Pentru administrator, contabil, îngrijitor, instalator, mecanic şi
cenzor din afara asociaţiei, comitetul executiv poate utiliza la
angajare, conform H.G. nr. 1.588/2007 art. 17 alin. 5, oricare din
următoarele forme:
- Convenţia civilă de prestări servicii. În acest caz, obligaţiile fiscale sunt: impozit, cotele pentru şomaj şi pensii pentru angajat. Nu se plătesc şomaj şi pensii în cazul pensionarilor şi lucrărilor ocazionale.
- Contractul individual de muncă, cu normă întreagă sau cu timp parţial. Ca obligaţii fiscale se înscriu aici: impozit, cotele pentru sănătate, şomaj şi pensii pentru angajator şi pentru angajat şi, în plus pentru angajator, cotele pentru accidente, boli profesionale, fondul de concedii. Nu se plăteşte şomaj în cazul pensionarilor. Contractul de muncă se aplică numai atunci când persoana munceşte în fiecare zi lucrătoare, de luni până vineri, în cazul asociaţiilor de proprietari cu volum mare de activitate.
Preşedintele are contract de mandat
Pentru persoanele alese (preşedinte, cenzor, membru de comitet) se utilizează contractul de mandat. Obligaţiile
fiscale sunt impozitul şi cotele (angajat, angajator) pentru sănătate
şi pensii. “Pentru toate taxele şi impozitele se depune online
Declaraţia 112, iar în cazul în care se datorează la stat doar impozitul
de 16 % se depune Declaraţia 100. Dacă prestatorul este P.F.A. (persoană
fizică autorizată), A.F. (asociaţie familială), I.M.M. (microîntreprindere), societăţi comerciale sau alte forme juridice, se
utilizează Contractul de prestări servicii. În acest caz, taxele şi
impozitele nu mai sunt în sarcina asociaţiei de proprietari.
Cum obţii locul de muncă în cadrul asociaţiei
Dacă vrei să devii administrator, trebuie să urmezi cursuri la o
firmă specializată. Odată cursurile terminate, trebuie să mergi la primărie,
unde vei primi un atestat de administrator. Atenţie: există primării
unde se dă examen pentru obţinerea atestatului.
Ma poate ajuta cineva cu un model de cerere de chemare in judecata a unui fost administrator de bloc ,pt nepredarea documentelor si a arhivei ,motivand ca doreste un control finaciar.Propietarii nu doresc acest control pentru ca este contra cost.
RăspundețiȘtergereTrebuie sa apelați la un avocat.
RăspundețiȘtergerenu avem bani de avocat ...suntem as nonprofit
RăspundețiȘtergereAveți de făcut următoarele:
RăspundețiȘtergere1. o plângere la politie împotriva fostului administrator pentru ca refuza sa predea actele.
2. dacă nu se rezolva cu plângerea la politie, îl acționați în judecata, iar cererea de chemare în judecata va fi pentru "obligația de a face"
Eu am găsit pe cineva care redactează astfel de cereri, dar solicita o taxa de 250 lei.
aveti idee daca administratorul de bloc are voie sa opreasca dupa cum vrea el apa?initial APA-CANAL a sistarea apei potabile pentru neplata datoriilor unor locatarii...apoi administratora a dispus sistarea si apei calde motivand faptul ca loctarii nu iau apa de la cisterna...multumesc anticipat
RăspundețiȘtergereAdministratorul nu are dreptul sa oprească apa după cum vrea el.
RăspundețiȘtergere