12 martie 2011

Cum puteţi rezolva problemele din bloc

Locuiţi la bloc şi aveţi dispute cu administratorul sau cu preşedintele care fac diverse abuzuri?
Vi se pare că sunteţi furaţi la întreţinere sau că nu vi se respectă drepturile? 

✔ Vi se pare că factura de întreţinere e umflată? În acest caz, aveţi dreptul să nu achitaţi suma respectivă şi să faceţi o contestaţie, în scris, către preşedinte. Acesta este obligat să vă justifice suma percepută în termen de şapte zile. Dacă nu vă răspunde, este un abuz în serviciu şi puteţi face plângere la parchetul de pe lângă judecătoria de care aparţineţi.

Restanţele pot fi plătite în tranşe

✔Vreţi să plătiţi numai o parte din întreţinere sau din restanţe şi sunteţi refuzaţi? Modul de plată eşalonat nu este ilegal şi nu vi se poate respinge nici o sumă. Asociaţia de proprietari poate impune doar plata penalizărilor înaintea restanţelor, dar numai în cazul în care acest lucru este stipulat într-o decizie.
✔ Nu se repară părţile comune (terasă, ţevi principale etc.) pe motiv că nu sunt bani? În acest caz, administratorul trebuie să constate defecţiunea şi să raporteze preşedintelui. Lucrarea se supune Comitetului asociaţiei şi se obţine alocarea sumei necesare, de către Adunarea Generală, din fondul de reparaţii.
✔ Fondul de rulment e folosit în alte scopuri? Aceşti bani trebuie utilizaţi exclusiv pentru a se plăti anumite facturi urgente, iar suma se reface apoi imediat. Foarte multe asociaţii utilizează aceşti bani pentru a face diverse reparaţii în bloc, lucru ilegal.
✔ Persoanele din asociaţie nu îşi fac bine treaba? Întocmiţi un tabel cu semnăturile celor decişi să-i îndepărteze pe cei care nu îşi fac bine treaba şi cu acesta convocaţi Adunarea Generală Extraordinară pentru schimbarea preşedintelui sau a întregului comitet executiv.
✔Administratorul sau cenzorul fură din banii asociaţiei sau fac diverse fraude? Pentru acest lucru aveţi nevoie de o dovadă concludentă, dar puteţi cere ajutor la serviciile Asociaţii de Proprietari din cadrul primăriilor şi la instituţiile înfiinţate pentru apărarea drepturilor proprietarilor.
✔ Vi se cer bani pentru întreţinerea liftului, deşi nu îl folosiţi? Pentru lift, se percep bani în vederea întreţinerii sau reparaţiei acestuia şi pentru consumul de energie electrică. Toţi proprietarii sunt obligaţi să contribuie la cheltuielile de întreţinere a liftului, indiferent dacă îl folosesc sau nu, însă numai cei de la etajele superioare trebuie să plătească energia consumată.
✔ Nu aveţi acces la actele asociaţiei? Numai preşedintele şi cenzorul au dreptul să vadă actele administratorului.
✔ Nu aveţi acces la uscătorie? Toată lumea din bloc trebuie să aibă acces la aceasta, iar dacă sunteţi refuzaţi trebuie să reclamaţi în scris preşedintelui. Dacă acest spaţiu nu este folosit deloc, poate fi închiriat de asociaţie, iar banii se depun într-un fond de sume speciale (reparaţii, service etc.)
✔ Adunarea Generală a luat o hotărâre care produce daune proprietarilor? Puteţi ataca în justiţie respectiva hotărâre, în termen de 45 de zile de la adoptare. Sursa: Libertatea.ro

Anunt: Servicii specializate pentru imobile. Administrator-Imobile.net

11 martie 2011

Un administrator oferă 560 de euro recompensă pentru denunţarea vecinilor fumători

Nu se întâmplă în România, asa cum probabil ați bănuit. Un administrator de imobile din nordul Suediei a propus o recompensă de 560 euro pentru locatarii dispuşi să-şi denunţe vecinul surprins fumând într-un imobil unde fumatul este interzis, relatează joi AFP, citat de Agerpres.

"Am hotărât să le ofer o recompensă de 5000 de coroane locatarilor noştri, pentru a ne ajuta să stabilim care sunt persoanele care fumează", a declarat Hans Selling, directorul Mitthem, o societate din oraşul Sundsvall (400 km nord de Stockholm).

"Nu este vorba de niciun fel de delaţiune", a declarat Selling. "După ce primim o informaţie, trebuie să constatăm că persoana în cauza într-adevăr fumează în imobil. Un simplu denunţ anonim nu este suficient pentru a obţine recompensa" , precizează el.

Iniţiativa vizează un complex rezidenţial din Sundsvall cu 121 de apartamente unde fumatul nu este permis "nici în case şi nici pe balcoane". Selling argumentează că, deşi măsura poate stârni controverse, scopul scuză mijloacele.

"Este extrem de grav când oameni care au semnat că vor sta într-un imobil unde nu se fumează îşi permit să-şi aprindă ţigara şi astmaticii care au ales şi ei să locuiască în imobil sunt nevoiţi să se mute", a explicat administratorul suedez.

Doriți un administrator pentru imobilul dumneavoastră, contactați-ne www.administrator-imobile.net

10 martie 2011

Toti locatarii platesc reparatia terasei

Reparatia terasei blocului e de multe ori motiv de disputa intre locatari deoarece in unele cazuri sunt pusi sa plateasca doar cei de la ultimul etaj. Legea insa prevede ca lucrarea trebuie suportata de toti locatarii.
     
'Terasa e un spatiu comun, iar cheltuielile de reparatie sunt repartizate tuturor locatarilor, proportional cu cota parte indiviza', ne-a spus Mihai Mereuta, presedintele Ligii Habitat. Suma ce revine de plata pentru fiecare apartament se hotaraste in Adunarea Generala.

In cazul neachitării, vi se pun penalități

Daca exista locatari care nu vor sa plateasca, li se vor pune penalitati si vor fi chemati in instanta pentru obligarea platii datoriilor.

In cazul in care locuiti la ultimul etaj al unui bloc si izolatia plafonului a inceput sa cedeze, trebuie sa va adresati printr-o cerere scrisa asociatiei de proprietari. Presedintele sau administratorul asociatiei e obligat sa contacteze mai multe firme specializate pentru a alege cea mai buna oferta.

Daca asociatia nu ia masuri pentru reparatia terasei, puteti reclama situatia la serviciul asociatii de proprietari din cadrul primariei de care apartineti. In cazul in care administratorul refuza sa aprobe lucrarea, puteti convoca Adunarea Generala si i se poate desface contractul de munca.

Apelați la o firma specializata pentru execuția lucrării de hidroizolație la terasa blocului. Click aici pentru oferta HIDROIZOLATII PROFESIONALE

7 martie 2011

Cotă-parte indiviză din suprafeţele comune

Asociaţiile de locatari care au în componenţă şi apartamente proprietate personală, şi de stat percep aceleaşi cote de întreţinere tuturor celor din asociaţii. Nu este corect. În plus, nu există nici un contract între proprietar şi asociaţie prin care primul să-i ceară celui de-al doilea să presteze servicii. Aşadar, acest lucru se petrece unilateral şi fără acordul proprietarului. De asemenea, nu se găseşte nici un contract pentru plata energiei electrice. Ce facem în acest caz? Dorian, Botoşani

Răspuns: Asociaţiile de locatari se referă la locatari, adică la chiriaşi. Asociaţiile de proprietari se referă la proprietari, indiferent de statutul acestora, fie că sunt privaţi, fie că sunt de stat. A fi deţinător de apartament într-un bloc înseamnă că fiecare proprietar deţine o cotă-parte indiviză din suprafeţele comune (terasă, subsol, faţadă, instalaţii de apă, de căldură din subsol şi pe verticală etc.) cu drepturile şi, mai ales, cu obligaţiile de rigoare, şi nu după cum ar vrea fiecare. Calitatea relaţiilor dv. cu furnizorii depinde de cea a activităţilor proprii de organizare, de funcţionare şi de administrare a asociaţiei din care faceţi parte.
Am avut de plată la apă aproximativ 100 de milioane de lei vechi într-o perioadă de 7 ani, dar din acest interval, vreo patru ani nu am avut apometru individual. Există vreo lege care spune că nu au voie să te încarce cu mai mult de 10 metri cubi de apă de persoană pe lună? Dacă da, unde ar trebui să mă duc ca să rezolv această problemă? Adrian Samoilă, Târgovişte

Răspuns: Pentru perioada când nu aţi avut apometru individual, administratorul care v-a calculat întreţinerea trebuie să demonstreze cu acte normative că măsurile pe care le-a aplicat în cazul dv. sunt legale cu privire la apa rece.
De asemenea, dv. trebuie să vă calculaţi, pentru aceeaşi perioadă, cât ar fi trebuit să plătiţi în mod normal pentru apa rece înmulţind, pentru fiecare lună, nr. de persoane din apartamentul dv. cu 10 m.c. şi cu preţul pentru un m.c. de la vremea respectivă, pe care îl puteţi afla de la furnizorul de apă rece.
Ar fi bine ca pe aceeaşi adresă către furnizor să solicitaţi acestuia să vă precizeze care era norma de consum/ persoană/lună pe localitate la apa rece în perioada când apartamentele din blocuri erau necontorizate individual. Dacă primiţi răspuns, atunci înlocuiţi în calcul acei 10 m.c. cu ceea ce vă dă furnizorul. Sursa: Libertatea.ro

5 martie 2011

Vara este momentul să zugrăviţi sau să reparaţi terasa blocului.

Vara, facturile la întreținere sunt mai mici, de aceea, acum e momentul să realizați modernizări la bloc. Radu Opaina, preşedintele Federaţiei Asociaţiilor de Proprietari din România, vă spune ce-ar trebui să faceți în această perioadă.

Zugrăviţi scara blocului
Pereţii casei scării blocului sunt scorojiţi? Zugrăveala a căzut? Nu mai staţi pe gânduri şi apucaţi-vă să văruiţi. Vopseaua se usucă mai repede acum decât dacă aţi zugrăvi iarna.

Grijă mare la acoperiş!
Vremea călduroasă permite ca lucrarea să se facă fără grabă. Nu este recomandată cârpeala, pentru că, în final, costurile vor fi mai mari. Apelati la o firma specializata in executia de lucrari de hidroizolatii.

Schimbaţi ţevile de apă
Dacă aţi sesizat probleme la instalaţiile comune de apă, de canalizare sau de căldură, e momentul prielnic să vă apucaţi de treabă.

Alte probleme care pot fi rezolvate în această perioadă
» Încercaţi să recuperaţi restanţele acumulate de rău-platnici la întreţinere;
» Revizuiţi toate contractele pe care asociaţia le are încheiate cu terţi pentru diverse servicii;
» Verificaţi situaţia financiară a asociaţiei;
» Controlaţi activitatea personalului angajat al asociaţiei (administrator, îngrijitor, instalator etc.) şi luaţi măsuri radicale, inclusiv demiterea vinovaţilor, în cazul constatării unor nereguli. Sursa: Libertatea.ro

Anunt: Click aici pentru Servicii specializate pentru imobile.

4 martie 2011

Toti locatarii dau bani pentru reparatiile comune

Reparatiile instalatiilor aflate in proprietate comuna (instalatiile de la subsol, terasa, liftul sau fatada cladirii) se fac cu decizia comitetului executiv, dupa o prealabila verificare. “Daca nu este vorba de o simpla teava sparta, ci de o lucrare mai ampla, cu un cost mai mare, decizia de reparare se ia in adunarea generala”, spune seful Serviciului de Relatii cu Asociatiile de Proprietari de la sectorul 2. 

Conform legii, presedintele de bloc este cel care incheie contractul cu institutiile autorizate sa execute lucrarea, iar administratorul este responsabil cu supravegherea ei. Banii necesari vor proveni ori dintr-un fond de reparatii, ori vor fi inclusi esalonat pe listele de intretinere. Sursa: Libertatea.ro

Servicii specializate pentru administrarea imobilelor: Administrator-Imobile.net

Hidroizolatii terase bloc: Hidroizolatii-Profesionale.blogspot.com