31 octombrie 2011

Cum sa iti amenajezi biroul acasa

Daca lucrezi de acasa sau pur si simplu iti place sa ai un birou unde sa stai sa citesti sau sa navighezi pe Internet, exista multiple variante in care il poti amenaja, de la un stil un modern, pana la unul clasic.

Trebuie sa tii cont de foarte multe lucruri, de la spatiu, culoarea peretilor, pana la lumina care intra in camera respectiva.

Daca nu ai suficiente idei sau pur si simplu nu te poti hotari ce sa alegi pentru ca nu ai o imagine clara in minte, te poti inspira din exemplele oferite de Interiorholic:

In cazul in care nu ai ferestre la birou sau ele sunt foarte mici, poti opta pentru o lustra extrem de mare, puternica, pereti albi si accesorii viu colorate. Sursa: Ziare.com


bir1


Sau poti avea peretii gri, dar mobila toata sa fie alba, tot pentru a conferi luminozitate.


bir2


Daca peretii simpli ti se par plictisitori, alege un model interesant de tapet.


bir3


Intr-o incapere cu multe ferestre este cat se poate de simplu sa te rezumi la un stil minimalist.


bir4


Daca nu ai o incapere speciala unde sa iti amenajezi biroul, il poti pune intr-un colt care de cele mai multe ori ramane nefolosit, precum cel de langa scara, daca locuinta ta e una cu etaj.


bir5


Poti sa "spargi" o camera prea mare folosind mobila, astfel incat sa creezi 2 incaperi mai mici si sa faci trecerea de la sufragerie la birou.


bir6


O fereastra generoasa creeaza spatiul perfect, iar adaugand cateva plante te vei simti incredibil de linistit in timp ce lucrezi.


bir7


O camera total alba este extrem de frumoasa pentru un birou, nefiind nevoie decat de cateva pete mici de culoare. Poti transforma chiar si o terasa in birou.


bir8


O varianta mai eleganta ar fi aceasta.


bir9

Cei care au centrală de apartament vor plăti taxă de poluare

Vești proaste pentru deținătorii centralelor de apartament. Uniunea Europeană va impune o taxă de poluare pentru aceste echipamente. Măsura va intra în vigoare în 2013 sau 2015.

Ministrul Mediului Laszlo Borbely a explicat că încălzirea pe baza centralelor individuale nu va mai fi o soluţie atât de atractivă pentru proprietarii de locuinţe din cauza taxei care se va impune.

"Vă spun că Uniunea Europeană va impune o taxă pentru aceste centrale de apartament, centrale individuale, pentru că şi ele poluează. Şi din acel moment nu ştiu dacă ele vor rămâne o soluţie atât de atractivă", a spus ministrul Mediului, potrivit Mediafax.

Sursa:  Libertatea.ro

29 octombrie 2011

Şi cei care au repartitoare plătesc pierderile comune

Suntem 40 de familii în tot atâtea apartamente, într-un bloc din Bucureşti. Toţi avem repartitoare montate, dar doi vecini vor să le scoatem, însă noi nu suntem de acord. Pot să ne oblige să renunţăm cu toţii? Cât plătesc cei care nu au repartitoare? Se pune la pierderi?

Răspuns: Renunţarea la repartitoare este opţiunea fiecărui proprietar nemulţumit de acest serviciu individual. După renunţare, proprietarului i se va repartiza căldura după regula care s-a aplicat înainte de a-şi pune repartitoare fără să fie afectat în vreun fel de ceea ce se întâmplă în apartamentele care au repartitoare.

Referitor la partea a doua a problemei, asociaţia repartizează căldura apartamentelor care nu au repartitoare fie după suprafaţa echivalentă termic, fie după suprafaţa utilă a acestor apartamente. Ceea ce rămâne se repartizează celor cu repartitoare de către firma cu care proprietarii în cauză trebuie să aibă fiecare un contract individual de prestări servicii. Tuturor li se repartizează consum/pierderi comune de maximum 10 % din factură.

Mai mult: Libertatea.ro

27 octombrie 2011

Un nou program mai accesibil pentru reabilitarea locuintelor

Ministrul Elena Udrea a anuntat ca a infiintat un nou program mai accesibil pentru reabilitarea locuintelor, care presupune accesarea unui credit pe 5 ani.
Declaratia a fost facuta in cadrul unei conferinte organizate joi la BNR despre sistemul imobiliar.

"Inca din 2008 am cautat surse alternative de finantare pentru reabilitare termica a locuintelor, gandindu-ma ca cele 3 milioane de apartamente nu pot fi reabilitate in acest ritm decat in 100 de ani. Ideea mi-a fost propusa la o conferinta a constructorilor de la Iasi, care mi-au propus sa atragem acceasarea creditelor pentru reabilitare.

Am dat o ordonanta care a trecut de Guvern. Aceasta prevede ca orice proprietar poate sa isi reabiliteze singur locuinta si isi poate moderniza sistemul de incalzire, lucruri ce nu se puteau intampla pana acum. Trebuie sa acceseze un credit, momentan doar la BCR sau Cec, pe 5 ani, cu dobanda subventionata de la minister si garantii de 100% de la Guvern", a declarat Udrea.

Ministrul a explicat ca programul initial, mai ineficient, a avut mai mult succes. Acestea prevedea ca statul sa contribuie cu 50% din valoarea lucrarilor, primariile veneau cu 30% din suma si asociatiile de proprietari cu 20%. "Toata lumea asteapta ca statul sa dea 80%, chiar daca asteptarea este lunga".

Elena Udrea a mai precizat ca noul program are numeroase avantaje, 75% din bani fiind banii cetatenilor, iar statul asigura 25% din valoarea lucrarilor. Astfel, accesul la bani devine mai usor. Ministrul considera ca trebuie sa fie mai bine promovat pentru ca sa fie din ce in mai accesat, iar Guvernul trebuie sa fie pregatit pentru a avea suma necesara primei de stat. Sursa: Ziare.com

22 octombrie 2011

Cine este administratorul de bloc?

Cine poate avea calitate de administrator al unui imobil
  • Orice persoana fizica, angajata cu contract individual de munca ori conventie civila de prestari servicii.
  • Persoane juridice specializate, cu care se incheie un contract de administrare.
Ce conditii trebuie sa indeplineasca
  • Sa fie atestat de catre o comisie de specialisti in domeniul financiar-contabil si al legislatiei muncii, constituitala nivelul consiliului local. Atestarea administratorilor in functie s-a facut pana la sfarsitul lunii august a.c.
  • Sa aiba capacitate profesionala, sa fie un bun gospodar si sa prezinte garantii morale, adica sa aiba cazierul judiciar "curat" (sa nu fi fost condamnat penal).
  • Sa prezinte garantii materiale similare celor aplicabile gestionarilor, adica sa depuna o suma de bani in contul asociatiei de proprietari, suma care i se va restitui la data incetarii functiei de administrator.
  • Sa fi urmat un curs de pregatire profesionala, organizat de consiliile locale in colaborare cu asociatiile profesionale neguvernamentale de specialitate (in cazul in care nu au desfasurat anterior activitati de administrare in cadrul unei asociatii de proprietari).
Important
  • Daca asociatia include pana la zece proprietari, functia de administrator o poate indeplini si presedintele asociatiei.
  • Administratorul poate cumula si functia de contabil al asociatiei, daca are pregatire de specialitate.
Obligatiile administratorului
  • Sa aduca la cunostinta persoanelor care locuiesc in cladire, prin afisare la loc vizibil, modul de stabilire a cheltuielilor curente pentru functionarea si intretinerea cladirii, inclusiv cele pentru reparatia capitalaa acesteia.
  • Sa controleze personalul angajat de catre asociatie pentru curatenie sau alte activitati gospodaresti.
  • Sa verifice contractele de inchiriere dintre asociatia de proprietari si persoanele fizice sau juridice care folosesc spatii din proprietatea comuna.
  • Sa asigure efectuarea la timp si in mod eficient a lucrarilor de intretinere si reparatii curente ale elementelor proprietatii comune.
Ce drepturi are administratorul
Este de inteles ca ne intereseaza, in special, acele drepturi care ne afecteaza in mod direct.
  • De a stabili conditiile in care se realizeaza serviciile de intretinere si reparatii curente ale elementelor de constructie si instalatiilor aflate in folosinta comuna, dar si in folosinta exclusiva a proprietarilor. Este greu de inteles (si de acceptat!) cum poate administratorul imobilului sa decida in ce fel se vor desfasura reparatiile intr-o locuinta proprietate personala; trebuie retinut insa, ca acest aspect poate interveni numai in cazul in care se perturba folosirea normala a partilor comune.
  • De a inspecta, in conformitate cu prevederile din statutul asociatiei, proprietatea individuala, in vederea inlaturarii defectiunilor aparute la instalatiile de folosinta comuna si a eliminarii pierderilor care determina cresterea nejustificata cheltuielilor asociatiei de proprietari. Este o atributie care poate genera abuzuri si conflicte intre proprietari/locatari si administrator, daca acesta nu respecta prevederile statutului asociatiei, arogandu-si drepturi de "organ de cercetare".
  • De a citi periodic indexul contoarelor individuale apartinand proprietarilor, in conditiile in care acestea sunt montate cu acordul adunarii generale a asociatiei de proprietari si al furnizorului de utilitati.
  • De a introduce la plata consumurilor persoanele care locuiesc temporar sau presteaza activitati gospodaresti, care depasesc limita minima de sedere, stabilita prin hotararea adunarii generale a asociatiei. Proprietarilor le revine obligatia sa anunte numarul persoanelor respective, dar, in nici un caz, nu trebuie sa se instituie un sistem de "urmarire si sesizare" din partea vecinilor (!?), specific vremurilor de trista amintire
Cum raspunde administratorul pentru faptele sale
Contraventional (cu amenda de la 2.000.000 la 20.000.000 lei) pentru neindeplinirea obligatiilor referitoare la mentinerea in stare de siguranta in exploatare a cladirii si la functionarea normala a instalatiilor cladirii.
Civil, patrimonial - pentru producerea de prejudicii persoanelor care locuiesc in imobil.
Penal - pentru savarsirea infractiunii de delapidare, constand in insusirea si/sau folosirea, in interesul sau ori al altei persoane, de bani, valori sau alte bunuri pe care le gestioneazasau le administreaza. Administratorul este asimilat categoriei functionarilor publici, fiind astfel supus unui regim mai aspru de sanctionare in cazul savarsirii unor fapte care au legatura cu serviciul.
Dincolo de reglementari legale si principii de organizare, este neindoielnic faptul ca administratorul unui imobil trebuie sa-si desfasoare activitatea pe baza regulilor de buna-vecinatate si a principiilor bunei-cuviinte.

Doriţi o firma specializată în administrarea imobilelor, vizitaţi site-ul: http://www.administrator-imobile.net/

19 octombrie 2011

Administratorul nu vrea să dea drumul la căldură?

Daţi-l în judecată!

Deşi RADET a început furnizarea agentului termic în calorifere, unii bucureşteni se plâng că nu au căldură în case. Şi nu că ar fi vreo avarie pe undeva sau că locatarii au datorii către societatea RADET, ci pur şi simplu din cauza administratorilor.

De obicei locatarii sunt vinovaţi pentru că tremură în case. Aceştia nu vor să plătească prea mult la întreţinere şi preferă să pună un pulover în plus pe ei şi să dârdâie în apartamente. În unele blocuri, administratorii iau această decizie pe cont propriu şi nu dau drumul la căldură până nu consideră ei că e momentul să deschidă vana.
Potrivit b365, președintele Federației Asociațiilor de Proprietari din România, Radu Opaina spune că, dacă o familie consideră că i s-a adus prejudicii, de orice natură, prin amânarea furnizării agentului termic poate da administratorul în judecată.

Sursa: Libertatea.ro