1 iunie 2011

Angajări în asociaţia de proprietari. Conventia civila si contractul de mandat.

Este foarte important să vă asiguraţi că angajările în cadrul asociaţiei de proprietari se fac în deplină legalitate. După intrarea în vigoare a noului Cod al Muncii, aveți următoarele opțiuni:


1. Pentru administrator, contabil, îngrijitor, instalator, mecanic, cenzor din afara asociaţiei:


Convenţia civilă de prestări servicii. Obligaţiile fiscale sunt: impozit, cotele pentru şomaj şi pensii pentru angajat. Nu se plătesc şomaj şi pensii în cazul pensionarilor şi al lucrărilor ocazionale.
Contractul individual de muncă, cu normă întreagă sau cu timp parţial. Obligaţiile fiscale sunt: impozit, cotele pentru sănătate, şomaj şi pensii pentru angajator şi pentru angajat şi, în plus, pentru angajator, cotele pentru accidente, boli profesionale, fondul de concedii şi creanţe salariale. Nu se plăteşte şomaj în cazul pensionarilor.

2. Pentru aleşi (preşedinte, cenzor, membru comitet):
Contract de mandat. Obligaţiile fiscale sunt: impozitul şi cotele (angajat, angajator) pentru sănătate şi pensii.

3. Dacă prestatorul e PFA (persoană fizică autorizată); AF (asociaţie familială); IMM (micro-întreprindere); societăţi comerciale sau alte forme juridice:

Contractul de prestări servicii. Valoarea brută este mai mare, dar taxele şi impozitele nu mai sunt în sarcina asociaţiei de proprietari.

Cea mai avantajoasă formă, atât pentru asociaţie (maiieftină cu 30 %), cât şi pentru persoană (aceleaşi drepturi pentru pensie şi şomaj) e Convenţia civilă.

Pentru toate taxele şi impozitele se completează Declaraţia 112, iar în cazul în care se datorează la stat doar impozitul de 16%, se depune Declaraţia 100.

Sursa: Libertatea.ro

P.S. "începând cu data de 01.07.2012 nu se mai depune declarația 100 ci doar 112 prin semnătura digitală" 

188 de comentarii:

  1. Situatie. As dori un raspuns va rog mult: Administatorul este pensionar pe caz de boala cu drept de munca 4 ore, si vrea sa-i fie intocmit Contract de Munca. In acest caz, care sunt contributiile care trebuiesc platite, atat de catre angajat, cat si din partea blocului?

    RăspundețiȘtergere
  2. Răspuns: Contractul individual de muncă, cu timp parţial:
    Obligaţiile fiscale sunt:
    - impozit, cotele pentru sănătate, şomaj şi pensii pentru angajator şi pentru angajat şi, în plus, pentru angajator, cotele pentru accidente, boli profesionale, fondul de concedii şi creanţe salariale.
    - Nu se plăteşte şomaj în cazul pensionarilor.

    RăspundețiȘtergere
  3. care contract este mai avantajos : cim sau conventia civila?

    RăspundețiȘtergere
  4. din punctul de vedere al asociatiei, conventia civila este mai avantajoasa decat CIM.

    RăspundețiȘtergere
  5. se aplica deducerea la cim pensionar? care sunt impozitele la contract de mandat pn pensionar?

    RăspundețiȘtergere
  6. Obligaţiile fiscale sunt: impozit, cotele pentru sănătate, şomaj şi pensii pentru angajator şi pentru angajat şi, în plus, pentru angajator, cotele pentru accidente, boli profesionale, fondul de concedii şi creanţe salariale. Nu se plăteşte şomaj în cazul pensionarilor.

    RăspundețiȘtergere
  7. La nivelul unei asociatii de proprietari, sunt compatibile functiile de cenzor si administrator pentru 2 soti (respectiv sotia cenzor, sotul administrator, locuiesc in bloc)?
    imitrana@gmail.com
    As vrea sa stiu exact legea in vigoare.
    (L 31/1991, L 441/2006 art 161 (2) Nu pot fi cenzori, iar daca au fost alesi, decad din mandatul lor: a) rudele sau afinii pana la al patrulea grad inclusiv sau sotii administratorilor mai este valabila?).

    RăspundețiȘtergere
  8. NU, nu au cum sa fie compatibile aceste funcții intre soţi.
    Sunt valabile normele indicate de Dvs și
    Legea 230/2007 și normele de aplicare pentru asociațiile de proprietari.

    RăspundețiȘtergere
  9. Avem urmatoarea situatie: noul cenzor nu vrea sa fie retribuit. Ce se face in aceasta situatie? Este necesar totusi sa i se faca conventie civila, cu retributie sau fara?

    RăspundețiȘtergere
  10. Cu privire la Cenzorul care nu dorește sa fie remunerat, consideram ca se poate rezolva printr-un proces verbal al Comitetului executiv, in care sa se specifice activitatea pe care o va desfășura și ca nu dorește plata.

    RăspundețiȘtergere
  11. Presedintele asociatiei de proprietari nu doreste si nu este remunerat. A fost rugat sa fie de acord cu semnarea unui "Mandat de reprezentare" prin care sa fie imputernicit sa reprezinte interesele asociatiei, mandatul fiind cu titlu gratuit, conform cu dorinta Domniei sale. Refuza semnarea, motivand ca Legea 230 prevede expres ca mandatul se poate acorda numai presedintilor remunerati.
    Personal cred ca a fost o scapare din partea legiuitorului.
    Cum poate reprezenta asociatia fara mandat? Merge intotdeauna cu registrul de procese verbale la dumnealui sa poata demonstra ca a fost ales in aceasta functie?
    Exista undeva o prevedere legala privind acest subiect?
    Va multumesc,

    RăspundețiȘtergere
  12. cine are obligatia sa faca contracte de munca pt administrator si fem de serviciu???nu avem contabil iar casier e tot administratorul,va multumesc

    RăspundețiȘtergere
  13. Președintele este cel care reprezinta asociația de proprietari și tot acesta îl angajează pe administrator în urma deciziei comitetului executiv.

    Contractul este acordul de voință al ambelor părți, astfel și administratorul și președintele trebuie sa participe la realizarea contractului.

    RăspundețiȘtergere
  14. INSTALATORUL din asociatia naostra de locatari nu isi face deloc datoria, adica sta toata ziua pe scaun sau isi rezolva problemele personale. locatari nu ar mai vrea sa il aiba in spate la plata. Cum ar trebui sa procedam ? Alta intrebare: ESTE POSIBIL SA NI SE AFISEZE LA TABELUL DE PLATA SI SALARIUL ADMINISTRATORULUI, PRESEDINTELUI, INSTALATORULUI ? Locatarii ar dorii sa stie aceasta- sunt platiti de ei.Mulumesc

    RăspundețiȘtergere
  15. In blocul in care locuiesc in fiecare luna avem la plata 1 mc apa rece de platit in plus, de catre fiecare locatar al blocului fata de consumul individual, deoarece administratorul spune ca sunt pierderi. Solutia administratorului este sa aducem modificari la instalatia de apa, si sa fie contorul de apa la usa apartamentului. ni se poate impune asa ceva? Exista si alta varianta? MULTUMESC

    RăspundețiȘtergere
  16. Daca Instalatorul nu își face treaba pentru care a fost angajat, Președintele împreună cu comitetul executiv îl poate demite.

    De asemena, toate cheltuielile menționate de dumneavoastră trebuie sa fie afișate la avizier.

    RăspundețiȘtergere
  17. Pierderile de apa rece trebuie sa fie suportate de toți membrii asociației.

    In ceea ce privește modificarea instalației pentru a monta apometrele la ușa apartamentului, este practic imposibil, asa ceva nu se poate întâmpla. Pentru o astfel de lucrare trebuie sa aveti avizul furnizorului de apa si al primariei, este greu de crezut ca il veti obtine.

    O soluție mai buna ar fi ca cineva din bloc sau chiar administratorul sa citească lunar consumul afișat de apometre.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. contoarele la o asociatie , pentru furnizorul de apa rece , nu sunt luate in considerare ci doar pentru calculul consumului pe fiecare consummator iar diferenta dintre contorul regiei si volumul total inregistrat pe contoarele de apartament se imparte conform hot. ad. generale .Imposibil ca diferenta in fiecare luna sa fie aceiasi, precum imposibil sa nu aveti diferente !!!.Explicatia este simpla deoarece nu se fac citirile in acelasi timp , iar clasa de precizie a contoarelor de ap . este cu mult inferioara fata de al regiei .

      Ștergere
  18. La o asociatie de proprietari administratorul este PFA,femeia de servici tot PFa,presedintele si cenzorul benevol.Incepand cu 1 ianuarie 2012 nu mai am de depus declaratii la ANAF.Am fost sa inchid 010 si miau zis ca nu trebiue ca figurez numai cu impozit pe conventii civile,care este ocazional.Chiar e corect? parca nu i-mi vine sa cre?Sper sa nu ma trezesc cu menzi pt nedepunere declaratii.

    RăspundețiȘtergere
  19. Este corect, pentru ca în continuare puteți încheia convenții civile pentru lucrări ocazionale.

    RăspundețiȘtergere
  20. Marcel buna seara Poate cineva sa mi spuna daca izolareapereteluiprin interior este eficienta? locuiesc la etajul 6 si mi a aparut mucegai la dormitor dec and mi am montat termopane S au daca poate cineva sa mi dea sugestii Fara Savo sau alte cloruri Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  21. vreau sa stiu daca izolarea peretilor pe interior este eficienta impotriva mucegaiului Am mucegai dupa ce am montat termopane

    RăspundețiȘtergere
  22. Buna seara Dle Marcel,

    Nu se recomanda sa faceți termoizolația la interior, sunt mai multe dezavantaje, printre care și faptul ca poate afecta sănătatea celor care locuiesc în casa.

    Mai multe detalii despre cum sa faceți termoizolația găsiți la următoarea adresa:

    http://blocul-meu.blogspot.com/2008/05/termoizolatia-unui-apartament-de-bloc.html

    Va așteptăm sa reveniți cu detalii despre varianta aleasa.

    RăspundețiȘtergere
  23. Mai pe scurt, izolarea termica la interior nu este eficienta împotriva mucegaiului, este posibil chiar sa-l amplifice, având în vedere ca bariera termica se muta în interiorul camerei.

    RăspundețiȘtergere
  24. mai este valabila conventia civila pt administrator si fem de serviciu .si ce taxe trebuie sa platim in cazul in care sunt pensionari?se plateste CAS SI ASIGURARI DE SANATATE DE CATRE ANGAJATOR?

    RăspundețiȘtergere
  25. Da, este valabila convenţia civilă de prestări servicii. Obligaţiile fiscale sunt: impozit, cotele pentru şomaj şi pensii pentru angajat. Nu se plătesc şomaj şi pensii în cazul pensionarilor şi al lucrărilor ocazionale.

    RăspundețiȘtergere
  26. Va rog frumos, daca se poate, sa imi spuneti si mie cum pot calcula pentru un salariu de 400 ron net si unul de 300 ron net (pentru cenzor, respectiv presedinte)taxele aferente. Daca nu cer prea mult si aveti timp spuneti-mi sumele la care ati ajuns dvs. Va multumesc anticipat

    RăspundețiȘtergere
  27. Buna ziua ,va rog daca se poate sa imi raspundeti la urmatoarele probleme :
    1.o conventie civila se depune undeva -finante sau ITM ?
    2.dupa incheierea unei conventii civile trebuie depusa declaratia 020?
    3.Un administrator de bloc care are incheiate conventii civile cu 2 imobile depune 2 declaratii 020?
    4.Un administrator angajat cu conventie civila ,salariat -depune declaratia 112?dar pentru o femeie de serviciu pensionara la care i se retine doar impozit se depune separat declaratia 100 sau se poate de pune tot pe 112?
    5.retinerile se fac toate din venitul brut ?sau se scad contributiile si apoi se retine impozitul?
    va multumesc

    RăspundețiȘtergere
  28. Buna ziua,
    1. Convenția civila nu se depune nici la ITM și nici la ANAF
    2. Pentru luarea în evidenta la ANAF se depune declarația 010. Acesta declarație se întocmește în numele asociației și nu în numele angajatului. Veniturile realizate în baza convențiilor civile sunt venituri, cu reținere la sursa'', adică impozitele se calculează se rețin și se virează de către angajator.
    3. Un administrator care nu are vârsta de pensionare, indiferent dacă este salariat sau nu, are obligația depunerii declarației 112.
    4. pentru pensionari, se depune tot declarația 112, fără reținere pentru șomaj
    5. reținerile se fac din venitul brut (impozitul se calculează la venitul brut, iar dacă se vorbește despre contract de munca, se tine cont și de deducerea de baza)

    Pentru depunerea declarațiilor la ANAF, administratorul trebuie sa dețină semnătură digitala, eliberata de un furnizor autorizat.

    Daca nu aveți aceasta semnătură digitala, puteți sa apelați la noi și va vom pune în legătură cu un Administrator colaborator, care poate depune pentru dumneavoastră aceste declarații, pentru aprox. 150 lei/luna. scrieți-ne la: blocul-meu@consultant.com

    RăspundețiȘtergere
  29. "NU, nu au cum sa fie compatibile aceste funcții intre soţi.
    Sunt valabile normele indicate de Dvs și
    Legea 230/2007 și normele de aplicare pentru asociațiile de proprietari"
    Referitor la ceea ce ati mentionat mai sus tin sa va contrazic. Din cometetul executiv fac parte: presedintele, vicepresedintele si cenzorul. Administratorul este doar un simplu angajat. Nu are legatura gradul de rudenie dintre cenzor si administrator si nici Legea 230 nu stipuleaza acest lucru.

    RăspundețiȘtergere
  30. Da, administratorul este un simplu angajat, iar cenzorul nu face parte din comitet, ci din comisia de cenzori.

    Cenzorul trebuie sa fie independent ca sa poată sa verifice imparțial, atâtă timp cat este soțul angajatului (administrator) consider ca este în incompatibilitate.

    RăspundețiȘtergere
  31. Atat administratorul cat si femeia de servici sunt pensionari(la AP cu conventie civila).Pentru cele doua persoane platesc impozitul pe venit-16%(la sursa) si contributia la sanatate(5,5 %)Depun lunar Declaratia 100 Acestea sunt obligatiile ce au reiesit in urma consultarii unui specialist in domeniu(avem obligatia s aplatim si contributia la sanatate)

    RăspundețiȘtergere
  32. Am un apRtament nelocuit de mai mult de 1 an in brasov, mi se cere lunar sa platesc femeia de servici si liftul.... La asociatie mi se spune ca exista lege care ma obliga sa platesc... As vrea sa intreb este corect? As vrea daca se poate sa ma anutati cu acea lege...unde pot citi drepturile mele ca sa stiu ce pot sa contest si ce nu... Va rog...multumesc

    RăspundețiȘtergere
  33. Da, trebuie sa plătiți, aveți mai jos articolul din lege:

    Art. 44. - Hotărâre nr. 1588 din 19/12/2007
    (1) Cheltuielile pe cota-parte indiviză de proprietate reprezintă cheltuielile asociaţiei cu privire la proprietatea comună, cu privire la: fondul sau fondurile pentru lucrări de întreţinere, service, reparaţii şi, după caz, de consolidare, reabilitare, eficienţă energetică, modernizare la părţile de construcţii şi instalaţii aflate în şi pe proprietatea comună, astfel cum este descrisă în cartea tehnică a construcţiei şi în acordul de asociere: subsolul; conductele de distribuţie şi coloanele instalaţiilor de apă, canalizare, încălzire, energie electrică; casa scării; podul; spălătoria; uscătoria; terasa; ascensorul; interfonul - partea de instalaţie de pe proprietatea comună; centrala termică proprie; crematoriul; tubulatura de evacuare a deşeurilor menajere; structura de rezistenţă; faţadele; acoperişul şi altele asemenea, conform prevederilor din acordul de asociere; personalul angajat sau contractat al asociaţiei: salarii sau remuneraţii pentru administrator, contabil, casier, instalator, electrician, portar, cheltuieli pentru curăţenie etc.; indemnizaţii acordate membrilor asociaţiei de proprietari ori persoanelor alese: preşedintele, membrii comitetului executiv şi ai comisiei de cenzori; prime; credite bancare; contracte sau poliţe de asigurări; alte servicii administrative către proprietatea comună.
    Sursa> Hotărâre nr. 1588 din 19/12/2007

    RăspundețiȘtergere
  34. ca si completare, va pun mai jos articolul din lege:
    Art. 32. - Hotărâre nr. 1588 din 19/12/2007
    (3) Niciun proprietar de apartament sau de spaţiu cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă nu va fi exceptat de la obligatia de a contribui la plata cheltuielilor comune, ca urmare a renunţării la folosirea unei părţi din proprietatea comună, a abandonării apartamentului sau a spaţiului cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă ori în alte situaţii.

    RăspundețiȘtergere
  35. Buna ziua !

    Daca sunteti amabil as vrea sa imi spuneti unde se inregistreaza Contractul de mandat al presedintelui asociatiei ?
    La Camera de Comert, la ANAF sau la ITM ?
    Multumesc anticipat.

    RăspundețiȘtergere
  36. Nu se înregistrează, dar se rețin mai toate impozitele, fără șomaj, accidente și concedii.

    RăspundețiȘtergere
  37. in blocul meu administratorul si femeia de servici au contract de munca si platesc toate contributiile si incaseaza de la locatari suma de 1800 din care salari 1042 si restul contributi buget ce spuneti de aceasta situatie

    RăspundețiȘtergere
  38. Va rog, o informatie, cum se face plata administratorului intr_o asociatie de proprietari? in mod egal de la fiecare apartament sau la suprafata apartamentului. mentionez, proprietari sant separati la incalzire si consum de apa.

    RăspundețiȘtergere
  39. La calcularea salariului administratorului, nu are importanta dacă unii sunt separați la încălzire și apa.

    Salariul administratorului se calculează pe cota parte indiviza.

    RăspundețiȘtergere
  40. Imi cer scuze si revin la situatia cu plata administratorului. la noi administratorul calculeaza: apa,canalul,curentul la scarii,gunoiul la persoana, nu gasesc o logica pentru plata administratorului la metru patrat locuit,doar face aceleasi calcule si pentru o persoana care locuieste intr-o garsoniera si pentru alta persoana care locuieste intr-un apartament cu 4 camere,mi se pare discriminatoriu, nu era mai bine plata in mod egal pe apartamente? poate adunarea generala a proprietarilor sa hotatasca plata in mod egal pe apartament ? Va multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  41. Salariul administratorului se calculează pe cota parte indiviza. Motivația este simpla, Administratorul desfășoară activități pentru blocul dumneavoastră chiar dacă locuiți sau nu în apartament.

    RăspundețiȘtergere
  42. Ocoliti logica, pentu mine nu exista nici o legatura intre salariul administratorului si suprafata apartamentului luand in considerare datele problemei, probabil si legea acesta se aliniaza celor .... made in RO.

    RăspundețiȘtergere
  43. membru comitet5 iul. 2012, 22:09:00

    Cu timpul o sa înțelegeți logica... sa mai creșteți puțin!

    RăspundețiȘtergere
  44. Nu te gândi la suprafața apartamentului ci la cota indiviza sa vedem dacă sesizezi diferența sau poate nu ....

    Administratorul este plătit în funcție de cota parte indiviza a fiecărui proprietar, fiind legal si corect.

    RăspundețiȘtergere
  45. suprafata apartamentului este proportionala cu cota indivza, ce maiba ne invartim in jurul cozi, toti cu care discut, administratori,presedinti gasesc modaitatea aceasta de plata total aiurea,administratorul face aceleasi calcule pentru toti ,iar elementul cota indivza lipseste total din calcule, nu cred ca sant asa paralel cu situatia, dar caut si eu o logica ,dupa 17 ani de scoala,va rog.

    RăspundețiȘtergere
  46. se poate plati femeia de servici conf.legii nr.52/2011? Presedintele poate gestiona activitatea de administratie a asociatiei? si cit timp?

    RăspundețiȘtergere
  47. care sunt conditiile de angajare a unui contabil la o asociatie de proprietari?
    a murit acum 2 sapt contabila care avea 80 de ani si acum s-a discutat de catre 4 persoane, dintr-unul din cele 6 blocuri afiliate asociatiei, s-a pus la cale de cele 4 persoane ca fiica unuia dintre cei figuranti la asociatie sa-i ia locul contabilei. se poate fara sa ne intrebe si pe noi care platim? se practica nepotismul nemascat? e fiica unuia dintre cei care figureaza la asociatie, nu face nimic acolo, ci este mereu in piata in timpul programului de 2 ore pe care -l au afisat si noi il platim . acum vrea s-o aduca si pe fii-sa care nu putea sa treaca clasa la matematica decat in toamna la corigente si pe pachete de cafele. apoi a dat-o afara de la CEC ca iesea mereu lipsa. si apoi a facut la 40 ani o facultate la spiru haret la taxa evident ca nu o duce capul , cu examene luate pe bani si copiat. ce se poate face/ noi nu avem nici o putere ? cei care suntem platitori ? ei acolo se au la mana si se angajeaza intre ei . tb sa-mi dati o solutie. e anormal ce se intampla. e odios . bataie de joc pt noi, plattitorii.

    RăspundețiȘtergere
  48. Trebuie sa aibă un curs de specialitate. Celelalte probleme le puteți rezolva printr-o Adunare Generala.

    RăspundețiȘtergere
  49. o asociatie de locatari a fost amendata cu suma de 30000ron de catre itm pentru ca functiona cu contracte civile urmatorii angajati administrator , femeie de serviciu si instalator si a fost obligata sa le faca contracte individuale de munca .precizez ca asociatia are un volum mic de activitate doua scari cu patru etaje . consider un abuz din partea inspectoratului teritorial de munca .astept parerea dumneavoasta

    RăspundețiȘtergere
  50. conventiile civile sunt ilegale in cadrul asociaie de propietari ?

    RăspundețiȘtergere
  51. convențiile civile acum sunt legale doar pentru activități care nu au caracter de regularitate, urmare ultimelor modificări legislative.

    Oricum, va sfătuim sa contestați în instanta decizia ITM întrucât codul civil, acolo unde este reglementata convenția civila nu face aceasta distincție. aveți șanse sa obțineți anularea deciziei ITM.

    RăspundețiȘtergere
  52. asociatiile de propietari coform legii 230 /2007 si hotararii de guvern nr. 1588/2007 poate utiliza la angajare pentru administrator , ingrijitor ,instalator ect . urmatoarele forme :conventie civila sau contract individual de munca .atunci ma intreb pentru ce itm prin noile prevederi in domeniul legislatie muncii sanctioneaza asociatiile de locatari care au angajati prin conventi civile considerandu le ilegale ? activitatea administratorului , femeii de serviciu , instalatorului activitate de scurta durata si nu zilnica din cadrul asociatiilor nu raman incontinuare considerate ca activitati independente deoarece sunt reglementate de legiile speciale enumerate mai sus? sau asociatiile de propietari conform noilor reglementari din codul muncii nu mai pot utiliza spre angajare conventii civile ?

    RăspundețiȘtergere
  53. buna ziua .asociatiile de propietari mai pot angaja in 2012 dupa noile reglementari din codul civil si codul muncii un instalator , persoana fizica neautorizata cu conventie civila? astept raspuns si va multumesc anticipat

    RăspundețiȘtergere
  54. La apartamentul de la et 2 s-a fisurat coloana de scurgere.Cine trebuie sa suporte cheltuiala ? Daca pentru repararea ei este nevoie sa se umble pe coloana intre cele doua etaje si paretele de la et 1 trebuie deteriorat pentru a se repara teava , cine suporta cheltuiala pentru repararea peretelui de la ap et.1 ?

    RăspundețiȘtergere
  55. Buna ziua,
    Daca administratorul si contabilul unei asociatii are contract de munca cu un alt angajator, ce fel de contracte se pot incheia si ce taxe sunt obligatorii?

    RăspundețiȘtergere
  56. Contract de prestări servicii sau convenție civila.

    RăspundețiȘtergere
  57. La o asociatie de proprietari administratorul si presedintele pot fi sot-sotie?

    RăspundețiȘtergere
  58. NU, o astfel de combinație este ilegala!

    RăspundețiȘtergere
  59. Multumesc pentru raspuns, dar unde este specificat in lege ca nu pot fi sot-sotie presedinte respectiv administrator.

    RăspundețiȘtergere
  60. va rog sa imi raspundeti daca firmele inffintate la parterul blocului trebuie sa plateasca cota comuna in ceea ce priveste reparatiile cu 1/3 mai mult ca un locatar obisnuit? si daca da, in ce act legislativ e specificat aceasta? multumesc

    RăspundețiȘtergere
  61. pentru un bloc fara repartitoare care este procentul de plata pentru caldura platit de cei care s-au debransat? in bloc locuiesc 60 de famill si sunt debransate.Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  62. Firmele de la parter trebuie sa plătească pentru cheltuielile comune conform cotei parți indivize pe care o dețin. De asemenea, în funcție de trafic, părțile comune pe care le folosesc, prin hot. adunării generale se pot adăuga suplimentar mai multe persoane la cote.

    RăspundețiȘtergere
  63. in ceea ce privește "procentul de plata pentru căldură" va rog sa consultați pe pagina de legislație a blogului "Detalii privind Ordinul nr. 343/2010 al A.N.R.S.C."

    RăspundețiȘtergere
  64. La o Asociatie de Propietari sunt alesi 2 cenzori .Unul dintre ei dupa ce verifica 4 luni nu m-ai vrea sa verifice pentru ca nu i se aduc actele in timp util . El renunta dar omite sa faca o hartie ca nu mai vrea sa fie cenzor.Poate fi acuzat ca nu si-a facut treaba daca dupa ce s-a retras verbal administratorul a furat. Cenzorii nu au avut nici un contrac cu asociatia doar procesul verbal al sedintei din anul 2004.Celalat cenzor ramas este platit pe un stat de salariu fara sa fie inregistrat mai departe.Din anul 2004 pana in 2012-octombrie nu se mai face nici o sedinta de bloc iar cenzorul nu stie ca nu a fost scos din acte.Cine se fac vinovati: presedinta ,admistatora care a furat si isi recunoaste vina,cenzorii sau si locatari ca nu i-a interesat.Care sunt criteriile dupa care vor fi sactiuonati cei imlicati?

    RăspundețiȘtergere
  65. Vina este a președintelui si a administratorului. Cenzorul daca nu a mai semnat si daca si-a comunicat demisia, chiar si verbal conducerii asociatiei, nu este vinovat. Presedintele trebuia sa ia masuri pentru inlocuirea acestuia.

    RăspundețiȘtergere
  66. Sunt de părere că la această oră încă nu se ştie clar, în toată ţara, ce contribuţii trebuie să plătească persoanele angajate de asociaţia de proprietari pe oricare post în cadrul asociaţiei ! 571 este atât de alambicat şi dacă-l coroborezi cu alte acte normative fiscale şi nu numai ... iese ceva şi mai urăt.
    Dacă întrebi autorităţile centrale şi locale fiscale ... fiecare dintre ele răspunde evaziv şi cât mai alambicat , în scris, tocmai în idea să nu fie chemată la bară dacă se ajunge în litigiu !
    Este şi cazul meu personal, care de fiecare dată întreb fiscul şi la fel de neclar rămân deoarece fiecare spune în felul lui ! În sept 2012, m-am trezit cu o ţidulă la plata unui impotiz oarecare, deci nu comunicare sau decizie de impunere, cum că am de plată suma de 3090 lei la CASS corespondent pentru anii 2005 – 2009. Am achitat 1279 lei cât se cuvea conform calculului lor, nu şi penalităţile ... şi voi încerca să merg în instanţă ... dar nu ştiu cu cine, pentru că ANAF spune că nu are treabă cu sumele pe care mi le-a calculat CASS, doar că ei mă execută, iar CASS spune că numai are treabă cu mine.
    Citit comentariile voastre dar şi topicul, care este o reproducere a declaraţiilor făcute de Radu Opaina, nu aveam de ce să mă trezesc cu această sumă atâta timp cât am convenţie civilă, fiind la zi cu cei 16 la sută şi din iulie 2011 şi cu cei 10,5 şi 0,5 la sută, iar din iulie 2012 plus cei 5,5 % CASS! Şi uite că , statul în lipsa de resurse financiare, peste noapte îţi spune că mai de plată şi aia şi aia şi ailaltă chestie ...

    URMEAZĂ ...

    RăspundețiȘtergere
  67. aici găsiţi ţidula primită de la o fătucă de la ANAF care m-a atenţionat că am o sarcină pe CNP
    http://nosferatuu.files.wordpress.com/2012/10/conforn-anaf.jpg

    RăspundețiȘtergere
  68. Iar aici găsiţi ţidula primită de la CASS unde m-am dus cocoş şi m-am întors găină ! După cum vedeţi nici măcar nu se înţeleg la scor ...fiecare cu suma lui !
    http://nosferatuu.files.wordpress.com/2012/10/plata.jpg

    RăspundețiȘtergere
  69. la noi in bloc vor toti carte de munca si administratorul si presedintele si membrii etc.
    sunt numai 44 de apartamente
    ni se pare exagerat
    ce e de facut
    Multumim

    RăspundețiȘtergere
  70. Angajați o firma de administrare...

    In plus președintele nu trebuie sa fie angajat, cu acesta se poate încheia un contract de mandat.

    Prin hotărârea majorității Adunării Generale, puteți decide cine sa fie angajat și cine nu.

    RăspundețiȘtergere
  71. lucrez de 1 an si nu mia dat nimic la mana nici copie de pe conventia civila la bani nu semnez nimic









    RăspundețiȘtergere
  72. lucrez de 1 an si nu mia dat nici macar o copie de pe conventia civila la banii nu semnez nici un fluturasi

    RăspundețiȘtergere
  73. Cum se procedeaza in cazul cand este nevoie de mici lucrari sau reparatii,platite cu sume mici?Se face pe baza de proces verbal, semnat si de martori sau pe baza de conventie civila?
    De exemplu: la o lucrare de 20 Ro.se plateste impozit? Va multumesc,
    Mihai

    RăspundețiȘtergere
  74. Poteti folosi conventia civila si intodeauna cu plata impozitelor legale.

    RăspundețiȘtergere
  75. Simona
    Buna ziua!
    Va rog sa corectati deoarece incepand cu data de 01.07.2012 nu se mai depune declaratia 100 ci doar 112 prin semnatura digitala.La Ploiesti au mai primit inclusiv septembrie 2012 pe CD dar incepand cu luna octombrie 2012 declaratiile se transmit online.Va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  76. Buna Simona!
    DA, ai dreptate, legea s-a modificat, articolul fiind unul mai vechi. Pana la urma este și normal ca legile sa se adapteze continuu la cerințele societății. Obligația celor care activează în acest domeniu este sa fie la curent cu modificările legislative.
    Încă odată îți mulțumesc pentru solicitarea de modificare a articolului și te invit sa mai ne transmiți și alte observații, precum și sa răspunzi problemelor semnalate de către cititorii noștri, bineînțeles în limita timpului disponibil.

    RăspundețiȘtergere
  77. sunt presedinte asociatie bloc sunt salariat cu carte de munca la o societate privata sunnt si pensionar Ce obligatii de plata am de facut pe salariul aprobat de asociatia de propietari Am contract pe perioada determinata

    RăspundețiȘtergere
  78. Buna ziua,

    Se poate angaja cenzor din afara asociatiei cu conventie civila?

    Multumesc frumos

    RăspundețiȘtergere
  79. Da, se poate angaja un cenzor din afara asociației. Este recomandat sa aibă studii economice.

    RăspundețiȘtergere
  80. am o intrebare:este compatibil ca tatal sa fie presedinte bloc si fiica cenzor? Tin sa specific ca presedintele nu are un rol pasiv ci se implica in toate cheltuielile asociatiei!

    RăspundețiȘtergere
  81. Nu este compatibil. Cenzorul trebuie sa fie neutru, dacă se poate chiar din afara asociației.

    RăspundețiȘtergere
  82. sunt Costel si am o intrebare : sunt administraror de imobil nu pensionar si platesc pe formularul 112 toate impozitele pentru angajat si angajatoe pentru timpul efectiv lucrat 2 ore pe zii, intrebarea mea este trebuie sa ma inregistrez si la ITM si daca da atunci trebuie sa actualizez aplicatia Revisal ?

    RăspundețiȘtergere
  83. sunt lica am si eu o intrebare : sunt administrator de imobil ( nu pensionar) si platesc pe formularul 112 toate impozitele pentru angajat si angajator pentru timp efectiv lucrat 2 ore pe zii. intrebarea mea este trebuie sa ma inregistrez la ITM si daca da trebuie sa completez in aplicatia Revisal acest lucru ?

    RăspundețiȘtergere
  84. Salut Costel,
    Daca depuneți declarația 112 pe secțiunea A la salariat, sau venituri asimilate salariilor, atunci este obligatoriu sa existe un contract de munca și înregistrarea la ITM si Revisal.

    Daca depuneți declarația 112 pe secțiunea C la categoria 18 - venituri realizate pe baza de contracte / convenții civile, atunci nu trebuie sa aveți neapărat contract.

    Diferența intre nivelurile de impozitare este totuși foarte mica și ar fi mai bine sa încheiați contract de munca cu perioada limitata (2ore/zi, depunând astfel declarația 112 la secțiunea A.
    Succes!

    RăspundețiȘtergere
  85. sa incercam sa informam corect ...

    http://www.finantevalcea.ro/pdf/ghidul_asociatiilor_de_proprietari.pdf

    RăspundețiȘtergere
  86. cel cu informarea corecta,... aveți grija cu legislația, mai ales în domeniul fiscal, se schimba foarte des.

    Click aici pentru accesarea GhiduluiGhid fiscal asociatii

    RăspundețiȘtergere
  87. Salut Costin,
    Administratorul are voie sa adauge aceasta coloana doar dacă are aprobarea Adunării Generale.

    In ceea ce privește existenta unor prevederi legale privind scutirea dvs. de la plata acestor prime, nu am cunoștință sa existe asa ceva.

    RăspundețiȘtergere
  88. Buna ziua! Sunt Costin, persoana cu handicap, si doresc sa stiu in cazul in care administratora blocului adauga o rubrica noua la intretinere, cu Prime Angajati, daca este legal, si daca eu, in cazul meu, beneficiez de reducere totala sau partiala pentru aceasta cheltuiala cu angajatii blocului. Mentionez ca suma respectiva reprezinta painea mea pe 2 saptamani... Nu stiu ce este stipulat in legislatia cu administratia blocurilor, ajutati-ma sa ma informez in situatia in care exista si exceptii de la regula. Cel putin mie nu mi se pare normal asa ceva!

    RăspundețiȘtergere
  89. Buna ziua! Costin sunt, simplu locatar in bloc, si Adunarea Generala mi se pare un abuz in situatia in care nu s-au adunat decat vreo 5 sau 6 persoane, ca de fiecare data, probabil doar cei implicati direct cu castigurile din Prime Angajati. In aceeasi conjunctura nefavorabila ne-am aflat si in urma cu 1 an si 2 ani, la fel tot spre sfarsit de an (2010 & 2011), si ca urmare a nemultumirii mai multor vecini s-a decis excluderea rubricii cu pricina. Acum din nou aceeasi problema... Ce fel de Adunare Generala este aceea cu 6 persoane dintr-un bloc cu 63 de apartamente, si cum pot hotari doar asa de putine persoane pentru tot restul blocului?! Recent, tot in urma acestei Adunari Generale, pe palierul etajului meu ne-am trezit cu Romtelecomul sfredelind podelele (cativa vecini am chemat politia si s-au sistat lucrarile si s-a revocat situatia). Eu am impresia ca Presedintele Asociatiei de Locatari impreuna cu Administratorul Blocului sunt samsari, hamesiti dupa spagi si ahtiati dupa Adunari Generale (inexistente). De ce nu li se ia stampila si de ce nu sunt trasi la raspundere pentru iresponsabilitate referitor la Adunari Generale cu 6 persoane care ar trebui sa fie revocate de la sine... Sau, concret, ce ne sfatuiti sa facem, noi celelalte 50-57 de apartamente dintre care aproape jumatate sunt inchiriate?

    RăspundețiȘtergere
  90. Buna ziua Costin,

    Adunarea Generala poate adopta hotărâri și cu 5-6 persoane în cazul în care la prima convocare nu au fost prezenți jumătate + 1 din membrii asociației, respectiv 33 persoane, în cazul dumneavoastră.

    Astfel, datorita nepăsării majorității, se pot lua hotărârii care sa nu va fie pe plac. Nu are ce sa li se întâmple, nu li se poate lua stampila și nu pot fi trași la răspundere.

    Sfatul meu este sa-i mobilizați pe ceilalți membrii ai asociației, sa convocați o noua Adunare Generala și sa îndreptați nedreptățile făcute. Numai cu implicarea tuturor membrilor asociației puteți sa îmbunătățiți administrarea imobilului dumneavoastră.

    RăspundețiȘtergere
  91. buna ziua,
    ma numesc Marina
    am si eu o intrebare... in urma sedintei ngenerale am fost aleasa administrator de bloc. prb. este ca am unele nelamuriri pe care as dori sa le discut cu dvs.Ma tot rog de ceva vreme de contabila sau Presedinte sa facem contracte de munca pentru femeia de servici si pentru mine ca administrator dar, contabila ma duce cu Zaharelul. imi spune ca facem dar, de fapt nimic... nu stiu care este interesul ei sa nu facem contracte de munca....Va rog sa ma ajutati cu un sfat. pot merge eu ca administrator la ITM pentru contractele de munca sau trebuie o persoana abilitata in acest sens.? si daca pot merge eu ce acte imi trebuiesc.?
    va multumesc

    RăspundețiȘtergere
  92. Buna ziua!
    La asociatia noastra au fost angajate cu CIM 9 persoane si 4 persoane cu contract de mandat (presedinte si 3 cenzori)
    1. Putem la urmatoarea adunare generala sa decidem desfacerea CIM pentru unii dintre angajati si renuntarea definitiva la serviciile acestora (administrator, casier si contabil, urmand sa apelam la serviile unei firme de administrare care presupune pentru asociatie o reducere cu 50% a cheltuielilor pentru aceste activitati.?
    2. Se poate ca pentru ceilalti angajati cu CIM (ingrijitori, instalator, etc., pentru unii sa se li se desfaca definitiv CIM iar pentru cei pentru care se decide pastrarea in functie sa se inlocuiasca CIM (care presupune chelktuieli mult mai mari)cu o Conventie civila?
    3. Care este procedura legala ce trebuie urmata in cazul desfacerii definitive a CIM?
    4. Ce contributii fiscale obligatorii se platesc la aceasta data, pentru ca s-au tot modificat, in cazul unui CIM, a unei Conventii civile si a Contractului de mandat?
    4. Este legal ca fara acordul adunarii generale, comitetul sa puna la dispozitia unor angajati, cate o spalatorie la unele scari? Este vorba de un imobil cu 8 scari iar la unele scari cate o spalatorie este ocupata ba de o femeie e serviciu, la alta scara locuieste un instalator, cu atat mai mult cat cheltuielile sunt contorizate pe scara iar acestia locuiesc si consuma(apa, lumina, au calorifer fara repartitor in conmditiile in care apartamentele au repartitoare)si platesc doar proprietarii de pe scara respectiva iar ei presteaza activitate pentru intregul bloc. Este sau nu necesara o hotarare a adfunarii generale pentru ocuparea acestor spatii comune?
    5. Cine va conduce adunarea generala extraordinara convocata de 20% dintre proprietari?
    Va multumesc anticipat pentru raspuns,
    Anca

    RăspundețiȘtergere
  93. Dna. Iordache Marina,
    Si dumneavoastră puteți sa depuneți contractele la ITM, dar trebuie sa fie semnate de Președinte.

    RăspundețiȘtergere
  94. Anca,
    1. DA, La următoarea Adunare Generala puteți sa luați aceasta decizie, este chiar indicat dacă veți obține o reducere de costuri cu serviciile de administrare. De asemenea, trebuie sa țineți cont de prevederile legale privind preavizul, conform contractului și codului muncii, pentru angajații la care veți renunța.
    2. Conform reglementarilor din materie, este recomandat sa aveți CIM pentru angajații pe care doriți sa-i mențineți. Diferențele sunt mici intre convenția civila si CIM.
    3. Este prevazuta în CIM și codul muncii. In primul rand preavizul. Daca vreti mai multe detalii in acest sens, puteți sa ne transmiteți contractul scanat pe email.
    4. NU este legal fără acordul adunării generale, comitetul sa pună la dispoziția unor angajați, cate o spălătorie la unele scări.
    5. Președintele, un membru de comitet sau un alt membru al asociației pot conduce AG convocata de către membrii asociației..

    Multe din nedumeririle dvs. vi le va rezolva firma de administrare dacă veți apela la serviciile acesteia.
    Succes!

    RăspundețiȘtergere
  95. DORESC SA INSCRIU O MASINA PE NUMELE MEU FIND PE CAZ DE BOALA DE GR.2.MAI AM DREPTU ANUAL LA SCUTIRILE ACELEA PT. CALDURA?

    RăspundețiȘtergere
  96. Sincer, nu se știe niciodată, legile în domeniul protecției sociale sunt modificate foarte des.

    RăspundețiȘtergere
  97. Poate presedintele unei asociatii de proprietari sa lucreze ca ingrijitor cladire cu contract itm?

    RăspundețiȘtergere
  98. imi puteti spune si mie ce contributii se platesc pentru conventie civila atat angajator cat si angajat daca are contract de munca in alta parte si in cazul unui pensionar.

    RăspundețiȘtergere
  99. va rog spuneti ce contributii se platesc la o conventie civila ca angajat si angajator daca are contract de munca in alta parte cit si la un pensionar multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  100. imi puteti spune si mie ce contributii se platesc pentru conventie civila atat angajator cat si angajat daca are contract de munca in alta parte si in cazul unui pensionar.

    RăspundețiȘtergere
  101. Funcția de Președinte în cadrul unie Asociații de Proprietari nu este compatibila cu nicio alta funcție in cadrul acelei asociații.

    RăspundețiȘtergere
  102. Veniturile de natură profesională altele decât cele salariale (obţinute în baza contractelor/convenţiilor civile încheiate potrivit Codului Civil), se impozitează cu cota de impozit pe venit de 16%, în funcţie de. În
    acest caz se reţine CAS-ul şi cota de şomaj datorată de angajat, sume care se calculează la venitul brut şi se virează la bugetul asigurărilor sociale lunar până la data de 25 a lunii următoare celei
    pentru care se datorează.

    Persoanele fizice care au calitatea de pensionari şi obţin astfel de venituri, datorează decât impozit în cotă de 16% care se virează lunar la Bugetul de stat până la data de 25 a lunii următoare celei în care s-a realizat venitul.

    Aceste persoane au obligaţia să declare şi să plătească trimestrial la Casa de Asigurări de Sănătate Judeţeană, contribuţia individuală de asigurări sociale de sănătate în cotă de 5,5%.

    RăspundețiȘtergere
  103. Deci in cazul conventiei nu se platesc asigurarile sociale de sanatate. Eu sunt cenzor la o asociatie. Pana acum am platit toate cotele. Ce pot face in acest caz? Deci somajul e obligatoriu?Chiar daca am functia de baza in alta unitate?

    RăspundețiȘtergere
  104. Se plătește și sănătatea. Se impozitează cu cota de impozit pe venit de 16%, se reţine CAS-ul şi cota de şomaj datorată de angajat, sume care se calculează la venitul brut şi se virează la bugetul asigurărilor sociale lunar până la data de 25 a lunii următoare celei
    pentru care se datorează.

    RăspundețiȘtergere
  105. Mihaela::daca sunteti cenzor, cum verificati statul daca nu stiti ce contributii se platesc?

    RăspundețiȘtergere
  106. cati
    am cumparat in 2011 o locuinta intrun imobil construit in 1930, la et.1, compusa din doua camere si o terasa de aprox. 40 mp neacoperita; acea terasa este si "acoperisul" celor ce locuiesc/sunt proprietari la parter; datorita uzurii fizice (eu nu locuiesc aici), cei de la parter reclama infiltratii prin plafon (terasa) si cer sa repar hidroizolatia, dat fiind ca terasa este proprietatea mea; spuneti-mi, va rog, in sarcina cui este aceasta reparatie, cine trebuie s-o suporte (si baza legala, va rog).

    RăspundețiȘtergere
  107. @ Cati,
    Daca dumneavoastră sunteți proprietara terasei, tot dumneavoastră trebuie sa faceți si reparația. Mai mult dacă nu reparați terasa, puteți sa suportați și prejudiciile cauzate vecinului de la parter datorita infiltrațiilor.

    In cazul in care terasa era proprietatea comuna a tuturor proprietarilor, atunci costul reparației era suportat de asociație.

    RăspundețiȘtergere
  108. marinela-raspundeti va rogfrumos ,daca sotul meu este admi9nistrator la asociatie de locatari,legal eu pot fi casiera??exista vreun conflict de interese? Va multumesc

    RăspundețiȘtergere
  109. Puteți sa fiți casiera, dacă sunteți angajata de asociație în acest sens. Încasările de regula le face Administratorul, dar pot fi angajate și alte persoane sa facă aceasta activitate.

    RăspundețiȘtergere
  110. M.M.sunt pensionara (am 62 ani),cu studii, mi se propune să fiu cenzor al asoc.propr. în care locuiesc. Ce contribuții finaciare trebuie să plătesc atât eu cât și asociația ?, ce contract trebuie să închei? de mandate?.mulțumesc

    RăspundețiȘtergere
  111. daniela2013,

    Este legal sa incheia contracte de conventii civila pentru femeia de serviciu si pentru administrator(au CIM incheiat cu alta societate)sau va trebui sa le incheiem si noi CIM pentru timp partial de munca?

    Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  112. sunt administratora la patru asociatii de prop.diferite,pentru fiecare am contract individual de munca cu 4 ore /zi.cum se calculeaza in cazul meu vechimea intr-un an de exemplu?????multumesc

    RăspundețiȘtergere
  113. buna ziua,ma numesc marga si doresc sa va intreb daca sunt pensionara de boala cu drept de lucru de 4 ore si doresc sa mai lucrez 2 ore timp de 4 zile saptamanal la o asociatie de proprietari am dreptul si ce trebuie sa fac ?

    RăspundețiȘtergere
  114. daca la parterul bloclui este un spatiu inchiriat de asociatia de proprietari....asocitia trebuie sa declare inchirierea undeva? trebuie sa plateasca impozit pe venitul rezultat din chirie?
    firma care a inchiriat trebuie sa plateasca caldura la metrii care l are spatiul?

    multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  115. oana silvia

    buna ziua, la parterul blucului avem un spatiu care l am inchiriat unei firme si au intrare separata fata de bloc adica in lateral...trebuie sa contribuie la cheltuieli comune? trebuie sa participe cu plata la incalzire ca are calorifer tras d ela noi? pentru spatiul inchiriat asociatia trebuie sa plateasca impozit pe profit...trebuie declarata inchirierea undeva?

    multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  116. Mirela B
    Buna ziua,
    Am nevoie de o solutie pentru situatia in care ma aflu. Sunt proprietarul unei locuite intr-un bc nou cu 24 de apartamente. Pentru ca din constructie avem bransamente separate si platim individual furnizorii, vecinii nu doresc constituirea in asociatie de proprietari. Au aparut deja probleme cu intretinerea spatiului comun; mai exact cum angajam legal, femeia de serviciu. Va rog sa-mi indicati o alternativa(legala) de administrare, la asociati de proprietari! Cum ar trebui sa procedeze o "minoritate" in cazul in care ceilalati nu isi asuma costurle unei asociatii????
    Va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  117. Building Manager20 aug. 2013, 22:30:00

    Este foarte dificil in situația in care nu aveți o majoritate pentru înființarea asociației.

    RăspundețiȘtergere
  118. Ce conditii trebuie sa indeplineasca un contabil pentru a fi angajat la o asociatie de proprietari , exclusiv pentru acesta functie si unde sunt mentionate in LEGE aceste conditii ?

    - M U L T U M E S C -

    RăspundețiȘtergere
  119. Trebuie sa aiba studii de specialitate, economice sau contabilitate, in rest, aceleași condiții ca pentru orice angajat.

    RăspundețiȘtergere
  120. Buna dimineata. Imi permiteti o intrebare ? Spunetimi si mie angajatorul - asociatie de locatari - are dreptul sa nu acorde concediu de odihna sau concediu medical daca este cazul ?

    RăspundețiȘtergere
  121. Buna ziua,
    Angajatorul trebuie sa respecte Contractul de munca

    RăspundețiȘtergere
  122. Ozzy
    Buna seara. O asociatie de proprietari a fost amendata cu 20.000 lei pentru ca functiona fara contracte de munca pentru administrator si femeie de servici ci cu conventii civile. Cine trebuia sa faca contractele de munca, comitetul executiv sau doar presedintele? Sanse de castig in instanta sunt?

    RăspundețiȘtergere
  123. Ozzy
    Buna seara. O asociatie de propritari a primit amenda de la ITM de 20.000 pentru cafuntiona fara contracte de munca pentru administrator si femeie de servici. Cine trebuia sa intocmeasca contractele de munca, comitetul executiv impreuna sau doar presedintele? Castig de anularea amenzii in instanta exista?

    RăspundețiȘtergere
  124. Va sfatuim sa contactati un avocat si sa contestati amenda in instanta.

    RăspundețiȘtergere
  125. Ozzy
    Am sanse sa castig in instanta?

    RăspundețiȘtergere
  126. Ozzy
    Am sanse sa castig in instanta?

    RăspundețiȘtergere
  127. Sunt administrator de bloc si din 01.09.2009 si pana la 01.02.2013 am fost angajat cu Conventie civila platind impozit, CAS si somaj fiind si angajat cu functia de baza la o firma.
    Cand voi iesi la pensie ce model de adeverinta trebuie sa duc la Casa de Pensii pentru a putea beneficia de cresterea punctului de pensie corespunzator functiei pe care o prestez la asociatia de prioprietari.
    Va multumesc anticipat.

    RăspundețiȘtergere
  128. Cordea marius , . de citeva zile coloana de evacuare a apei menajere , sa fisurat , aceasta fisura trece prin apartamentul meu , respectiv prin ghena comuna a blocului,UNDE SINT TOATE TEVIILE , intrebarea este . cine trebuie sa suporte reparatia acesteia eu ca si proprietar sau asociatia de locatari avind in vedere faptul ca este parte de uz comun .? va multumesc anticipat .

    RăspundețiȘtergere
  129. Buna seara, Daca vorbim de coloana comuna, cea verticala, atunci este o cheltuiala comuna, dacă este o țeavă orizontala de scurgere din apartamentul dvs către coloana comuna, atunci este o cheltuiala proprie.

    RăspundețiȘtergere
  130. Va rog sa-mi spuneti daca un cenzor cu contract de mandat trebuie sa plateasca somaj?La 150ron mi s-a calculat 118 ron taxe si impozite de catre firma cu care colaboram. Am vb. cu contabila si mi-a spus ca nu se mai tie cont daca esti pensionar, platesti toate taxele, oare

    RăspundețiȘtergere
  131. va rog sa-mi spuneti ce contributii plateste asociatia de propr si cenzorul ,pensionar limita de varsta. Va multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  132. Buna ziua,as dori sa stiu daca exista incompatibilitate intre a fi administrator de bloc concomitent cu meseria de politist.multumesc

    RăspundețiȘtergere
  133. partener admin4 mar. 2014, 13:42:00

    Buna ziua,
    Potrivit modificărilor aduse prin dispoziţiile art.40 pct. 3 din Legea nr. 284/2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice, prevederile art.96 alin.(1) din Legea nr. 161/2003 ...„funcţionarii publici, funcţionarii publici parlamentari şi funcţionarii publici cu statut special pot exercita funcţii sau activităţi în domeniul didactic, al cercetării ştiinţifice, al creaţiei literar-artistice. Funcţionarii publici, funcţionarii publici parlamentari şi funcţionarii publici cu statut special pot exercita funcţii în alte domenii de activitate din sectorul privat, care nu sunt în legătură directă sau indirectă cu atribuţiile exercitate ca funcţionar public, funcţionar public parlamentar sau funcţionar public cu statut special, potrivit fişei postului”

    Astfel, opinăm că funcţionarii publici cu statut special pot exercita activităţi şi în alte domenii de activitate din sectorul privat, dar care nu sunt în legătură directă sau indirectă cu atribuţiile exercitate ca funcţionar public cu statut special potrivit fişei postului şi cu obligaţia respectării regimului incompatibilităţilor şi al conflictelor de interese care le este aplicabil .
    În ceea ce privește legătura indirectă, intenția legiuitorului este aceea de a face o legătură între pregătirea profesională a funcționarului public și funcția pe care acesta o exercită.

    Menționăm că acesta reprezintă punctul nostru de vedere și nu o interpretare generală și obligatorie a textelor de lege amintite. Poteti sa faceti o solicitare si catre serviciul dvs. juridic sa vedeti ce parere au ei.

    RăspundețiȘtergere
  134. Buna ziua,
    va rog sa-mi spuneti ce dari trebuiesc achitate de asoc.de propr.ca angajator, cat si de angajat(femeia de serviciu) pensionata la limita de varsta.
    Va multumesc mult pentru raspuns.
    Cornelusha

    RăspundețiȘtergere
  135. cat este de logic si bun simt ca la o singura scara cu 39 apartamente cheltuielile cu salariile sa fie de minimum 4500 lei lunar ceea ce presupune o contributie, bir lunar de peste 100 lei de fiecare apatament in parte locuit sau nelocuit??

    RăspundețiȘtergere
  136. ma numesc Anca si am urmatoarea intrebare:se poata ca administratorul blocului sa presteze activitatea in regim de voluntariat?nu vrea salariu -in acest caz se intocmeste contract de mandat btrecandu-se la suma 0?
    multumesc

    RăspundețiȘtergere
  137. DORESC SI EU O LAMURIRE LA PROBLEMA URMATOARE ESTE POSIBIL SA SE INCASEZE UN VENIT PENTRU ADMINISTRATOR SI FEMEIE DE SERVICI FARA INMANAREA UNEI CHITANTE PE SUMA RESPECTIVA .AR FI POSIBIL SA FIE UN FALS IN ACTE ,IN 2014 SE MAI PRESTEAZA CONTRACTE DE MANDAT SAU CONVENCTII CIVILE?ASOCIATIA DE LOCATARI ESTE NON PROFIT NECESITA CA ADMINISTRATORUL DIN SUMA MICA INCASATA SA ACHITE LA FINANTE 16%

    RăspundețiȘtergere
  138. Building Manager27 oct. 2014, 11:45:00

    Posibil este, dar nu este și legal. Pentru tot ce plătiți trebuie sa primiți chitanță.

    RăspundețiȘtergere
  139. Buna ziua dumneavoastra !
    In asoc. de prop. avem administrator "onorific"- fara contract si casier cu contract de 4 ore pentru care incaseaza 650 lei net/luna. Sunt recalcitrante si nu dau voie cenzorului sa faca control.
    Cum pot scapa de ele ?

    RăspundețiȘtergere
  140. Presedintele de asociatie este angajat al societatii care distribuie apa calda si caldura . este legal ??

    RăspundețiȘtergere
  141. Presedintele nu este angajat, este ales in functie si reprezinta asociatia in baza unui contract de mandat. Nu are atributii cu privire la distribuirea apei calde si caldurii.

    RăspundețiȘtergere
  142. Buna seara!

    Stiti cumva odata cu modificarile Codului Muncii din 25 ianuarie 2015, pentru Administrator si femeia de servici este inca ok sa se faca conventia civila de prestari servicii sau trebuie facuta alta forma de contract?

    Multumesc anticipat! Ana-Camelia

    RăspundețiȘtergere
  143. Presedintele si cenzorul pot fi angajati cu contract civil si nu cu mandate cum prevede legea?CARE ESTE DIFERENTA LA IMPOZITARE SI CONTRIBUTII?Multumesc mult

    RăspundețiȘtergere
  144. Pensionat limita de varsta, angat cu contract civil, ce impozite si contributii se vireaza?
    Angajat cu carte de munca in alta parte , ce contributii se vireaza ptr.contract civil in alta parte?

    RăspundețiȘtergere
  145. Forma corecta pentru președinte este contractul de mandat. Diferenta ar fi mult mai mare decat in cazul mandatului, daca s-ar fi permis.

    RăspundețiȘtergere
  146. Pentru "Pensionat limita de vârsta......,"
    In orice situație, la contractele civile - asa numitele convenții civile, se rețin și se plătesc de către angajator urmatoarele impozite:
    - CAS = 10,5%
    - CASS = 5,5%
    - Impozit 16% calculat la valoarea bruta
    - șomaj 0,5% reținut doar in cazul persoanei angajate cu contract de munca in alta parte, nu și la pensionari.

    RăspundețiȘtergere
  147. Inca o data as dori sa va intreb daca stiti cumva: odata cu modificarile Codului Muncii din 25 ianuarie 2015, pentru Administrator si femeia de servici este inca ok sa se faca conventia civila de prestari servicii sau trebuie facuta alta forma de contract?

    Multumesc anticipat! Ana-Camelia

    RăspundețiȘtergere
  148. Buna ziua, Pentru activitățile prezentate de dvs trebuie sa faceți contract de munca sau contract de prestări servicii dacă sunt PFA. Convenția civila se poate folosi pentru activități temporare, pentru instalatori, electricieni, etc.

    RăspundețiȘtergere
  149. Multumesc mult inca o data!

    RăspundețiȘtergere
  150. Buna seara!Se poate ca intr-o asociatie de proprietari ,cenzorii sa fie sot si sotie?este legal?

    RăspundețiȘtergere
  151. membru comitet5 mar. 2015, 07:50:00

    Posibil doar unul dintre ei sa fie cenzor, celalalt poate il ajuta.

    RăspundețiȘtergere
  152. Ambii soti primesc salariu!Prima oara a fost doar sotul cenzor,iar apoi in sedinta de comitet a fost aleasa si sotia dansului.Aceasta alegere este scrisa in procesul verbal.Va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  153. Nelu Buna seara! Presedintele asociatiei este angajat cu contract de mandat insa este angajat si la stat, intrebare:pe perioada concediului medical asociatia il mai poate plati?

    RăspundețiȘtergere
  154. Contractul de mandat, este un contract de reprezentare, iar la stat este angajat cu contract de munca.

    RăspundețiȘtergere
  155. Cenzorul răspunde in solidar cu președintele in cazul amenzii ITM pt neincheierea contractelor de munca pt femeie de serviciu, etc?

    RăspundețiȘtergere
  156. cora sunt! salariul cenzorului cu contract de mandat se calculeaza la pensie?

    RăspundețiȘtergere
  157. Gina ,
    Buna ziua.Un locatar al blocului poate fi presedinte al asoc. de propietari , chiar daca nu este propietar? In situatia in care nimeni nu doreste sa preia aceasta functie(cea de presedinte ) poate majoritatea propietarilor sa aleaga un locatar din bloc dar care nu este propietar? Ce se poate face/

    RăspundețiȘtergere
  158. NU poate, Președintele trebuie sa fie Proprietar in bloc.

    RăspundețiȘtergere
  159. Femeia de serviciu are 53 ani si numai lucreaza nicaieri.Am facut conventie civila pe 2 ore ;ce trebuie sa platim la stat .

    RăspundețiȘtergere
  160. In orice situație, la contractele civile - asa numitele convenții civile, se rețin și se plătesc de către angajator urmatoarele impozite:
    - CAS = 10,5%
    - CASS = 5,5%
    - Impozit 16% calculat la valoarea bruta
    - șomaj 0,5% reținut doar in cazul persoanei angajate cu contract de munca in alta parte, nu și la pensionari.

    RăspundețiȘtergere
  161. Am si eu o intrebare, cun se calculeaza plata intretinerii liftului pe nr.pers. sau pe apartament.

    RăspundețiȘtergere
  162. Salut, Cheltuielile de întreținere a liftului, cum ar fi si abonamentul lunar, se suporta de către toți proprietarii pe cota parte indiviza. Liftul face parte din proprietatea comuna.

    RăspundețiȘtergere
  163. Presedintele poate fi si casier.mentionez ca suntem un bloc cu 8 apartamente.nu ne permitem sa angajam um casier noi fiind marea majoritate pensionari.este vb de fondul de reparatie suma acestuia fiind foarte mica.

    RăspundețiȘtergere
  164. Presedintele poate fi si casier. Mentionez ca suntem doar 8 apartamente ;majoritatea fiind pensionari este vb doar de fondul de reparatie.

    RăspundețiȘtergere
  165. Stimate domnule Alecu Ovidiu, din păcate, legislația nu permite președintelui sa fie și casier.
    Dacă nu aveți alta persoana in bloc care sa fie Administrator, sigur veti găsi o firma de administrare care sa facă acest serviciu pentru dumneavoastră la un tarif preferențial.

    Pentru orice alte informatii, va ramanem la dispoziție.

    RăspundețiȘtergere
  166. Va multumesc pt raspuns dar unde pot gasi legea care specifica acest lucru pt ca eu nu stiu unde sa mai caut.locatarii la ultima sedinta au dorit ca tot eu sa fac acest lucru pt ca nu au bani pt a plati un un casier.este adevarat ca la un imobil cu mai putin de zece apartamente presedintele poate fi si administrator fara curs.presedintele fiind si presedintele comitetului executiv nu poate indeplini si functia de casier sau administrator. Va multumesc si astept raspunsul dv.

    RăspundețiȘtergere
  167. In legea 230/2007 si normele de aplicare ale acesteia sunt prevazute clar atribuțiile președintelui. Activitatea președintelui este incompatibila cu cea a administratorului. Va sfatuim sa apelati la un administrator autorizat, nu puteti sa va asumati dumneavoastra raspunderea pentru atributiile administratorului. Puteti sa gasiti o firma la 350 lei/luna.

    RăspundețiȘtergere
  168. La noi in bloc este o situatie mai speciala....suntem un bloc de locuinte sociale si nu ne putem constitui in asociatie de locatari cu personalitate juridica,imobilul apartinand de primarie....Problema care vreau sa o supun dezbaterii si la care as dori si un raspuns ferm ar fi urmatoarea: de la darea in folosinta a acestui imobil,un locatar ocupa abuziv un apartament cu 3 cam.si toate demersurile facute de diversi locatari catre primarie au ramas fara vrun efect....Intre anul 2001-2002 acest locatar a detinut functia de "presedinte" iar cand adm.sa imbolnavit a detinut si functia de administrator....in acea perioada era sa ramanem fara utilitati,intrucat acesta nu achita in timp util facturile catre furnizori,ruland banii locatarilor in interesul personal....a fost demis in aug.2002. Sesizarile asociatiei facute catre organele de ancheta, (politie) au ramas fara ecou,iar prejudiciul cauzat de acesta nu sa putut stabili si recupera intrucat acesta a distrus actele. Au trecut 7 ani,locatarii au uitat de jaful facut de acesta si in anul 2009 acest individ redevine "presedintele"asociatiei,intr-o sedinta tinuta doar cu 7 locatari. Proaspat inscaunat in functie a inceput sa terorizeze administratorul cautand motive sa-l demita. Acest lucru ia reusit intr-un final si a adus ca adm.o firma pe care ne-a bagat-o pe gat locatarilor fara ca noi sa fim intrebati. Din acel moment in bloc "EL TAIE,EL SPANZURA" profita de indiferenta si dezinteresul locatarilor care s-au saturat de certuri si scandaluri.in bloc. Angajeaza lucrari dupa bunul lui plac,fara a consulta locatarii,urmarind interesul lui personal,adica COMISIOANELE grase rezultate in urma lucrarilor efectuate. Intrebarea mea este: daca acest individ care nu detine un contract de inchiriere cu propritarul locuintei,respectiv cu primaria poate sa detina aceasta functie de "PRESEDINTE" si care este legea care reglementeaza explicit aceasta.....astept un raspuns.....multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  169. Intradevar, in cazul dumneavoastra este o problema dificila, avand in vedere ca nu sunteti constituiti ca asociatie de proprietari. In cazul dumneavoastra, pentru organizarea asociatiei, trebuie sa se implice proprietarul cladirii, respectiv Primaria. Altfel, trebuie sa aveti suportul majoritatii din bloc ca sa-l puteti schimba pe acest presedinte. legea care reglementeaza activitatea asociatiilor de proprietari este legea 230/2007 si HG 1588/2007.

    RăspundețiȘtergere
  170. Am fost aleasa presedinte cu remuneratie al asociatiei de proprietari in AG dar problema este ca sunt pensionar invaliditate grad II fara drept de munca iar plata remuneratiei daca se face prin contract de mandat si platesc impozit ma tem ca imi taie pensia pentru realizare de venituri suplimentare.Ce ma sfatuiti si in baza carei legi.Va multumesc anticipat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Renuntati urgent altfel o sa aveti mari neplaceri conf. legii.

      Ștergere
  171. Am fost ales președinte cu remunerație.Spuneți-mi vă rog ce acte trebuie făcute și ce cotizații trebuie plătite pentru a fi în legalitate.Precizez că sunt angajat cu CM.la o firmă particulară.

    RăspundețiȘtergere
  172. Am fost ales președinte de AG la asociatia de proprietari din care fac parte.Va rog sa-mi spuneti ce acte trebuie făcute si ce taxe trebuie plătite pentru a fi in legalitate.Precizez ca sunt si angajat cu CM la o firma particulara.

    RăspundețiȘtergere
  173. Mi s.a propus sa fiu cenzor la mine in bloc, dar eu sunt in concediu crestere copil. Am citit pe net ca renumeratia se face in baza unui contract de mandat (acest aspect nu l.am discutat cu asociatia) Imi puteti spune...daca accept este posibil sa pierd indemnizatia crestere copil? Va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  174. Buna ziua,locuiesc intr-un bloc cu 4 etaje,perete in perete cu uscatoruo scarii,din 1999 in uscator s-au "instalat",cei cu asociatia de locatari,nu au nici un act,nu platesc chirie,scara noastra arata jalnic de la toti cei ce urca scarile zilnic de 17 ani,galagie crancena...sunt diaperata avand un copil mic e imposibil sa mai traiesti in propria casa,ce pot face,unde ma pot duce pt a reusi sa ii dau afara de aici,avem un presedinte ce se cearta cu toata lumea,sare la bataie,a venit politia de f multe ori,va rog din suflet sa ma indrumati unde as putea merge sa rez prob asa,ei au refuzat toti anii sa plateasca un leu chirie,acum pe mn nu ma mai intereseaza chiria lor,doar linistea...sa nu mai zic ca nu pot vinde apartamentul,toata lumea fuge din cauza galagiei

    RăspundețiȘtergere
  175. Buna ziua,locuiesc intr-un bloc cu 4 etaje,perete in perete cu uscatoruo scarii,din 1999 in uscator s-au "instalat",cei cu asociatia de locatari,nu au nici un act,nu platesc chirie,scara noastra arata jalnic de la toti cei ce urca scarile zilnic de 17 ani,galagie crancena...sunt diaperata avand un copil mic e imposibil sa mai traiesti in propria casa,ce pot face,unde ma pot duce pt a reusi sa ii dau afara de aici,avem un presedinte ce se cearta cu toata lumea,sare la bataie,a venit politia de f multe ori,va rog din suflet sa ma indrumati unde as putea merge sa rez prob asa,ei au refuzat toti anii sa plateasca un leu chirie,acum pe mn nu ma mai intereseaza chiria lor,doar linistea...sa nu mai zic ca nu pot vinde apartamentul,toata lumea fuge din cauza galagiei

    RăspundețiȘtergere
  176. Buna ziua,locuiesc la etajul 4 intr-un bloc4/4,din 1999 asociata de locatari au ocupat uscatorul fara a avea vreun act,fara a plati chirie,prob mele sunt urmatoarele: stau perete in perete cu ei si galagia este crancena,nu imi pot vinde apart din cauza lor pt ca lumea fuge de faptul ca e galagie mereu,cearta,scandal,bataie...scara arata groaznic pt ca de 17 ani urca mii de oameni,scuipa,arunca gume.Ei refuza sa plateasca chirie si refuza sa se mute,ce pot eu face in asemenea situatie?

    RăspundețiȘtergere
  177. Contractul de mandat al presedintelui se declara in Revisal?

    RăspundețiȘtergere
  178. Se poate face contract de munca pentru presedintele unei asociatii de locatari?

    RăspundețiȘtergere
  179. Ritta. As vrea sa stiu care este obligatia femeii de serviciu.Mai exact ,de cate ori trebuie sa mature scarile pe saptamana si de cate ori sa le sple.Apoi geamurile,usa de la intrare etc.Exista vre o norma care explica , clar obligatiile acesteia?Daca da va rog sa mi raspundeti ca sa pot verifica si explica, deoarece la noi se spala,matura odata maxim de doua ori pe luna si atat.dar bani vrea si mai ales nu vrea contract si din pacate sunte destui locatari care accepta.Va multumesc .

    RăspundețiȘtergere
  180. Am nevoie de un raspuns profi la intrebarea "cum este platita femeia de servici". NU-i pot convinge pe unii din membrii asociatiei, ca plata se face conform nr de persoane care locuiesc intr-un apartament. Poate adunarea generala sa hotarasca altfel??

    RăspundețiȘtergere
  181. cristina-elena.as vrea sa stiu daca administratorul poate sa faca voluntariat fara retributie.multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. DA, cu un contract încheiat corespunzător.

      Ștergere

Vă rugam să specificați "Numele" pentru o identificarea mai ușoară a răspunsului.... Mulțumim!

Dacă vă place acest Blog, va rugăm să-l susțineți printr-un click pe anunțul de mai jos. Mulțumim!