2 aprilie 2011

Nu plătiţi pentru ţevile izolate termic din casă

Am izolat ţevile de căldură din apartament încă din 2004. Cu toate acestea, îmi vine în continuare o chitanţă, conform căreia trebuie să plătesc cota la întreţinere. Este legal? Ce pot face?

Răspuns: Pentru ceea ce este izolat termic, nu este legal să se calculeze sumă de plată. Măsura este un abuz. Cea mai eficientă soluţie este refuzul plăţii. 

Cum se plăteşte căldura într-un apartament? Pe suprafaţă locuibilă sau pe suprafaţă radiantă?

Răspuns: Corect şi legal, căldura se repartizează după S.E.T. (Suprafaţa Echivalentă Termic sau suprafaţa radiantă) a caloriferelor şi a ţevilor neizolate ce traversează apartamentul. S.E.T. defineşte corpul de încălzire, care este consumatorul de căldură. Camera şi locuitorii sunt beneficiarii căldurii.

Am în bloc o familie care n-a plătit de 16 luni fondul de reparaţii, lucrările la terasă şi întreţinerea. Cum poate fi amendată? E posibil să-i punem penalităţi la întreţinere, la fondul de reparaţii sau pentru reparaţia terasei? 

Răspuns: Reparaţia terasei, fondul de reparaţii şi celelalte cheltuieli fac parte din totalul lunar de plată a întreţinerii, adică sub nici o formă nu se afişează după total sau separat. Pentru neplata întreţinerii, comitetul executiv are dreptul să stabilească un sistem propriu de penalizări, în condiţiile legii.
Sursa: Libertatea.ro

44 de comentarii:

  1. [quot]Am izolat ţevile de căldură din apartament încă din 2004. Cu toate acestea, îmi vine în continuare o chitanţă, conform căreia trebuie să plătesc cota la întreţinere. Este legal? Ce pot face?[/quot]

    Conform Ordinului 255/2006 care modifica Ordinul 233/2004 al ANRSC, [u]nu se mai ia in calcul izolarea tevilor din apartamente[/u]

    RăspundețiȘtergere
  2. Plătiți pentru consumul de energie termica din părțile comune, scara blocului, dependințe, subsol, etc.

    RăspundețiȘtergere
  3. Cine verifica izolarea termica a tevilor din ap.??? Ele trebuie inventariate ?? De catre cine , este datoria asoc de proprietari ori a firmei de repartitoare??? Sa inteleg ca daca sunt izolate normal nu se mai plateste pt ele.Are ordinul 343/2010 vreo mentiune in acest sens?? Ce dovada vrea asociatia in acest sens ? Sa scot teava din casa sa o duc la adm. asoc. s-o vada??

    RăspundețiȘtergere
  4. Asociaţia de proprietari trebuie să întreprindă o singură acţiune de inventariere, cu un efort minim şi fără cheltuieli nejustificate, respectiv să predea firmei de repartitoare un inventar cu lungimi, diametre, izolaţii termice existente, ale conductelor, coloanelor de distribuţie şi corpurilor de încălzire din spaţiile comune (subsol, casa scării,uscătorii, spălătorii), precum şi a coloanelor de distribuţie cu sau fără izolaţie termică ce trec prin apartamente (art. 39 din Normă, Ordin 343).

    Acest inventar poate fi făcut relativ simplu de către administratorul asociaţiei de proprietari într-un timp scurt, de cel mult 2-3 zile.

    Practic, asociaţia de proprietari nu trebuie să ia decizii, să hotărască sau să înveţe
    formule, ci doar să facă inventarul fizic al instalaţiilor de încălzire din spaţiile comune şi să asigure montarea unui singur repartitor în aceste spaţii.

    Cotele procentuale fixe de 30% şi 50% se vor aplica numai în condominiiile în care asociaţia nu a reușit să facă acest inventar.

    Sa răspundem si pe scurt la întrebarea Dvs. conform legii Administratorul trebuie sa facă inventarierea țevilor, inclusiv a celor izolate termic și sa comunice acest inventar firmei de repartitoare.

    RăspundețiȘtergere
  5. buna ziua
    am un apartament intr-un bloc din galati fara subsol,la parter .De cateva luni am inceput o reamenajare majora a acestuia ,adica schimbat totul , var nou, parchet ,mobila noua ...,centrala termica .... absolut ,am finalizat totul acum o saptamana si ce credeti ? administratorul s-a gandit sa inceapa o lucrare capitala de reparatie a instalatiei de caldura care presupune spargerea efectiva in interiorul apartamentelor de la parter ,in toata casa nu doar intr-una din camere sau ma rog intr-un anume loc.Nu am o problema cu plata acestor reparatii ,sunt perfect de acord sa platesc insa nu pot sa permit sa-mi sparga si sa-mi sape in toata casa .Cat de cinici au putut fi atat vecinii cat si acest administrator sa ma lase sa fac o investitie asa de mare si la cateva zile sa inceapa acesta reparatie .Precizez ca deja au spart pe casa scarii si in alte 2 apartamente devastate unde locuiau niste batrani care au fost dusi la un azil .Spuneti-mi daca sunt obligata cumva sa permit accesul in casa mea a unei astefel de situatii, sau reparatia se poate face pana la intrarea in apartamentul meu .Mai fac precizarea ca este asa o reparatie preventiva ...sa nu care cumva la iarna sa se intample ceva ...,instalatia e destul de veche ....

    ajutati-ma cu un sfat ,o opinie ,ce trebuie sa fac ?

    RăspundețiȘtergere
  6. Daca locuiți într-un imobil tip condominiu, adică bloc cu mai multe apartamente, trebuie sa acceptați aceasta situație, privind intervențiile la coloanele comune.

    Însă, dacă dumneavoastră nu considerați utila și necesara aceasta lucrare, puteți sa le refuzați accesul, Administrația putând efectua lucrarea doar dacă obține o hotărâre judecătoreasca în acest sens.

    De altfel, orice lucrare la țevile comune, ce trec prin apartamentul dvs. trebuie suportata de către toți proprietarii din acel bloc. De asemenea, reparațiile în apartamentul dvs, cauzate de aceste intervenții trebuie suportate la fel de toți membrii asociației, în caz contrar dumneavoastră ați suferi un prejudiciu, iar legea spune ca oricine cauzează cuiva un prejudiciu este obligat al repara.
    Mai pe scurt, apartamentul trebuie adus în stadiul inițial, în caz contrar Administrația este buna de plata.

    RăspundețiȘtergere
  7. Locuiesc la etajul 4(am centrala termica),iar prin apartamentul meu nu trece nici-o teava de a termoficari.Spatiile comune(casa scarii,spalatoria siuscatoria )au fost debransate de la caldura,la cererea locatarilor.Totusi asociatia de propietari ma obliga sa platesc 20% din costul caldurii unui apartament,pentru tevile de la subsol.Spuneti-mi daca este legal?

    RăspundețiȘtergere
  8. Da, trebuie sa plătiți si Dvs. pentru părțile comune. O interpretare a ordinului 343 gasiti pe pagina de legislatie.

    RăspundețiȘtergere
  9. Locuiesc la et.4 si posed o centrla termica.Prin apartamentul meu nu trec tevi ale termoficari.Spatiile comune indivize(casa scarii,uscatoria),nu au caldura fiind desfintate la cererea locatarilor.Cu toate acestea sunt obligat sa platesc 20%(din costul caldurii unui apartament)pentu tevile de la subsol.Spuneti-mi daca este legal saplatesc acest procentaj?

    RăspundețiȘtergere
  10. acum nu știu cum s-a ajuns la acest procentaj. va rog sa consultați detalierea privind interpretarea ordinului 343 pe pagina de legislație. va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  11. Exista o legislatie prin care se specifica clar cum se izoleaza tevile verticale de caldura care-mi trec prin apartament ca sa nu mai platesc la cei de la CET? Daca nu le izolez cat se plateste?,pt ca am auzit si varianta, ca indiferent daca tevile sunt izolate tot se plateste un procent din costul caldurii unui apartament.

    RăspundețiȘtergere
  12. Țevile din apartament reprezinta cea mai mica parte pentru care dvs. plătiți. Cheltuielile mari sunt pentru conductele care trec pe la subsol sau prin alte zone ale imobilului pe proprietatea comuna.

    Pentru o exemplificare detaliata, citiți va rog documentul atașat: Detalii privind Ordinul nr. 343/2010 al A.N.R.S.C.

    RăspundețiȘtergere
  13. Va contrazic,procentul este 50%,cel putin asa rezulta din hirtia trimisa de catre firma.Am izolat tevile din apartament,s-a constatat acest lucru de catre asociatie,a fost trimisa cererea catre firma si confirmata de catre aceasta si totusi la prima factura figurez cu consum pe coloanele di apartament egal cu cel din spatiile comune.Ce sa mai inteleg?Cui sa ma adresez?

    RăspundețiȘtergere
  14. Asociația a ales sa fie 50%, procentul variază în funcție de țevile comune, de la subsol și din celelalte spatii comune.
    Rog citiți Detalii ordin 343

    RăspundețiȘtergere
  15. Ideea este:chiar daca tevile din apartament sunt izolate tot se plateste.Interesant ar fi de stiut modul de calcul,ce face diferenta intre unul care are tevile izolate si altul ce nu le are.Procentual, cat ar trebui sa fie aceasta diferenta?

    RăspundețiȘtergere
  16. dece oare trebuie sa platesc lunar aproximativ 100 ron petru caldura daca apartamentul are centrala proprie.e normal?sunt de acord sa platesc pentru spatiile comune.este cam mult,nu?

    RăspundețiȘtergere
  17. Daca va izolati tevile din apartament, nu mai platiti pentru acestea, dar platiti pentru tevile si caloriferele din spatiile comune, respectiv subsol, casa scarii, dependinte, etc, acolo consumul de caldura fiind mai mare.

    RăspundețiȘtergere
  18. sa vedem ce prevederi noi ale Consiliului Local ne va aduce posibila privatizare a RADET ..

    RăspundețiȘtergere
  19. Buna ziua, noi avem centrala proprie si tevile din apartament izolate. Am vb cu administratorul sa nu mai platesc caldura, iar el mi-a cerut sa ii spun in baza carei legi poate faca acest lucru. Puteti sa ne ajutati?

    RăspundețiȘtergere
  20. Building Manager20 aug. 2013, 22:33:00

    Trebuie sa plătiți pentru căldura consumata in spatiile comune, subsol, casa scaii, etc.

    RăspundețiȘtergere
  21. Am instalat centrala termica , am izolat tevile din apartament cu vata minerala gros 10 mm si cu rigips, pot beneficia de reducere din partea ISTA de 100% ? exista vreun articol despre acest subiect ? Va multumesc

    RăspundețiȘtergere
  22. Platiti in continuare consumul pentru partile comune!

    RăspundețiȘtergere
  23. multumesc pentru raspuns, intrebarea mea se refera numai la plata caldurii degajata de tevile din apartament (pe cele comune din subsol si casa scarii am inteles cum trebuie platite) , ce reducere pot obtine daca am izolat cu vata minerala si rigips ?

    RăspundețiȘtergere
  24. DA, atunci trebuie sa faceti o adresa catre firma de repartitoare si catre asociatie sa va scoata cu suprafata tevilor din apartament de la calculul energiei termice.

    RăspundețiȘtergere
  25. Am facut adresa, presedintele asociatiei mi-a facut proces verbal de constatare, l-am predat la ISTA, dar reducerea este de numai 85 %, ce articol de lege aplica ISTA pentru caldura degajata de tevile din apartament care sunt izolate ?

    RăspundețiȘtergere
  26. va rog sa i-mi spuneti cu ce izolez tevile care i-mi trec prin casa , am uitat sa spun ca am centrala

    RăspundețiȘtergere
  27. cu vata minerala si folie de aluminiu

    RăspundețiȘtergere
  28. Anonim,
    va rog sa-mi spuneti daca pot ocupa functia de administrator fiind pensionat anticipat partial.

    RăspundețiȘtergere
  29. Nu mi se pare normal sa platesc pt o amarata de teava care trece prin hol (1.5*1.5 m)de ex nu teava aia imi incalzeste mie tot apartamentul.
    Adiministratia blocului calculeaza caldura/ curatenia/liftul si salariile administratorului, ingrijitorului, ..etc personal auxiliar raportat la suprafata apartamentului, nu la nr de persoane, nu la nr de apartamente!
    PT TOT CEEA CE E COMUN, CHELTUIELILE AR TREBUI SA SE IMPARTA EGAL LA NR APARTAMENTELOR: CALDURA COMUNA (HOLURI, SUBSOL), CURATENIA SI SALARIILE!
    MI SE PARE UN ABUZ SA SUPORTE CEI CU AP MAI MARI ATAT TIMP CAT TOTI LOCATARII BENEFICIAZA.
    Cheltuielile cu liftul sa se plateasca IN FUNCTIE DE NR PERSOANE!
    Deasemeni daca nu locuiesc in apartamentul respectiv, am CT de ce sa platesc cheltuieli gospodaresti, daca nu murdaresc, nu folosesc liftul?
    Blocul are centrala proprie, nu are repartitoare, si nici tangenta cu RADET.
    Mi se pare un abuz sa nu aprobi proprietarilor care vor sa-si monteze CT atat timp cat toti se plang ca platescfoarte mult pt frigul din casa!
    Cum trebuie procedat ?

    RăspundețiȘtergere
  30. Partial aveti dreptate, viata uneori poate fi grea la bloc daca nu sunt respectate legile. Cheltuielile comune se repartizeaza conform cotei parti indivize a fiecarui proprietar. Aceasta cota indiviza este trecuta in actul dvs de proprietatate, la apartamemtele mai mici este mai mica, iar la cele mai mari, invers.

    RăspundețiȘtergere
  31. Va rog sa-mi spuneti ce trebuie sa fac ca sa desconectez caldura pe o perioada nelimitata de timp deoarece in garsoniera nu mai locuieste nimeni din 10 aprilie. Garsoniera este a matusii mele care are 82 de ani,are alzheimer si dementa senila si este intr-un centru de batrani,deoarece are nevoie de asistenta medicala! Eu nu stau in tara si nici nu am timp de pierdut cu tot felul de acte si aprobari! Va multumesc! Alina

    RăspundețiȘtergere
  32. Aveti nevoie de acordul asociatiei, acordul vecinilor dvs, stanga, dreapta, sus si jos, dupa care veti depune o cerere la furnizorul de energie termica din zona.

    RăspundețiȘtergere
  33. Am aflat de o sumă de bani după 4 ani de zile. Suma reprezintă o reparație la care am contribuit și eu. În acest timp suma nu apare ca restanță, nu apare în listele de plată de întreținere sau pe o altă listă cu restanțieri. Mi s-a spus că nu există penalizare la aceasta.
    Mai sunt obligat la plata acesteia?

    RăspundețiȘtergere
  34. Daca nu apare in listele de întreținere, nu aveți ce sa plătiți.

    RăspundețiȘtergere
  35. Daca m-am debransat total de la sistemul de incalzire centralizat in bucatarie si camere, am izolat termic coloanele de distributie pe verticala, cum pot izola si coloanele "tevi ingrosate"care tanziteaza baia in conditiile in care nu pot sa ma debransez fizic si de la aceste coloane prin care trece permanent agent termic si care nu pot fi contorizate cu repartitor de costuri?

    RăspundețiȘtergere
  36. Buna seara . Sunt un locatar care locuiesc la bloc in Galati ,am montata centrala termica in apartament ,avem izolate toate tevile atat in apartament cat si la subsol ,nu avem in bloc alte tevi comune neizolate. Mai platesc caldura in bloc? Multumesc anticipat.

    RăspundețiȘtergere
  37. Ar trebui sa nu mai platiti, daca nu sunt consumuri pe proprietatea comuna.

    RăspundețiȘtergere
  38. buna ziua,
    daca am toate tevile izolate in apartament, si cei de la asociatie ma pun sa platesc cota parte la caldura, cu ce lege ii pot sa "combat" ca nu au dreptul sa ma puna sa platesc?
    multumesc.
    magdalena

    RăspundețiȘtergere
  39. Administrator bloc5 ian. 2016, 22:35:00

    Magdalena, trebuie sa platiti pentru energia termica consumata pe proprietatea comuna, respectiv pentru tevile de la subsol, tevile de pe scari, caloriferele de pe proprietatea comuna, tevile care trec prin apartamente, daca sunt, etc.

    RăspundețiȘtergere
  40. Buna seara,

    Desi este iarna, a achizitionat un apartament intr-un bloc vechi pe care il am in renovare in acest moment. Trebuie sa opresc caldura pe tronsonul meu pentru doar 2 ore. Am gasit intelegere in presedinta blocului insa am inteles ca va trebui sa platesc ( destul de mult ) pentru ca o opresc. Stiti despre ce e vorba? Ma puteti ajuta cu un sfat?

    RăspundețiȘtergere
  41. locuiesc la etajul 9, nu am nicio conducta de caldura prin apartament deoarece le-am taiat de la vecina de la 8 si totusi platesc o taxa de caldura 35lei in afara de caldura comuna,ce pot sa fac si ce lege as pute sa-i dau in judecata

    RăspundețiȘtergere
  42. Buna ziua, avem si noi o curiozitate. avem un apartament situat la parterul blocului cu centrala proprorie. Pentru luna decembrie a fost afisata suma de plata in valoare de 150 ron - pentru caldura degajata de tevile ce tranziteaza apartamentul, cam aproximativ jumatate din suma pe care o au de plata vecinii care au un ap cu acceasi suprafata si nu sunt debransati de la sistemul termoficare. Partile comune de pe casa scarii, uscatorie sunt anulate. Exista o formula de calcul pentru aceste sume cum stabilite ele?

    RăspundețiȘtergere
  43. Buna ziua, Solicitati prin cerere scrisa, Presedintelui asociatiei sa va prezinte cum a repartizat Administratorul energia termica. Daca constatati nereguli, contestati listele.

    RăspundețiȘtergere
  44. De ce nu se iau masuri pentru aceste abuzuri ? mi e cine imi plateste caldura care o am in apartament? ..precizez ca folosesc centrala si dupa ce se sisteaza caldura la apartamentele conectate la Cet si inainte ..Cu siguranta se vor gasi nereguli ..Problema este ca nimeni nu se sesizeaza si aceste firme private profita si reusesc sa ia banii fara sa ofere nici un serviciu ..Sau ofera servicii de proasta calitate .Nimeni nu ia masuri ..cu siguranta in Radet Cet nu exista coruptie ..Noi suntem furati incarcati la facturi si avocatul spune asa este legea ..Dar noi ce facem in privinta asta ? platim ca prostii . Cu siguranta s ar gasi si alta solutie ..Dar daca nu iesim sa ni se dea explicatii si sa se gaseasca solutii mai bune ni se va da peste nas cu "asa este legea ." Iar prostii platesc si sa vedeti ce salarii au cei ce lucreaza la termoficare .

    RăspundețiȘtergere

Vă rugam să specificați "Numele" pentru o identificarea mai ușoară a răspunsului.... Mulțumim!

Dacă vă place acest Blog, va rugăm să-l susțineți printr-un click pe anunțul de mai jos. Mulțumim!