000 de lei ( Bani publici ), Chiar daca s-a votat asa ceva.
    ----------
    Nu am primit raspuns la adresa mea catre Asociatia de Proprietari, e cu confirmare de primire, au primit-o, a trecut peste o luna,
    ---------
    Sigurantele de paliere sunt pe contracte individuale, sunt dimensionate in functie de cerera individuala, au pus ei ce au crezut de cuviinta, ca nu le place contractul meu cu ENEL.
    ------------
    Cu stima, Nicula Dan-Laurentiu, Proprietar ap.120, pe Calea Grivitei nr.190, BUCURESTI, Asociatia de Proprietari PRO-CONCORDIA 190

    RăspundețiȘtergere
  38. Interesant ce spuneți dumneavoastră! Faceți o adresa si la ENEL sa vedeți dacă ei au autorizat o astfel de lucrare și in ce condiții se putea executa.

    RăspundețiȘtergere
  39. Am intrebat din contul meu on-line, mi s-a raspuns ca ei nu au efectuat lucrari la locatia respectiva , in perioada respectiva ( Intrebare on-line )
    Nicula Dan-Laurentiu

    RăspundețiȘtergere
  40. Si daca ar fi o firma autorizata, de ce a platit Asociatia de Locatari suma de 4000 de lei, din fondurile locatarilor, pentru a schimba niste sigurante care care se afla in patrimoniul ENEL, pe partea de alimentare apartinand ENEL ? Era datoria ENEL, s-o faca din banii lor , de aceea platim facturi la electricitate. === Si decizia luata de Asociatie prin vot, este abuziva.====== Pe cand vor decide sa dam bani sa faca o firma privata debarcader pe lacul Herastrau ?
    Nicula Dan-Laurentiu

    RăspundețiȘtergere
  41. Buna ziua! Am intrat in posesia unui apartament, la etajul 7(ultimul etaj), in anul 2013. Tin sa mentionez ca acest apartament, in momentul dobandirii lui, era singurul care avea mansarda, ce a fost ridicata in jurul anului 2004, de fostul locatar, insa fara a avea avizul asociatiei de locatari, a locatarilor, sau macar vreun aviz de constructie sau ceva de genul. In prezent, asociatia de proprietari face presiuni asupra mea pentru a da mansarda jos, insa totul pe cheltuiala si riscurile mele, ceea ce nu m-i se pare normal. Mai mult, presedintele asociatiei mi-a spus ca asociatia chiar a contribuit cu o suma considerabila de bani pentru efectuarea mansardarii, lucru justificat prin chitanta. Intrebarea mea este:trebuie, legal sa dau eu mansarda jos, trebuie sa o dea asociatia? Ce pot face? Multumesc anticipat!!!

    RăspundețiȘtergere
  42. membru comitet6 mai 2015, 22:08:00

    Trebuie sa existe o hotărâre judecătorească in acest sens, altfel nu o dați jos.

    RăspundețiȘtergere
  43. Buna seara! Am cumparat un apartament de data de 12 martie ,tatal meu i-a spus doamnei de la asociatie ca suntem noi proprietari si sa facem un proces verbal sa vina sa verifice indexul de la apa .a spus ca nu este nevoie sa mai urce si ca sa il aduca tatal meu.Noi ne=am mutat pe data de 29 aprilie pentru ca am facut renovare si ma trezesc ca imi baga apa rece + apa calda 9.77m si apa rece 7.66.eu consumand doar 3 metri c, de apa rece .Am fost la asociatie sa cer lamuriri si mi-a spus ca fosti proprietari au ultimul index de 433 iar indexul real era de 463 si ca nu mi-a trecut 30 de mc de plata ,doar 7.66 mc.Am spus ca nu platesc nimic in plus atata timp cat am dat indexul cand m-am mutat si a zis ca o sa il scada in timp.I-am cerut sa vad biletelul cu indexul dat de fosta proprietara si mi-a zis ca daca este vrb de asa ceva voi plati cei 30 de mc cat era de fapt indexul vechiunde pot sa fac reclamatie pentru ca mi se pare un abuz.Va multumesc !

    RăspundețiȘtergere
  44. Buna ziua,
    Locuiesc intr-un bloc din Pantelimon(asociatie de proprietari)in care din pacate cenzorul,administratorul si presedintele sunt prieteni de pahar.In acest bloc locuiesc de 5 ani ,ei fiind mai vechi in bloc.am incercat sa discut cu fiecare referitor la curatenia din bloc si am fost luata peste picior.Femeia care ar trebui sa se ocupe de asta isi face alte treburi in timpul programului.Mentionez ca este angajata cu program de 8 ore (8-16) dar nu se vede.Praful si mizeria se aduna cu mana de pe jos .Unde pot reclama faptul ca platim un serviciu de care nu beneficiem iar clanul celor trei nu poate fi dat jos.Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  45. Neregulile din cadrul asociației dvs, le puteti sesiza Presedintelui, Comitetului Executiv, Adunării Generale sau la Primăria de sector.

    RăspundețiȘtergere
  46. Vroiam sa va cer o informatie pentru ca ma aflu intr-un mic impas. Mama mea detine in proprietate un spatiu comercial in care avem o afacere de aproximativ 14 ani si anume un bar de zi in Constanta. O noua lege data acum in Constanta obliga majoritatea SRL-urilor sa se reautorizeze dupa ce au fost marite taxele in acest sens. In fata barului avem si o terasa pe care luam autorizatie an de an si prin prisma acestor reautorizari ne-am lovit de refuzul categoric al presedintei asociatiei cat si al unei locatare functionara la primarie. Barul acesta este posibil sa il inchidem la toamna pentru ca nu avem profit si numarul de clienti este foarte mic, am gospodarit locul cum am stiut mai bine, gradina din fata blocului am avut grija de ea plantand gazon copaci si flori desi au fost distruse in repetate randuri de angajatii primariei sub diverse motive. Ne-am achitat luna de luna contributiile la asociatie, am participat la diverse reparatii in cadrul blocului, nu vreau sa pozez in victima dar din moment ce ultima oara 80% din locatari ne-au semnat favorabil inseamna ca nu locatarii au o problema ci asociatia. Barul dupa cum am mai spus probabil ca o sa il inchidem dar nu la indemnul unui presedinte de asociatie sau a unei functionare de la primarie. Am depus pana acum 2600 de lei pentru aceasta autorizatie, ma simt pagubit si nu vreau sa ratez perioada cea mai profitabila a anului pe motiv de rea-vointa. Ceva sfaturi ?

    RăspundețiȘtergere
  47. buna locuim in brasov mama e in italia de 10 ani eu in germania de 4 ani.de apartament se ocupa sora mea din cand in cand.la administratie se fac abuzuri de 9 ani.acum au oprit apa stam la etj 4 ult etaj la un bloc in brasov.au oprito pe motiv ca sa defectat o teava intre ap 17 si 18.bun apoi ca nu e adevarat sa defectat intre etajele 3 si 4 buun,treaba e ca noi platim toate cheltuielile chiar daca nu suntem acolo dar noi nu beneficiem de apa?asociatia nu are nr de contact nimic.ce se poate face?anii trecuti au trecut abuziv la intretinere mai multe cheltuieli decat era necesar,apoi era trecuta o persoana la intretinere iar ei au introdus cheltuieli cat pentru doua persoane.deci cei care erau trecuti 4 plateau mai putin decat mine singura care nu prea eram pe acasa.au zis ca de ce nu a lasat sora cheie la cineva ca trebuie sa imi sparga mie faianta in baie.apoi cine plateste asta?multumesc

    RăspundețiȘtergere
  48. Buna ziua, daca vi se pare ca nu sunt in regula listele, puteti sa le contestati imediat dupa afisare. Cheltuielile comune, se suporta de toti proprietarii in functie de cota parte indivizi, cheltuieli comune sunt cele cu raparatia tevii comune de apa rece, apa calda, reparatii la subsol, terasa, etc., deci si dvs trebuie sa platiti.

    RăspundețiȘtergere
  49. Detin un apartament in care nu locuiesc din 2009. Am restante de 400 lei (200 lei cheltuieli cota + 200 lei penalitati).Am fost data in judecata( s-a dat o sentinta in defavoarea mea),nici nu am stiut de acest proces decat la 3 luni de la pronuntarea sentintei.Am facut o cerere catre Asociatia de Proprietari sa- mi comunice pe ce cheltuiesc banii pe care eu ii platesc si ce salarii au membrii Comitetului Executiv al asociatie.Din 30.04.2015 tergiverseaza sa imi raspunda iar la insistenta mea mi-au comunicat niste articole din Legea 230/2007 si H.G 1588/2007,dar nimic concret.Cum pot sa obtin aceste informatii pe care Asociatia de proprietari refuza sa mi-le dea? De ce sunt secrete salariile celor ce conduc asociatia?unde pot depune o plangere?

    RăspundețiȘtergere
  50. Bugetul asociației si salariile se aproba in Adunarea generala, deci si dumneavoastra trebuie sa le stiti. Daca vi se refuza accesul la aceste informatii puteti si dvs sa procedati la fel ca asociatia, adica sa ii dati in judecata.
    Oricum trebuie sa plătiți restanta pentru care aveti o hotarare judecatoreasca, altfel veti fi executat silit si veti mai plati alte cheltuieli suplimentare ocazionate de executarea silita.

    RăspundețiȘtergere
  51. Buna ziua, stau intr-un bloc cu 10 etaje.Asociatia avand doar 2 scari, am platit la inceput de an "obligatoriu" suma de 100 ron pentru reparatii. Doar ca atunci cand s-a reparat ceva ni s-a impus la fel ''obligatoriu'' pe lista de intretinere sa platim reparatiile. Ce anume ma nemultumeste este ca platesc 50 ron cheltuieliile adimistrative separat de lumina, lift si femeie de servici. Programul incasarii la intretinere s-a schimbat de la 2 zile pe sapt la o singura zi. Reducandu-se programul noi ca si proprietari tot atat platim. Unde pot sa fac o plangere impotriva asociatie pentru sumele de bani cerute pe rearatii si unde pot afla cat timp trebuie sa functioneze legal programul de incasari. Va multumesc anticipat

    RăspundețiȘtergere
  52. Va rog sa imi raspundeti,
    Asociatia a dat drumul la apa pentru calorifere dimineata... Nu trebuiau sa dea drumul incepand cu ora 17.00 sa fie toata lumea acasa ?
    Din cauza asta am inundat vecinul si imi cere despagubiri... Ce sa fac ?

    Au anuntat ziua dar normal stiu ca in toate blocurile se da drumul dupa ora 17.

    Ce pot sa fac ?

    RăspundețiȘtergere
  53. Buna ziua, Aspectele semnalate de dumneavoastra trebuie discutate in cadrul primei Adunari Generale. Lamuriri puteti sa solicitati la Administrator si Presedinte, acestia sunt obligati sa va raspunda.

    RăspundețiȘtergere
  54. Nelu, nu este stabilita o ora la care sa dea drumul la caldura... Dvs aveti obligatia sa va ingrijiti de instalatiile din proprietatea individuala, ca acestea sa fie in stare buna de functionare. daca ati creat cuiva un prejudiciu, sunteti obligat al repara.

    RăspundețiȘtergere
  55. Buna ziua ,
    In cadrul asociatiei noastre exista un presedinte,o casiera si o firma de contabilitate care substituie drepturi de administratie , deci nu exista administrator , ca asa s-a ales si ptr.costuri mai mici, e ok pana aici. Insa dreptul de administratie si la insusit presedintele , care decide singur orice , vice presedintele nu are nici un drept de decizie si asa sau ales pe prietenii , deci singur face legea si ia decizii doar dupa bunul plac , uneori este si agresiv daca incerci sa l contrazici.Problema mea cea mai mare nu este asta , ce ma deranjeaza este ca acest presedinte nu este permanent la domiciliu , lucreaza si prin tara ,pleaca cu saptamnile , isi mai face si o casa la tara , deci daca apar probleme in bloc nu este de gasit, contactat telephonic devine agresiv si ne spune sa asteptam pana se intoarce in localitate.Vi se pare normal? Am avut nevoie urgenta de adeverinta de la asociatie semnata si stampilata ptr.a scoate un certificate fiscal de la admnistratia financiara ptr.vanzarea imobiluilui si din cauza dansului eu mi am amanat problemele o luna pana a binevoit sa se intoarca , neacordand dreptul de semnatura vice presedintelui desi prin lege acesta are dreptul sa l suplineasca . Stiu caz cand s a scos si de la plata cheltuielilor de intretinere chiar precizind pe cerere numele lui dar si a ridicat salariul de presedinte pentru perioada respectiva,listele de intretinere vorbesc.Problema e cine e indreptatit sa ia atitudine politia sau primaria ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua, Aspectele semnalate de dumneavoastra trebuie sa fie clarificate in cadrul sedintei Adunarii Generale. Presedintele, fiind reprezentantul asociatiei de proprietari, trebuie sa fie disponibil, in baza unui program bine stabilit si adus la cunostinta membrilor asociatiei prin afisare la loc vizibil.

      Dacă preşedintele nu isi face treaba, intervine primăria locală, prin serviciul de relaţii cu asociaţiile de proprietari. Aceste servicii au, potrivit Legii nr. 230/2007 şi Legii nr. 259/2007, obligaţii de exercitare a controlului asupra activităţii financiar-contabile la solicitarea unuia sau mai multor membri ai asociaţiei de proprietari, precum şi obligaţii privind constatarea contravenţiilor şi aplicarea de amenzi.

      Ștergere
  56. Buna ziua am un prieten care uneori mai bea si sa muzica mai tare,are deja câteva amenzi ptr tulburarea linistii publice.Peste 10 zile trebuie sa se prezinte la un proces intentat de asociatia de locatari impotriva lui,cerindu-i daune morale 3000 rom lui ca chiriac si aceeasi sumă patronilor apartamentului.Ce poate face?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa nu mai tulbure liniștea. Ca sa nu mai ajungă in instanta poate sa ceara conducerii asociației de proprietari sa se înțeleagă la un Mediator.

      Ștergere
  57. Bună ziua! Locuim in București într-un apartament cu doua camere 4 persoane..doi adulti plus doi minori...avem o restanta si pentru asta plătim penalitati 150 ron/ luna dar in lunile de vara inttrevinerea vine 1200 ron/ luna iar iarna 1600-1800 Ron/ luna....oare nu e mult sau exagerez eu ? Multumesc pentru raspuns

    RăspundețiȘtergere
  58. E normal ca administratorul sa mi spuna ca nu pot scoate de la intrtinete o persoana doar daca lipseste o perd de 30 zile?e normal ca intr un apart de 3camere si 3persoane sa platesc la pausal apa calda 18mc si apa rece 12mc?

    RăspundețiȘtergere
  59. Da, pare sa fie foarte mult. Solicitați administratorului sa va prezinte modul de calcul al întreținerii. De asemenea, Administratorul are obligatia sa afiseze odata cu listele si explicatiile modului de repartizare, respectiv cheltuielile lunii respective.

    RăspundețiȘtergere
  60. In adunarea generala se stabileste numarul minim de zile pentru care poate fi scutita o persoana daca lipseste din apartament, de asemenea, tot in adunarea generala se aproba un regulament de repartizare a consumurilor de apa. Verificati daca s-au respectat aceste hotarari.

    RăspundețiȘtergere
  61. Buna ziua.Am si eu o problema cu administratorul si presedintele.Pune penalitati f mari .la o intretinere de 400 lei penalizarea procentuala este de 519 lei.penalizarea nu se pune la intretinerea care nu a fost platita luna trecuta? S-au se penalizeaza toata intretinerea restanta? Mie mi se pare f f mult

    RăspundețiȘtergere
  62. Buna ziua, Da, dna Nicoleta, este foarte mult. Solicitati in scris presedintelui sa va prezinte modul de calcul al penalitatilor, dupa care il publicati aici, sa vedem despre ce este vorba.

    RăspundețiȘtergere
  63. Mai am o problema.Am descoperit ca mai multe ap sunt restante dat penalizarea procentuala de la administrația nu este trecuta.Doar la mine figurează aceasta suma .este corect?și încă o problema cheltuielile ptr salarii știu ca se pun pe pers din apartament.M am uitat pe lista de întreținere pe luna ăsta și la 4 pers este suma de 41,70 iar la mine la apartament suma este de 83,40 și tot 4 persoane .este normal?

    RăspundețiȘtergere
  64. Buna ziua, Nicoleta! Cheltuielile cu salariile se suporta de intreaga asociatie si se repartizeaza pe cota parte indiviza, NU pe numar de persoane.

    Penalizările încep sa se calculeze după trecerea a 30 de zile de la data scadenta a listei respective.
    - dacă o cota nu este achitata deloc penalizările se calculează:
    suma * 0,2% * nr.de zile (numărul de zile care curg de la scadenta pana la achitare)

    -daca cota este achitata parțial atunci penalizările se calculează in doua sau mai multe faze:
    --in prima faza se calculează penalizările referitoare la suma care s-a plătit prima data, iar nr. de zile se socotesc pana la data acestei achitări și
    --a doua faza, a treia, a patra cu suma achitata de fiecare data care se înmulțește cu numărul de zile care au curs pana la data fiecărei achitări.

    De obicei penalizările se calculează la fiecare editare de lista cu cotele de întreținere pentru restantele neachitate penalizabile și se actualizează de la luna la luna cu numărul de zile scurse de neachitare.

    RăspundețiȘtergere
  65. administratia a inlocuit coloana de apa rece si calda dar apartamentul meu nu la bransat pe motiv ca cel de sub mine nu vrea sa sparga nisea si nu am apa de 15 zile ,apartamentul meu se afla la ultimul etaj iar cel de sub mine are apa.Am facut adresa la primarie dar fara rezultat

    RăspundețiȘtergere
  66. Este normal ca alti restantieri sa nu fie penalizati ptr restante la intretinere.am vazut pe lista de intret ca numai eu am penalizari ptr restante de 0,2%.

    RăspundețiȘtergere
  67. Cota parte indiviza care este? Tin sa va specific ca ap sunt cu 2 camere iar ceilalti au 41,79 ; respectiv 43,36 iar eu la ap meu am suma de 83 si ceva .este normal sa mi se puna cel mai mult mie? Ce am eu si nu au ceilalti?

    RăspundețiȘtergere
  68. Este normal ca luna aceasta sa am penalizare pusa la restanta 519 lei iar luna urmatoare sa fie de 290 lei? Si inca ceva penalizarea procentuala stiu ca nu poate fi mai mare decat intretinerea afisata.

    RăspundețiȘtergere
  69. Are dreptu asociatia de proprietate sa ahizitioneze un apartamant pentru asociatie?
    Instalatia de Incalzire electrica pentru apartamantul cumparat de asociatie si unde isi desfasoara activitatea trebuie plati de locatari?
    Va Multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, daca sa aprobat in adunarea generala. Apartamentul va face parte din proprietatea comuna, iar reparatia acestuia se va suporta de catre toti proprietarii.

      Ștergere
  70. Bună ziua.Am depus plângere penala la parchet impotriva administratiei și împotriva președintelui blocului.intre timp asociația m a dat în judecata ptr restante la întreținere. Știu ca în momentul când exista plangere penala și pana la soluționarea dosarului penal procesul civil se suspenda.este adevărat? Cum formulez cererea ptr suspendarea dosarului civil? Va mulțumesc. Aștept răspuns urgent.

    RăspundețiȘtergere
  71. Bună ziua.Am depus plângere penala la parchet impotriva administratiei și împotriva președintelui blocului.intre timp asociația m a dat în judecata ptr restante la întreținere. Știu ca în momentul când exista plangere penala și pana la soluționarea dosarului penal procesul civil se suspenda.este adevărat? Cum formulez cererea ptr suspendarea dosarului civil? Va mulțumesc. Aștept răspuns urgent.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua, cand veti fi chemata la instanta pentru judecarea dosarului privind restantele, puteti sa formulati in fata judecatorului orice cerere. Nu stim totusi, daca ceea ce doriti dvs se poate face. In situatia dvs va recomandam sa angajați un avocat.

      Ștergere
  72. Buna seara.care este cota parte indiviza?

    RăspundețiȘtergere
  73. Buna seara.care este cota parte indiviza?

    RăspundețiȘtergere
  74. Buna seara, Cota indiviza este specificata in actul dvs de proprietate.

    Cota parte indiviza (CPI) este procentul de suprafata utila a unui apartament fata de totalul suprafetelor utile ale tuturor apartamentelor. Suprafata utila inseamna suprafata apartamentului fara logii, balcoane, incinte in zid pentru calorifere, spatii pentru sobele de incalzit.


    CPI este exprimata in actele de proprietate atat sub forma de procent, cat si sub forma de suprafata propriu-zisa, uneori cuprinde in calculul ei si balconul, alteori nu, totul depinde de cine a intocmit actul si de cum s-a considerat atunci acest calcul. Dar pentru simplificare in calculele aferente cotelor de intretinere aceasta CPI trebuie recalculata simplificat si uniformizat, astfel incat la apartamente identice sa se plateasca cheltuieli egale dintre cele care se repartizeaza pe acest criteriu.

    RăspundețiȘtergere
  75. Am solicitat in scris , proces verbal de la sedinta adunare generala . Adimistrator .nu a primit cererea , spundu-mi sa o dau presed. asociatie.Am vorbit la telefon cu presedinte dar dumnealui mi-a spus , asa ceva nu am dreptul. Am inceput sa-i spun ca este dreptul meu ca proprietar , dumnealui cerandu-mi legea care in obliga.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ptr Camelia Spunetii presedintelui ca este vorba de legea 230/2007 la punctul ... nu mai stiu art OBLIGATIILE SI INDATORIRILE PRESEDINTELUI DE BLOC.CAUTATI LEGEA PE NET.Orice locatar are dreptul prin lege sa ceara si sa vada toate dicumentele iar presedintele este obligat sa arate toate documentele.

      Ștergere
  76. In bloc s-au montat camera de luat vederi la parter si in lift fara a se avea acordul scris al tuturor locatarilor, ceea ce cred ca incalca legea 677/2001 art.5, alin.(1). Mai mult se discuta despre montarea unor camera suplimentare pe paliere si in ghenele de gunoi!!
    Imi puteti spune va rog unde pot reclama situatia?
    Multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu, nu se incalca Legea nr. 677/2001. Daca asociatia a stabilit ca are un interes legitim sa protejeze viata, integritatea fizica si sanatatea locatarilor din condominiu, dar si asigurarea securitatii bunurilor comune ale asociatiei, in conformitate cu acelasi art. 5, dar alin. (2) lit. b), e), eventual si lit. c), solicitarea acordului persoanei vizate nu este necesar. Cu atat mai mult cu cat asociatiile de proprietari nu trebuie sa notifice activitatile de prelucrare a datelor cu caracter personal conform art. 1 lit. c) din Decizia nr. 90/2006 a presedintelui Autoritatii Nationale de supraveghere a prelucrarii datelor cu caracter personal.
      Trebuie sa se inteleaga clar ca supravegherea numai a partilor comune cu mijloace video si audio NU ADUCE ATINGERE INTIMITATII PERSOANELOR, dar este in interesul legitim al tuturor locatarilor pentru combaterea sau depistarea unor persoane certate cu legea si care, in conditiile escaladarii terorismului pe plan international, aceste actiuni se pot activa si in Romania, fara sa excludem raufacatorii nostri interni.
      In asociatia noastra am avut un proprietar care s-a opus categoric instalarii sistemului video, dar dupa ce a avut de suferit o agresare verbala cu injuraturi si limbaj licentios de la o alta persoana, solicita acum si instalarea unui sistem de inregistrare audio.

      Ștergere
    2. De acord, in totalitate.

      Ștergere
    3. Sa intelegem ca francezii daca aveau camere montate la blocuri teroristii nu mai puneau bombe???

      Ștergere
  77. Buna ziua,
    am cumparat un apartament la licitatie publica in procedura falimentului.Fostul proprietar, firma debitoare a lasat o suma considerabila restanta la intretinere. Asociatia de proprietari s-a inscris la masa credala. Apartamentul cumparat s-a vandut liber de orice sarcini, mai mult decat atat privilegiul asociatiei nefiind inscris la CF . Am solicitat administratorului sa imi spuna cat am de plata de la data cumpararii si pana in prezent , insa nu vrea sa imi comunice si mai mult mi-a cerut toata datoria , inclusiv deci a fostului proprietar, si refuza sa imi dea drumul la apa.
    ce pot face?
    multumesc,
    MArcel

    RăspundețiȘtergere
  78. Buna ziua. Avem un ap de 3 camere,initial au fost 5 calorifere,insa am renuntat la cel din baie si bucatarie,anuntand administratia,printr-o cerere pt ca asa mi-au spus sa fac. Nu mai am acea cerere. Am repartitoare pe cele 3 calorifere. Acum,dupa 3 ani,sau chiar mai multi ani,presedinta a hotarat in adunarea generala ca doar apartamentul nostru sa aduca pana in noul sezon acord de desfiintare de la RADET sau sa le remontamaltfel ne va pune la plata,la pausal cele doua calorifere desfiintate. Acest lucru se intampla pt ca i-am facut reclamatie la primarie pt ca am constatat multe nereguli. Au dreptul sa hotarasca in adunarea generala doar pt un singur apartament? In bloc foarte multi au renuntat la caloriferele din baie si bucatarie fara debransare RADET. Asociatia are contract cu Radet,nu noi propietarii. Ce putem face?

    RăspundețiȘtergere
  79. Buna seara!
    In blocul in care are apartament cumnatul meu, care nu e cetatean roman, lunar se trec pierderi la apa. Indiferent de consum, perderile sunt de cel putin 1mc de apa calda si rece. Si aceste pierderi sunt la fiecare apartament, in fiecare luna. Administratorul mi-a spus ca asta e...nu are ce sa faca. Nu pot face o plangere la presedintele de asociatie pentru ca sunt din aceeasi familie: sot si sotie. Ce ar trebui sa fac in acest caz? In apartament locuiesc doar cunoscuti, din cand in cand. Eu ma ocup de cheltuieli.

    RăspundețiȘtergere
  80. Buna,
    Locuiesc intr-un bloc la etajul 4 din 4 etaje. Am centrala termica de cativa ani si platesc 15% din factura de incalzire a celorlalte apartamente fara centrala(toate apartamentele din scara sunt identice). Mentionez ca tevile de sus de la retur nu mai sunt, de fapt nu mai exista nici macar o teava comuna care sa treaca prin apartament. Apartamentul de sub de la 3 are centrala, iar doar un perete longitudinal este comun cu apartamentul care are incalzire de la stat, mentionand din nou ca nu exista tevi care sa treaca prin locuinta. La parterul blocului exista un singur calorifer cu cativa elementi care incalzeste iarna.
    Se poate modifica in procentul acesta de 15 % , particularizand situatia pe apartament stand la ultimul etaj fara tevi comune?
    Multumesc anticipat

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. țevile comune sunt și cele care trec pe la subsol, nu numai cele din apartamente. Procentul se poate modifica prin hotărârea adunării generale.

      Ștergere
  81. Bună ziua! Sunt Președinte la o asociație de proprietari,iar unul dintre vecini ma acuza ca nu îmi fac datoria sa anunț poliția când vecinul de deasupra lui asculta muzica la maxim si face chefuri peste orele 22.00. Am eu vreo obligație in acest sens?

    RăspundețiȘtergere
  82. Doar sa-i atrageți atenția vecinului care face gălăgie. Politia o poate sesiza chiar vecinul deranjat, nu sunteți obligat dvs in aceasta situație..

    RăspundețiȘtergere
  83. Bună seara . Am încercat sa fac cadastrul blocului și la intabulare mi.sa cerut o declarație pe proprie răspundere de la președintele asociației de locatari Cum ca este de acord cu actualizarea cadastrului și restrângerea spațiului , problema este ca spațiul despre care este vorba este prins într.un cadastru m.ai vechi și nu aparține de asociație. Președintele asociației nu este de acord cu aceasta declarație într.u cât acel spațiu nu.I aparține .

    RăspundețiȘtergere
  84. Buna seara.Locuiesc in Brasov ,intr-un bloc cu patru etaje la parter,de cca 3 ani .Problema mea (noastra)ar fi subsolul blocului,stai in apa si mal(noroi) pana la glezne,AM FACUT SESIZARI VERBALE ASOCIATIEI in mai multe randuri si nimic imi tot spun ca sau facut reparatii pana sa ma mut eu si ca totul e ok ,dar in beci nu vor sa coboare sa vada ce e acolo ,acesti membri ai ASOCIATIEI sunt alesi nu stiu de cine pt ca nu s-a facut nici o sedinta in 3 ani(de cand sunt eu aici)sa va mai zic ca si cablurile de tensiune stau in apa iar in subsol va dati seama ce e ,,de la dejectii pana la paturi uriase tesute de paianjeni,as dori o indrumare in acest caz ,pe plan local nu se rezolva nimic.multumesc

    RăspundețiȘtergere
  85. Buna ziua,

    Locuim intr-un bloc nou, si ne confruntam cu urmatoarea problema:
    Blocul este construit intr-o zona cu regim de inaltime L1a (P+2E). Constructorul a construit, D+P+2E+M+ pod, desi in autorizatia de construire este descris clar fiecare nivel, inclusiv acoperisul, iar intre mansarda si acoperis nu exista nimic in autorizatie. In contractele de vazanre cumparare scrie clar ca podul nu este parte comuna si este amenajat in spatii individuale ce vor fi vandute ca locuinte. Realitatea este ca podul exista dar nu este compartimentat momentan in nimic, si acum constructorul doreste sa inceapa lucrarile. Primul (fostul) presedinte de bloc este angajat al firmei de constructii (am tot insistat multa vreme fara succes ca este in conflict de interese) nu a transmis in mod oficial chiar o decizie a asociatiei supusa la vot ( a doua convocare a adunarii generale, prima nu a intrunit 50% + 1 din locatari, nici a doua nu a intrunit, dar la a doua s-a votat ca asociatia nu este de acord cu modificari la nivelul acoperisului, pentru ca pentru a face apartamente in pod vor fi encesare schimbari la nivelul acoperisului) nu a transmis corect decizia asociatiei catre devoltator. A facut o adresa cu "unii locatari nu sunt de acord"in loc de "asociatia prin votul din data de..... nu este de acord". Si a facut acest lucru premeditat si intentionat, fiind student la drept si banuiesc stiind implicatiile acestei schimbari "minore".
    Ulterior schimbarii din functie, in pragul sarbatorilor de iarna, a mers teoretic din usa in usa sa stranga semnaturi de la locatari pentru a primi acord de incepere a lucrarilor, fara a anunta sau a trece pe la presedintele in functie, membrii comitetului executiv sau cenzor.

    Ce putem face in aceata situatie si cui ne putem adresa ?

    RăspundețiȘtergere
  86. Vecinii mei de usa, la bloc, au ocupat fara nici o autorizatie o parte din holul ( blocului )proprietate comuna de la usa mea pina la usa lor.ma afecteaza direct, evident. Au mutat zidul cu usa lor. are prescriptie aceasta lucrare?si daca da, dupa cit timp? Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  87. prescriptia este de 10 si respectiv 20 ani, dar in cazul de fata nu se pune problema de asa ceva.... reclamati vecinul cu pricina la Primaria dvs si la Politia Locala.

    RăspundețiȘtergere

Vă rugam să specificați "Numele" pentru o identificarea mai ușoară a răspunsului.... Mulțumim!

Dacă vă place acest Blog, va rugăm să-l susțineți printr-un click pe anunțul de mai jos. Mulțumim!