Legislatie Asociatii de Proprietari

    1.050 de comentarii:

    1. NU, nu este legal sa va adauge mai multe persoane decât locuiesc. Nu poate aplica retroactiv cererea de introducere persoane la cote.

      RăspundețiȘtergere
    2. buna seara tocmai am citit mai sus ca administatora nu e platita de fiecare pers in parte,cum e la noi si ma mai intereseaza cateva lucruri:
      1 reparatiile in bloc sunt suportate de toti membrii blocului sau pe apartamente?ex se sparge teava wc eu am copil de 1 an foloseste pampers...
      2 sunt persoane care si-au scos apometrele ,nu duc citirea contuarelor si le trece cate 5 mc pe luna si cand tre sa se regleze apa se platese la pausar.e corect?
      3.caldura este pornita si oprita doar cand vrea administatora
      4 la parterul blocului este o pizzerie si un magazin cu piese auto.apa provine din aceeasi conducta?apometrul este comun?

      RăspundețiȘtergere
    3. buna seara am si eu o intrebare salariile administratorei si al femeii de serviciu cine il mareste???

      RăspundețiȘtergere
    4. Buna seara,
      1. Reparațiile la părțile comune (țevi subsol, tevi verticale) se suporta de toți proprietarii în funcție de cota parte indiviza. Reparațiile la țevile orizontale de la teu către instalațiile individuale se suporta de fiecare proprietari in parte.
      2. Da, este corect.
      3.Nu este corect, hotărârea se ia de către comitetul executiv sau de adunarea generala.
      4. Trebuie sa suporte și ei consumul de apa aferent. Cel mai bine este sa-i obligați sa se contorizeze.

      RăspundețiȘtergere
    5. Salariul Administratorului și al femeii de serviciu se aproba în hotărârea adunării generale, iar comitetul executiv pune în aplicare hotărârea adunării generale.

      RăspundețiȘtergere
    6. craescu costel3 apr. 2012, 10:37:00

      stai intr-un imobil cu o suprafata de 34,70 mp si sunt contorizat la toate utilitatile si platesc 50 de lei pe lune !1 e posibil asa ceva !!!de ce doamna adimitrator inmulteste cota parte indiviza cu 4.73 cand eu am 34,70 !! pe cine sa chem sa o controleze si cum imi pot recupera bani care mi incaseaza de ani de zile de cand sunt contorizat separat la toate utilitatile?

      RăspundețiȘtergere
    7. Reclamație puteți sa faceți la Președinte și la Primăria de care aparține imobilul.

      RăspundețiȘtergere
    8. Revin cu o problemă pe care nu o pot rezolva de ani de zile.Vecinul de la etajul superior mi-a distrus tavanul de la baie din cauza inundațiilor repetate și nu vrea să contribuie la remedierea lui.Cui să mă adresez in acest caz ,specific că persoana vinovată este chiar administratorul blocului și presedinte nu avem.Mulțumesc anticipat.

      RăspundețiȘtergere
    9. Primul pas pe care va sfătuiesc sa-l faceți este sa-i transmiteți o somație prin avocat, somația este pentru obligația de a face și pentru a plăti daunele cauzate.
      Daca în urma somației nu se rezolva problema, pasul următor pe care trebuie sa-l faceți, este sa-l acționați în judecata.

      RăspundețiȘtergere
    10. buna ziua !fiica mea este plecata din tara de 8 ani ,are un ap.cumparat la parterul unui bloc ,pt care plateste si acum ratele la banca.Acolo nu locuieste nimeni.Platesc cheltuielile lunare la asociatie,ca asa i legea .De curand administratorul blocului m a pus sa platesc 1 milion(lei vechi)pt curatenia pe scara,am platit ,acum au schimbat usa la intrarea blocului ..de ce sa platesc daca copilul meu nu o foloseste ,pana vine in tara usa aceia nici nu mai exista...si inca ceva,am fost anuntata prin tel. sa ma duc sa deschid usa ap. ca se instaleaza interfoane,am spus ca nu sunt de acord deoarece nu este necesar acelui apartament deoarece este gol si nelocuibil.Tipand la mine,adm . blocului mi a spus ca nici pe scara nu voi mai intra.da,am fost de acord sa cumpar de la societatea respectiva o cheie de la intrare(desi nu mi dau)deoarece din cand in cand ma duc sa vad daca e vreo teava sparta,scapari de gaze,atat,ma uit si plec.Astept rasp. dv.,multumesc.

      RăspundețiȘtergere
    11. DA, aveți obligația sa plătiți pentru cheltuielile ocazionate de întreținerea imobilului în care se afla apartamentul, salarii, reparații, întreținere, etc, fiind exceptați doar de la plata cheltuielilor pe persoane.

      RăspundețiȘtergere
    12. Buna seara.


      In curand ma voi muta in noul apartament care aproape l-am finalizat, azi am fost la RCS-RDS sa fac trasnfer de abonament internet, cu stupoare pe scara mea nu a semnat administratorul acum 2-3 ani ca sa le permita montarea sistemelor/etc dar buba este ca la scara administratorului RCS-RDS au cablurile trase (fiind vorba de un bloc cu 2 scari lipite una de cealalta) . Dupa paste il voi aborda pentru semanare acordul care sa le permita sa faca instalarea, dar daca Administratorul ma refuza, ce pot face in afara de actiune in instanta impotriva Asocitatiei de Propietari!

      Multumesc mult

      RăspundețiȘtergere
    13. Nu administratorul trebuie să-și dea acordul, ci Președintele în urma unei ședințe de comitet.

      RăspundețiȘtergere
    14. Lipsesc 15 zile de acasă/bloc. Beneficiez de o reducere pe lista de întreținere?

      RăspundețiȘtergere
    15. Depinde de cum s-a stabilit prin statutul asociației. In mod normal, pentru 15 zile lipsa, puteți fi scăzut de la cotele de întreținere.

      RăspundețiȘtergere
    16. Buna ziua
      am si eu o problema cu spatiile comune din bloc .Mai inainte de toate trebiue sa spun ca am debransata reteaua cu proces verbal de debransare in care se specifica ca am tevile izolate ,dar nu-mi specifica cu ce si ce fel de izolatie.Cind s-a facut evaluarea apartamentelor pentru inventarierea spatiilor cu sau fara apometre nu am stiut ,nu am fost anuntati , drept urmare sintem trecuti la plata cu sume care au depasit luna lui feb 140 ron (spatii comune) .Am fost la asociatie , am facut o cerere ,abia dupa o luna nea venit adresa si am fost noi nevoiti sa mergem la firma care efecueaza calculele ,dar nu am fost luati in seama deoarece era prea tirziu si pentru ca nu au considerat valabil procesul de debransare.
      Cer scuze ca scriu cu multe detalii dar as vrea daca se poate sa aflu ce se poate legal face in cazul meu?Tin sa mentionez ca sintem mai multi cu aceasta problema in bloc.Va multumesc!

      RăspundețiȘtergere
    17. Buna ziua,
      Primul pas este sa faceți o reclamație la Administrație, reclamație la care administratorul trebuie sa va răspundă.
      Apoi trebuie sa faceți reclamație la firma de repartitoare, dacă nici în acest caz nu se rezolva, mai puteți reclama la Protecția Consumatorului sau la instanta de judecata, unde în final se va da o hotărâre care trebuie sa fie respectata de ambele parți în litigiu.

      RăspundețiȘtergere
    18. revin si rectific nu e vorba de apometre ci de contoare de caldura

      RăspundețiȘtergere
    19. Buna ziua,

      In blocul cu 54 de apartamente suntem inpartiti in doua in ceeace priveste consumul de gaz. O parte adica 34 de apartamente au contor individual de gaz legat la o retea noua de gaz iar restul de 18 apartamente au ramas legati la reteaua veche de gaze care este de 30 de ani ( de cind este blocul) si care incepe sa se deterioreze.
      Intrebarea mea este :
      la repararea vechii retele de gaz cine contribuie?
      Toti proprietarii sau numai cei care se folosesc de retea ?
      In speranta unui raspuns va multumesc

      RăspundețiȘtergere
    20. In cazul dumneavoastră, nu mai discutam despre o instalație comuna, astfel în cazul de fata, cei care folosesc instalația veche vor suporta cheltuielile cu întreținerea acesteia, iar cei care folosesc instalația noua vor suporta cheltuielile pentru repararea celei noi.

      Aici nu este similar cu instalația de energie termica, întrucât țevile de gaze nu au pierderi în părțile comune și astfel cheltuielile se suporta doar de cei care o folosesc.

      RăspundețiȘtergere
    21. Buna ziua
      Am o nelamurire in ceea ce priveste repartizarea energiei termice intr-un bloc cu apartamente cu centrale si fara centrala .O parte au contract direct cu firma care asigura furnizarea energiei termice ,o parte platesc la asociatie restul cu centrale platesc doar spatiile commune.Pe listele de plata cei care au contract direct cu furnizorul la spatiile commune au 0 ron .Intrebare ce sume au putut ei plati pentru spatiile commune ,de unde a stiut firma cu care au contract ce sume sa le opreasca pentru spatiile comune cind calculele le efectueaza o alta firma ,alta decit cea furnizoare de en termica ?

      RăspundețiȘtergere
    22. Unde trebuie sa ma adresez in conditiile in care pentru un apartament de 2 camere in care nu locuieste nimeni ( 0 persoane ), pentru un metru cub de apa calda si 0020 kigacalorie caldura, mi-a fost calculata intretinerea pe luna februarie 530 lei ? Mi se pare inadmisibil.. si nu stiu care sunt pasii pe care trebuie sa ii parcurg, pentru ca luna de luna eu ma cert cu administratorul blocului pentru intretinerea uriasa care o am de plata.. si tot timpul mi se reproseaza ca numai eu fac gura, ceilalti sunt mai amarati ca mine si platesc. Am spus ca numai platesc si au zis sa fac lucrul asta, ca o sa ma dea in judecata si o sa ma execute silit. Am nevoie de un sfat.. Va rog frumos.

      RăspundețiȘtergere
    23. In primul rand, faceți o reclamație la Președintele asociației si solicitați sa va prezinte modul de calcul.

      Daca nu sunteți mulțumit de răspuns, reclamați la Primarie.

      In final dreptatea o puteți obține în instanta de judecata.

      RăspundețiȘtergere
    24. BUNA ZIUA SUNT DIN SUCEAVA SI SUNT PLECATA DIN TARA .VIN O DATA LA 4 ANI.AM UN APARTAMENT CU 4 CAMERE SI NU LOCUIESTE NIMENI IN EL.AM REPARTITOARE LA CALORIFERE SI TOT TIMPU SUNT INCHISE.DIN LUNA DECEMBRIE PINA IN LUNA APRILIE MIA VENIT DE PLATIT 11 MILIOANE LEI VECHI SI PENALIZARI 6 MILIOANE LEI VECHI.ESTE NORMAL SA PLATESC 11 MILIOANE?????? SI 6 MILIOANE PENALIZARI??????????? MIE NU MI SE PARE NORMAL DE LOC. VA ROG AJUTATIMA CU UN RASPUNS

      RăspundețiȘtergere
    25. Da, din cele spuse de Dvs. nu este normal sa platiti penalitati asa mari, pentru o perioada asa scurta.

      Puteti sa faceti o reclamatie la Presedinte sa solicitati modul de calcul pt. apartamentul dvs. Daca nu sunteti multumita de raspuns, puteti sa mai faceti o reclamatie la Primarie, iar in final in instanta de judecata unde se va da o hotarare valabila pentru ambele parti.

      RăspundețiȘtergere
    26. Buna Ziua,
      Parintii mei pensionari, locuiesc in Franta. Ei sunt proprietari ai unui apartament de 3 camere in Bucuresti, unde nu locuieste nimeni. Din cand in cand vin cate doua sau 3 saptamani pe an.
      In schimb platesc caldura ca si cum ar locui acolo! Si pretul la intretinere e echvalentul unei pensii!
      As dori sa stiu daca exista vreo posibilitate pentru persoanele cu resedinta in afara Romaniei si care detin un apartament in Romania de-a plati mai putin cheltuielile de intretinere (in special caldura) sau macar daca beneficiaza de conditii mai usoare pentru instalarea unei centrale de apartament. Pentru ca pentru obtinerea documentelor necesare pentru instalarea unei centrale de apartament este aproape de nerealizat pentru cineva care vine in tara doar 2 - 3 saptamani pe an!
      Merci pentru raspunsul Dumneavoastra!

      RăspundețiȘtergere
    27. Buna ziua,
      Condiții mai ușoare pentru montarea centralei termice nu sunt. Regulile sunt la fel pentru toți.

      In ceea ce privește costul ridicat al întreținerii, trebuie sa va adresați administratorului, sa verificați dacă s-au făcut corect calculele.

      RăspundețiȘtergere
    28. Buna ziua.

      Scara pe care locuiesc are contract incheiat cu XXXX pentru contorizare caldurii de mai multi ani.Buna sau rea firma respectiva, a fost solutia de contorizare la acel moment. Costurile fara contorizare oricum sunt imense fata de cele contorizate, mai ales ca eu nu sunt un pensionar sa stau toata ziua in casa ci folosesc mai mult noaptea locuinta. De asemenea avem si apa contorizata.
      Iarna trecuta administratorul/presedintele/comisia nu stiu exact cine - ca pe mine nu m-a anuntat nimeni, a luat decizia sa nu mai respecte contractul cu firma xxxx si prin urmare nu a mai luat in considerare valorile citite pe repartitoare. Firma XXXX a dat in judecata asociatia. Tuturor proprietarilor li s-au calculat costurile la intretinere pausal. Eu doresc sa achit costurile conform cu ce am consumat nu cu ce mi-a pus x din nimic.
      Pentru ca nu am achitat caldura pusa de dansii din burta, acum am restante trecute.
      Mai nou nici apometrele nu mai sunt luate in considerare, desi nu s-a luat nici o decizie in acest sens. M-am trezit cu un consum de 5 ori mai mare decat cel real. As putea sa cred ca este si un act de razbunare.
      Cu toate sesizarile la autoritati dansii stau calm si nu fac nimic. Nici macar nu raspund.
      Care ar fi solutia?
      Pot sa ma separ total cu toate cheltuielile - gaze, caldura, apa - de asociatia de bloc?
      Ce fac cand am in bloc majoritar de pensionari si oameni de o calitate morala indoielnica.

      Multumesc anticipat

      RăspundețiȘtergere
    29. buna ziua asa avea si eu cateva intrebari!Una ari fii cate zile pe luna are voie sa vina cineva la mine fara sa fie trecut la intretinere?Si este normal sa nu fie afisat luna de luna tabelul pentru a putea vedea cat am de platit!Si ar mai fii ceva cei care au fost desemnati de catre asociatia de proprietari sa fie sefii de palier in loc sa treaca 3 persoane cate locuiesc trec doar o persoana sunt ei mai avantajati cu ceva fata de noi? va multumesc si astept un raspuns!

      RăspundețiȘtergere
    30. buna ziua,as vrea sa stiu si eu daca situatia blocului in care locuiesc de un an si jumatae este normala si as dori un sfat.De cand ne-am mutat am observat ca in bloc salariile asociatiei mi se par foarte mari la inceput in primul an au fost la trei camere 38.00 ron iar cele cu 4 camere 51.00ron cand am intrebat de ce sunt sumele atat de mari mi s-a raspuns ca sunt bagate si cheltuielile de judecata in salarii ,dupa un an de zile am vazut ca la plata gunoiului sa bagat si femeia de serviciu care pana atunci a fost bagata la salarii peste noapte apare gunoi +ingrijitor 20.00 ron de persoana in schimb salariile nu au scazut ramanand aceleasi de o luna de zile iar s-au schimbat salariile administrative la apartamentele cu 3 camere sunt acum 50.90ron iar cele cu 4 camere sunt 70.90 ron am cerut explicati sa stiu si eu de ce iar au fost modificate iar mi-au raspuns ca au fost bagate iar si salariul femei de serviciu in salari cand am intrebat ce salariu are femeia de serviciu mi s-a raspuns ca 850.00ron cand am cerut sa stiu si salariile celorlalti mi s-a raspuns sa fac cerere care sa o dezbata dumnealor iar apoi dupa 30 de zile voi primi raspunsul vreau sa specific ca blocul are 88 de apartamente de 3 si 4 camere confort 2 si suntem singurul bloc unde nu sunt afisate salariul fiecaruia la afisier in celelalte blocuri care sunt la fel ca al nostru sunt afisate toate si nu se dau atatia bani si diferim total de toate blocurile la intretinere.as dori sa stiu daca e normal ca dumnealor sa nu ne dea detali in legatura de salariile dumnealor mai ales ca sunt platiti din bani nostri .iar cand se fac anumite reparati la afisier apare doar suma cheltuita in scris de mana normal nu ar trebui sa se faca reparati dupa ce se consulta si dupa noi locatari si sa afiseze facturi cu ceea ce sa platit .va multumesc

      RăspundețiȘtergere
    31. 1.In primul rand, bugetul de salarii trebuie sa fie aprobat în adunarea generala, iar toți proprietarii din bloc trebuie sa cunoască nivelul acestora. Daca cei din conducerea asociației ascund acest lucru, atunci este posibil ca aceștia sa aibă nereguli în activitatea desfășurată.
      2. Cheltuielile cu reparațiile trebuie sa fie aprobate de comitetul executiv în prealabil. Fondul de reparații se aproba în Adunarea Generala.

      RăspundețiȘtergere
    32. "cate zile pe luna are voie sa vina cineva la mine fara sa fie trecut la intretinere?"

      Minim 15 zile. Daca aceasta persoana vine lunar cate 2 săptămâni la Dvs. atunci poate fi trecuta la întreținere o luna DA și o luna NU.

      RăspundețiȘtergere
    33. "Firma XXXX"
      Daca cei din conducerea asociației au luat decizia rezilierii contractului de administrare, fără sa tina cont de acordul membrilor asociației de proprietari, atunci aceștia sunt răspunzători în faţa dvs. și în fata legii. Oricine din cadrul asociației care se considera lezat de acțiunea lor ilegala poate sa-i acționeze în judecata și sa le ceara despăgubiri.
      2. Puteți sa va separați individual cu utilitățile, dar numai în condițiile legii, cu acordul vecinilor și al asociației, precum și cu acordul tuturor membrilor asociației în cazul energiei termice.

      RăspundețiȘtergere
    34. buna ziua as dori sa stiu si eu cum se platesc ;administratorul,presedintele,cenzori si femeia de serviciu in functie de apartamente sau pe cota parte indiviza

      RăspundețiȘtergere
    35. as dori sa stiu si eu cum se platesc salariile celor din asociatie;administrator,presedinte,cenzorii,femeie de serviciu in functie de apartamente sau pe cota parte indiviza.va multumesc

      RăspundețiȘtergere
    36. Repartizarea salariilor pentru administrator, președinte, cenzor se face pe cota parte indiviza, iar pentru femeia de serviciu pe număr de persoane prezente.

      RăspundețiȘtergere
    37. Buna ziua,

      Va rog sa ma ajutati cu raspunsul la urmtoarea situatie.
      Eu locuiesc intr-un bloc nou din anul 2008 si intrucat nu s-a intrunit majoritatea pentru a infiinta asociatie de proprietari nu avem asa ceva insa cheltuielile la intretinere le repartizam dupa legea 230/2007.
      Fiind un bloc nou beneficiem de incalzire in rampa de acces la subsol unde se afla locurile de parcare si incalzirea burlanelor intrucat managerul firmei de la care am cumparat a considerat util sa le monteze.Incalzirea acestora se face electric si se regaseste in factura de Enel alaturi de iluminatul scarilor, de functionarea centralei termice,etc.
      Mentionez ca in aceasta iarna au fost folosite aceste facilitati lucru reflectat in factura de enel care a venit evident destul de mare.Desi nu exista asociatie si vreo hotarare care sa reglementeze aplicarea cheltuielilor cu Enelul pe spatii comune la noi se calculeaza pe numar de persoane astfel ca intr-o singura luna mie mi-a revenit din aceasta factura (2700 RON ) suma de 346 RON (mai mult de 10% din factura pe spatii comune) intrucat stam 3 persoane desi la noi la etajul 1 nici macar nu avem lumina intrucat s-a stricat senzorul si nu l-a reparat nimeni.
      Este corect ca eu sa platesc acesta suma imensa?Cu ce beneficiez eu mai mult de incalzirea burlanelor decat ceilalti proprietari de apartamente care nu locuiesc in bloc sau de incalzirea rampei?

      Dvs cum credeti ca este corect sa se calculeze?

      Multumesc anticipat!

      RăspundețiȘtergere
    38. Costul electricității ar trebui sa fie împărțit astfel: pentru încălzirea spatiilor comune pe cota parte indiviza, iar pentru iluminat pe număr de persoane prezente.

      RăspundețiȘtergere
    39. Buna ziua,
      cum se interpreteaza urmatoarea situatie, cine are dreptate?

      La data de 14 octombrie, vine proprietarul si cere adeverinta ca nu are datorii la intretinere pe un formular de la notariat, pentru instrainarea apartamentului. I se trece ca ultima luna achitata este cea afisata, respectiv cheltuielile efectuate in august. Din pdv al proprietarului, in acest moment nu are datorii.
      Administratorul, ca sa fie mai clar, scrie sub textul tiparit:,,listele de plata cu cheltuielile aferente lunii septembrie vor fi calculate si afisate in jurul datei de 28 octombrie".
      La 4 zile de la eliberarea adeverintei (19 octombrie), se intocmeste contractul de vanzare-cumparare in care se spune ,,dreptul de proprietate impreuna cu toate atributele acestuia se transfera astazi, data prezentei". Mai exista un paragraf in care notarul spune ca sunt indeplinite conditiile art 20 din L 230/2007. Nu exista nici o clauza referitoare la datoriile tranzitorii.
      Acum, noul proprietar, care sustine ca s-a mutat la mai mult de o luna de la incheierea contractului (22 noiembrie, desi nu vad relevanta), nu vrea sa achite cheltuielile aferente lunii septembrie si octombrie, pe motiv ca sunt ale fostului proprietar, mai mult, nici pe cele pana la data cand sustine ca s-a mutat efectiv, desi nu are acte doveditoare. Cu toate acestea, fostul proprietar achita ulterior datoria calculata la zecimale pana la ziua incheierii contractului, insa nu vrea sa auda de intervalul pana la intrarea in apartament a noului proprietar. Acesta la randul lui, vazand ca nu o scoate la capat cu vechiul proprietar, nu recunoaste datoria, ba, mai mult, are pretentia ca asociatia sa urmareasca vechiul proprietar pentru acea datorie. In aceasta suma intra si caldura calculata de Techem pe o singura fisa pentru lunile octombrie-noiembrie. Pentru ca Radet a inceput furnizarea caldurii pe 11 octombrie, si aici cei doi proprietari nu s-au inteles.
      Intrebarea este cine are dreptate si daca asociatia are vreo obligatie in recuperarea datoriei de la fostul proprietar, sau doar de la actualul, acesta urmand sa-l urmareasca pentru eventuale sume pe fostul proprietar.
      Nu cumva, in temeiul art 20 din L230, art 12 litera g si art 15 din HG1588/2007, prin semnarea contractului de vanzare-cumparare noul proprietar a ,,achizitionat" si acele datorii de care nu s-a interesat anterior?

      RăspundețiȘtergere
    40. Buna vin si eu cu o problema recenta ,locuim la etajul 4 la un bloc cu 4 etaje,deci la ultimul etaj.In urma ploilor cazute ne ploua in casa la instalatia de electricitate,am vb cu presedintele si administratorul blocului si au zis ca nu sunt obligati sa izoleze blocul ca e datoria mea daca vrea sa nu ploua in casa .Ce imi propuneti sa fac?

      RăspundețiȘtergere
    41. Buna ziua,
      In legatura cu vanzarea apartamentului si restantele ramase de la fostul proprietar, asa cum si dvs. cunoasteti, de la data achizitionarii, noul proprietar cumpara apartamentul si cu datorii cunoscute sau necunoscute de acesta. In cazul de fata nu poate fi vorba de niste datorii necunoscute atata timp cat Dvs ati specificat pe adeverinta ca se vor calcula listele ulterior si pentru celelalte luni pana la vanzarea apartamentului.

      Daca noul proprietar este de rea credinta si nu vrea sa-si achite datoriile fata de asociatie, administratia este obligata sa ia toate masurile pentru recuperarea restantelor mai vechi de 90 zile, respectiv prin actionarea in judecata a restantierului.

      In primul rand, va sfatuim sa-l somati pe noul proprietar prin avocat, urmand sa-l actionati in judecata. Astfel, pe langa restante va plati si cheltuieli judecatoresti.

      RăspundețiȘtergere
    42. In ceea ce priveste reparatia terasei blocului, Presedintele dvs nu are dreptate. Terasa este parte comuna, iar cheltuilelie cu reparatia acesteia se suporta de toti proprietarii.

      Administratorul trebuie sa identifice cateva firme de hidroizolatii, sa aleaga o oferta avantajoasa si sa propuna comitetului efectuarea lucrarii.

      In cazul in care Administratorul si Presedintele nu iau masuri pentru refacerea terasei, puteti sa-i actionati in judecata pentru ca nu isi indeplinesc atributiile, urmand totodata sa va plateasca si cheltuielile cu reparatia zugravelii apartamentului Dvs.

      O firma de hidroizolatii gasiti si aici: Hidroizolatii terase bloc

      RăspundețiȘtergere
    43. buna ziua as dori sa stiu daca asociatia ma poat eobliga sa schimb coloanele de apa si pluvialele fara sa imi repare pereti care astupa coloanele ,pereti din rigips facuti de mine cu guri de vizitare ?multumesc

      RăspundețiȘtergere
    44. In mod normal, în costul lucrării de înlocuire a coloanelor ar trebui sa intre și refacerea pereților decopertați pentru lucrare.

      RăspundețiȘtergere
    45. Buna seara !
      As dori sa stiu prioritatea cu care se incaseaza banii care ii revin la plata unui locatar si aici ma refer la : cote intretinere, fond rulment, fond reparatii, penalizari de intarziere.
      Multi nu vor sa plateasca nici penalizarile care le revin din intarzierile avute, nici sumele datorate fondurilor. Se prezinta la casierie doar cu sumele de bani pentru bani cotele de intretinere si nu vor sa-si achite sumele pentru penalizari si/sau fonduri, deja restante. Li s-a explicat ca acele fonduri sunt obligatorii conform legii 230/2007 si ca tot conform acestei legi, neplata sumelor catre aceste fonduri atrage penalizari.
      Auzisem ca ordinea incasarii ar fi : 1.penalizari(daca exista), 2.fonduri, 3.cote de intretinere, dar nu stiu daca exista vreo baza legala pentru aceasta ordine.
      Deci, cum se face incasarea ?
      Va multumesc anticipat !

      RăspundețiȘtergere
    46. Am 2 intrebari punctuale:
      1. Conform legii, asociatiile sunt OBLIGATE sa constituie un fond de reparatii destinat partilor comune. Administratorul din blocul meu a spus ca, fiecare "scara/bloc" sa stranga bani ptr reparatii fiindca asa au hotarat in comitetul nu stiu care (banuiesc, ca aceasta masura ar trebui sa fie trecuta intr-un PV desi nu sunt sigur ca este reala - lasa 1-2 sa-si bata capul cu toti nebunii care nu inteleg faptul ca sunt proprietari de la terasa pana la subsol; evident ca acestia nu inteleg si nu vor sa plateasca; nu am timp de dat in judecata) este legal ? nu este mai simplu sa constituie acest fond si sa opreasca banii lunar si sa-i foloseasca atunci cand este nevoie?
      2. pe scara unde locuiesc sunt 15 apartamente. Initial au avut toate repartitoare de caldura, chiar daca in vre-o 3 nu locuia nimeni. Acum, asta iarna am observat ca vreo 4 apartamente figureaza ca fiind DEBRANSATE, deci procentul de 80% privind montarea rep. conform ordinului ANRSC/2004, nu mai este intrunit. Pot solicita calcularea caldurii pausal deoarece nu mai sunt intrunite conditiile sau trebuie acordul a50% + 1 din locatari?
      Va multumesc

      RăspundețiȘtergere
    47. Daniel,
      Ordine ar fi următoarea:
      - restantele
      - penalizarile
      - fondul de rulment
      - fondul de reparatii
      - cotele curente la intretinere

      El poate sa vina cu ce bani dorește, Dvs. ii tăiați chitanța pe restantele cele mai vechi și penalizări.

      Daca mergeți sa plătiți la un furnizor la fel procedează.

      RăspundețiȘtergere
    48. 1. Da, asa cum indicați Dvs este și recomandat de lege. In cadrul adunării generale de la începutul anului se stabilește cuantumul fondului de reparații, urmând sa fie strâns de la proprietari prin listele lunare de întreținere.

      2. Daca 4 apartamente s-au debranșat de la energia termica, înseamnă ca tot 100% este contorizarea. cei debranșați vor suporta costul energiei termice pentru parțile comune.

      RăspundețiȘtergere
    49. Buna! avem o garsoniera la ultimul etaj (unde nu locuim si trecem mai rar pe acolo) si avem o problema cu izolatia in sensul ca a inceput sa se infiltreze apa si se umezesc peretii. la fel si pe casa scarii, unde deja se scurge apa si nimeni nu a luat pana acum atitudine. in aceasta situatie trebuie sa ma adresez presedintelui de asociatie si sa solicitam majoritatea locatarilor reparatii si izolarea plafonului blocului? am inteles ca exista un fond pentru reparatii si cheltuieli de acest gen, sau trebuie sa suporte locatarii integral reparatia? ms anticipat!

      RăspundețiȘtergere
    50. Buna!
      Trebuie sa sesizați Președintele și Administratorul pentru reparația terasei. Cheltuiala se suporta de toți membrii asociației indiferent de etaj și se repartizează pe cota parte indiviza.

      Daca exista un fond de reparații cu atât mai bine, dacă nu, Administratorul trebuie sa introducă lunar la cote o suma de bani pentru avans, restul urmând a se achita în rate la firma de hidroizolații, după finalizarea lucrării.

      O firma de hidroizolații găsiți și aici: Hidroizolatii terase

      RăspundețiȘtergere
    51. buna ziua!!!am si eu o mica problema..locuiesc cu mama mea si din cand in cand tatal meu vine in vizita de 2 3 ori pe luna!!pana acum am fost trecute 2 persoane la intretinere,insa noul administrator luna aceasta a trecut 3.Este posibil sa faca asta avand in vedere ca nici nu il stie la fata pe tata si ca nu a stat niciodata 15 zile consecutiv! pot sa ii fac plangere la politie?va multumesc pentru raspuns..

      RăspundețiȘtergere
    52. Trebuie sa faceți reclamație în scris la Președintele asociației. Acesta trebuie sa verifice situația și sa ia masuri.

      RăspundețiȘtergere
    53. Buna ziua,
      Sunt din Galati si apartin asociatie de locatari 460. Sunt debransat de la reteaua de termoficare (caldura si apa rece). Am instalata centrala termica de apartament din 2004. La plata intretinerii imi apar de plata pierderile de caldura de la subsolul blocului. Este normal sa platesc acele pierderi de caldura atat timp cat eu am centrala terminca?

      RăspundețiȘtergere
    54. Buna ziua,
      Sunt din Galati si apartin asociatie de locatari 460. Sunt debransat de la reteaua de termoficare (caldura si apa rece). Am instalata centrala termica de apartament din 2004. La plata intretinerii imi apar de plata pierderile de caldura de la subsolul blocului. Este normal sa platesc acele pierderi de caldura atat timp cat eu am centrala terminca?

      RăspundețiȘtergere
    55. DA, conform legii trebuie sa plătiți și dumneavoastră pentru energia termica consumata în spatiile comune:

      Aici găsiți detaliat interpretarea ordinului 343:
      Detalii privind Ordinul nr. 343/2010

      RăspundețiȘtergere
    56. Buna ziua,
      Va rog sa imi spuneti care este posibilitatea si cadrul legal prin care o asociatie de proprietari poate angaja un zugrav persoana fizica (nu este PFA) si care sunt taxele care se platesc in situatia respectiva.
      Va multumesc

      RăspundețiȘtergere
    57. Buna ziua,
      Prin convenție civila.

      Detalii privind taxele, găsiți în postarea de AICI

      RăspundețiȘtergere
    58. ANONIM
      BUNA SEARA,VREAU SA VA INTREB :
      1 ADMINISTRATOAREA NOASTRA AFISEAZA TABELUL DE CHELTUIELI IN ULTIMA ZI A LUNII SI NU MI SE PARE CORECT CA A DOUA ZI SA SI INCASEZE
      2 AVEM UN APARTAMENT INCHIRIAT FARA CONTRACT CU RESTANTE DE 2ANI LA INTRETINERE PROPRIETARUL ESTE DE NEGASIT SI ADMINISTRATORUL SPUNE CA PRESEDINTELE NU FACE NIMIC IN ACEST SENS.FACTURILE SUNT ACHITATE DIN FONDUL DE REPARATII CARE ESTE LA ADMINISTRATOR FARA ACORDUL ASOCIATIEI,PERCEPE DOBANZI IAR PRESEDINTELE ,DESI CERE FACTURILE , NU LE ADUCE NICIODATA. CE ESTE DE FACUT?
      3 SUNT LOCATAR LA ETAJUL 4 AM INFILTRATII DE 4 ANI ,MI-A PUTREZIT MOBILA AM FACUT REPARATII INTERIOARE CA SA POT LOCUI AM SI O MAMA CU HANDICAP GRAV , S-A FACUT O SEDINTA IN ACEST SCOP ACUM 2 ANI, DAR NU S-A FACUT NICI O REPARATIE IN ACEST SENS FINDCA ADMINISTRATORUL NU FACE NIMIC DESI AVEM FOND DE REPARATII FOLOSIT PTR. RESTANTE. FATADA ARATA INGROZITOR,VECINII NU AU CURENT INTRUNA DIN CAMERE .TOTUL SE DEGRADEAZA TOT MAI MULT.AM DISCUTAT DESPRE MANSARDARE PRIN CEDARE COTA PARTE ,DAR NU NE PUTEM INTELEGE DEOARECE CEI CARE STAU LA ETAJE INFERIOARE NU VOR NICI SA PLATEASCA ,ALTII NU AU BANI SA PLATEASCA REPARATIILE ,FIRMELE CONTACTATE NU FAC NIMIC FARA TOATE SEMNATURILE LOCATARILOR,IAR EU AM AJUNS LA CAPATUL SUPORTABILITATII .CE POT FACE PE CALE LEGALA IN SITUATIA DATA?

      RăspundețiȘtergere
    59. 1. sunt probleme de organizare, acestea se discuta și se reglementează în ședințele de comitet.
      2. In legătură cu apartamentul cu restante, administratorul trebuie sa ia masuri pentru acționarea în judecata. Este atribuția ei, în caz contrar schimbați-o.
      3. Pentru infiltrații de la terasa, Administratora și Președintele sunt obligați sa ia masuri urgente. In final soluția este la instanta de judecata și vor plătii pe lângă cheltuielile judecătorești și reparațiile din apartamentul dvs. Înainte mai puteți sa le faceți o reclamație la primare, este posibil sa-i ridice autorizarea Administratorei.

      RăspundețiȘtergere
    60. Buna ziua ,

      Am si eu cateva intrebari la care as dori un raspuns daca se poate .
      1- La parterul blocului am un restaurant care plateste ,desi nu are treaba cu scara interiara a blocului , administrare asociatie , care este cota pe care sa o platesc pe mp.Apoi s-a facut acoperis la tronsonul nostru unde am cotizat si eu ca oricare alt locatar ,in conditiile in care nu a trebuit sa semnam nici o hartie precum ca suntem de acord cu aceasta lucrare ( ni s-au parut-noua locatarilor- costurile prea ridicate si nejustificate).

      RăspundețiȘtergere
    61. Trebuie sa plătiți în funcție de cota parte indiviza pe care o dețineți. DA, terasa este parte comuna și trebuie sa plătiți si dvs. reparația. De asemenea, pentru țevi, dacă aceste sunt comune, trebuie sa plătiți reparațiile.

      RăspundețiȘtergere
    62. ca si completare, va pun mai jos articolul din lege:
      Art. 32. - Hotărâre nr. 1588 din 19/12/2007
      (3) Niciun proprietar de apartament sau de spaţiu cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă nu va fi exceptat de la obligatia de a contribui la plata cheltuielilor comune, ca urmare a renunţării la folosirea unei părţi din proprietatea comună, a abandonării apartamentului sau a spaţiului cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă ori în alte situaţii.

      RăspundețiȘtergere
    63. Buna seara!
      O intrebare simpla am si eu
      Am cumparat un apartament in urma cu 3 ani care detine centrala termica ca si alti doi locatari din acel bloc
      Din cate am inteles conducta de gaze la care sunt racordat este in proprietatea mea,fostul proprietar lasandumi-o mostenire:),acum cei din asociatie vin si imi spun ca trebuie mutata coducta din cauza anveloparii blocului si a polistirenului de 10 cm care nu permite decat stramutarea ei iar ei fac licitatia si aleg cea mai ieftina firma iar eu trebuie sa platesc lucrarea iar apoi sa le cer si celorlalti doi care sau legat la conducta mea bani. E corect cum au pus problema sau trebuie stramutarea facuta pe banii asociatiei?

      RăspundețiȘtergere
    64. comitetul executiv a marit salariul presedintelui pe o perioada de trei luni fiind un volum de munca mare,intre timp presedintele sia dat demisia, noua conducere vrea sa-l dea in judecata pe fostul, presedinte sa dea banii inapoi ,ce vina are el,din moment ce comitetul a hotarit acest lucru.

      RăspundețiȘtergere
    65. Buna ziua,

      Am si eu o intrebare la dvs. Locuiesc la ultimul etaj, intr-un bloc ce are 2 scari, iar accesul pe acoperis se face doar pe una din scari. In urma cu 15 ani, am acoperit cu tabla, doar o parte din scara. Dupa 1 an de zile, ceilalti de pe scara au inceput si ei lucrarile de reparatii la acoperis, accesul facandu-se pe intrarea unica. Acestia au trecut pe tabla noastra iar dupa cateva luni, la prima ploaia, au inceput iar infiltratiile. Am reparat din nou, ca pana la urma sa inlocuim acoperisul. In acest moment, ma gasesc iar in situatia de acum 15 ani, cand ceilalti de pe scara, urca sa-si faca reparatii la acoperisul lor. Nu se poate face nimic? Dau bani incontinuu degeaba. Cui as putea sa ma adresez? Va multumesc anticipat.

      RăspundețiȘtergere
    66. Daca ați acoperit cu tabla calea de acces pe terasa blocului, trebuia sa asigurați o noua intrare pentru cei de pe scara vecina, care nu au cale de acces.

      Mai simplu trebuia prin tabla montata sa mai asigurați o ieșire către cealaltă scara.

      Altfel, nu trebuia sa schimbați soluția constructiva, adică acoperișul trebuia sa rămână tip terasa. Probabil aceasta lucrare ați făcut-o fără autorizație.

      RăspundețiȘtergere
    67. Marin Daniel
      Strămutarea trebuia sa fie prinsa în proiectul de reabilitare, iar dacă reabilitarea se face de către primărie, atunci costul este suportat conform legi, de primărie și de asociație, sau numai de primărie, depinde în ce sector locuiți.

      RăspundețiȘtergere
    68. "comitetul executiv a mărit salariul președintelui"

      O acțiune în instanta pentru returnarea remunerației președintelui este sortita eșecului, atâta timp cat președintele a muncit pentru acei bani.

      RăspundețiȘtergere
    69. Stramutarea nu a fost prinsa in proiectul de reabilitare, dealtfel ca si reabilitarea subsolului pe care asociatia spune ca o va face tot pe banii ei! Mentionez ca locuiesc in sectorul 3 si stau la parter si cica anveloparea ar fi gratuita dar pe mine ma costa o gramada de bani. Pana si grilajele celor care stau la parter trebuiesc stramutate cu 10 cm tot pe banii nostrii si operatiunea asta ma costa 500 ron( doar grilajele)! Unde pot sa ma adresez in privinta asta? Ce as putea face fiind pus in fata faptului implinit?

      RăspundețiȘtergere
    70. La primărie trebuie sa faceți reclamația. sa vedeți dacă au toate avizele legale.
      Sincer, este cam mult 500 lei mutarea grilajelor.

      RăspundețiȘtergere
    71. Buna ziua, am si eu o intrebare. Sunt un chirias ca oricare altul si as dorii sa stiu ce cheltuieli nu ma privesc pe mine, pt. ca aproape in fiecare luna pe foaia de cheltuieli care vine lunar imi scrie 'alte cheltuieli*'(si apare reparati nu stiu, revizie lift, schimbare becuri scara etc.). Acuma eu am auzit ca astea nu m-ar privi pe mine sa le platesc, dar as dori un document sau o chestie sa-i arat proprietarului in caz ca se inpotriveste!

      RăspundețiȘtergere
    72. Sa ma duc la sediul primariei de sector 3 si sa verific daca au toate azizele legale? Cine sa aibe firma executoare a anveloparii sau asociatia? Ce se intampla daca refuz sa o fac pe banii mei? Pot sa ma treaca la intretinere cu aceea suma a executarii proiectului de stramutare fara acordul meu?

      RăspundețiȘtergere
    73. Da, la Primărie pentru ca avizele trebuie sa fie obținute de la primărie.

      Orice alta neînțelegere cu asociația puteți sa o tranșați în instanta de judecata.

      RăspundețiȘtergere
    74. Cheltuielile cu reparațiile cad în sarcina proprietarului și nu a chiriașului. Astfel, trebuie sa va înțelegeți cu proprietarul cu privire la plata acestora, eventual prin scăderea din costul chiriei.

      RăspundețiȘtergere
    75. buna seara locuiesc la parter si vecinii isi intind rufele in fata geamului meu . e corect ? le- am zis ca le iau sirma si au spus ca ma reclama la primarie ! va multumesc anticipat pentru sfaturi

      RăspundețiȘtergere
    76. Nu este corect și nici civilizat ca vecinii dvs. să-și întindă rufele în fata geamului dvs sau în gradina blocului. Nu au cum sa va reclame ei, mai degrabă dvs puteți sa-i reclamați.

      RăspundețiȘtergere
    77. Buna ziua!sunt pres unei as de prop si am urmatoarea intreb ....la noi sunt pierdere mari de apa ,s a hot si s a efectuat un control de catre o comisie din bloc ,s au gasit apometre cu probl se vor inlocui,probl este ca anumite pers au refuzat intrarea in apart ,ce spune legea pt acestia??? Ad gen a hotarat ca aceste pers sa plateasca pierderile -este legal?exista un nr de lege ,eu am gasit in 230/art 12 pct b ,dar nu este f clar .Multumesc!

      RăspundețiȘtergere
    78. Buna ziua!
      La parterul blocului meu sunt doua spatii comerciale alimentate cu apa rece din teava comuna a blocului, pe langa apa rece , ce alte cheltuieli ar trebui sa plateasca ;legal? Multumesc

      RăspundețiȘtergere
    79. Buna ziua!Ma numesc lenuta si vreau sa va intreb si eu ceva: Am un nepotel de 2 ani si locuieste la alta adresa cu parinti lui si acolo e trecut la intretinere.Parinti lui lucreaza si nu are cu cine sa ramana acasa ziua!Atunci am hotarat sa-l tin eu
      8 zile pe luna iar 8 cealalta bunica .Vecini care il vad ii spune adminitratului sa-l treaca la intretinere .Va rog sa-mi spuneti cum sa procedez ca sa nu ma trezesc cu mai multe persoane la intretinere.Multumesc!

      RăspundețiȘtergere
    80. @"Spatii comerciale la parterul blocului" plătesc cheltuielile comune, ocazionate de reparații, la coloanele comune, la terasa, etc.

      @Lenuța
      Pentru a împacă pe toată lumea puteți sa mai adăugați o persoana la cote odată la 3 luni.

      @preș unei as de prop
      Pentru cei care nu transmit consumurile, nu asigura acces pentru citirea și verificarea apometrelor sau pentru cei care nu au apometre, Adunarea Generala poate hotărâ sa li se calculeze consumul de apa la paușal

      RăspundețiȘtergere
    81. Buna ziua, am si eu o intrebare. Stau cu chirie fara contract si vreau sa stiu daca asociatia trebuia platita de mine sau de proprietar.

      RăspundețiȘtergere
    82. Cheltuielile curente la cotele de întreținere le suportați dvs. Proprietarul suporta doar cheltuielile cu reparațiile.

      RăspundețiȘtergere
    83. Am si eu o intrebare va rog.e normal ca dupa oprirea furnizarii energiei termice de catre radet pe 20 aprilie,sa am de platit caldura la intretinerea din mai,???in mai eu nu am avut caldura insa imi apare la imtretinere 170 de ron pt energie termica?!

      RăspundețiȘtergere
    84. Nu este normal sa platiti caldura pe luna mai, daca aceasta a fost oprita in aprilie. Totusi, verificati ca nu cumva acum sa aveti afisate listele pe aprilie.

      RăspundețiȘtergere
    85. buna ziua
      doresc sa-mi transform apartamentul de la parter in spatiu comercial cu un anumit specific. pentru asta imi trebuie intrare separata. cine da aprobarea pentru intrarea separata? doresc sa montez o scara metalica. multumesc

      RăspundețiȘtergere
    86. BUNA ZIUA,
      AM CUMPARAT UN APARTAMENT DE CURAND PE CARE VREAU SA-L RENOVEZ IN TOTALITATE,INCLUSIV INSTALATIILE DE APA LA BAIE SI BUCATARIE.PT ACEST LUCRU,ESTE NECESARA INCHIDEREA APEI PE COLOANA.ADMINISTRATORUL BLOCULUI NU VREA SA MA AJUTE CU OPRIREA APEI,ARGUMENTAND CA AM NEVOIE DE O SCHITA SI DE APROBARE CA SA POT SA INLOCUIESC TEVILE SI REPOZITIONAREA APOMETRELOR.
      CE POT SA FAC IN ACEST CAZ?

      RăspundețiȘtergere
    87. Trebuia sa luați acordul asociației pentru intrarea separata, al vecinilor, precum și autorizație de la Primărie.

      RăspundețiȘtergere
    88. Daca doar înlocuiți țevile cu altele noi, atunci Adm. trebuie sa oprească apa, bineînțeles cu programare, în schimb dacă repoziționați instalațiile în casa, modificând astfel construcția lor inițială, va trebuie proiect și autorizație de la primărie.

      RăspundețiȘtergere
    89. Buna ziua ! am o curiozitate,prietenul meu locuieste singur ,de aceea cam 10 zile pe luna le stau la el,iar el alte 10-15 le vine la mn .Precizez ca cele 10 zile sunt adunate,nu consecutive,adica merg 2-3 zile ,plec acasa,apoi stam 1 zi 2 in care nu ne vedem,dupa care vine el la mn 2-3 zile si tot asa.Ar trebui sa platim in 2 locuri intretinere? adica eu si la el ,iar el si la mn?multumesc.

      RăspundețiȘtergere
    90. Buna ziua,
      Eu zic sa va căsătoriți și sa va stabiliți într-un singur apartament, nu înțeleg ce va place sa stați asa mai mult pe drumuri, când la tine, când la el...

      Altfel, conform legii dacă stați mai mult de 15 zile într-un apartament, trebuie sa fiți trecuta la întreținere.
      Spre exemplu, o bona dacă ar avea grija de copilul vostru doar 8 ore pe zi, aceasta trebuie trecuta la cote, chiar dacă este trecuta la cote și acolo unde aceasta locuiește.

      RăspundețiȘtergere
    91. Daca va căsătoriți pe celalalt apartament puteți sa-l închiriați :)

      RăspundețiȘtergere
    92. daca sunt debransat de la caldura avand c.t.,adminisratorul spune ca sunt obligat sa platesc reparatia de la instalatia de caldura de la subsolul blocului.daca nu sunt obligat vreau sa stiu conform carei legi,ca este absurd odata ce nu sunt debransat sa fiu obligat sa platesc intretinerea instalatiei.multumesc anticipat

      RăspundețiȘtergere
    93. Daca sunteți debranșat nu mai aveți de ce sa plătiți pentru cheltuielile de reparații a țevilor comune de căldură sau de apa calda, este logic, nu?

      RăspundețiȘtergere
    94. as dori sa stiu daca in cazul in care una din persoanele care locuiau intr-un apartament a decedat pe data de 6 aprilie 2012 va mai aparea pe listele de plata care vizeaza consumul lunii aprilie. as mai dori sa stiu dupa cat timp legal se trece o persoana la plata intretinerii?mai este valabila treaba cu 14-15 zile fara sa fi trecut la plata ?

      RăspundețiȘtergere
    95. NU MAI TREBUIE SA FIE TRECUT LA CALCULUL LUNII APRILIE DACĂ A LOCUIT DOAR 6 ZILE.

      Legea prevede minim 15 zile pentru a fi trecut la cote.

      RăspundețiȘtergere
    96. buna ziua!am si eu o intrebare... eu nu am dus citirea apometrlor la asociatie...e normal sa imi bage la pausat 7.5 m3 de apa pe luna?tinand cont ca am centrala de apartament....astept un raspuns va rog frumos..multumesc!

      RăspundețiȘtergere
    97. Am cumparat recent un apartament, pe CF scrie apartament 2 camere + boxa. Fostul proprietar mi-a aratat boxa cand am vazut ap, dupa ce a eliberat apartamentul, au inceput vecini ( pensionarii) ca ap meu nu are boxa si ca ex proprietarul a intrat abuziv,am vorbit cu prop, boxei, a confirmat ca e a lui. Deci in bloc de 20 ap, sunt 15 boxe. Daca pe CF scrie boxa,am dreptul sau nu la o boxa? Cum ar trebui sa scrie pe CF daca este intradevar boxa? Pensionarii spuneau ca mai scrie langa boxa si un pret pe care l-au platit cand sa facut blocul si sa-u impartit boxele (1972), cica proprietara de atuncia a spus simplu ca ei nu i trebuie boxa, si daca a renuntat verbal inseamna ca...........nu mai exista? unde trebuie sa merg sa ma interesez? si cum se impart ca au numere am vazut dar cum aflu care ar fi a mea??? astept un raspuns! Multumesc.

      RăspundețiȘtergere
    98. DA, dacă nu duceți citirea apometrelor vi se poate calcula la pauşal, astfel puteți avea consumul indicat de dvs.

      RăspundețiȘtergere
    99. Dacă apare în CF atunci este boxa Dvs. și aveți dreptul la ea. Doar ați cumpărat-o.

      RăspundețiȘtergere
    100. Buna ziua .Asi vrea sa va intreb ceva in legatura cu penalizarile care se aplica in cazul neplatii intretinerii la timp. Din motive intemeiate am ajuns cu o datorie de 4300 la cotele de intretinere .Precizez faptul ca nu din rea vointa am ajuns in situatia asta .Momentan situatia s-a mai remediat dar la suma respectiva penalizariel sunt atat de mari incat daca ma apuc sa platesc sume in functie de posibilitati nu reusesc nici macar sa acopar penalizarile. Stiu ca este normal sa se aplice penalizari la o asemenea intarziere dar va rog sa-mi spunei daca exista vreo cale prin care sa solicit macar din momentul in care incep sa platesc sa nu mi se mai aplice penalizari si suma restanta sa ramana atat cat este pana la epuizarea datoriei.Va rog sa-mi raspundeti deoarece este o situatie disperata ,vreau sa platesc dar la suma de 4300 sunt penalizari in acest moment de 2000 lei si tot cresc.pur si simplu nu o sa reusesc sa fac fata ca sa pot ajunge la zi. Va multumesc .

      RăspundețiȘtergere
    101. Buna Seara

      Am si eu o problema vreau sa imi schimb tevile de apa calda si de apa rece sunt foarte ruginite si a inceput sa picure apa am chemat un instalator dar problema este ca nu imi da cheia (presedintele si administratorul ) de la subsol pentru ca ei au hotarat(comitetul) ca sambata si duminica nu se opreasca apa (vezi doamne ii sa-r vecini in cat daca opreste apa ) si i-am zis daca mi-se sparge teava si inund pe cineva ce fac daca dumneavoastra nu imi dai cheie de la subsol raspundeti de acest lucru ,nu pot sa stau cu el de vorba nu stiu ce sa fac si unde sa ma duc. Putei sa ma ajutati va rog frumos

      RăspundețiȘtergere
    102. Penalizările sunt de maxim 0.2%/zi. Nicidecum nu puteti sa aveti jumatate penalitati la suma restanta de 4000 lei.

      Mircea,
      faceți o cerere în scris către administrație prin care solicitați ziua și ora în care doriți oprirea apei pentru a putea interveni asupra țevilor din apartament. Daca asociația a stabilit un program pentru aceste lucrări, ar trebui sa solicitați programarea în consecință.

      In cazul avariilor Administratorul este obligat sa intervină imediat pentru oprirea apei.

      RăspundețiȘtergere
    103. Buna ziua,

      am un vecin cu un caine de talie medie,pe care in tine fara lesa in spatiul comun al blocului, unde este un spatiu verde si unde este un loc de joaca pentru copii.
      Nu a cerut acordul celorlalti proprietari pentru a tine cainele in spatiile comune.
      Exista vreo lege care impune tinerea cainelui in lesa, sau care sa interzica accesul cu acesta in spatiile comune?
      Precizez ca locuiesc in jud. Ilfov.


      multumesc anticipat!

      RăspundețiȘtergere
    104. Buna Andreea,
      Reglementarea de care intrebi se gaseste in HG 1588/2007, astfel> (găsiți în articol "ascensorul")

      Art. 44. -
      (1) Cheltuielile pe cota-parte indiviză de proprietate reprezintă cheltuielile asociaţiei cu privire la proprietatea comună, cu privire la: fondul sau fondurile pentru lucrări de întreţinere, service, reparaţii şi, după caz, de consolidare, reabilitare, eficienţă energetică, modernizare la părţile de construcţii şi instalaţii aflate în şi pe proprietatea comună, astfel cum este descrisă în cartea tehnică a construcţiei şi în acordul de asociere: subsolul; conductele de distribuţie şi coloanele instalaţiilor de apă, canalizare, încălzire, energie electrică; casa scării; podul; spălătoria; uscătoria; terasa; ascensorul; interfonul - partea de instalaţie de pe proprietatea comună; centrala termică proprie; crematoriul; tubulatura de evacuare a deşeurilor menajere; structura de rezistenţă; faţadele; acoperişul şi altele asemenea, conform prevederilor din acordul de asociere; personalul angajat sau contractat al asociaţiei: salarii sau remuneraţii pentru administrator, contabil, casier, instalator, electrician, portar, cheltuieli pentru curăţenie etc.; indemnizaţii acordate membrilor asociaţiei de proprietari ori persoanelor alese: preşedintele, membrii comitetului executiv şi ai comisiei de cenzori; prime; credite bancare; contracte sau poliţe de asigurări; alte servicii administrative către proprietatea comună.

      Daca mai ai intrebari, iti stam la dispozitie!

      RăspundețiȘtergere
    105. buna ziua.
      am si eu o intrebare. s-a facut anveloparea blocului in care locuiesc in 2009, dar asociatia nu a platit factura firmei care a facut aceste servicii. asociatia a fost data in judecata si a pierdut procesul, urmand sa fie executata.
      neavand fond de rulment sau alte venituri, este posibil sa execute toti locatarii blocului reprezentat de respectiva asociatie de proprietari?la ce articol din lege se face precizarea respectiva? putem noi ca proprietari sa dam in judecata asociatia in cazul in care se iau astfel de masuri? va multumesc

      RăspundețiȘtergere
    106. Buna ziua.
      Locuiesc cu chirie intro garsoniera si luna tecuta s-a facut o revizie la gaze . As vrea sa stiu daca aceasta cheltuiala trebuie sa o plateasca chiriasul sau proprietarul ?
      Multumesc

      RăspundețiȘtergere
    107. Multumesc, am gasit. daca inteleg bine, cheltuielile cu modernizarea liftului se impart la numarul de apartamente dintr-un bloc?, la fel pentru toate apartamentele?
      Andreea

      RăspundețiȘtergere
    108. Buna seara, o sa intreb direct fara sa dau mai multe detalii : se poate opri curentul dupa scara blocului pentru ca sunt restantieri ? asta include si oprirea liftului + ca scara nu este luminata natural si blocul este in proportie de 60% ocupat de pensionari care sunt obligati sa urece pe scari pe intuneric besna pana la etajul 10.
      Am intrebat presedintele blocului daca exista instiintare de la enel(renel) cu privire la oprirea curentului dupa scara blocului si raspunsul a fost sec : a ridicat din umeri si s-a uitat in sus ! Exista posibilitatea ca presedintele si adminaistratorul blocului sa ceara oprirea curentului pentru a intimida locatarii din bloc ? Se poate face o plangere in cazul in care administratorul si presedintele au facut exces de zel ? unde trebuie sa ma adresez in caz ca nu s-a procedat corect ?
      ms anticipat.

      RăspundețiȘtergere
    109. Lucrarea trebuie plătită de toți cei care au beneficiat de ea. De asemenea, puteți sa acționați conducerea asociației în judecata dacă aceștia au făcut abuzuri.

      RăspundețiȘtergere
    110. Revizia la gaze se plătește de proprietar.

      RăspundețiȘtergere
    111. Andreea,
      Cheltuielile cu modernizarea liftului se repartizează tuturor proprietarilor pe cota parte indiviza, indiferent de etaj.

      RăspundețiȘtergere
    112. DA, Enel poate sista furnizarea energiei electrice dacă sunt facturi restante neplătite și astfel sa nu mai aveți lumina pe scara și nici liftul funcțional.

      Daca în schimb considerați ca administratorul sau președintele au făcut un abuz, va puteți adresa cu o reclamație la primăria locala.

      RăspundețiȘtergere
    113. in legatura cu: "caine de talie medie,pe care in tine fara lesa in spatiul comun al blocului"

      Trebuie sa va adresați Politiei locale, aceștia având atribuții în acest sens.

      RăspundețiȘtergere
    114. este normal ca noua conducere (presedinte+administrator+comitet de bloc)sa preia o asociatie fara un control cu contabil expert si sa spuna ca este o gaura mare in bugetul asociatiei si sa ia bani la un nou fond de rulment si sa ne spuna ca cel vechu nu se mai restituiie si sa ne ducem sa ni-l dea fosta administratora?

      RăspundețiȘtergere
    115. Nu este normal, trebuie sa faca o expertiza contabila care sa constate minusul din gestiune.

      RăspundețiȘtergere
    116. buna ziua,am si eu o intrebare. locuiesc intr-un bloc nationalizat apartamentul meu proprietate personala nu avea baie ,wc este pe holul blocului ,mentionez ca stau la et4/4 si am construit un dus langa wc unde este si scurgerea de apa a blocului fiind doar o chiveta acolo. intrebarea mea este daca aveam voie sa fac dusul acolo holul fiind comun si nici vecina nu mai este de acord. toate apartamentele au in casa bai numai asta nu avea

      RăspundețiȘtergere
    117. va multumesc din suflet

      RăspundețiȘtergere
    118. buna seara ma numesc Duta Florica locuesc la demisolul blocului si prin ap meu trec toate tevile; plubiala menajera ,aa calda si rece. cea menajera si plubiala sau spart si au trebuit inlocuite.Ap meu era inbunatatit cu gresie si parchet mi le-au distrus pe toate , au inlocuit tevile au pus decat pamantul la loc restul ma lasat asa.Domnul administrator a adus firma.Lucrarile leau inceput marti 10-07-2012 si joi12-07-2012 au plecat.Astazi 15-07-2012 i-am cerut domnului administrator prin cerere scrisa contractul incheat cu aceasta firma si mi-a raspuns ca aceasta nu exista.Va rog sa-mi dati si mie un sfat cum sa procedez sa-mi refaca casa cum a fost.cui trebuie sa ma adresez si unde trebuie sa merg Va multumesc

      RăspundețiȘtergere
    119. buna seara ma numesc Duta Florica locuesc la demisolul blocului si prin ap meu trec toate tevile; plubiala menajera ,aa calda si rece. cea menajera si plubiala sau spart si au trebuit inlocuite.Ap meu era inbunatatit cu gresie si parchet mi le-au distrus pe toate , au inlocuit tevile au pus decat pamantul la loc restul ma lasat asa.Domnul administrator a adus firma.Lucrarile leau inceput marti 10-07-2012 si joi12-07-2012 au plecat.Astazi 15-07-2012 i-am cerut domnului administrator prin cerere scrisa contractul incheat cu aceasta firma si mi-a raspuns ca aceasta nu exista.Va rog sa-mi dati si mie un sfat cum sa procedez sa-mi refaca casa cum a fost.cui trebuie sa ma adresez si unde trebuie sa merg Va multumesc

      RăspundețiȘtergere
    120. Nu aveți voie sa construiți fără acordul vecinilor și autorizație de la Primărie în acest sens!

      RăspundețiȘtergere
    121. Dna Duță Florica,
      Asociația este obligata sa suporte și reparațiile cauzate dumneavoastră în apartament de către avaria la țevile comune.

      Faceți reclamație în ordinea următoare, la președintele Asociației, la Primăria locala și în final la Instanta de judecata dacă pana aici nu se rezolva.

      RăspundețiȘtergere
    122. in ce conditii se pot schimba presedintele si administratorul unei asociatii de proprietari? a fost sesizat faptul ca,in timpul programului,administratorul este beat prin barurile din cartier,au fost si fotografii facute...presedintele insa il sustine pe administrator si ameninta...

      RăspundețiȘtergere
    123. Administratorul poate fi schimbat prin hotărârea majorității comitetului executiv, iar președintele prin hotărârea Adunării Generale.

      RăspundețiȘtergere
    124. buna ziua! Daca imi permiteti as avea de pus o intrebare. In graficul de plata intrerinere avem o rubrica -cota indiv ,cheltuieli materiale si salarii. Deci aceste cheltuieli cum e corect sa fie platite in functie de suprafata apartamentului s-au pe nr de pers?? multumesc pentru intelegere si ajutor!

      RăspundețiȘtergere
    125. in perioada noiembrie2008-martie2009am avut compensatii la caldura ce nu mi-au fost scazute din lista de intretinere si pt aceste sume care nu le
      am platit mi s-au pus penalizari.ba mai mult am constatat ca nu mi se deduce din calculul penalizarilor fondul de rulment.e corect?ce mai pot face?ajutati-ma?

      RăspundețiȘtergere
    126. Conform rubricii unde sunt afișate, adică pe cota parte indiviza.

      RăspundețiȘtergere
    127. "noiembrie2008-martie2009"

      Soluția este sa acționați în judecata asociația!

      RăspundețiȘtergere
    128. DECE PLATITI INTRETINEREA OAMENI BUNI ?
      SUNTETI ROMANI IN ROMANIA CU DREPTURI EGALE IN TARA VOASTRA FATA DE TOTI CEI CARE SUNT IN GUVERN SI ALTE INSTITUTII ZIS SUPREME..DUMNEZEU NU A DAT DREPTUL NIMANUI SA NE JUDECE ..IAR PE EI NUI JUDECA NIMENI.. DACA NOI AM FI TOTI IN PUSCARIE EI AR FI MURIT DE FOAME ...GANDITI-VA ORI CE OM ARE O LOGICA ..SI IN SINEA LUI INCEARCA SA CAUTE CALEA CEA DREAPTA ..CHIAR DACA EL ESTE MITUIT SAU AMENINTAT DE CEI CARE ISI ATRIBUIE DREPTUL DE A FACE ORDINE :))..DAR OMUL IN SINEA LUI E DREPT SI CINSTIT PENTRU CA DAIA NE CONTROLEAZA PRIN BANI CA NE ESTE FRICA SA NU GRESIM FATA DE EI ..IAR LOR LE ESTE FRICA SA NU SCAPAM DE SUB CONTROL SI NOUA NE ESTE FRICA SA NU FIM CORECTI CU JANDARMUL...

      GUVERNUL ESTE OBLIGAT PRIN CONSTITUTIE SA NE OFERE UN TRAI CAT MAI BUN ..IAR DUPA PAREREA MEA SUNTEM APROAPE DE INDIA :))

      Sunt tare curios cum sa infiintat un cadrul legal pentru o taxa care nu are nici o acoperire..ASOCIATIA DE LOCATARI..!

      AUZI PROSTIE..DACA AI CAINE IN APP PLATESTI IONTRETINEREA MAI MULT :))
      SI ALTE CHESTII CIUDATE..
      IN LUME SE PREGATESC MULTE SI DEACEEA ESTE BATLIA APRIGA PE SCAUNUL DE PRESEDENTIE SAU ALTE SCAUNE .. TOTI DORESC SA ISI ASIGURE UN LOC LINISTIT PENTRU VIITOR.
      INTERNETUL INCA ESTE LIBER INCERCATI SA VA CAUTATI DREPTATEA NU PRIN BATAIE CI PRIN CULTURA

      CREIERUL NOSTRU A FOST EDUCAT DE MIC SA LE PRODUCA BANI DEACEEA ESTE GREU ..IAR PENTRU ASTA SAU INVENTAT MULTE METODE DE A VA LUA BANII ..
      BANUL ESTE O FOAIE DE HARTIE CARE NU REPREZINTA NIMIC DACA VOI NU O UTILIZATI SAU O FOLOSITI IN SCHIMB LA CEVA .. IAR VALOAREA LUI ESTE DATA DOAR DE CANTITATEA DIN CIRCULATIE ..
      GANDITIVA CA NU PUTETI SA MANCATI BANI

      COMPANIILE LUCREAZA DOAR CU COMPANII IAR GUVERNUL A INFIINTAT O COMPANIE EXACT CU ACELASI NUME PE CARE DVS IL AVETI ..PRIN CERTIFICATUL DE NASTERE DEAIA PE TOATE ACTELE DVS SCRIE DOAR CU LITERE MARI CUM SCRIU EU ACUM ..IAR DVS SUNTETI UN SIMPLU CETATEAN ..ACTELE NU AU NICI O VALOARE PENTRU CA ELE NU POT VB IN LOCUL VOSTRU ..LASATI GUVERNUL SA SE BATA CU HARTIILE PE CARE EI LEAU PRODUS NU VA MAI BATETI CAPUL NU NE POATE INCHIDE PE TOTI NE POATE SCLAVII MAI RAU DAR TOT ASA NU PE TOTI ..
      STIU CA INTR-O ZI EU VOI FI PRINS DE ASA ZISA POLITIA GUVERN SRL.. SI VOI FI INCHIS SI CONSIDERAT NEBUN .. DAR EU NU FAC DECAT SA-MI EXPRIM PUNCTUL DE VEDERE LEGAL CU SCRIE IN CONSTITUTIE ..

      ANDITI SI SCAPATI DE LANTURILE ASTEA INVIZIBILE CARE VAU SCLAVIT PENTRU BANI ..

      RăspundețiȘtergere
    129. Buna ziua! cheltuielile materiale si salariile cum e corect sa fie platite pe nr de pers ce locuiesc in ap s-au in functie de suprafata apartamentului???? va multumesc anticipat!

      RăspundețiȘtergere
    130. pentru cheltuielile prezentate, corect este pe cota parte indiviza.

      RăspundețiȘtergere
    131. Buna seara,
      Este vreo lege in care se spune ca se platesc si penalizarile la achitarea sumei totale?
      Am o restanta de 1200 si penalizari 500, total 1700 de anul trecut din februarie pana in iunie anul acesta inclusiv si as vrea sa achit acum toata suma, mai putin penalizarile pt ca nu imi permit si doamna de la asociatie nu vrea nici in ruptul capului desi acum cateva luni mi-a zis ca la achitarea intretinerii totale nu se mai platesc penalizari, de aceea vreau sa va intreb cum e cu legea, pt ca doamna sustine ca de anul trecut a intrat o lege in care chiar daca se achita toata suma odata trebuie platit si penalizarile...

      RăspundețiȘtergere
    132. Trebuie sa achitați toată restanta, inclusiv penalizările

      RăspundețiȘtergere
    133. Asociatia de proprietari a decis inlocuirea tevilor comune la baia de serviciu. Aceasta operatiune presupune spart perete si faianta. Nu asociatia trebuie sa plateasca aceste cheltuieli conexe? Ce documente legale trebuiesc obtinute pentru a demama procedura? Va multumesc!

      RăspundețiȘtergere
    134. In mod normal este o cheltuiala comuna ce trebuie suportata de toți membrii asociației pe cota parte indiviza.

      Asociația Dvs. a ales o oferta dezavantajoasa întrucât se putea alege o firma care făcea și reparațiile cauzate de intervenția la părțile comune.

      RăspundețiȘtergere
    135. Buna ziua,
      Locuiesc intr-un bloc de garsoniere din Bucuresti,si in fiecare luna in plata intretinerii sunt introduse diverse cheltuieli,pe langa cele generale de ex:
      -actionare in judecata restantieri
      -copii acte diverse
      -abonament casiera
      -onorariu cheltuieli de judecata si multe altele
      Va rog sa-mi soune-ti daca este legal acest lucru.
      Multumesc.

      RăspundețiȘtergere
    136. Este legal, acum depinde si cum sunt repartizate aceste cheltuieli.

      RăspundețiȘtergere
    137. Buna ziua,
      Tatal meu este plecat din tara, motiv pentru care am decis sa il scot de la intretinere. Desi suntem in perioada estivala si in apartamentul lui nu a locuit nimeni timp de 2 luni, am fost nevoita sa platesc o intretinere de 280 Ron, asta in conditiile in care in apartament sunt si repartitoare. Cand am intrebat administratorul mi-a spus ca aceasta intretinere consta in plata liftului, cheltuieli cu salarii, reparatii, cote comune de apa si caldura. La un mic calcul am realizat ca platesc mai mult daca nu sta nimeni in apartament decat daca ar sta. Este legal sa platesc toate aceste servicii daca nu beneficiez de ele. Mentionez ca o buna parte de timp am locuit in afara tarii si cand ma intorceam in RO ma scoteam de la intretinere iar pe acea perioada nu eram nevoita sa suport vreo cheltuiala.
      Va multumesc.

      RăspundețiȘtergere
    138. BUNA ZIUA
      MARIUS DIN ORASTIE
      AVEM CHELTUIELI COMUNE PE SCARA DOAR CURENT SI CURATENIE,RESTUL ESTE CONTORIZAT IDIVIDUAL
      INTREBARI:
      1-CUM TREBUIE PLATITE DUPA NR. DE PERSOANE SAU DUPA NR.DE APARTAMENTE?
      2-AVEM 4 AP.PE SCARA IN CARE NU LOCUIESTE NIMENI MOMENTAN.TREBUIE TRECUTE LA CHELTUIELILE COMUNE ???(CURENT SI CURATENIE PE SCARA).
      MULTUMESC ANTICIPAT.

      RăspundețiȘtergere
    139. Daca s-au facut cheltuieli mari cu reparatiile, atunci se justifica sa aveti o intretinere asa mare in perioada mentionata.

      Cheltuielile pe nr persoane sunt de regula mai mici decat cele pe cota parte indiviza.

      RăspundețiȘtergere
    140. Marius,

      1. pe numar de persoane,
      2. daca sunt doar cheltuielile indicate de dvs, pe acestia nu-i puneti la cote.

      RăspundețiȘtergere
    141. Buna ziua,
      As avea si eu o intrebare daca intr-o luna nu platesc plata intretinerii mi se calculeaza penalitatea de 6%/luna, urmatoarea luna daca tot nu reusesc sa achit mi se calculeaza din nou penalitate 6%/luna, pentru amandoua lunile, pentru intreaga suma restanta?

      RăspundețiȘtergere
    142. Nu este legal sa se aplice penalitate la penalitate. Corect este ca penalitatea sa se aplice doar la suma restanta.

      RăspundețiȘtergere
    143. Smart,
      Va sfătuim sa apelați la o firma specializata. Costul înființării variază intre 400 lei și 1200.
      Durează 3-4 luni înființarea. In principal aveți nevoie de actele de proprietate, actele de identitate ale proprietarilor, in copie, un tabel cu membrii asociației prin care își dau acordul pentru înființare, statut, sa alegeți conducerea asociației, etc.

      RăspundețiȘtergere
    144. Buna ziua. Am si eu o intrebare legat de procentul pe care trebuie sa-l plateasca fiecare proprietar (parti comune) care este debransat si are centrala proprie, exista vreo lege in acest sens sau se stabileste pe asociatie?

      RăspundețiȘtergere
    145. Buna ziua. Unde pot gasi legea care spune ca este ilegal sa calculezi penalitati la penalitati? Nu este mentionat nimic in legea nr 230/2007. Vreau si eu o dovada cu care sa ma duc sa-i dau peste nas doamnei de la asociatie pentru ca imi calculeaza penalitati la penalitati cu toate ca datoria de la intretinere este 0.

      RăspundețiȘtergere
    146. Buna ziua.
      Unde pot gasi legea care spune ca este ilegal sa se aplice penalitati la penalitati? Nu este specificat nimic in legea nr 230/2007. Vreau o dovada cu care sa ma duc sa-i dau peste nas doamnei de la asociatie pentru ca imi calculeaza penalitati la penalitati, chiar daca datoria la intretinere este 0.
      Multumesc.

      RăspundețiȘtergere
    147. Buna ziua!
      As avea si eu nevoie de o informatie in legatura cu cheltuielile pe care trebuie sa le plateasca o persoana plecata in strainatate la asociatia blocului.
      Eu si familia suntem plecati de 6 ani din tara, nu mai locuieste nimeni in apartament,nu se foloseste apa, curent,gaz sau caldura...
      Asociatia de proprietari ne cere sa platim ca si cum am locui acolo si ne include cheltuieli de reparatii, de curatenie,etc.
      Intr-un astfel de caz cat este normal sa platim si cum se calculeaza suma respectiva?
      Este normal sa se adauge penalizari daca nu platim in timp?

      Va multumesc mult!

      RăspundețiȘtergere
    148. buna ziua locuiesc la etajul 4 si vreau sa repar acoperisul blocului deoarece ne pica in casa am intrebat administratora si ne a spus ca numai noi vom suporta reparatia ,este normal?

      RăspundețiȘtergere
    149. Asociatia de proprietari refuza sa incheie in contract de intretinere al interfonului pe scara noastra,afirmand ca trebuie sa ne descurcam pe cont propriu.Am stabilit in unanimitate la o sedinta de scara ,sa introducem costul acestui contract ,in cheltuielile comune pe scara si sa se regaseasca in factura de intretinere.Asociatia refuza acest lucru afirmand ca nu sunt bani .
      Ce cale legala de atac avem impotriva acestui refuz?

      RăspundețiȘtergere
    150. Buna ziua,
      conform legii, reparația terasei se suporta de toți proprietarii pe cota parte indiviza, indiferent de etajul la care locuiesc. Administratorul Dvs. greșește dacă va pune doar pe dvs la plata.

      RăspundețiȘtergere
    151. Va recomandam sa schimbați administratorul pentru ca face un abuz dacă refuza sa introducă in liste abonamentul cu firma de reparații interfoane.

      RăspundețiȘtergere
    152. buna ziua, am mai multe probleme 1. la un anumit interval sunt inregistrate pierderi de apa. este evident ca nu este nicio defectiune la subsol. cel mai probalil sunt vecini care nu declara corect consumul. ce masuri se pot lua? 2. pentru a efectua anumite modernizari (schimbarea usii si instalatie de interfon)pe scara blocului este nevoie de acordul tururor proprietarilor sau doar de jumatate plus unul, mentionez ca sunt apartamente in care propietarii nu sunt in tara. 3. unul din propietari spune ca nu locuieste, dar eu fiind sub imobilul sau adud tot timpul zgomote care dovedesc contrariul cum se poate proceda in acest caz? Astept raspunsul dumneavoastra. Cu respect Cristina Bogdan.

      RăspundețiȘtergere
    153. @ Cristina Bogdan
      Buna ziua,
      1. Daca pierderile de apa sunt de cel mult 10% acestea pot fi justificate prin faptul ca nu toată lumea din bloc citește în același timp, sau concomitent cu citirea contorului general de la intrarea în bloc. De asemenea, apometrele pot avea abateri mici cauzate de cele mai multe ori de modul cum au fost montate. Daca pierderea este mai mare, atunci trebuie făcut un control, în primul rand în apartamente. Apometrele individuale trebuie verificate metrologic la fiecare 2 ani sau. Administratorul trebuie sa citească apometrele cel puțin odată la 3 luni.
      2. Pentru schimbarea ușii și a interfonului, aveți nevoie de jumătate plus unul din numărul membrilor asociației. Ceilalți care nu doresc montarea interfonului vor primi cartele de acces.
      3. La proprietarul care spune ca nu locuiește, dar dvs. auziți zgomote, trebuie sa sesizați administratorul și președintele , aceștia fiind obligați sa verifice. De asemenea, pot solicita ajutorul polițistului de proximitate pentru a verifica cine locuiește în apartament.
      Cu respect,

      RăspundețiȘtergere
    154. Buna ziua,

      La noi in bloc se afiseaza intretinerea cu o intarziere de trei luni (adicatelea la inceputul lui august se afiseaza intretinerea pe mai). Ce se poate face pentru a intra in normal?

      RăspundețiȘtergere
    155. N-am cum sa "afisez pe doua luni" ca nu sunt administrator. Prin "normal" inteleg ca la inceputul lunii august sa se afiseze luna iulie (asa se face la alte blocuri). Deci, reiau intrebarea: care lege reglementeaza CAND se afiseaza intretinerea? Ce se poate face pentru a intra in normal?

      RăspundețiȘtergere
    156. Legea este 230 și HG 1588 din 2007, dar pentru a reveni la normal într-o lună trebuie sa afișeze doua luni cumulat, după care listele vor fi afișate în timp. Daca administratorul nu este capabil sa respecte lege, schimbați-l.
      Alta soluție nu cred sa existe!

      RăspundețiȘtergere
    157. Ah, ok, acum am inteles. Multumesc!

      RăspundețiȘtergere
    158. De fapt, tot am o problema. Din cate vad eu (stau intr-un bloc de cu 66 apt.) pe nimeni altcineva nu deranjeaza situatia. Pe mine unul ma deranjeaza. Pot de unul singur sa fac vreo reclamatie undeva, ca administratorul sa faca listele cum trebuie? Vreo amenda, ceva?

      RăspundețiȘtergere
    159. Da, puteți sa-l reclamați la Primăria Locala. Fiecare primărie are un departament pentru relația cu asociațiile de proprietari, iar autorizația administratorului se eliberează de primărie. Daca acesta nu respecta legea, Primăria ii poate retrage autorizația.

      RăspundețiȘtergere
    160. Multumesc mult pentru promptitudine!

      RăspundețiȘtergere
    161. Buna , revin cu o intreare legata de modernizarea liftului. Azi unui vecin in urma discutiei cu cineva de la primarie, i s-a spus ca la cheltuielile cu modernizarea liftului vor trebui sa participe si spatiile comerciale aflate la parter. (maine voi merge sa imi confirme si voi ruga sa o faca si in scris). Dar ati mai auzit de o asa situatie? ADica chiar este adevarat. Si cum la scara mea de exemplu sunt 2 magazine la parter care au fiecare suprafata cat 2 apartamente atunci ar trebui sa plateasca fiecare cat doua apartamente. Noi pentru ca suprafata apartamentelor este oarecum egala, am hotarat ca suma sa se imparta la numarul total de aprtamente. Nu am luat insa in seama spatiile economice. Deci ati mai auzit de aceasta situatie? banuiesc ca proprietarul de drept trebuie sa plateasca nu chiriasii spatiilor. Multumesc. Andreea

      RăspundețiȘtergere
    162. Da, este adevărat. Proprietarii spatiilor comerciale trebuie sa contribuie la costul reconstrucției liftului conform cotei indivize pe care o dețin. Aceștia plătesc la fel ca și ceilalți proprietari de la parter care nu folosesc liftul, de asemenea, plătesc și în cazul reparației terasei blocului.

      RăspundețiȘtergere
    163. Buna ziua! Locuiesc cu chirie intr-un apartament. As dori sa va intreb daca eu trebuie sa platesc verificarea apometrelor sau proprietarul apartamentului?

      RăspundețiȘtergere
    164. Am fost azi la primarie si mi s-a spus ca da prevederea legii este ca spatiile comerciale de la parter ar trebui sa plateasca modernizarea liftului fiind parte comuna. Totusi nu ne recomanda sa facem asta deoarece nu vor plati niciodata ceva ce nu folosesc, si vom ajunge in instanta, ne vor lua cu codul civil cu faptul ca nu trebuie plati ce nu folosesc etc. Mai ales ca ei au intrare separata, nici macar nu intra in scara noastra. Trebuie sa palteasca cheltuielile cu tevile comune de exemplu, salarii etc...dar nu ne recomanda sa ii punem la asta la plata. Deciasa ma gandeam si ei dar...
      Legat de apartamente daca erau aia era altceva, ca ei poate mai urca la vecini la alte etaje sau oricum ii in casa scarii unde locuiesc si ei.....
      Andreea

      RăspundețiȘtergere
    165. buna ziua,
      eu intamplin urmatoarea situatie : prin luna martie m-am trezit ca am de plata doar ccaldura in valoare de noua sute si ceva de lei; am sesizat in aceeasi zi administratorei acest lucru,a verificat si a constatat ca a gresit ea ca ar fi bagat la mine defapt ce a consumat un alt vecin si ca nu-i nici o problema, se rezolva insa rezolvarea venita din partea dansei a constat in faptul ca nu am platit eu acea valoare mi-a calculat separat insa pe lista de intretinere eu figurez si acum cu acea restanta. Iar azi cand i-am sa faca ceva sa nu mai apara in dreptul apartamentului meu ace valoare de plata a spus ca mai dureaza ca vecinul care trebuie sa plateasca plateste in rate si ca va mai dura 3-4 luni. este normal, legal chiar nu se poate face nimic sa mut acea valoare de plata pe un alt apartament??
      Multumesc.

      RăspundețiȘtergere
    166. ann.rin

      Nu trebuie sa plătiți Dvs. pentru verificarea apometrelor, ci proprietarul.

      RăspundețiȘtergere
    167. "Am fost azi la primărie..."
      Funcționarul va dat un răspuns contrar legii, reglementarea legala este foarte clara și niciun judecător din aceasta tara nu va da o decizie în favoarea comercianților, atâta timp cat legea dispune asa.

      RăspundețiȘtergere
    168. Alexandra,
      Administratorul are posibilitatea din punct de vedere contabil sa transfere consumul acolo unde trebuie, nu trebuie sa aștepte sa plătească celalalt vecin... pana la urma vecinul poate sa invoce faptul ca nu plătește ceva ce nu figurează la apartamentul sau.
      Administratorul este incapabil dacă nu știe sa facă modificarea.

      RăspundețiȘtergere
    169. Buna ziua! ma intereseaza cine suporta cheltuielile
      cu inlocirea tevilor de scurgere din subsolul bloccului pana la canalizare?

      RăspundețiȘtergere
    170. Cheltuielile cu înlocuirea țevilor de scurgere din subsolul blocului pana la canalizare sunt suportate de către Asociația de proprietari.

      RăspundețiȘtergere
    171. Multumesc pentru raspuns, dar mi se pare absurd sa plateasca asociatia reparatia unei tevi aflate in mijlocul strazii. Pentru cele din subsol inteleg, dar teava e sparta la 10 metri de bloc, apa scurgandu-se in subsolul blocului nostru.

      RăspundețiȘtergere
    172. De la blocul Dvs pana la canalul colector țevile sunt în proprietatea asociației, asociația suportând reparația.

      RăspundețiȘtergere
    173. La mine in bloc s-a propus scoaterea repartitoarelor.Eu nu doresc sa renunt la ele. pot face asta chiar daca ceilalti vor sa renunte?

      RăspundețiȘtergere
    174. Puteți sa le păstrați, dar nu mai pot fi luate în considerare la calculul întreținerii. Legea impune contorizare totala sau cel puțin 80 %.

      RăspundețiȘtergere
    175. Buna ziua. Am si eu o problemalegata cu vecinu de la etajul 2, eu locuind la et3. a instalat pe conducta de apa care alimenteaza tot tronsonu si trece prin apartament robineti. asa am ajuns sa ma rog de el sa imi dea drumu la apa. si eu si vecinu de la et4 au patit acelas lucru. Intrebarea este: ce pot face in afara de a il da in judecata si sa astept 2-3 ani, si a 2-a intrebare este daca are dreptul sa faca lucrari la instalatia din condomeniu atat timp cat trece prin apartamentul lui ?
      va rog sa imi trimiteti raspunsul la adresa radu7705@yahoo.com

      RăspundețiȘtergere
    176. Buna ziua, locuiesc intru-un bloc in care constructia este terasata(mai bine spus la un bloc cu 86 de apartamentela apartamente au terase)
      Problema este ca terasele sunt prost hidroizolate, motiv pentru care se infiltreaza apa la etajele inferioare. Intrebarea este daca terasele sunt considerate parte comuna a imobilului in conditiile in care apar pe C.F. repectivelor apartamente dar in acelas timp preia apa de pe acoperisul bloculu,care impreuna cu apa de pe acea terasa se scurg la terasa inferioara care la randul sau preia apa si de pe aceea terasa si trece la nivelul inferior , s.s.m.d.practic terasele constituie acoprisurile nivelului inferior....prin concluzie a blocului.

      RăspundețiȘtergere
    177. Buna ziua, Din prezentarea dvs. se intelege ca aceste terase nu ar face parte din proprietatea comuna, in consecinta reparatia lor se face de catre fiecare proprietar in parte.

      RăspundețiȘtergere
    178. buna ziua ,am o problema ieri a venit la use peresedintele de la asociatie ,totul bine dar minune cica sa reabilitam blocul el fiind reabilitat in urma cu ceva timp 5-6 luni
      spunind ca se face o a doua reabilitare peste ce am facut noi ,acum intreb si eu de ce asta ? cica e gratis zicea dumnealui .
      eu am inteles ca cei care au reabilitat blocul {ca mine fiind alte zeci si sute de oameni}nu mai platim inpozitul la bloc pe o perioada de timp .intreb este adevarat?
      va rog sa -mi raspundeti si mie va multumesc

      RăspundețiȘtergere
    179. Buna ziua,
      Locuiesc la ultimul etaj 10/10 si am o problema cu vecina de la 9. I se infiltreaza apa in tavan ca si cum ar veni de la mine de sub cada. Am verificat la mine la apartament si sub cada, la scurgere la baterii, ba chiar am si chituit ft bine in jurul cazii, nu e nimic umed. Instalatorul spune ca cel mai probabil ar exista o teava fisurata. Problema este ca apa se infiltreaza doar cand si cand, nu constant de cate oori fac dus/baie. Daca problema este totusi la nivelul etajului meu dar dincolo de perete, adica din coloana, tevi etc, cine ar trebui sa suporte cheltuiala? Eu sau asociatia. Ma gandesc ca totusi coloana este comuna, blocul este vechi, din '69 si nu ma vad responsabila sa schimb o teava pe cheltuiala mea.

      Mersi anticipat de raspuns!

      RăspundețiȘtergere
    180. Buna ziua,
      Daca este o teava verticala, ce trece pe la toti proprietarii de pe coloana, atunci reparatia este suportata de toata asociatia pe cota parte indiviz. In schimb, daca vorbim de o teava orizontala, la dvs. in baie, atunci cheltuiala se suporta doar de dvs.

      Din descrierea problemei s-ar putea ca problema sa fie la sifonul de scurgere de la dvs din baie, mai exact la țeava dintre sifonul de scurgere și coloana comuna.

      RăspundețiȘtergere
    181. Buna ziua,

      Voi fi scurta si la obiect: doresc sa ma debransez de la radet pentru a instala o centrala termica individuala. Pentru debransare am nevoie de semnatura asociatiei de proprietari. Presedinta blocului (care bineinteles are si ea centrala proprie) este de acord cu semnarea cererii doar cu conditia sa despagubesc cele 11 apartamente care au deja centrale proprii.Scara are 8 etaje,iar suma solicitata drept despagubire pentru investitia lor este de 50 EURO / apartament, adica 550 eur, ca sa obtin acord de debransare si dreptul de a ma "intepa" la teava lor separata. Va rog frumos, stiti o lege care reglementeaza calculul acestei "despagubiri", ca sa nu ii zic "hotii"? Sau daca dupa 5 ani de la instalarea tevii de gaze exclusiv pentru racordul centralelor individuale, aceasta teava devine proprietatea Distrigaz? Am auzit un astfel de zvon... Astept un rapuns. Multumesc anticipat!

      RăspundețiȘtergere
    182. Trebuie sa-i despăgubit pe ceilalți vecini, dar nu în aceste condiții.

      Țeava respectiva a fost plătită la momentul instalării la un preț evidențiat pe o factura, preț care s-a împărțit la opt, acum se împarte la 9, dvs rămânând sa plătiți diferența către ceilalți 8 vecini.
      Orice alta suma ceruta în plus nu este legala.

      RăspundețiȘtergere
    183. Bună ziua,
      Locuiesc într-un bloc, pe scările căruia a fost oprită apa curentă pentru restanţele mari pe care le au anumite persoane. Societatea de apă a pus un afiş la intrarea în scară prin care anunţă proprietarii scării că, din cauza datoriilor pe care le-a acumulat asociaţia de proprietari faţă de această societate, sistează furnizarea apei.


      Eu, ca mulţi alţi proprietari suntem la zi cu plata apei. Ce pot întreprinde pentru a nu rămâne fără apă din cauza unor proprietari rău-platnici? În legea asociaţiilor de proprietari 230/2007 la art. 28 alin. 2 scrie că "Pentru recuperarea debitelor cu privire la serviciile publice de utilităţi, furnizorul serviciului va acţiona împotriva proprietarilor restanţieri".

      Mulţumesc anticipat pentru răspuns!


      RăspundețiȘtergere
    184. Asociația trebuie sa-i acționeze în judecata pe restanțieri. Prevederea menționată de dvs era valabila în cazul în care furnizorul avea contract direct cu proprietarii.

      RăspundețiȘtergere
    185. buna ziua, am o problema cu un vecin, defapt el are o problema cu mine. luna aceasta l-a trecut la consum pe prietenul meu pt ca vine foarte des la mine si el considera ca locuieste la mine. Intradevar vine zilnic sta 2-3 ore si pleaca. Se mai intampla sa doarma la mine in weekenduri. este normal ca seful de scara sa ia astfel de decizii fara macar sa anunte??... mai ales ca nu a stat 15 zile la mine.

      RăspundețiȘtergere
    186. Da, trebuie trecut la întreținere, pentru ca vine zilnic la dvs, mai ales si pentru ca mai doarme acolo din cand in cand.

      RăspundețiȘtergere
    187. buna ziua,

      stau intr.un bloc cu centrala proprie. administratorul mi.a spus ca nu imi pot pune apometre pentru ca nimeni nu are, in conditiile in care suma de 60 lei/persoana cheltuieli lunare cu apa pe timp de vara mi se pare inadmisibil pentru cele 4 ore pe zi pe care le stau in apartament. intrebarea este daca este adevarat ca nu pot pune apometre. multumesc. roxana

      RăspundețiȘtergere
    188. Lege nu permite montarea apometrelor decat pentru toti proprietarii din bloc, in caz contrar consumul nu poate fi repartizat corect.

      RăspundețiȘtergere
    189. buna seara detin un apartament in care nu locuiesc dar trebuie sa platesc pierderile de apa desi o data pe an dau citirea care este sceeasi an de an mai trebuie sa platesc femeia de serviciu lumina pe scara administratorul cum este posibil daca nimeni nu intra in acea casa.problema este ca eu ma intorc numai la anul si nu am pe nimeni cine sa imi plateasca cheltuielile multumes

      RăspundețiȘtergere
    190. detin un apartament nu locuiesc in el dar trebuie sa platesc lunar femeia de serviciu pierderile de apa lumina pe scara administrator nu mi se pare corect din moment ce nu cheltuiesc numic sa platesc apometrele le dau in fiecare an nu am pe nimeni cine sa mearga la luna de luna sa vada cheltuielile ce pot sa fac .ce trebuie sa platescin 90 de zile de la neachitarea cheltuielilor ma dau in judecata multumesc

      RăspundețiȘtergere
    191. Buna ziua,
      Conform legii nu trebuie sa plătiți decât cheltuielile pe cota parte indiviza dacă nu locuiți în apartament.

      RăspundețiȘtergere
    192. Buna seara,

      Locuiesc intr-un bloc din Bucuresti. Asociatia (vecinii) intentioneaza sa debranseze /inchida teava comuna de caldura pentru baie, respectiv bucatarie, probabil pentru a nu mai avea acele costuri comune care apar indiferent daca sunt debransati individual sau daca au caloriferele inchise. Eu nu sunt de acord cu aceasta masura si apreciez ca am dreptul sa aleg daca si cata caldura sa primesc la iarna la baie, respectiv bucatarie (prin reglarea termostatului) si da, sa-mi asum partea mea de cheltuieli comune generata de trecerea acelei tevi prin casa mea. As dori sa stiu daca asociatia poate continua acest demers fara acordul meu. Fac mentiunea ca tot blocul este contorizat prin repartitoare de caldura in fiecare apartament, la fiecare calorifer.
      Va multumesc anticipat pentru raspuns.

      RăspundețiȘtergere
    193. Dacă toți proprietarii sunt contorizați, atunci decizia conducerii asociației este fără temei. Daca vor lua o astfel de decizie, nu va rămâne decât sa-i acționați în judecata.

      RăspundețiȘtergere
    194. aceeasi problema o am si eu ca domnul mai de sus , numai ca in cazul meu avem o uscatorie unde este un calorifer necontorizat si vor sa il blindeze ...pe mine ma afecteaza fiindca uscatoria e la et4 si camera mea e lipita de uscatorie , au dreptul sa il blindeze daca au 13 semnaturi din 15 cit are scara? sau daca o fac ii pot da in judecata , multumesc anticipat

      RăspundețiȘtergere
    195. Mai bine luați decizia sa montați un repartitor și pe acel calorifer. Oricum debranșare lui de la furnizorul de energie termica nu se poate face decât cu acordul vecinilor direct afectați, respectiv și cu acordul Dvs. și numai dupa aceea cu acordul asociație. Orice alta modalitate de debranșare este ilegala.

      RăspundețiȘtergere
    196. Blocul in care locuiesc are 4 scari, cu intrari separate. Locatarii primei scari, aflata deci intr-o extremitate a blocului,au facut termoizolarea scarii (fatada, spate si un perete fara geamuri -"timpan"!?)platind o firma in acest scop.
      Adunarea generala, cu un nr.foarte mic de voturi "pentru", au hotarat ca factura pentru scara aceea sa fie platita de catre toti locatarii blocului (de fapt, toata lumea sa plateasca confortul catorva), hotararea fiind pusa in practica de presedintele de bloc.
      Intrbarea mea este: cat de legala este aceasta hotarare si punerea ei in aplicare?
      Va multumesc anticipat.

      RăspundețiȘtergere
    197. Nu este legala aceasta hotărâre si puteți sa o atacați în instanta. De asemenea, mai mult ca sigur lucrările s-au executat fără acordul primăriei și pot fi sancționați.

      O astfel de hotărâre era legala dacă termoizolarea se făcea pentru toate cele 4 scări.

      RăspundețiȘtergere
    198. Buna seara ,
      Sunt disperat sa aflu o modalitate de a obliga proprietarii de apartament care nu declara consumul real de apa calda si rece si care la o verificare inopinata au fost surprinsi cu apometrele intoarse , fara sigilii sau si mai mult , cu ele date jos , sa permita verificarea lor de catre admin. sau presedinte . Mentionez ca aceste apartamente cu un numar de 4-6 persoane nu depasesc lunar un consum de 2 mc de apa calda si 2-3 de apa rece . Diferenta metrilor cubi se vede la factura iar pretul unui mc. de acm a ajuns luna aceasta la 15,7 lei pentru a acoperii diferenta . Normal ca cel care declara 2 mc. nu este prea afectat de diferenta dar eu la 14 mc. consumati ( si declarati ) sunt ... Deaceea , va rog , o solutie pentru acesti hoti , caci in definitiv ceea ce fac ei se numeste FURT

      RăspundețiȘtergere

    Vă rugam să specificați "Numele" pentru o identificarea mai ușoară a răspunsului.... Mulțumim!

    Dacă vă place acest Blog, va rugăm să-l susțineți printr-un click pe anunțul de mai jos. Mulțumim!