19 septembrie 2012

Termoizolarea blocurilor, finantata de UE - conditiile impuse

Comisia Europeana va finanța lucrările de izolare termica a blocurilor, prin Fondul European de Dezvoltare Regionala, conditia fiind insa ca in program sa fie incluse blocuri in care locuiesc persoane defavorizate si familii cu venituri reduse, iar proprietarii sa contribuie cu minimum 10% din suma.
Blocurile eligibile trebuie sa fi fost construite in intervalul 1950-1990, in municipiile reședință de județ și în Capitala, conform programului aprobat în ședința de miercuri a Guvernului.

Proiectul va beneficia de un buget total de 304 milioane euro, din care 150 milioane euro provin din Fondul European de Dezvoltare Regionala (FEDR), iar 154 milioane euro reprezinta contribuția națională asigurata din bugetul de stat, bugetul autorităților locale și, la solicitarea Comisiei Europene, contribuții ale asociațiilor de proprietari, a anunțat ministrul Dezvoltării Regionale, Eduard Hellvig.

Datele prezentate de acesta arata ca peste 220.000 de apartamente au fost construite în aceasta perioada la nivel național, fără sa fie reabilitate termic.

Gradul de cofinanțare a fiecărui proiect depus va fi de 60% din FEDR si bugetul stat, restul fiind acoperit de autoritățile locale și asociațiile de proprietari.

  Contribuțiade 40% a autorităților locale și asociațiilor de proprietari va varia în funcție de veniturile persoanelor beneficiare. Astfel, dacă mai mult de jumătate dintre proprietari din clădirea supusa reabilitării termice au un venit mediu lunar pe membru de familie sub 150 euro, contribuția asociației locatari va fi de 10%, iar a autorității locale de 30%.

Daca mai mult de jumătate dintre proprietari au un venit mediu lunar pe membru de familie sub 350 euro, contribuția asociației de locatari va fi egala cu cea a autorității locale, respectiv 20%, iar dacă membrii asociației de locatari au un venit mediu net de 500 euro, contribuția asociației va fi de 30%, iar a autorității locale de 10%.

Proiectele vor putea fi depuse începând cu 15 octombrie, iar programul va fi funcțional de la 1 noiembrie 2012, în condițiile în care termenul de aprobare a unui proiect nu ar trebui sa depășească 30 de zile.

Proiectele vor fi aprobate după principiul "primul venit, primul servit", a spus ministrul, care a adăugat ca, în prezent, autoritățile pregătesc un program asemănător de creștere a performantei energetice pentru clădirile de interes și utilitate publica din învățământ si sănătate.

In condițiile în care se va dovedi un succes, programul va fi inclus si in exercițiul financiar 2012-2020 al Uniunii Europene, a mai spus ministrul Dezvoltării.

28 iunie 2012

Ilegalităţi sau abuzuri în cadrul asociaţiei de proprietari

Ai sesizat ilegalităţi sau abuzuri în cadrul asociaţiei de proprietari sau vrei să previi astfel de situaţii? cine poate face verificarea actelor şi a faptelor suspectate.

  • Cenzorul asociaţiei de proprietari. Important e să fie priceput în problematica asociaţiilor de proprietari şi să îşi facă treaba în mod conştiincios, prin verificarea actelor şi avizarea sau nu a acestora sub semnătură. Cenzorul transmite preşedintelui toate observaţiile sale scrise. 
  • Oricare dintre proprietarii din asociaţie poate sesiza în scris o ilegalitate, o anomalie preşedintelui asociaţiei de proprietari, căruia trebuie să-i relateze pe scurt cele constatate personal cu privire strict la banii din asociaţie sau despre proprietatea comună. Preşedintele va da, spre verificare, cenzorului. 
  • Dacă preşedintele şi cenzorul nu îşi fac treaba, intervine primăria locală, prin serviciul de relaţii cu asociaţiile de proprietari. Aceste servicii au, potrivit Legii nr. 230/2007 şi Legii nr. 259/2007, obligaţii de exercitare a controlului asupra activităţii financiar-contabile la solicitarea unuia sau mai multor membri ai asociaţiei de proprietari, precum şi obligaţii privind constatarea contravenţiilor şi aplicarea de amenzi. 
Proprietarii îi pot face plângere penală

În condiţiile în care nici funcţionarii primăriei nu îţi rezolvă problema, va trebui să acţionezi personal prin a identifica abuzul, înşelăciunea etc. Trebuie să acţionezi fie pe cale penală împotriva celui pe care îl consideri vinovat de situaţie, printr-o plângere penală adresată Parchetului de pe lângă judecătoria teritorială/ de sector, fie pe cale civilă, direct în instanţa de judecată. Instanţa va decide dacă este nevoie, la cererea uneia dintre părţi, de expertiză financiar-contabilă. 


Sursa: Libertatea.ro

23 mai 2012

Debranşarea de la căldură

Dacă eşti nevoit să plăteşti sume astronomice pentru căldura din apartament, atunci te poţi debranşa. Mai mult, îţi poţi face un sistem propriu de încălzire.

Debranşarea nu înseamnă modificarea instalaţiilor interioare şi nu afectează sub nici o formă funcţionarea Punctului Termic al RADET

Iată de ce ai nevoie pentru a te debranşa:

  • Acordul scris al asociaţiei de proprietari. În acest scop, asociaţia va hotărî, o singură dată, printr-o adunare generală, condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească proprietarii care doresc să se debranşeze de la instalaţia de căldură a blocului, astfel încât interesele celorlalţi proprietari să nu fie afectate.
  • Acordul vecinilor de apartament (sus, jos, stânga, dreapta).
  • Anunţarea, în scris, a furnizorului local de căldură înainte cu 30 de zile.

Condiţiile pe care le pot impune asociaţia şi vecinii de apartament:

  • Realizarea unei surse proprii de încălzire cu instalaţii şi echipamente reglementate legal pe piaţa românească. Materia primă de funcţionare trebuie să fie gazul natural sau energia electrică.
  • Contorizare proprie pentru consumul de apă rece şi de gaze, dacă proprietarul optează pentru gazul natural.
  • Furnizorul de gaze trebuie să aibă şi el acordul asociaţiei de proprietari pentru utilizarea spaţiilor comune atunci când se va monta noua conductă de gaze.

Atenţie!

Nu da curs acelor informaţii conform cărora pentru debranşarea şi crearea unui sistem propriu de încălzire îţi trebuie proiect şi aprobare RADET, pentru care trebuie să plăteşti 1.000 de lei. Aceste acţiuni sunt abuzuri. Furnizorul trebuie doar anunţat, aşa cum spune legea.
Sursa: Libertatea.ro

13 mai 2012

Hidroizolatii: Reparatia sau hidroizolatia terasei se suporta de catre toti proprietarii din bloc.

Toți proprietarii platesc reparatia terasei Hidroizolatii terase

Reparația terasei blocului e de multe ori motiv de disputa intre locatari deoarece în unele cazuri sunt puși sa plătească doar cei de la ultimul etaj. Legea însa prevede ca lucrarea trebuie suportata de toți locatarii. (vezi art 44 din HG 1588 din 2007.)
     
"Terasa e un spațiu comun, iar cheltuielile de reparație sunt repartizate tuturor locatarilor, proporțional cu cota parte indiviza". Suma ce revine de plata pentru fiecare apartament se hotărăște în Adunarea Generala.

În cazul neachitării, se vor aplica penalități

Dacă exista locatari care nu vor sa plătească, li se vor pune penalități și vor fi chemați în instanta pentru obligarea plătii datoriilor.

In cazul în care locuiți la ultimul etaj al unui bloc și izolația plafonului a început sa cedeze, trebuie sa va adresați printr-o cerere scrisa asociației de proprietari. Președintele sau administratorul asociației e obligat sa contacteze mai multe firme specializate pentru a alege cea mai buna oferta. Aici găsiți o firma de hidroizolatii terase.

Daca asociația nu ia masuri pentru reparația terasei, puteți reclama situația la serviciul asociații de proprietari din cadrul primăriei de care aparțineți. In cazul în care administratorul refuza sa aprobe lucrarea, puteți convoca Adunarea Generala și i se poate desface contractul de munca.

Apelați la o firma specializata pentru execuția lucrării de hidroizolație la terasa blocului. Click aici pentru ofertă HIDROIZOLATII PROFESIONALE

9 mai 2012

Cheltuielile comune la bloc


1. Mizeria de la subsol. "Subsolul blocului în care locuiesc este inundat şi plin de mizerie. Asociaţia nu ia nicio măsură, nu are bani", spune C. L., din Caracal. Administratorul este însă obligat să verifice starea instalaţiilor comune şi să contacteze o firmă în acest sens. Şi aceasta este o cheltuială comună şi trebuie suportată de toţi vecinii.

2. Defecţiuni la lift, plă­tite exclusiv de vecinii de palier. "Locuiesc la etajul 10 al unui bloc din Bucureşti. Liftul de la etajul nostru a avut o defecţiune, pentru care am plătit doar noi, vecinii de pe palier", e nemulţumită o bu­cu­reşteancă. Conform legii, reparaţiile la lift sunt o chel­tuială ce se repartizează proporţional fiecărui proprietar. Reprezentanţii asociaţiei - preşedintele, administratorul şi cenzorii- pot fi traşi la răspundere în instanţă pentru abuzuri, iar diferenţa de bani, recuperată.

"Ne plângem că ne intră apa în casă, dar fond de reparaţii nu avem. Administratora a decis singură folosirea lui în alt scop."
Ana L., locatar

Ţevile, bun comun doar pentru unii

"La subsolul blocului, s-a făcut o lucrare de separare a ţevilor pentru apă rece şi caldă. Una din ele s-a spart şi administratorul mi-a trimis instalatorul la uşă să mă descurc cu el. A trebuit să plătesc eu materialele şi manopera, pentru că nu mai aveam apă caldă", reclamă Carmen B. din Bucureşti. 
 
Administratorii profită, de cele mai multe ori, de urgenţa situaţiei şi plaseză cheltuielile proprietarului afectat, deşi spațiul este comun, iar cheltuiala se împarte între toți proprietarii.
Locatarul care a plătit singur reparația îi poate chema în judecată pe reprezentanții asociației de proprietari, dar și pe ceilalți vecini care au refuzat să contribuie. Diferențele de bani se pot recupera în instanță dor dacă aveți chitanță pentru lucrările efectuate.Sursa: Evz.ro
Administrare profesionala pentru blocul dumneavoastră, apelați la o firma specializata: www.administrator-imobile.net    

3 mai 2012

Hidroizolatii terase : Nu stau la ultimul etaj, cine repară terasa blocului?. Reparaţiile la care trebuie să contribuie toți locatarii

Hidroizolatii terase bloc.

Remedierile la terasă, subsol şi lift trebuie suportate de toţi proprietarii, indiferent de etajul la care locuiesc.

Deşi locatarii contribuie la un fond de reparaţii anual, atunci când se strică ceva în bloc, plăteşte, de multe ori, doar proprietarul direct afectat. Marea problemă a celor de la ultimul etaj este starea precară a acoperişului, care este un spaţiu comun, la fel ca subsolul sau liftul. Cei care suportă cheltuielile comune din buzunarul propriu își pot recupera diferența de bani în instanță.

Reparaţiile la terasă, în grija celor de la ultimul etaj. "Locuiesc la ultimul etaj, iar terasa blocului este într-o stare jalnică. Apa a început să se infiltreze în tavan şi pereţi, ajungând la unele apartamente de la etajul 3. Ne plângem de trei ani, dar pe proprietarii de la etajele inferioare nu îi interesează. Fond de reparaţii nu există, fosta administratoră a decis singură folosirea lui în alt scop", se plânge o bucureşteancă.
Cazul ei nu este singular. Mulți proprietari, disperaţi că le intră apa în casă, s-au apucat să repare pe cont propriu terasa în speranţa că vor recupera banii de la asociaţie, lucru care, de obicei, nu se întâmplă. Conform legii 230/2007 privind organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari, aceste reparaţii reprezintă o cheltuială comună ce se repartizează la toţi proprietarii în funcţie de cota indiviză, indiferent de etaj. Cei care au plătit din buzunar reparaţia pot chema în judecată asociaţia, dar şi pe coproprietarii care au refuzat plata.
Apelați la o firma de hidroizolații terase: www.hidrocon.3x.ro
Sursa: Evz.ro