9 martie 2014

Atribuţiile preşedintelui asociaţiei de proprietari


Art. 18. - Hotărârea nr. 1588 din 19/12/2007
(1) Preşedintele asociaţiei de proprietari este fie candidatul care a obţinut cel mai mare număr de voturi la alegerea membrilor comitetului executiv, fie oricare alt membru al  8 comitetului executiv ales prin voinţa sa şi a majorităţii proprietarilor în cadrul adunării generale. 
 (2) Preşedintele asociaţiei de proprietari reprezintă asociaţia în derularea contractelor angajate de aceasta şi îşi asumă obligaţii în numele acesteia. 
 (3) Preşedintele asociaţiei de proprietari reprezintă asociaţia în relaţiile cu terţii, inclusiv în acţiunile iniţiate de asociaţie împotriva unui proprietar care nu şi-a îndeplinit obligaţiile faţă de asociaţie sau în procesele iniţiate de un proprietar care contestă o hotărâre a adunării generale a proprietarilor. 
 (4) Preşedintele asociaţiei de proprietari urmăreşte îndeplinirea obligaţiilor cetăţeneşti ce revin proprietarilor şi punerea în aplicare a deciziilor comitetului executiv. 
 (5) Preşedintele asociaţiei de proprietari păstrează şi urmăreşte ţinerea la zi a cărţii tehnice a construcţiei, precum şi a celorlalte documente privitoare la activitatea asociaţiei de proprietari. 
 (6) Ştampila asociaţiei de proprietari se păstrează şi se foloseşte numai de către preşedinte sau de vicepreşedinte. 
 (7) În cazul în care preşedintele se află în imposibilitatea de a-şi exercita atribuţiile, acestea vor fi îndeplinite de către un vicepreşedinte, numit de preşedintele asociaţiei de proprietari dintre membrii comitetului executiv, urmând ca în termen de 90 de zile de la data când s-a constatat indisponibilitatea să fie convocată o adunare generală pentru a alege un nou preşedinte. 
 (8) Preşedintele asociaţiei de proprietari poate fi remunerat, pe bază de contract de mandat, potrivit art. 32 alin. (1) din Legea nr. 230/2007, în limitele bugetului de venituri şi cheltuieli aprobat prin hotărâre a adunării generale, potrivit prevederilor Codului fiscal.

36 de comentarii:

  1. sunt presedinte de bloc ce trebuie sa fac daca un vecin rau intentionat distruge bunuri commune adica la intrarea in bloc am avut 2 cosuri de gunoi iar el le a distrus numai el stie de ce

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna ziua. Am doua intrebari:
    1. Unde scrie exact in lege in ce conditii poate un presedinte sa-si dea demisia de la asociatie (am cautat dar nu gasesc)
    2. Daca adunarea generala a stabilit ca fondul de reparatii se va utiliza pentru zugravit isi mai poate schimba parerea si sa decida sa schimbe mai intai geamurile de la scara blocului?
    Va multumesc

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna ziua,
    1. Demisia este un act de voință unilateral, Presedintele poate sa-si dea demisia oricand doreste. Adunarea Generala va lua act de demisia Presedintelui, urmand sa aleaga o noua persoana.
    2. Doar printr-o noua Adunare Generala.

    RăspundețiȘtergere
  4. Am incercat de mai multi ani s-a imi obtin independenta in a-mi incalzi apartamentul cu alta sursa de caldura (panouri nano ,centrala de apartament etc.)numai ca sa pot scapa de CET si de factueile mari pe care le emite....
    din cauza presedintelui de bloc care s-a opus de fiecare data si ma plimpat din vecin in vecin pentru aprobarile necesare dar a fost in zadar sa le optin pentru ca a vorbit cu ei si i-a intors impotriva mea..
    ..un ex.am incercat sa imi pun plasme nano si ma pus sa iau aceptul de la vecini,dupa o vara de alergat si de convins vecini ca este o tehnologie noua ce este in regula si de strans semnaturile necesare, dl.presedinte mi-a spus ca nu pot sa imi pun plasme nano ca o sa dau foc la bloc si nici centrala de apartament pentru ca nu sata nimeni si o s-o tin inchisa si proprietari o s-a sufere de frig....mentionez ca stau la etajul 4...unde deasupra mea s-au facut mansardre cu apartamente noi care au centrala fiecare,dar si in bloc mai au si alti vecini centrale ,in concluzie nu sunt primul care cere aceptul pentru montare de centrala...ce pot face pentru ca nu vrea s-a semneze dl presedinte si sunt total blocat,dati-mi va rog o solutie.
    eduardreloaded@yahoo.com
    Sunt din RM:VALCEA ,
    Cu stima,
    EDUARD BOGDAN

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. asta pt ca la foarte multe blocuri presedintii sum oameni in virsta si se tem de tot ce-i nou

      Ștergere
  5. BLOGUL PARE DESTUL DE INTERESANT,SI UTIL CELOR INTERESATI DE ACTIVITATEA PRESEDINTELUI SI ADMINISTRATORULUI ASOCIATIEI DE PROPRIETARI.

    RăspundețiȘtergere
  6. Buna ziua,
    Pe mine m-au inundat vecinii si am primit de la firma de asigurari o adeverinta ce trebuie completata de Asociatia de proprietari. Aceasta care cuprinde data producerii evenimentului, cauza lui, ce masuri s-au luat pentru a diminua daunele si ce anume a fost afectat de eveniment, dar ei refuza sa completeze adeverinta.
    Ma intereseaza daca emiterea de adeverinte in acest caz intra sau nu in atributiile Asociatiei de proprietari.
    Va multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  7. Administratorul si presedintele au obligatia legala sa va elibereze adeverinta solicitata sau sa raspunda in scris solicitarii dumneavoastra.

    RăspundețiȘtergere
  8. buna ziua poate presedinta de asociatie sa someze o scara intreaga daca aceasta scara a hotarat in unanimitate pe baza unui tabel ca nu doreste sa plateasca sa li se inventarieze caloriferele ci vor sa plateasca exact ca inainte dupa contorul de la intrare in scara blocului?

    RăspundețiȘtergere
  9. Trebuie sa permiteti inventarierea caloriferelor. Presedintele are dreptul sa va someze.

    RăspundețiȘtergere
  10. Cum se poate numi un nou administrator al unei asociatii de proprietari? Este doar alegerea presedintelui? Peroasna poate fi numita chiar daca proprietarii nu agreaza alegerea si fara a avea atestat?

    RăspundețiȘtergere
  11. Administratorul trebuie sa aiba atestat, iar angajarea acestuia se face de catre comitetul executiv.

    RăspundețiȘtergere
  12. Buna seara am si eu o intrebare am la asociatie in jur de 1000 de lei datorie poate veni presedintele de asociatie sa imi opreasca apa potabila in acest caz?Va multumesc

    RăspundețiȘtergere
  13. Sunt pers. cu handicap grav , am cerificat de urbanism de la primaria ect. 6, sa pot sa-mi fac rampa la balconul apart. meu de la parter. Am solicitat in scris de la asociatia de locatari , aprobare dar presedintele cat si adimistrator nu sunt deacort.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asociatia este obligata sa amenajeze căile de acces pentru persoanele cu handicap, la intrarea in bloc, adica pe acolo pe unde intra toți locatarii. Nu sunt obligati sa va permita dvs accesul direct la balconul dvs, amenajat la parterul blocului.

      Ștergere
    2. La intrarea in bloc nu este posibil sa fac rampa , sa pot intra cu carut electtric .+Mentionez , nu cer banii ci dreptul la o viata cat de cat sa ma descurc singura.

      Ștergere
    3. As fi facut aceasta rampa in scara blocului dar nu am posibilitatea de a urca cu carut electric . Mentionez, inainte de a cere aceasta rampa la balconul apart. meu am consultat un arhitect .

      Ștergere
    4. La intrarea in bloc , nu se poate face rampa (am adus arhitect la fata locului) ca sa pot urca si cobora cu carut elecrtric .Cele 2 usi , se deschid f greu , panta la rampa este abrupta , latimea scarilor nu-mi permite , bare de mana imi sunt necesare (pe amandoua parti)

      Ștergere
    5. As ruga sa raspundeti ,pe lege , nu v-am cerut recomandare. .

      Ștergere
    6. In cazul in care aceasta rampa nu se poate construi la intrarea in bloc, atunci asociația trebuie sa găsească o soluție sa va asigure accesul in bloc. au aceasta obligație legala.

      Ștergere
  14. Buna seara, Va recomandam sa va achitați restanta la întreținere. In caz contrar, asociatia poate sa ramana fara posibilitatea achitarii facturilor de apa.

    Nu stim daca presedintele are posibilitatea sa va intre in casa si sa opreasca apa, doar daca aveti robinet general pe palier.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi pare rau dar eu v-am rugat sa imi raspundeti pe lege nu V-am cerut o recomandare acestea le dati cui vreti dvs eu doar pe lege v-am solicitat un raspuns.Multumesc pt raspunsul sec.

      Ștergere
    2. pentru un răspuns mai exact, trebuie sa ne furnizați mai multe informatii, spre exemplu, exista o hotărâre AG in acest sens, aveți montate contoare/robineti pe palier de unde sa poată opri apa?
      In caz contrar, sistarea utilităților, se poate face doar urmare unei hotărâri judecătorești, dacă ați fost acționat in judecata pentru restanta pe care o aveți fata de asociație.
      Multumim.

      Ștergere
  15. In scara blocului as fi facut aceasta rampa dar nu am conditii(am adus arhitect ), panta este mare , latimea scarilor , 2 usi (cu arc f puternic) latimea usilor si nu pot urca cu carut electric .

    RăspundețiȘtergere
  16. Asociația trebuie sa angajeze o firma sa facă aceasta rampa. sunt obligați prin lege sa va asigure accesul in bloc.

    RăspundețiȘtergere
  17. Buna ziua,
    profitanduse de lipsa me de vigilenta in decursul unei perioade mai lugi de timp in care am predat sporadic citirea apometrelor mi s-au adaugat in plus metri de apa la indexul individual ajungandu-se la peste 60 de metri de apa in plus fata de indexul real la unele apometre. Am discutat cu presedintele asociatiei si mi s-a promis ca se va redresa pe parcurs urmand sa nu mai platesc apa pana cand se egaleaza ce am consumat real cu ce am paltit in avans, intre timp am observat ca la apometrele unde indexul inregistrat corespundea cu cel real inca se adauga abuziv in plus fata de consum cate un metru in fiecare luna, am sesizat si aceasta problema ia luna aceasta m-am trezit cu un tabel cu indexul modificat ca fiind cel dat pe mine (stergandu-se astfel metri cubi consumati si deja platiti) est evident ca se incerca sa nu se restituie in nicun fel suma incasata abuziv pentru apa. Ce pot face in aceasta situatie, care sunt pasii legali? exista vreo autoritate in afara asociatiei de propietari si a administratorului pe care o pot sesiza? Nu pot accepta sa platesc cata apa doesc acesi oameni fara a se tine cont de consumul individual. Va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  18. Neregulile le puteti semnala la Primarie.

    RăspundețiȘtergere
  19. voicu este numele meu locuiesc pe strada Avig nr 39 bloc 461 si sper cu mare interes reabilitarea blocului cit mai repede lund in calcul ca se lucreaza in zona intr-un ritm foarte rapid solicit aceasta deoarece ma confrunt cu o mare problema de citiva ani imi curge in casa de pe terasa au venit citeva firme lucreaza de mintuiala si nu repara stau cu gaura in tavan nu e posibil asa ceva.Va multumesc pentru intelegere!

    RăspundețiȘtergere
  20. Buna ziua!
    Vreausa stiu ce se ce putem face,daca fostu presedinte si administrator a fost cativa ani. Doi intrunu. Am ramas fara fond de rulment ,cu datornici de peste miliard si cand am schimbat asociatia sa-l dam jos nu vrea sa predea actele . Are relati peste tot,cred ca i-a manjit. Ce e de facut?

    RăspundețiȘtergere
  21. Bună seara. Acum doua zile s-a desprins o bucata din fațada blocului și a căzut pe mașină provocând o avarie serioasa. Devizul pentru reparație este de 8900 Ron. Precizez ca Asociația de proprietari a fost somata în urma cu cca 4 luni sa repare fațada. Credeți ca as putea recupera măcar parțial dauna? Și dacă da care ar fi pașii.

    RăspundețiȘtergere
  22. Bună seara. Acum doua zile s-a desprins o bucata din fațada blocului și a căzut pe mașină provocând o avarie serioasa. Devizul pentru reparație este de 8900 Ron. Precizez ca Asociația de proprietari a fost somata în urma cu cca 4 luni sa repare fațada. Credeți ca as putea recupera măcar parțial dauna? Și dacă da care ar fi pașii.

    RăspundețiȘtergere
  23. Bună seara. Acum doua seri s-a desprins o bucata din fațada blocului și a căzut pe mașină provocând daune însemnate. Devizul pentru reparații este de 8900 Ron. Menționez ca în urma cu cca 4 luni asociația de proprietari a fost somata sa refacă fațada. Credeți ca as putea recupera măcar parțial dauna? Dacă da care ar fi pașii. .

    RăspundețiȘtergere
  24. Bună seara. Acum doua seri s-a desprins o bucata din fațada blocului și a căzut pe mașină provocând daune însemnate. Devizul pentru reparații este de 8900 Ron. Menționez ca în urma cu cca 4 luni asociația de proprietari a fost somata sa refacă fațada. Credeți ca as putea recupera măcar parțial dauna? Dacă da care ar fi pașii. .

    RăspundețiȘtergere
  25. Buna ziua! As dori si eu cateva informatii. Daca intr-o hotarare generala s-a stabilit ca in spatiul comun (uscatorie) se va face sediul si arhiva asociatiei si acum vine un vecin care vrea sa isi usuce rufele, cum trebuie sa procedam? Vecinul e foarte vehement in interesul sau si a creat discutii intre locatari. Multumesc pentru raspuns.

    RăspundețiȘtergere
  26. AM PRELAT PRESEDENTIA ASOCIATIEI INCLUSIV ARHIVA PE INCREDERE, LIPSESTE CODUL FISCAL IN ORIGINAL SI STATUL. CE POT SA FAC?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Trebuie sa le solicitati la detinator sa vi le puna la dispozitie.

      Ștergere

Vă rugam să specificați "Numele" pentru o identificarea mai ușoară a răspunsului.... Mulțumim!

Dacă vă place acest Blog, va rugăm să-l susțineți printr-un click pe anunțul de mai jos. Mulțumim!