Cum poate fi controlat administratorul de bloc pentru a se evita fraudele? Preşedintele verifică facturile pentru utilităţi
Dacă locuiţi la bloc, pentru a evita eventualele fraude ale administratorului, e bine să ştiţi că preşedintele de asociaţie poate preveni aceste neplăceri.
- Preşedintele de bloc trebuie să verifice soldul fiecărei facturi primite de asociaţie de la furnizorii de utilităţi (apă, căldură, gaze etc.). Dacă nu sunt restanţieri cu sume de ordinul miilor sau al zecilor de mii de lei, soldul trebuie să fie “0”, adică asociaţia nu are datorii la furnizori. Dacă există restanţe de plată, administratorul trebuie să dea explicaţii pe bază de documente.
- Tot preşedintele cere administratorului registrul de casă şi reţine într-un dosar soldul înregistrat la data verificării.
- Acesta mai trebuie să verifice soldul asociaţiei de la bancă, din extrasul lunar care se eliberează de către instituţie la cererea reprezentantului asociaţiei.
- Din lista de plată, preşedintele reţine valoarea totală a datoriilor restanţierilor către asociaţie, care trebuie să fie cel mult egală cu suma totală a datoriilor asociaţiei către furnizori.
Aplicând aceste reguli minimale, dar de maximă importanţă, preşedintele va şti mereu care este situaţia în asociaţie, ţinând sub control direct administratorul.
Buna seara,
RăspundețiȘtergereVa rog sa-mi spuneti, in cazul in care in complexul rezidential in care locuiesc nu exista Asociatie de proprietari,dar exista o firma de administrare care este a dezvoltatorului, ce legi trebuie sa fie respectate pentru repartizarea cheltuielilor comune generate de iluminatul public, irigarea spatiului verde,curatenie, firma de paza?
De cine poate fi controlata aceasta firma?... fiindca noi proprietarii daca nu suntem constituiti in asociatie sa inteleg ca nu avem voie sa-i controlam?
La ce organisme de control putem apela in acest caz?
Primul sfat pe care putem sa vi-l dam este sa va adunaţi cat mai multi proprietari şi sa va constituiţi în Asociaţie de Proprietari.
RăspundețiȘtergereIn ansamblul rezidenţial, fiind un spaţiu privat, cheltuielile comune , iluminat, curăţenie, îngrijire spaţiu verde se suporta de toţi proprietarii conform cotelor indivize pe care le deţin.