27 februarie 2010

Sunteţi de acord cu amendarea stăpânilor care nu curăţă după câini?

 De cinci ori Primăria Capitalei a încercat să impună o serie de măsuri prin care îşi propune să-i civilizeze şi să-i educe pe stăpânii de câini.
În primul rând, autorităţile vor să condiţioneze posibilitatea de a avea un câine într-un apartament de bloc de acordul vecinilor şi al asociaţiei de proprietari. De asemenea, stăpânii vor fi obligaţi să aibă în dotare, când ies cu câinii la plimbare, făraş, mătură şi pungă care vor fi folosite pentru a ridica dejecţiile şi pentru a curăţa locul. Alte măsuri prevedeau obligaţia de a curăţa trotuarul din faţa casei.
Vineri seara, măsurile au picat la votul în Consiliu, pentru a cincea oară.

Dar, o hotărâre de Consiliu din 2005, îi obligă pe stăpânii de câini să strângă mizeria pe care o fac animalele pe stradă. În caz contrar, amenzile încep de la 200 de lei şi pot ajunge la 500 de lei.

O chestiune de educaţie

Fiecare proprietar de animal ar trebui să strângă după el în mod normal, explică medicul veterinar Nicoleta Mihai, care precizează că acest lucru ţine de îngrijirea animalului.

Ea consideră că autorităţile trebuie să recurgă la amenzi pentru că, altfel, oamenii nu vor deveni conştienţi de acest aspect. La fel se întâmplă şi în cazul sterilizării câinilor, foarte mulţi stăpâni refuzând să îşi sterilizeze animalul şi apoi abandonând puii pe stradă, ceea ce nu face decât să ridice numărul de câini comunitari.

„Este o problemă de civilizaţie şi de educaţie, dar care ţine şi de igienă. Oamenii care nu au câini vor să iasă pe stradă într-un oraş curat”, spune medicul veterinar.

Este inestetic

Legea care le permite autorităţilor să dea aceste amenzi există din 2005, dar nu a fost aplicată. Singurul sector unde s-au luat măsuri este cel conduse de liberalul Andrei Chiliman. În sectorul 1, în zonele intens pietonale şi în marile parcuri au fost instalate coşuri speciale pentru a strânge mizeria lăsată de câini, după modelul din străinătate.

Iată ce prevede HCGMB nr. 243/20.10.2005: "Art. 1. Se interzice plimbarea pe domeniul public (alei asfaltate, trotuare) a câinilor de companie, fără ca proprietarul acestora să dispună de materialele necesare pentru curăţirea locului şi evacuarea dejecţiilor fiziologice. Art. 3. Se interzice plimbarea câinilor de companie fără lesă prin parcuri şi grădini, iar cei din categoria câinilor agresivi fără botniţă, unde proprietarul animalului de companie trebuie să păstreze curăţenia. Art. 4 Prin materiale necesare păstrării curăţeniei, în temeiul art.1, se înţelege fie ca proprietarul să aibă asupra sa mătură, făraş şi pungă de unică folosinţă, fie mănuşi şi pungi de unică folosinţă. Art. 5. Nerespectarea prevederilor prezentei hotărâri constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 1 la 5 milioane ROL (100-500 RON)".

Poliţistul are nevoie de flagrant

Poliţiştii comunitari sunt aceia care pot da amenzile stăpânilor de câini ce nu strâng dejecţiile animalelor. Problema este că, pentru a putea da o amendă, poliţistul comunitar trebuie să îi prindă în flagrant pe stăpân şi animal, după cum explică un agent de poliţie, care nu a dorit ca numele să îi fie menţionat.

Adică, dacă vreţi să reclamaţi un vecin, trebuie să ştiţi cam pe la ce oră iese cu câinele la plimbare şi să îl chemaţi pe poliţistul comunitar din cartier. Acesta îl va pândi pe stăpân şi îl va putea amenda doar dacă îl vede că nu strânge după animal. 
Evz.ro

15 februarie 2010

Cat costa intretinerea in apartamentele noi?

Suma lunara platita la intretinere de proprietarii de locuinte situate in ansambluri rezidentiale noi este mult mai mare decat cea scoasa din buzunar de catre proprietarii apartamentelor vechi.
Aceasta poate ajunge si la 1.000 de euro, avand in vedere ca se calculeaza in functie de lifturile suplimentare, camerele video de supraveghere, parcarea subterana sau alte facilitati tehnice oferite de constructor.

Astfel, pe langa cele enumerate mai sus, persoanele care locuiesc in blocuri noi platesc lunar si pentru facilitatile suplimentare, cum ar fi spatiile verzi, locurile de joaca pentru copii, personal de paza, sala de fitness, Spa sau piscina, daca este cazul, scrie - Adevarul.

Nu putine au fost si sunt cazurile in care proprietarii, dupa cateva luni, au decis sa-si vanda apartamentele reclamand efortul financiar urias presupus de acestea.

Costurile de intretinere ale apartamentelor vechi includ numai plata utilitatilor, cheltuieli pentru curatenie si spatii comune, administrator si contabil. In privinta ansamblurilor rezindentiale noi lucrurile stau putin diferit. 
Ziare.com

14 februarie 2010

Repartitoarele de caldura ar putea sa dubleze factura

Repartitoarele ar putea sa mareasca factura la caldura cu 200% in luna ianuarie. Specialistii sustin ca acest lucru s-ar putea intampla pentru ca sistemul de calcul al firmelor de repartitoare este gresit.
O alta problema care poate scumpi facturile celor cu repartitoare de caldura este montarea incorecta a acestora, informeaza Antena 3.

Dispozitivele actioneaza asemeni termometrelor si inregistreaza inclusiv caldura emanata de aragaz sau de teava de apa calda.

Factura la intretinere creste chiar daca va inchideti caloriferele. Orice sursa de caldura din casa, chiar si un televizor, aduce un plus de unitati pe afisajul repartitorului.

Daca apartamentul este plin de electronice si electrocasnice si e bine izolat cu geamuri termopan, locatarul ar putea plati mai mult decat platea inainte de a-si instala repartitoare.

Romanii pot sa renunte la aceste dispozitive, dar numai in anumite conditii. Ei trebuie sa stabileasca acest lucru impreuna cu Asociatia de proprietari.

12 februarie 2010

Facturile la intretinere vor fi mai mari cu 20% in ianuarie

Facturile la intretinere vor fi mai mari cu cel putin 20% in luna ianuarie, comparativ cu luna decembrie a anului trecut, din cauza gerului si a cresterii pretului la gigacalorie.
Radu Opaina, presedintele Federatei Asociatiilor de Proprietari din Romania, a declarat, pentru Mediafax ca valoarea facturilor la intretinere va creste diferit de la judet la judet, in functie de pretul practicat pentru gigacalorie, cele mai mari scumpiri fiind asteptate in judetele Arad, Alba, Vrancea - in municipiul Focsani, Vaslui, Constanta - in Mangalia, Sibiu si Brasov.

Cea mai mica majorare a facturilor la intretinere, de 20 la suta, se asteapta sa fie inregistrata in Bucuresti.

Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat, in 27 ianuarie, proiectul de hotarare prin care municipalitatea subventioneaza marirea pretului la gigacalorie, astfel incat bucurestenii sa plateasca acelasi pret, ca in 2009, la energia termica.

10 februarie 2010

Administratori fără atestat

Mai bine de jumătate din administratorii de bloc care s-au prezentat la examenul final de atestare a statutului de administrator au ieşit trişti din sălile de examinare.
Din 27 de candidaţi care au participat la concurs în luna ianuarie, în sectorul 4, doar 14 au trecut probele şi au dreptul să profeseze în continuare. Atestatul de adiministrator poate fi retras de către autoritatea care l-a eliberat, dacă persoana în cauză a fost condamnată prin hotărâre judecătorească, rămasă definitivă, pentru săvârşirea cu intenţie a unei infracţiuni (calomnie, delapidare etc.).

8 februarie 2010

Certificatul energetic va impulsiona reabilitarea

Producătorii de materiale de construcţii folosite la procesul de reabilitare termică se aşteaptă ca introducerea certificatului energetic să impulsioneze cererile pentru acest program, însă nu îşi mai pun speranţe într-un câştig din această zonă, după experienţa anilor trecuţi, când bugetele alocate pentru reabilitare au fost foarte mici.

„Este posibil ca introducerea certificatului energetic să impulsioneze cererile de reabilitare termică, dar mă tem că la numărul mic de tranzacţii de pe piaţă nu va fi cine ştie ce. Ar trebui să fie un semnal pentru proprietarii de apartamente, dar cum legea nu prevede sancţuni şi nu îi obligă să îşi procure acest document, decât în cazul unei tranzacţii, se va aplica tot româneşte. Certificatul energetic va fi ca şi reabilitarea termică, un plasture pus pe acelaşi picior de lemn. Insuficient care să mişte motoarele“, a declarat pentru capital.ro Claudiu Georgescu, preşedintele Asociaţiei Producătorilor de Materiale de Construcţii din România.

Potrivit acestuia, pentru ca programul de reabilitare să funcţioneze ar trebui reduse sau tăiate subvenţiile către centralele termice şi banii să fie redirecţionaţi către aceast program. El mai spus că ar trebui reduse ajutoarele de încălzire şi creat un fond de garantare pentru cei care nu pot acoperi costul reabilitării.

Lipsa banilor taie orice imbold

„Sunt sceptic în ceea ce priveşte revigorarea pieţei materialelor de construcţii utilizate în procesul de reabilitare termică ca urmare a introducerii acestui document. Lipsa banilor şi experienţa anilor anteriori în ceea ce priveşte nivelul sumelor alocate acestui gen de proiecte ne arată că nu ne putem aştepta la o revigorare a pieţei materialelor de construcţii, la nivelul solicitărilor beneficiarilor acestui proiect şi la nivelul potenţialului şi nevoilor de relansare a activităţii firmelor româneşti care activează în domeniul constructilor“, a explicat Adrian State, directorul general al Den Braven România, producător de spume poliuretanice, produs utilizat în montajul de tâmplărie de uşi şi ferestre.

State consideră că certificatul energetic reprezintă o dovadă de profesionalism, în ceea ce priveşte diagnosticarea corectă, din punct de vedere termic, a situaţiei actuale a locuinţelor şi va duce la o creştere a cererilor de reabilitare termică.

Impactul nu atinge producătorii

„Certificatul energetic va crea o presiune pe cel care doreşte să facă o tranzacţie, fie vânzare sau închiriere, dar nu înseamnă că va avea un impact asupra producătorilor de materiale de construcţii. Acest document este obligatoriu doar în cazul tranzacţiilor şi nu va avea un impact mare asupra creşterii cererilor de reabilitare termică“, este de părere Adriana Iftime, directorul general al Patronatului Societăţilor din Construcţii.

În ceea ce priveşte reabilitarea, aceasta consideră că la noi s-a creat un precedent în 2009, când o serie de primari au subvenţionat costurile ce trebuiau suportate de asociaţiile de proprietari, iar acum oamenii vor reabilitare gratis.

„Vom vedea dacă primarii filantropi vor mai putea susţine în acest an şi pe viitor aceste costuri. Noi suntem printre puţinele state din Europa în care costul este susţinut în proporţie de 50% de către stat, chiar 100% în unele cazuri, în rest statul intervine cu maximum 20%“, a conchis Iftime.

Autorităţile gândesc pozitiv

Ministrul secretar de stat Ioan Andreica a declarat într-un interviu pentru capital.ro că se aşteaptă la o reacţie pozitivă care să influenţeze procesul de reabilitare. „Oamenii vor vedea cât de mult diferă consumul între un bloc reabilitat şi unul normal“, a spus Andreica.

Pentru anul acesta, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului are de reabilitat termic 25.000 de blocuri, toate începute de anul trecut, când din 43.000 începute au fost predate doar 15.000 de blocuri.

Guvernul a decis vineri să amâne pentru săptămâna aceasta discuţia privind introducerea certificatului energetic, care ar urma să intre în vigoare la 1 martie.