29 octombrie 2012

Penalităţi abuzive la întreţinere?

Cum se calculează corect 
 
Legislaţia prevede două metode de calculare a penalităţilor. Una realizată de furnizori (societăţile de termoficare) şi a doua de către asociaţiile de locatari. În această ultimă variantă, din resursele administraţiei de bloc se plăteşte datoria pentru a se evita oprirea căldurii în tot imobilul. Apoi, se stabilesc penalităţi locatarului. Dar, în ambele cazuri, sumele adăugate la factură se stabilesc în nişte limite. Prima este de 0,2% pe zi din valoarea debitului.
 
„În Legea nr. 51/2006, a Serviciilor comunitare de utilităţi publice se prevede că neachitarea facturii de către utilizator în termen de 30 de zile de la data scadenţei atrage penalităţi”, ne-au precizat reprezentanţii RADET. Valoarea totală a penalităţilor nu va depăşi valoarea facturii. „Pe cale de consecinţă, RADET Bucureşti nu percepe penalităţi mai mari decît valoarea debitului”, ne-au mai precizat reprezentanţii societăţii.

Sursa: "EVZ.ro

28 de comentarii:

  1. buna ziua,am si eu o nelamurire este lege data pentru asociati de locatari unde in bloc cu zece etaje sunt si 9 apartamente cu trei camere ,iar cei cu trei camere sunt obligati sa plateasca costuri mai mari pentru reabilitarea liftului din bloc de cit cei cu doua camere deoarece au o camera in plus?sau se plateste firesc pe cap de locuitor deoarece ei folosesc liftul nu apartamentele?ma puteti ajuta.Va Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ascensorul, face parte din proprietatea comuna, astfel și reparația acestuia se suporta de către toți proprietarii în funcție de suprafața sau cota parte indiviza.

    RăspundețiȘtergere
  3. Va rog sa-mi precizati daca este legal ca in cotele de intretinere sa fie introduse niste penalitati retroactive din 2010,iar la rubrica penalitati,penalitatile din 2012.Nu se pun toate penalitatile la rubrica penalitati pentru anu introduce apoi penalitati la penalitati?

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna ziua, va rog sa precizati daca penalitatile retroactive la intretinere din 2010 ,trebuie introduse intr-o rubrica separata pe lista de intretinere deoarece ele au fost introduse in cotele restante la intretinere.

    RăspundețiȘtergere
  5. Penalitățile trebuie sa fie evidențiate separat în contabilitate. Bineînțeles, pot exista și penalități restante, dar acestea nu mai sunt luate în calcul cu restanta la cote pentru a se aplica alte penalități.

    RăspundețiȘtergere
  6. Buna ziua!
    Anul trecut la Ad. Gen. de alegeri a fost ales un nou comitet:3 membri+ presedinta. Doi membri din comitet nu sunt membri ai Asociatiei de proprietari; presedinta de asemenea. S-a aflat acest lucru abia acum o luna.
    1.Putem sa cerem o ad. gen. extraordinara(covocata 20% dintre proprietari membri ai asociatiei) pentru a schimba comitetul?
    2. Poate fi membra in Comitetul Executiv sau presedinte o persoana care nu este membra a Asociatiei de proprietari si nici n-a solicitat acest lucru?
    3. Daca de la Acordul de asociere de la infiintarea As. de propr. (anul 2002) nu s-a mai facut niciun act aditional, toti proprietarii care s-au mutat in bloc dupa anul 2002:
    - sunt membri sau Nu ai As. de proprietari?
    - au drept de vot la Adunarea Generala?
    - poate fi contestata o hotarare a unei ad. gen. in care toti cei care au votat nu fac parte din As. de propr.?
    Va multumesc frumos.
    Cu stima,
    Elena Apostol

    RăspundețiȘtergere
  7. Buna ziua,
    In primul rând comitetul este format din nr. impar, conform legii..., la dumneavoastră 3+Președinte sunt 4, ceea ce nu este legal.

    In al doilea rând, in conformitate cu ART. 26 din Legea 230/2007:
    Dacă o hotărâre a adunării generale este contrară legii, statutului sau acordului de asociere a asociației de proprietari ori este de natură să producă daune intereselor proprietarilor, aceştia pot ataca în justiţie respectiva hotărâre, în termen de 45 de zile de la adoptarea acesteia. Acționarea în justiţie nu întrerupe executarea hotărârii decât în cazul în care instanţa dispune suspendarea acesteia.
    1.Conform Art. 23 alin (4) din Legea 230/2007 " Pentru situaţii speciale sau de maximă urgenţă, adunările generale extraordinare ale asociaţiei pot fi convocate oricând de către comitetul executiv sau de către cel puţin 20% din numărul proprietarilor membri ai asociaţiei de proprietari."
    Se invoca ca situatie speciala faptul ca un comitet format din nemembri ai asociatiei nu pot fi alesi in comitet pentru a hotara soarta celorlalti proprietari, membri ai asociatiei.
    2.ART. 9 din Legea 230/2007:
    "Proprietarii membri ai asociaţiei de proprietari au dreptul să participe, cu drept de vot, la adunarea generală a proprietarilor, să îşi înscrie candidatura, să candideze, să aleagă şi să fie aleşi în structura organizatorică a asociaţiei de proprietari."
    Conform ART. 21 din Legea 230/2007, alin (3) "Preşedintele asociaţiei de proprietari este fie candidatul care va obţine cel mai mare număr de voturi la alegerea membrilor comitetului executiv, fie oricare alt membru al comitetului executiv ales prin voinţa sa şi a majorităţii proprietarilor din cadrul adunării generale."
    Asta inseamna ca membri comitetului executiv pot fi doar proprietari, membri ai asociatiei de proprietari.
    3.1. Nu sunt, conform Hot 1588 art.9 "Înscrierea ulterioară în asociaţia de proprietari a proprietarilor care nu au fost prezenţi la adunarea generală de constituire şi care nu şi-au dat consimţământul în condiţiile prevăzute la art. 7 se face la cererea scrisă a acestora, fără alte formalităţi. Proprietarul din condominiu solicită să devină membru al asociaţiei de proprietari prin semnarea unui act adiţional la acordul de asociere, fără alte formalităţi."
    3.2. Nu au
    3.3 Poate fi contestata în termen de 45 de zile de la adoptarea acesteia. Daca au trecut mai multe zile, singura solutie este convocarea adunarii generale pe motiv de situatie speciala.

    RăspundețiȘtergere
  8. Buna ziua!
    Va multumesc mult pentru raspuns si pentru promptitudine.
    Va doresc multa sanatate si sa vi se rasplateasca inmiit binele pe care-l faceti.
    Dumnezeu sa va ajute in tot ceea ce întreprindeţi.
    Cu mult respect pentru munca pe care o desfasurati,
    Elena Apostol

    RăspundețiȘtergere
  9. Buna ziua!
    Am si eu o nelamurire. Este vorba de imobilul in care locuiesc parintii mei .
    Iarna trecuta administratorul blocului a decis ca nu mai tine cont de repartitoarele instalate pe calorifere si a calculat caldura pe suprafata apartamentului , netinand cont de consumul individual pe apartament motivand faptul ca firma care se ocupa de citirea contoarelor a dat faliment , iar alta firma refuza se preia aceasta activitate daca contoarele nu sunt instalate prin noua firma.
    Va rog sa imi spuneti care este autoritate unde pot fce o sesizare , tinand cot de faptul ca parintii mei nu isi permit sa isi angajeze un avocat , iar restantele impreuna cu penalizarile acumulate au ajuns la 1000 lei?

    RăspundețiȘtergere
  10. va rog sa mi spuna cineva cum se calculeaza penaliatatile (ce procent) la plata datoriilor la asociatia de proprietari si care este legislatia in vigoare.
    solicit acest lucru deoarece d-na administrator calculeaza penalitati dupa "ureche" si preferential, adica la unii mai "clontosi" da, la altii nu.
    este corect???? ca de ex. se poate vedea lista pe luna octombrie la avizier de pe strada garii, bl.8.
    cum pot sa o reclam si unde sa ma adresez? a mai fost reclamata si de alti locatari dar in zadar, probabil ca unii dintre administratori sunt pilosi si nu sunt controlati.
    mentionez ca locuiesc in tulcea si este vorba de asociatia de locatarii a Bloc 8.
    multumesc anticipat.


    RăspundețiȘtergere
  11. Vă rog să-mi spuneți cum se calculează plata pierderilor de apă in cazul când avaria s-a produs la țeava care leagă contorul de apă din stradă până la intrarea în bloc..Cel care a citit consumul de apă ,cu toate că a văzut ceasul inundat de apă nu ne-a anunțat de avarie și apa a curs încât ne-a venit o sumă foarte mare.Blocul are apartamente cu o cameră cu două și cu cinci.Cum să împărțim suma de plătit în acest caz.Vă mulțumesc

    RăspundețiȘtergere
  12. Aceste pierderi de apa se repartizează tuturor proprietarilor pe cota parte indiviza.

    RăspundețiȘtergere
  13. Maria
    Buna ziua. As dori sa stiu daca este posibil cine suporta cheltuielile cu reparatia unei tevi de scurgere care este situata sub cada mea, mai precis in tavanul fals al vecinului de sub apartamentul meu. Va multumesc anticipat.

    RăspundețiȘtergere
  14. Buna ziua, Dumneavoastră suportați costul acestei reparații. Țevile care fac legătura de la coloana comuna la instalațiile sanitare de la dvs din baie sunt țevi individuale și de aceea reparația acestora intra in sarcina dvs.

    Țevile care fac legătura intre apartamente, de regula pe verticala, sunt țevi comune, iar reparația acestora se suporta de toți proprietarii.

    RăspundețiȘtergere
  15. Bună ziua!
    Vă rog frumos să mi dați un sfat.Datorita societății în care trăim soțul meu a avut perioade în care a rămas fără serviciu. Având și rate lunare la bancă acestea fiind reținute din salariu , am acumulat la întreținere restanțe în valoare de 3200 lei. Ok dar suma penalizarilor pentru această sumă se ridică la aproximativ 110.000 lei este de trei ori suma datoriei mele către asociație. Aș dori să mi spuneți cum pot cere justificarea acestei sume. Menționez că am achitat cei 3200 lei + 20./' din aceasta suma cu titlu de penalități. Ce trebuie să fac este foarte mult și cred ca s a greșit undeva.

    RăspundețiȘtergere
  16. Bună ziua!
    Vă rog frumos să mi dați un sfat.Datorita societății în care trăim soțul meu a avut perioade în care a rămas fără serviciu. Având și rate lunare la bancă acestea fiind reținute din salariu , am acumulat la întreținere restanțe în valoare de 3200 lei. Ok dar suma penalizarilor pentru această sumă se ridică la aproximativ 110.000 lei este de trei ori suma datoriei mele către asociație. Aș dori să mi spuneți cum pot cere justificarea acestei sume. Menționez că am achitat cei 3200 lei + 20./' din aceasta suma cu titlu de penalități. Ce trebuie să fac este foarte mult și cred ca s a greșit undeva.

    RăspundețiȘtergere
  17. Building Manager21 iun. 2014, 12:14:00

    Buna ziua,
    Da, suma penalităților este foarte mare pentru 3200 lei restanta. Solicitați in scris asociației sa ve prezinte modul de calcul al penalităților de când ați rămas cu restanta și pana in prezent. Au obligația legala sa va răspundă.
    Cu răspunsul lor, mergeți la o firma de administrare sau la un expert contabil sa verifice dacă s-au calculat corect.
    Daca penalitățile sunt calculate greșit, trebuie sa solicitați asociației sa îndrepte greșeala, in caz contrar puteti sa-i acționați in judecata.
    Așteptăm vesti de la dvs.

    RăspundețiȘtergere
  18. buna ziua,am o garsoniera in bucuresti unde nu locuiesc,doar 2- 3 saptamani pe an deoarece nu sunt in tara .Pentru ca nu mi-am putut plati taxele de 28 de lei pe luna,am o penalizare de 15 lei pe luna ,adica 53% .este normal ,cum sa procedez? multumesc

    RăspundețiȘtergere
  19. Buna ziua,
    Penalitatile sunt foarte mari raportat la restanta dumneavoastra.
    Contestati listele si solicitati in scris Presedintelui dvs si Administratorului sa va comunice modul de calcul al penalitatilor.
    Daca nu respecta lege, puteti sa le solicitati sa va recalculeze sau sa-i dati in judecata, daca refuza.

    RăspundețiȘtergere
  20. Buna ziua! Nu am mai platit intretinerea din cauza unor neintelegeri cu asociatia de proprietari, de 1 an de zile. In noiembrie 2014 am ajuns la o intelegere cu ei si a semnat un angajament de plata pe o suma minima lunara pe care sunt obligata sa o dau pana la stingerea creantei, asociatia fiind obligata prin contract la stoparea penalizarilor. Mentionez ca intretinerea afisata este cu 2 luni in urma. Eu in noiembrie am platit intretinerea pe luna septembrie+ 450 pentru o parte din restanta. Penalizarile nu au fost oprite pt luna septembrie si octombrie .Nu era normal ca penalizarile sa le opreasca incepand din momentul in care am achitat chiar daca intretinerea afisata e cu 2 luni in urma?Nu trebuia si penalizarea pe septembrie scazuta? Adica daca am platit in noimebrie luna afisata, septembrie+450 lei?

    RăspundețiȘtergere
  21. Buna ziua! Am si eu o nelamurire cu privire la penalizarile aplicate de asociatia de proprietari: la o suma restanta pana in prezent de 4245 lei intretinere+ 145 lei fond reparatii + 80 lei fond de rulment, am acumulat o penalizare de 1621 de lei. Am o restanta de 6091 de lei total cu penalizari de platit.Mentionez ca din cauza unor neintelegi cu asociatia am refuzat sa mai platesc intretinerea de aproximativ 24 de luni si ca acestea sunt sumele totale afisate in prezent si care s-au cumulat in 2 ani de zile de neplata. Am inteles ca penalizarea s-a stabilit in comitet la 0,2% pe zi. Din ce am observat, penalizarea s-a aplicat la suma totala de intretinere neplatita. Nu trebuia penalizarea sa fie aplicata luna de luna la intretinerea afisata si nu la suma totala de intretinere restanta? Mie mi se pare ca penalizarea acumulata este foarte mare.Va multumesc anticipat pt raspuns.

    RăspundețiȘtergere
  22. Buna Georgiana, penalitatile de 0,2% / zi sunt stabilite conform legii. Penalizarile se aplica la suma restanta, suma care a depasit perioada in care putea sa fie platita fara aplicarea de penalitati. Daca tu nu ai mai platit o perioada indelungata, toate sumele curente care depaseau perioada scadenta se adaugau la restanta si astfel procentul de penalizare era tot mai mare.

    Ai procedat corect cu angajamentul de plata, este o modalitate mai buna de a stinge un litigiu cu asociatia, decat sa mergeti in instanta.

    Poate ne spuneti si noua cum ati procedat, sunt sigur ca mai sunt multe alte persoane care doresc sa procedeze la fel, sa ajunga la o intelegere cu asociatia fara sa apeleze la instanta de judecata.
    Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  23. Va multumesc pt. raspuns. Am ajuns la o intelegere cu comitetul si am inceput sa platesc esalonat o suma minima de pe luna cu conditia sa stopeze penalizarile. Suma platita lunar in urma incheiarii angajamentului de plata reprezinta luna curenta+ o diferenta cel putin 100 lei care sa se duca catre intretinerea restanta, fond de rulment, reparatii, penalizari. Angajamentul inceteaza in momentul in care nu mai platesc suma minima angajata pe contract si/sau cand se stinge datoria.Dupa calculele mele in aproximativ 1 an ajung la zi cu intretinerea.

    RăspundețiȘtergere
  24. Multumim foarte mult Georgiana! Sper ca si altii sa foloseasca aceasta metoda amiabila.
    Si noi auzisem de astfel de angajamente, dar incheiate la un Birou de Mediere.

    RăspundețiȘtergere
  25. Buna ziua,
    Sunt Teo si vreau sa stiu daca pot fi contestate penalitatile calculate in mai 2013 pentru intreaga perioada anterioara cuprinsa intre decembrie 2010-martie 2013.

    RăspundețiȘtergere
  26. membru comitet1 apr. 2015, 13:49:00

    Buna ziua,
    Totul este posibil, pe cale judecătoreasca, dar trebuie sa aduceți dovezi ca s-au calculat greșit.

    RăspundețiȘtergere

Vă rugam să specificați "Numele" pentru o identificarea mai ușoară a răspunsului.... Mulțumim!

Dacă vă place acest Blog, va rugăm să-l susțineți printr-un click pe anunțul de mai jos. Mulțumim!