21 martie 2011

Firma de la parterul blocului plăteşte pentru lift

Firma de la parterul blocului trebuie să plătească pentru lift? G P, Galaţi

Răspuns: Firma trebuie să plătească pentru service-ul lunar. E o obligaţie legală această plată şi a reparaţiilor ascensorului, întrucât e în coproprietate. Scutiri se fac la plata utilizării liftului, adică la curentul electric.

Cât la sută trebuie să plătesc pentru părţile comune, dacă am centrală de apartament? M S, Timişoara

Răspuns: În cazul apartamentelor debranşate de la sistemul centralizat de termoficare al blocului, pentru ţevile de termoficare ce traversează aceste apartamente şi care sunt izolate termic proprietarii respectivi nu au vreo obligaţie de plată. Dacă ţevile nu sunt izolate termic, atunci proprietarul în cauză suportă contravaloarea căldurii radiate de acestea în funcţie de suprafaţa echivalentă termic a ţevilor de termoficare verticale care traversează apartamentul. Rămâne ca obligaţie de plată pentru încălzirea centralizată a blocului doar cota-parte indiviză din contravaloarea consumului de pe spaţiile comune (caloriferele de pe casa scării, ţevile de pe casa scării, din subsol etc.).
Această cotă se stabileşte pe plan intern, prin decizia comitetului executiv. De regulă, limita maximă pentru această cotă este de 10% din valoarea facturii la încălzire care se repartizează tuturor proprietarilor, debranşaţi şi nedebranşaţi, proporţional cu cota- parte indiviză, funcţie de suprafaţa utilă a locuinţelor.

Doriți un administrator pentru imobilul dumneavoastră: Firma Administrare Bloc

19 martie 2011

Cine plăteşte dacă v-a fost inundat apartamentul ?

Staţi la ultimul etaj al blocului și vi se infiltrează apa în casă de pe terasă? Vi s-a întâmplat să vă inunde vecinul de deasupra? Puneți-l la plată.

- Atunci când inundația provine de la instalația de apă rece, caldă sau de la cea de căldură trebuie să anunțați imediat administratorul sau responsabilul de scară, ca să închidă apa pe coloană. 4 Contactați apoi un instalator care să execute reparația.
- Dacă remedierea se face pe coloanele verticale, atunci obligația reparării, inclusiv a zonei afectate din interiorul apartamentului, și costurile sunt în sarcina asociației de proprietari, pe cota-parte indiviză (suprafața utilă).

Cel care e de vină plătește pagubele
- Dacă reparația se face pe instalația orizontală din apartament după T-ul de separație de coloana verticală, atunci lucrarea e în sarcina proprietarului. În acest caz, dacă un proprietar îl afectează pe altul are obligația să îi repare acestuia din urmă toate stricăciunile.
- Dacă cel care trebuie să repare nu ia măsuri rapide pentru a rezolva problema atunci proprietarul afectat va acționa pentru prejudicii împotriva vinovatului în instanta de judecată.
- În caz că apartamentul e inundat de la terasă, tot administratorul trebuie anunțat. El trebuie să-i comunice în scris președintelui necesitatea efectuării reparațiilor la terasă și costurile estimative.
- Președintele convoacă ședința de comitet pentru luarea unei decizii în acest sens, inclusiv cu privire la stabilirea unei adunări generale, dacă nu există fond de reparații constituit pentru această situație.
- Toate obligațiile sunt în sarcina asociației, care trebuie să ia rapid măsuri pentru a stopa infiltrațiile de apă și pentru a reface terasa, inclusiv pentru a repara stricăciunile din apartamentele afectate.

Când vă puteți adresa instanței
Dacă nu se iau măsuri, proprietarul sau proprietarii care au suferit daune vor acționa de urgentă în instantă pentru prejudicii împotriva asociației și a persoanelor din asociație care nu-și îndeplinesc atribuțiile și se fac vinovate de neglijență în serviciu.

Doriți sa renovați terasa blocului, va recomandam: Hidroizolatii-Profesionale.Blogspot.com

16 martie 2011

Cumpărătorul isteţ de casă veche

Înainte de a cumpăra o locuinţă, orice cumpărător trebuie să verifice câteva aspecte, pentru a se asigura că nu va scoate mai mulţi bani din buzunar în viitor.

Preţul este unul dintre principalele criterii pe care le au în vedere cei care îşi caută o locuinţă. Însă, zona în care este amplasat imobilul reprezintă un alt criteriu de care e bine să ţinem cont. Elena şi Cristi voiau să îşi cumpere o locuinţă în toamna lui 2008, însă nu îşi permiteau ceva mai scump de 60.000 de euro. Au văzut numeroase locuinţe, iar unul dintre agenţi i-a dus la un bloc de pe o străduţă întunecată, la marginea cartierului Progresul. 

“Din maşina agentului, drumul ni s-a părut scurt şi simplu. Însă, scara blocului arăta jalnic, iar apartamentul, deşi era foarte spaţios, necesita reparaţii capitale. Am plecat pe jos, ca să vedem şi noi zona. Am avut noroc că a trecut un taxi pe acolo, căci şoferul ne-a zis că el ia rar comenzi în zonă”, povesteşte Elena. Nu s-au mai întors în zonă şi au continuat să locuiască în chirie. Acum se gândesc dacă să ia un credit prin “Prima casă”. Oricum, nu vor mai vedea apartamente situate în zone “proaste”, chiar dacă sunt foarte ieftine. 

14 martie 2011

Administratorul poate lucra fără atestat dacă are dosar depus la primărie

De mulţi ani stau într-un bloc şi am participat aici la diferite activităţi sau i-am ajutat pe vecinii mei. Acolo unde a fost nevoie, am intervenit şi am reparat. De ceva vreme, am fost desemnat administrator, dar vreau să ştiu dacă pot ocupa această funcţie, dacă dosarul meu e depus la primărie?

VP Bucuresti
Răspuns: Un administrator poate funcţiona fără atestat, dacă are şcoală în domeniu, numai dacă dosarul pe care l-a depus la primărie pentru obţinerea atestatului aşteaptă soluţionarea. Altfel, nu poate funcţiona ca administrator.

Am o rudă care stă la mine de zece zile şi ar urma să mai stea câteva. Vreau să ştiu dacă trebuie să o declar la administrator şi când trebuie să fac acest lucru.

Luminiţa Dudu, Iaşi
Răspuns: În cazul în care persoana respectivă stă la dumneavoastră peste 15 zile, într-o lună, atunci trebuie declarată la asociaţie.

Doriti un administrator pentru imobilul dumneavoastra, contactati-ne: www.administrator-imobile.net

12 martie 2011

Cum puteţi rezolva problemele din bloc

Locuiţi la bloc şi aveţi dispute cu administratorul sau cu preşedintele care fac diverse abuzuri?
Vi se pare că sunteţi furaţi la întreţinere sau că nu vi se respectă drepturile? 

✔ Vi se pare că factura de întreţinere e umflată? În acest caz, aveţi dreptul să nu achitaţi suma respectivă şi să faceţi o contestaţie, în scris, către preşedinte. Acesta este obligat să vă justifice suma percepută în termen de şapte zile. Dacă nu vă răspunde, este un abuz în serviciu şi puteţi face plângere la parchetul de pe lângă judecătoria de care aparţineţi.

Restanţele pot fi plătite în tranşe

✔Vreţi să plătiţi numai o parte din întreţinere sau din restanţe şi sunteţi refuzaţi? Modul de plată eşalonat nu este ilegal şi nu vi se poate respinge nici o sumă. Asociaţia de proprietari poate impune doar plata penalizărilor înaintea restanţelor, dar numai în cazul în care acest lucru este stipulat într-o decizie.
✔ Nu se repară părţile comune (terasă, ţevi principale etc.) pe motiv că nu sunt bani? În acest caz, administratorul trebuie să constate defecţiunea şi să raporteze preşedintelui. Lucrarea se supune Comitetului asociaţiei şi se obţine alocarea sumei necesare, de către Adunarea Generală, din fondul de reparaţii.
✔ Fondul de rulment e folosit în alte scopuri? Aceşti bani trebuie utilizaţi exclusiv pentru a se plăti anumite facturi urgente, iar suma se reface apoi imediat. Foarte multe asociaţii utilizează aceşti bani pentru a face diverse reparaţii în bloc, lucru ilegal.
✔ Persoanele din asociaţie nu îşi fac bine treaba? Întocmiţi un tabel cu semnăturile celor decişi să-i îndepărteze pe cei care nu îşi fac bine treaba şi cu acesta convocaţi Adunarea Generală Extraordinară pentru schimbarea preşedintelui sau a întregului comitet executiv.
✔Administratorul sau cenzorul fură din banii asociaţiei sau fac diverse fraude? Pentru acest lucru aveţi nevoie de o dovadă concludentă, dar puteţi cere ajutor la serviciile Asociaţii de Proprietari din cadrul primăriilor şi la instituţiile înfiinţate pentru apărarea drepturilor proprietarilor.
✔ Vi se cer bani pentru întreţinerea liftului, deşi nu îl folosiţi? Pentru lift, se percep bani în vederea întreţinerii sau reparaţiei acestuia şi pentru consumul de energie electrică. Toţi proprietarii sunt obligaţi să contribuie la cheltuielile de întreţinere a liftului, indiferent dacă îl folosesc sau nu, însă numai cei de la etajele superioare trebuie să plătească energia consumată.
✔ Nu aveţi acces la actele asociaţiei? Numai preşedintele şi cenzorul au dreptul să vadă actele administratorului.
✔ Nu aveţi acces la uscătorie? Toată lumea din bloc trebuie să aibă acces la aceasta, iar dacă sunteţi refuzaţi trebuie să reclamaţi în scris preşedintelui. Dacă acest spaţiu nu este folosit deloc, poate fi închiriat de asociaţie, iar banii se depun într-un fond de sume speciale (reparaţii, service etc.)
✔ Adunarea Generală a luat o hotărâre care produce daune proprietarilor? Puteţi ataca în justiţie respectiva hotărâre, în termen de 45 de zile de la adoptare. Sursa: Libertatea.ro

Anunt: Servicii specializate pentru imobile. Administrator-Imobile.net

11 martie 2011

Un administrator oferă 560 de euro recompensă pentru denunţarea vecinilor fumători

Nu se întâmplă în România, asa cum probabil ați bănuit. Un administrator de imobile din nordul Suediei a propus o recompensă de 560 euro pentru locatarii dispuşi să-şi denunţe vecinul surprins fumând într-un imobil unde fumatul este interzis, relatează joi AFP, citat de Agerpres.

"Am hotărât să le ofer o recompensă de 5000 de coroane locatarilor noştri, pentru a ne ajuta să stabilim care sunt persoanele care fumează", a declarat Hans Selling, directorul Mitthem, o societate din oraşul Sundsvall (400 km nord de Stockholm).

"Nu este vorba de niciun fel de delaţiune", a declarat Selling. "După ce primim o informaţie, trebuie să constatăm că persoana în cauza într-adevăr fumează în imobil. Un simplu denunţ anonim nu este suficient pentru a obţine recompensa" , precizează el.

Iniţiativa vizează un complex rezidenţial din Sundsvall cu 121 de apartamente unde fumatul nu este permis "nici în case şi nici pe balcoane". Selling argumentează că, deşi măsura poate stârni controverse, scopul scuză mijloacele.

"Este extrem de grav când oameni care au semnat că vor sta într-un imobil unde nu se fumează îşi permit să-şi aprindă ţigara şi astmaticii care au ales şi ei să locuiască în imobil sunt nevoiţi să se mute", a explicat administratorul suedez.

Doriți un administrator pentru imobilul dumneavoastră, contactați-ne www.administrator-imobile.net