11 martie 2011

Un administrator oferă 560 de euro recompensă pentru denunţarea vecinilor fumători

Nu se întâmplă în România, asa cum probabil ați bănuit. Un administrator de imobile din nordul Suediei a propus o recompensă de 560 euro pentru locatarii dispuşi să-şi denunţe vecinul surprins fumând într-un imobil unde fumatul este interzis, relatează joi AFP, citat de Agerpres.

"Am hotărât să le ofer o recompensă de 5000 de coroane locatarilor noştri, pentru a ne ajuta să stabilim care sunt persoanele care fumează", a declarat Hans Selling, directorul Mitthem, o societate din oraşul Sundsvall (400 km nord de Stockholm).

"Nu este vorba de niciun fel de delaţiune", a declarat Selling. "După ce primim o informaţie, trebuie să constatăm că persoana în cauza într-adevăr fumează în imobil. Un simplu denunţ anonim nu este suficient pentru a obţine recompensa" , precizează el.

Iniţiativa vizează un complex rezidenţial din Sundsvall cu 121 de apartamente unde fumatul nu este permis "nici în case şi nici pe balcoane". Selling argumentează că, deşi măsura poate stârni controverse, scopul scuză mijloacele.

"Este extrem de grav când oameni care au semnat că vor sta într-un imobil unde nu se fumează îşi permit să-şi aprindă ţigara şi astmaticii care au ales şi ei să locuiască în imobil sunt nevoiţi să se mute", a explicat administratorul suedez.

Doriți un administrator pentru imobilul dumneavoastră, contactați-ne www.administrator-imobile.net

10 martie 2011

Toti locatarii platesc reparatia terasei

Reparatia terasei blocului e de multe ori motiv de disputa intre locatari deoarece in unele cazuri sunt pusi sa plateasca doar cei de la ultimul etaj. Legea insa prevede ca lucrarea trebuie suportata de toti locatarii.
     
'Terasa e un spatiu comun, iar cheltuielile de reparatie sunt repartizate tuturor locatarilor, proportional cu cota parte indiviza', ne-a spus Mihai Mereuta, presedintele Ligii Habitat. Suma ce revine de plata pentru fiecare apartament se hotaraste in Adunarea Generala.

In cazul neachitării, vi se pun penalități

Daca exista locatari care nu vor sa plateasca, li se vor pune penalitati si vor fi chemati in instanta pentru obligarea platii datoriilor.

In cazul in care locuiti la ultimul etaj al unui bloc si izolatia plafonului a inceput sa cedeze, trebuie sa va adresati printr-o cerere scrisa asociatiei de proprietari. Presedintele sau administratorul asociatiei e obligat sa contacteze mai multe firme specializate pentru a alege cea mai buna oferta.

Daca asociatia nu ia masuri pentru reparatia terasei, puteti reclama situatia la serviciul asociatii de proprietari din cadrul primariei de care apartineti. In cazul in care administratorul refuza sa aprobe lucrarea, puteti convoca Adunarea Generala si i se poate desface contractul de munca.

Apelați la o firma specializata pentru execuția lucrării de hidroizolație la terasa blocului. Click aici pentru oferta HIDROIZOLATII PROFESIONALE

7 martie 2011

Cotă-parte indiviză din suprafeţele comune

Asociaţiile de locatari care au în componenţă şi apartamente proprietate personală, şi de stat percep aceleaşi cote de întreţinere tuturor celor din asociaţii. Nu este corect. În plus, nu există nici un contract între proprietar şi asociaţie prin care primul să-i ceară celui de-al doilea să presteze servicii. Aşadar, acest lucru se petrece unilateral şi fără acordul proprietarului. De asemenea, nu se găseşte nici un contract pentru plata energiei electrice. Ce facem în acest caz? Dorian, Botoşani

Răspuns: Asociaţiile de locatari se referă la locatari, adică la chiriaşi. Asociaţiile de proprietari se referă la proprietari, indiferent de statutul acestora, fie că sunt privaţi, fie că sunt de stat. A fi deţinător de apartament într-un bloc înseamnă că fiecare proprietar deţine o cotă-parte indiviză din suprafeţele comune (terasă, subsol, faţadă, instalaţii de apă, de căldură din subsol şi pe verticală etc.) cu drepturile şi, mai ales, cu obligaţiile de rigoare, şi nu după cum ar vrea fiecare. Calitatea relaţiilor dv. cu furnizorii depinde de cea a activităţilor proprii de organizare, de funcţionare şi de administrare a asociaţiei din care faceţi parte.
Am avut de plată la apă aproximativ 100 de milioane de lei vechi într-o perioadă de 7 ani, dar din acest interval, vreo patru ani nu am avut apometru individual. Există vreo lege care spune că nu au voie să te încarce cu mai mult de 10 metri cubi de apă de persoană pe lună? Dacă da, unde ar trebui să mă duc ca să rezolv această problemă? Adrian Samoilă, Târgovişte

Răspuns: Pentru perioada când nu aţi avut apometru individual, administratorul care v-a calculat întreţinerea trebuie să demonstreze cu acte normative că măsurile pe care le-a aplicat în cazul dv. sunt legale cu privire la apa rece.
De asemenea, dv. trebuie să vă calculaţi, pentru aceeaşi perioadă, cât ar fi trebuit să plătiţi în mod normal pentru apa rece înmulţind, pentru fiecare lună, nr. de persoane din apartamentul dv. cu 10 m.c. şi cu preţul pentru un m.c. de la vremea respectivă, pe care îl puteţi afla de la furnizorul de apă rece.
Ar fi bine ca pe aceeaşi adresă către furnizor să solicitaţi acestuia să vă precizeze care era norma de consum/ persoană/lună pe localitate la apa rece în perioada când apartamentele din blocuri erau necontorizate individual. Dacă primiţi răspuns, atunci înlocuiţi în calcul acei 10 m.c. cu ceea ce vă dă furnizorul. Sursa: Libertatea.ro

5 martie 2011

Vara este momentul să zugrăviţi sau să reparaţi terasa blocului.

Vara, facturile la întreținere sunt mai mici, de aceea, acum e momentul să realizați modernizări la bloc. Radu Opaina, preşedintele Federaţiei Asociaţiilor de Proprietari din România, vă spune ce-ar trebui să faceți în această perioadă.

Zugrăviţi scara blocului
Pereţii casei scării blocului sunt scorojiţi? Zugrăveala a căzut? Nu mai staţi pe gânduri şi apucaţi-vă să văruiţi. Vopseaua se usucă mai repede acum decât dacă aţi zugrăvi iarna.

Grijă mare la acoperiş!
Vremea călduroasă permite ca lucrarea să se facă fără grabă. Nu este recomandată cârpeala, pentru că, în final, costurile vor fi mai mari. Apelati la o firma specializata in executia de lucrari de hidroizolatii.

Schimbaţi ţevile de apă
Dacă aţi sesizat probleme la instalaţiile comune de apă, de canalizare sau de căldură, e momentul prielnic să vă apucaţi de treabă.

Alte probleme care pot fi rezolvate în această perioadă
» Încercaţi să recuperaţi restanţele acumulate de rău-platnici la întreţinere;
» Revizuiţi toate contractele pe care asociaţia le are încheiate cu terţi pentru diverse servicii;
» Verificaţi situaţia financiară a asociaţiei;
» Controlaţi activitatea personalului angajat al asociaţiei (administrator, îngrijitor, instalator etc.) şi luaţi măsuri radicale, inclusiv demiterea vinovaţilor, în cazul constatării unor nereguli. Sursa: Libertatea.ro

Anunt: Click aici pentru Servicii specializate pentru imobile.

4 martie 2011

Toti locatarii dau bani pentru reparatiile comune

Reparatiile instalatiilor aflate in proprietate comuna (instalatiile de la subsol, terasa, liftul sau fatada cladirii) se fac cu decizia comitetului executiv, dupa o prealabila verificare. “Daca nu este vorba de o simpla teava sparta, ci de o lucrare mai ampla, cu un cost mai mare, decizia de reparare se ia in adunarea generala”, spune seful Serviciului de Relatii cu Asociatiile de Proprietari de la sectorul 2. 

Conform legii, presedintele de bloc este cel care incheie contractul cu institutiile autorizate sa execute lucrarea, iar administratorul este responsabil cu supravegherea ei. Banii necesari vor proveni ori dintr-un fond de reparatii, ori vor fi inclusi esalonat pe listele de intretinere. Sursa: Libertatea.ro

Servicii specializate pentru administrarea imobilelor: Administrator-Imobile.net

Hidroizolatii terase bloc: Hidroizolatii-Profesionale.blogspot.com

2 martie 2011

Care sunt părţile comune pentru care trebuie să plătiţi întreţinerea?

Faceţi parte dintr-o asociaţie de proprietari? Nu ştiţi care sunt părţile comune pentru care trebuie să plătiţi întreţinerea? Va prezentăm mai jos părţile comune într-un imobil. Sursa: Libertatea.ro

✔instalaţiile de apă rece şi caldă, de încălzire şi canalizare din subsol şi de pe verticală, până la intrarea în apartamente, inclusiv conducta tip “T”, de separaţie. Din această cauză, în momentul debranşării de la instalaţiile blocului nu puteţi fi scutiţi de la plata reparaţiilor acestor conducte, care rămân în continuare şi în proprietatea dv.;
✔ ascensorul şi instalaţia aferentă. Întreţinerea ascensorului e obligatorie, indiferent dacă acesta este utilizat sau nu. Cei care locuiesc la demisol, parter şi la etajul 1 şi care nu folosesc liftul pot fi scutiţi de la plata energiei electrice consumate de ascensor;
✔ faţada blocului, inclusiv faţada balcoanelor;
✔ terasa sau acoperişul;
✔ uscătoria, spălătoria, biroul administraţiei şi alte spaţii comune. Acestea nu pot fi utilizate de către terţe persoane în interes personal decât în condiţiile în care jumătate plus unul dintre proprietari sunt de acord cu închirierea;
✔ structura de rezistenţă, holurile, casa scării, intrarea în bloc etc. Asupra acestora nu are nimeni voie să intervină după bunul plac fără aprobări din partea conducerii asociaţiei şi fără autorizaţii de la primărie, acolo unde este cazul;
✔ terenul blocului, plus cel mult 80 de centimetri de jur-împrejurul clădirii.

 Spaţiile verzi sau parcările amenajate fac parte din domeniul public

Ca deţinători de apartamente, aveţi dreptul să cereţi lămuriri cu privire la calculul întreţinerii
În octombrie m-am debranşat de la sistemul centralizat de încălzire şi mi-am montat centrală de apartament. Am cerut lămuriri asociaţiei cu privire la modul de calculare a întreţinerii, dar nu am primit nici un răspuns. Ce să fac? M.I., Bucureşti

Răspuns: Lista de plată afişată la avizier trebuie să fie conform modelului-cadru, stabilit prin Ordinul M.E.F. nr. 1.969/2007, anexa nr. 2. Astfel, ca proprietar, puteţi afla, transparent şi clar, datele cu privire la modul de calcul al întreţinerii. Dacă situaţia nu se prezintă aşa, înseamnă că administratorul nu aplică în mod corespunzător legea şi trebuie să-l sesizaţi pe preşedintele asociaţiei de proprietari asupra acestui aspect. Preşedintele are obligaţia să dea dispoziţie administratorului, în scopul reglementării rapide a situaţiei existente, în cadrul asociaţiei dvs., altfel amândoi se fac vinovaţi de neglijenţă în serviciu.

Cei cu centrală plătesc reparaţia la schimbarea conductei de apă caldă şi căldură? În baza cărei legi?

I. M., Bucureşti

Răspuns: În conformitate cu art. 44, alin. (1) şi 45, din H.G. nr. 1.588/2007, toţi proprietarii au obligaţia să contribuie, în cotă- parte indiviză, la plata reparaţiilor pentru schimbarea conductelor de apă caldă şi căldură aflate în proprietate comună. A nu se confunda într-un bloc de locuinţe drepturile şi obligaţiile asupra proprietăţii comune, care se pot înstrăina numai la data vânzării apartamentului, cu dreptul de folosinţă a proprietăţii comune.

Anunț: Firma specializata executam lucrări de hidroizolații și termoizolații la terase de bloc. Apasă aici pentru OFERTA

1 martie 2011

Ce lucrări se fac la bloc

Vreţi ca imobilul în care locuiţi să nu devină, în timp, o ruină? 

Locuiţi într-un bloc vechi? Aţi constatat că imobilul a început să se degradeze? Radu Opaina, preşedintele Federaţiei Asociaţiilor de Proprietari din România, vă spune ce să faceţi pentru ca blocul să nu aibă de “suferit”.

După 25 de ani de utilizare, instalaţiile sanitare comune (apă, căldură, canalizare, energie electrică) trebuie înlocuite. Astfel, se elimină pierderile. Se recomandă modificarea instalaţiilor pe orizontală, în scopul individualizării consumurilor la nivel de apartament, astfel încât, în condiţii de neplată din cauza unora, să nu sufere toţi proprietarii.

După 20 de ani, terasa trebuie refăcută total. Nu se recomandă refacerea terasei pe bază de comision acordat de firmă administratorului sau preşedintelui pentru că lucrarea, garantat, nu va ţine următorii 20 de ani. Apelati la o firma specializata in execuția lucrărilor de hidroizolații. Va recomandam firma Izofil Construct SRL tel. 0720.-601.931;

Subsolul trebuie în permanenţă îngrijit şi aerisit. Conductele de apă caldă şi căldură trebuie să fie izolate termic, altfel se produc pierderi pe spaţiile comune.
Trebuie asigurată periodic, cel puţin la şase luni, deratizarea şi igienizarea subsolului şi a spaţiilor comune aferente ghenei de gunoi. În Bucureşti, acest serviciu este făcut gratis de Primăria Capitalei.

Aveţi grijă la mucegai şi igrasie

28 februarie 2011

Locuiţi la ultimul etaj şi vă plouă în casă? Hidroizolaţi acoperişul din fondul de reparaţii


Într-un bloc, conform Legii nr. 230/2007, fondul de reparaţii este obligatoriu. Radu Opaina, preşedintele Federaţiei Asociaţiilor de Proprietari din România, spune că din aceşti bani se reabilitează şi terasa, care la unele imobile constituie o adevărată problemă.

Nu doar proprietarii direct afectaţi pot să observe că terasa are probleme, ci şi administratorul, care are obligaţia să verifice periodic starea proprietăţii comune. În ambele situaţii se anunţă preşedintele asociaţiei.

Adunarea generală îşi dă acordul

Dacă se constată că sunt probleme, se întruneşte urgent comitetul executiv pentru a lua o decizie cu privire la stabilirea fondului de reparaţii necesar pentru terasă şi se convoacă adunarea generală pentru aprobarea sumei şi obţinerea acordului de începere a lucrărilor. Dacă 50%+1 dintre proprietarii prezenţi la adunarea generală nu sunt de acord cu începerea reparaţiilor, atunci lucrarea nu se face, urmând ca toţi cei afectaţi să acţioneze, pentru recuperarea prejudiciilor, împotriva celor care nu îşi respectă obligaţiile legale fireşti într-un bloc. 

Dacă sunt bani la fondul de reparaţii şi proprietarii şi-au dat acordul pentru începerea lucrărilor se declanşează procedura de găsire a unei firme de specialitate serioase şi cu recomandări de la alte asociaţii mulţumite de serviciile ei. Se pot chiar vizita aceste asociaţii. Plata fondului de reparaţii din care se suportă lucrarea se face lunar, prin lista de plată, de către toţi proprietarii, în funcţie de suprafaţa utilă a locuinţelor. Sursa: Libertatea.ro

Anunț: Doriți sa refaceți terasa blocului, apelați cu încredere la o firma specializata sa execute astfel de lucrări. Pentru asociațiile de proprietari plata se poate face și în rate. Click aici pentru firma de hidroizolatii profesionale

27 februarie 2011

Asociaţia de proprietari vă restituie banii dacă reparaţi terasa blocului.

Locuiesc la etajul 10 al unui bloc. Când plouă, apa se scurge în casă. Ne-a distrus pereţii. Administratorul blocului nu vrea să repare terasa, aşa că eu şi soţul meu am hotărât să rezolvăm singuri problema. Constructorul ne-a spus că ne costă în jur de 2.000 de lei. Vreau să ştiu dacă există vreo posibilitate să-mi recuperez aceşti bani.
D C, Iaşi
Răspuns: Orice sumă pe care o plătiți cu titlu de reparare a proprietății comune vi se restituie prin lista de plată într-un termen stabilit de comun acord cu conducerea asociației. Important este ca, pentru lucrarea respectivă, facturile să fie emise pe numele asociației de proprietari. Sursa: Libertatea.ro

Anunt: Scăpați de problema infiltrațiilor de la terasa blocului. Firmă specializată, executăm lucrări de hidroizolații  și termoizolații terase bloc. Contactaţi-ne astăzi, cu noi vremea nu va mai fi o problemă. Click aici pentru: Hidroizolatii profesionale.

25 februarie 2011

Ce cheltuieli se plătesc pentru un apartament nelocuit?

Întrebare: Fiica mea, plecată din ţară de foarte mulţi ani, are un apartament. Nu locuieşte nimeni în el. Nu sunt lămurită într-o privinţă, aşa că aş vrea să ştiu care sunt cheltuielile comune pe care trebuie să le plătească în aceste condiţii. D. A., Hunedoara
Răspuns: Cheltuielile comune ce revin ca obligaţie proprietarului unui apartament nelocuit sunt: reparaţiile, fondul de reparaţii, cheltuielile administrative, inclusiv salarii, cu excepţia îngrijitorului, întreţinerea instalaţiilor comune (interfon, ascensor ş.a.), consumuri/pierderi comune (apă, căldură).

Sunt debranşat şi am centrală. S-a spart ţeava de căldură de la subsol. Sunt obligat să plătesc la asociaţie reparaţia? I. M., Buzău
Răspuns: Toate instalaţiile şi ţevile comune, din afara apartamentelor până la branşamentul blocului, sunt în coproprietatea tuturor locatarilor. De aceea, toate reparaţiile sunt în obligaţia proprietarilor. Debranşaţii pot fi scutiţi numai de la folosinţa instalaţiilor şi a ţevilor comune.

19 februarie 2011

"Ridicarea masinilor este ilegala". Vezi de ce!

Ridicarea masinilor este o operatiune ilegala pe care autoritatile o tolereaza, mai ales ca de aici vin destul bani la bugetele locale.
Pentru a putea ca "saltarea" sa fie legala, autoturismul trebuie sa fie parcat neregulamentar si sa reprezinte un obstacol pentru circulatie, a declarat avocatul Gheorghe Piperea, citat de Realitatea.net

Codul Rutier prevede ca "politia rutiera poate dispune ridicarea si depozitarea in locuri special amenajate a vehiculelor stationate neregulamentar pe partea carosabila si care constituie un obstacol pentru circulatia publica. Ridicarea si depozitarea vehiculelor se realizeaza de catre administratiile publice locale sau de catre administratorului drumului public, dupa caz.

"Prin urmare, ratiunea legii - care trebuie respectata de toate regulamentele adoptate de administratia publica locala in aplicarea acesteia - este ca ridicarea sa reprezinte o masura exceptionala, luata in cazul autovehiculelor parcate intr-o asemenea maniera incat sa constituie un obstacol pentru circulatie", a spus avocatul.

S-au castigat multe procese in instanta

Potrivit lui, firma de avocatura pentru care lucreaza a castigat mai multe procese de acest gen, impotriva Politiei Rutiere, cei din urma fiind obligati de instante sa anuleze contraventiile date si sa ramburseze taxa luata.

"Ori de cate ori te duci cu o astfel de contraventie la instanta, se admite imediat si se dispune restituirea sumei. Numai ca, intre timp, cei care au facut o afacere din aceste parcari ilegale si-au dat seama de pericol", afirma Piperea.

El spune ca firmele care ridica masinile au si gasit o solutie de a evita neplacerile.

"Au facut la nivelul Consiliului Local o hotarare care sa completeze Codul rutier si care sa spuna ca nu mai vine politistul de la rutiera sa te asiste pe tine, firma care ridici masinile parcate ilegal, ci vine politistul de la comunitara si nu se mai emite un proces verbal de contraventie, ci se emite o dispozitie de ridicare, asupra caruia nu mai are rol judecatoria sa se pronunte", a mai spus Piperea.

Cum poti combate autoritatile cu propriile arme

In primul rand, se poate face o plangere contraventionala in care sa se considere ca de fapt dispozitia de ridicare este nimic altceva decat un proces-verbal de contraventie, in care va da in judecata Politia Comunitara si se va cere si restituirea banilor de la Politia Comunitara.

"Sau se poate alege o metoda de atacare in contencios administrativ, in care sa soliciti instantei anularea dispozitiei de ridicare emisa. In fine, se poate inainta o actiune civila, in pretentii, pe care o recomand pentru ca va fi cea mai eficienta, impotriva firmei respective, iar aceasta actiune sa nu fie numai a unei persoane, ci si a celorlate 10.000 de persoane potential a fi afectate", a spus avocatul. Sursa: Ziare.com

17 februarie 2011

Cum suntem furaţi la întreţinere de repartitoare

Sursa articolului:  www.EVZ.ro

Cu voia autorităților, românii care locuiesc în imobile "dotate" cu repartitoare sunt obligaţi să plătească, în această iarnă, facturi cu până la 50% mai mari.

Facturile la întreţinere pentru lunile octombrie şi noiembrie - primele în care caloriferele din apartamentele românilor au fost "dezmorţite" de căldura furnizată de centralele termice - sunt, în mare parte, mai mari cu 50% faţă de cât anunţau autorităţile. Motivul: preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de utilităţi publice (ANRSC), Mircea Matei, le-a permis, printr-un simplu ordin, firmelor care au contorizat imobilele să stabilească cotele procentuale care trebuie achitate de locatari pentru consumul comun de căldură.

"Beneficiază de ceva căldură, deci trebuie să plătească"


"Nu se poate aşa ceva! Cum să laşi firma de repartitoare să decidă cât trebuie plătit pentru părţile comune? 50% e prea mult!", se plânge M-R B, una dintre locatarele blocului de pe Calea Moşilor, din Capitală, care, graţie acestei noi obligaţii, a achitat, pentru octombrie, o factură cu 50% mai mare faţă de luna anterioară. 

"Chiar dacă într-un apartament sunt închise toate repartitoarele, în locuinţă sunt aproape 14-15 grade Celsius. Deci, beneficiază de ceva căldură, aşa că trebuie să plătească", a venit însă replica şefului ANRSC, în opinia căruia locatarii trebuie să achite cheltuielile comune la adevărata lor valoare.

Concluzia vine însă de la pre şedintele Federaţiei Asociaţiilor de Proprietari din România, Radu Opaina: "Cei care nu au repartitoare plătesc mai puţin (maximum 12% cotă comună). E un jaf la drumul mare, o afacere pentru firmele de contorizare".

LOCATARI NEMULŢUMIŢI

"Am ţinut caloriferele închise şi plătesc căldura"


"Am văzut că am de plătit căldura pentru octombrie, deşi am ţinut robinetele închise tocmai ca să fac economie. Iar de la ţevile comune nu ştiu cum am putut să mă încălzesc. Au fost mai mult reci în octombrie. E revoltător, mai ales că nu ne-a avertizat nimeni că vom fi buni de plată", explică, revoltată, E. A., o pensionară care locuieşte de ani buni în blocul de pe Calea Moşilor, din Capitală.

Ieri, în apartamentul acesteia, era cald doar caloriferul din dormitor - singurul care a fost încălzit de când mercurul termometrelor a coborât sub zero grade Celsius.

"Ce facem? Plătim dublu faţă de cât consumăm?"

Alt apartament, acelaşi bloc, aceeaşi poveste. R-M B. a plătit nu mai puţin de 111 lei pentru cheltuielile comune, între care şi încălzirea, în octombrie - dublu faţă de cei 52 de lei achitaţi în aprilie anul acesta, ultima lună a sezonului rece 2009-2010, în care a fost furnizată căldură.

16 februarie 2011

Convenţie civilă pentru angajatii Asociatiei de Proprietari!

- Administratorul, contabilul, îngrijitorul, instalatorul, mecanicul şi cenzorul din afara asociaţiei se pot angaja prin convenţie civilă de prestări servicii. În acest caz, asociaţia are ca obligaţii fiscale: impozitul, cotele pentru şomaj şi pensii pentru angajat. Nu se plătesc şomaj şi pensii în cazul pensionarilor şi al lucrărilor ocazionale. Contractul individual de muncă cu normă întreagă sau parţială e o altă variantă de angajare pentru administrator, contabil, instalator etc. În acest caz, obligaţiile fiscale sunt: impozitul, cotele pentru sănătate, şomaj şi pensii pentru angajat. Pentru angajator, există şi cotele pentru (ITM), accidente, boli profesionale, fondul de concedii şi creanţe salariale. Nu se plăteşte şomaj în cazul pensionarilor. Cea mai avantajoasă formă pentru asociaţie (plăteşte cu 30% mai puţine taxe) şi pentru persoană (aceleaşi drepturi pentru pensie şi şomaj ca în cazul unui contract de muncă) e convenţia civilă. Pentru toate taxele şi impozitele se completează Declaraţia unică 112, care se depune la Administraţia Financiară până la 1 iulie, după care se poate transmite online.

- Preşedintele, cenzorul, membrul de comitet se pot angaja prin contract de mandat. Obligaţiile fiscale sunt aceleaşi ca în cazul contractelor de muncă. Anul acesta, pentru contractele de mandat au crescut cheltuielile asociaţiei cu salariile cu 50%!

- Dacă prestatorul este persoană fizică autorizată, asociaţie familială, microîntreprindere, societate comercială sau altă formă juridică, există contractul de prestări servicii. Valoarea brută e mai mare, dar taxele nu mai sunt în sarcina asociaţiei.

12 februarie 2011

Cum se face montarea unei antene de telefonie pe bloc.

Aflaţi de ce aprobări este nevoie pentru montarea unei antene pe bloc

O firmă de telefonie a pus o antenă pe bloc. Are nevoie de acordul tuturor locatarilor? Pavel Birta, Bucureşti

Răspuns: Pentru montarea unei antene pe bloc, se impune avizul comitetului executiv în baza acordului a 50% + 1 din numărul proprietarilor şi obligatoriu acordul proprietarilor de la ultimul nivel din vecinătatea spaţiului respectiv.

Sunt pensionat pe caz de boală. Pot ocupa funcţia de administrator de bloc până la împlinirea vârstei de 65 de ani? Alexandru Rada, Bucureşti

Răspuns: În situaţia dumneavoastră, soluţia depinde de condiţiile scrise în decizia de pensionare cu privire la dreptul la muncă şi dacă aveţi acest drept, mai mult ca sigur este limitat de condiţiile pe care le impune angajatorul, adică asociaţia de proprietari.

Sursa: Libertatea.ro

9 februarie 2011

Reabilitarea fara autorizatie a apartamentului, amendata cu pana la 100.000 de lei

Proprietarii care isi reabiliteaza singuri apartamentele risca amenzi de pana la 100.000 de lei si pot fi obligati sa scoata anveloparea de pe pereti pentru a aduce fatada blocului la starea initiala. Primaria Sectorului 6 atrage atentia ca pentru astfel de lucrari de izolare termica e nevoie de autorizatie de construire.
Reabilitarea termica a imobilelor cu destinatie de locuit se executa conform prevederilor Legii 50/1991, republicata, pe intreaga constructie, dar numai dupa obtinerea autorizatiei de construire, potrivit unui comunicat al Primariei Sectorului 6.

"Primaria Sectorului 6 s-a confruntat, in ultima perioada, cu foarte multe sesizari din partea asociatiilor de proprietari/locatari in sensul ca anumite persoane - proprietari de apartamente - executa lucrari de reabilitare termica individual, fapt ce incalca prevederile legale", se arata in comunicat.

Primaria cere astfel asociatiilor de proprietari/locatari sa ia masuri pentru oprirea executarii unor astfel de lucrari individuale. In cazul in care masurile nu sunt respectate, autoritatea locala, prin serviciile abilitate, va inainta o cerere si un proces-verbal constatator si sanctionator catre instantele de judecata, prin care proprietarii sa fie obligati sa treaca la dezafectarea lucrarilor neautorizate.

"In caz de neconformare, proprietarii de apartamente care executa lucrari individuale neautorizate risca sa fie sanctionati cu amenda contraventionala de la 1.000 lei la 100.000 lei, plus obligativitatea dezafectarii anveloparii si aducerea fatadei la starea initiala", se mai arata in comunicatul primariei. sursa: Ziare.com

6 februarie 2011

Cum reusesti sa iti lasi problemele profesionale la birou

Este foarte usor sa te lasi "epuizat" de munca ta si sa ajungi un individ plictisitor, care nu stie sa vorbeasca altceva decat despre cariera sa, problemele de la serviciu, realizarile si anxietatile profesionale, daca nu reusesti sa echilibrezi intr-un fel viata din interiorul jobului cu cea sociala. In absenta unui confident pentru cariera ta, te confrunti cu situatia in care transformi orice persoana care se apropie de tine in "victima" a nemultumirilor care te macina zilnic, iar asta nu face decat sa iti afecteze si mai puternic viata sociala, deja acaparata de cea profesionala, potrivit Harvard Business Review.
Iata cateva idei care ti-ar putea fi de folos, daca esti constient ca ai nevoie de ajutor pentru a-ti aduce echilibrul in viata de zi cu zi.

Conștientizează motivul si timpul petrecut peste program la job


Fii sincer cu tine si da-ti seama care este motivul real pentru care muncesti atat.

Gandeste-te daca ai nevoie de ore suplimentare pentru a-ti indeplini sarcinile si obiectivele sau daca ai alte motive pentru care stai pana tarziu la job.

Unii oameni fac asta pentru a-i impresiona pe sefii si colegii lor, iar altii pentru ca pur si simplu nu sunt capabili sa isi manageriez timpul asa cum trebuie.

Constientizeaza in care categorie te regasesti si cum poti rezolva problema ta, te sfatuiesc expertii.

Organizeaza-ti energiile, nu timpul

Daca ai obiceiul sa stai zilnic peste program si simti ca oboseala incepe sa te acapareze, impune-ti o zi din saptamana in care sa pleci la ora stabilita initial, orice s-ar intampla.

Asta te-ar putea ajuta sa iti recuperezi fortat energiile, fie printr-un somn cu cateva ore mai lung sau o seara relaxanta cu prietenii.

Scapa de "hotii de timp"

"Hotii de timp" sunt toti acei factori care te fac sa te indepartezi de sarcinile importante, fie ca e vorba de oamenii care iti ceri diferite lucruri la prima ora dimineata, fie ca e vorba de sedinte, mici sarcini sau chiar obiceiurile tale neproductive.

Identifica elementele care iti fura din timp si alcatuieste-ti un plan, astfel incat acestea sa nu te mai influenteze in ziua de munca.

Gaseste-ti o persoana apropiata, la job


In loc sa iti impovarezi partenerul de viata cu problemele de la munca, gaseste-ti un coleg de incredere cu care sa poti discuta tot ce te macina, te sfatuiesc expertii.

Invata sa respecti timpul liber
Protejeaza toate momentele pe care le petreci in afara biroului cat de mult poti.

Trebuie sa fii capabil sa lasi toate problemele la serviciu, daca vrei ca ele sa nu iti afecteze sanatatea fizica si intelectuala, dar si pe cea a prietenilor si familiei tale.

Adu-ti aminte care sunt activitatile tale preferate, fie ca e vorba de sport, jocuri, plimbari sau un anumit restaurant si gaseste un moment si pentru ele, macar in week-end.

Persoana ta nu este definita prin jobul pe care il ai

Oricat de mult ti-ai iubi slujba, este o greseala foarte mare sa te identifici cu ea, sunt de parere specialistii in HR.

Gandeste-te bine care este scopul tau in viata si formuleaza-ti propria definitie a succesului, iar asta ar trebui sa te ajute in momentele in care munca pare sa devina mai dificila si presiunea insuportabila.
Sursa: Bloombiz

2 februarie 2011

Administratorul a fugit cu banii?

Oamenii-cheie într- un bloc sunt preşedintele şi administratorul. Preşedintele poate fi schimbat numai de adunarea generală, care poate fi convocată în sedinţă extraordinară de comitet sau de cel puţin 20% din membrii asociaţiei.

Dacă preşedintele e suspectat de lucruri foarte grave, el poate fi suspendat din funcţie prin decizia comitetului executiv, care are obligaţia să convoace de urgenţă adunarea generală extraordinară. Apoi, se alege alt preşedinte.
Administratorul poate fi demis numai de comitetul executiv. El poate fi eliberat din funcţie dacă e dezinteresat de problemele blocului sau dacă administrează fraudulos banii. Preşedintele poate să-l oblige pe administrator să-şi îndeplinească îndatoririle. Dacă acesta din urmă nu face ce i se cere, trebuie schimbat din funcţie şi este obligat să predea gestiunea. Refuzul constituie un act de fraudă şi preşedintele poate să depună împotriva lui plângere penală către Parchetul de pe lângă judecătoria din sector sau din localitate.

Iată ce este bine să știți
Adunarea generală este formată din proprietari, care sunt membrii asociației. Adunarea ia decizii cu votul a jumătate plus unu din numărul celor prezenți. Comitetul executiv e format din proprietari aleși din rândul membrilor asociației, dintre care face parte şi președintele. Deciziile se iau cu acordul a jumătate plus unu dintre membri. Sursa: Libertatea.ro

Vrei un administrator profesionist pentru blocul tău? Apelați la noi: www.administrator-imobile.net