22 mai 2011

Scara de bloc, zugrăvită tip "papagal" din etaj în etaj

Locatarii au idei năstrușnice, mai ales când vine vorba despre părţile comune ale imobilului Zugrăvirea unei scări de bloc poate fi, de cele mai multe ori, un obiectiv greu de atins. Sursa: Adevarul.ro

Locatarii au idei năstruşnice, mai ales când vine vorba despre părţile comune ale imobilului
Zugrăvirea unei scări de bloc poate fi, de cele mai multe ori, un obiectiv greu de atins. Şi asta pentru că proprietarii scot cu greu bani din buzunar. Şi atunci când o fac, preferă să îşi coloreze singuri "perimetrul" din jurul apartamentului. Administratorii se plâng că din acest motiv multe scări de bloc au devenit adevărate caricaturi.
"Pe oameni nu îi interesează cum arată scara pe care locuiesc, chiar dacă aceasta se află în proprietate comună. Ei fug de răspundere şi preferă să nu se implice.
Altfel cum se explică faptul că la şedinţele de bloc vin numai câteva persoane", ne-a declarat C. B., administratorul unui bloc din sectorul 5 al Capitalei, aflat în apropierea Parcului Sebastian. Femeia ne-a spus că a strâns cu greu 3.000 de lei pentru a renova şi moderniza numai parterul. "Am montat uşi din PVC, am pus gresie, am schimbat geamurile sparte şi am zugrăvit pereţii scării.
Numai mâna de lucru a costat asociația în jur de 1.500 de lei. Dacă am fi angajat o firmă specializată, care să ne renoveze toate cele opt etaje, ne-ar fi costat peste 15.000 de lei.
Aşa că am hotărât să zugrăvim numai parterul, iar pe nivel şi-a făcut fiecare locatar cum a vrut. Să vedeţi ce caricatură a ieşit. Fiecare etaj are altă culoare pe pereţi. Unul este vopsit în roz, altul, în vernil, în timp ce un altul are forme geometrice şi picăţele albastre. Nimeni nu s-a atins însă de geamurile sparte", a adăugat administratorul. 

O lucrare profesională durează două săptămăni
Pentru zugrăvirea sau modernizarea casei scării de bloc,

21 mai 2011

Viaţa la bloc: chin sau binefacere

Traiul în cartierele-dormitor uniformizează şi depersonalizează. Ce a făcut blocul din om? Soluţia pentru adăpostirea unui mare număr de oameni s-a transformat pentru mulţi într-o povară.
Fondul de rulment, codul de interfon, programul de linişte, ziua de bătut covoare, şedinţa lunară a asociaţiei de locatari sau proprietari, vecina pensionară care trage cu ochiul pe vizor.

Toate fac parte din cotidianul locatarului la bloc. Viaţa la comun care îl poziţionează pe român atât de aproape şi, în acelaşi timp, atât de departe de vecinul său începe de dimineaţă în zgomotul maşinii de gunoi, care a înlocuit cântatul cocoşilor din mahalaua de altădată.

Arhitecţii susţin că blocurile de locuinţe au devenit o soluţie peste tot în Europa, ca urmare a industrializării puternice, a migraţiei de la sat la oraş, a perioadei „baby boom”.

O soluţie pentru adăpostirea unui număr foarte mare de oameni. Apelân­­du-se la această variantă, extinderea oraşelor s-a realizat pe verticală, pe suprafeţe suprapuse, şi au fost salvate arii naturale importante care ar fi fost ameninţate dacă s-ar fi construit pe orizontală.

Dar, în acelaşi timp, uriaşele dormitoare comune în care s-au mutat i-au depersonalizat şi uniformizat pe oameni. În România, acest lucru s-a întâmplat mai ales din cauza renunţării la „faţa umană” a urbanismului funcţionalist şi din cauza înghesuirii blocurilor pe spaţii care ar fi fost destinate iniţial spaţiilor verzi sau locurilor de joacă.

18 mai 2011

Reabilitarea termică se face doar cu acordul a 90% din proprietari

În contextul în care se anunţă mărirea preţului gigacaloriei, e bine ca blocurile să fie izolate termic. Asta înseamnă mai puţină căldură consumată şi, deci, mai puţini bani cheltuiţi la întreţinere.
Care sunt cele trei metode prin care vă puteţi izola blocul:

1. Cu banii asociaţiei de proprietari, pe bază de contract cu o firmă specializată care poate accepta plata în rate. Este cea mai sigură şi mai ieftină variantă, proprietarii plătind în final circa 1.500 de euro/apartament. 

2. Prin credit bancar. Conform O.U.G. nr. 69/2011, ţinân-du- se cont de următoarele aspecte: 4 Este obligatoriu acordul a 90% din proprietari.
- Creditul se acordă pentru maximum 90% din suma necesară. Asociaţia trebuie să aibă minimum 10% din valoarea lucrării, adică 10.000 de euro.
- Perioada maximă de rambursare e de 5 ani. Rata lunară în acest caz este de aproximativ 200 de lei/apartament, timp de 5 ani.
- Asociaţia suportă costurile cu expertiza tehnică, auditul energetic, documentaţia de autorizare, proiectul tehnic şi certificatele energetice (înainte şi după lucrare). Costurile pot fi de cel puţin 3.000 de euro.
- Asociaţia de proprietari trebuie să fie legal constituită şi să nu aibă datorii.
- Statul român subvenţionează dobânda, dar alte costuri ale creditului neprevăzute de lege, precum şi penalităţile băncii la neplata ratelor se suportă de asociaţie. 

3. Prin finanţare din partea autorităţii publice locale, la solicitarea asociaţiei, conform O.U.G. nr. 69/2010, art. 10:
- În valoare de maximum 30% din suma prevăzută în devizul general, inclusiv pentru cota ce revine asociaţiei de proprietari şi pentru elaborarea documentaţiei, în condiţiile stabilite de consiliul local. Atenţie: în acest caz, asociaţia nu poate controla lucrarea şi nu are acces la toate documentele (deviz).

Sursa:  Libertatea.ro

Firma specializata in lucrari de hidroizolatii si termoizoltii: Hidroizolatii-Profesionale

15 mai 2011

Preşedintele asociaţiei de proprietari

Problemele din bloc sunt cauzate, de multe ori, de incompetența sau de abuzurile celor mandatați de proprietari să gestioneze bunurile comune şi mai ales banii de întreținere. Cum schimbați conducerea asociației de proprietari.

Întrucât în prezent nu există o autoritate specială pe care proprietarii să o angajeze şi să stea liniştiţi că de problemele lor se ocupă cineva specializat, singurele soluţii pentru încurcăturile apărute în anumite situaţii sunt:

1. Schimbarea prin vot. Numai prin votul majorității proprietarilor prezenți (50%+1) la o adunare generală se poate schimba președintele, cât si membrii comitetului executiv ori cenzorii aleşi. Dacă preşedintele ţine cu dinții de putere, adunarea generală extraordinară va fi convocată şi ţinută de proprietari într-un număr de cel puțin 20% din totalul membrilor asociației.

2. Prin decizia comitetului executiv se pot schimba administratorul, îngrijitorul, instalatorul, fochistul ş.a. Tot prin decizia comitetului executiv se poate suspenda preşedintele, dacă acesta a făcut abuzuri sau dă dovadă de dezinteres total faţă de atribuţiile pe care le are în asociaţie. Atunci când aveţi probleme care nu se rezolvă, este obligatorie schimbarea, altfel riscul e foarte mare şi cu cât timpul trece, cu atât costurile cresc, iar confortul la bloc scade.

12 mai 2011

Chiriaşii pot participa la şedinţele asociaţiei

În primul rând, trebuie să ştiţi că un chiriaş nu poate fi membru al asociaţiei de proprietari.
Faţă de asociaţia de proprietari, chiriaşul nu are nici un drept. Doar proprietarul are drepturi şi poate mandata chiriaşul, în numele său, să participe la adunarea generală, dar numai cu drept de vot, iar acesta poate decide numai aşa cum a stabilit proprietarul prin împuternicire.
Drepturile şi obligaţiile chiriaşului sunt faţă de proprietarul apartamentului/ spaţiului şi sunt stabilite în contractul de închiriere care a fost încheiat.
Obligaţiile chiriaşului faţă de asociaţia de proprietari sunt cele stabilite de comun acord cu proprietarul prin contract şi se referă strict la plata întreţinerii, inclusiv cota pentru reparaţiile comune ale blocului.

Nu plăteşte restanţele
Dacă proprietarul deţine cu chirie un loc de parcare în faţa blocului, acesta îl poate da spre folosinţă chiriaşului pe durata contractului.
Dacă apartamentul închiriat are restanţe la întreţinere, obligaţiile şi răspunderea legală faţă de asociaţia de proprietari sunt ale proprietarului. Orice acţiune se va face împotriva proprietarului. Acesta, la rândul său, în condiţiile contractului, îşi va rezolva sau nu problema cu chiriaşul.
Reparaţiile din interiorul apartamentului sunt în sarcina chiriaşului, numai dacă au fost convenite cu proprietarul prin contractul de închiriere.
Dacă vecinii chiriaşului fac gălăgie sau nu respectă orele de linişte, acesta are tot dreptul să apeleze la poliţia de proximitate.

10 mai 2011

Ce platiti la bloc cand lipsiti de acasa?

Este sezonul concediilor si multe persoane pleaca de acasa pentru perioade mai lungi de timp, lucru care inseamna si o diminuare a cheltuielilor de intretinere. Pentru a nu fi pacaliti de administratorii prea zelosi sau care nu cunosc legea, Libertatea va spune care sunt platile pe care trebuie sa le faceti cand lipsiti de acasa mai mult timp si de ce anume sunteti scutiti.

Daca plecati de acasa doar pentru cateva zile, nu puteti fi scutiti de la plata utilitatilor pe care le consumati. Lucrurile se schimba insa atunci cand lipsiti mai mult de o luna din apartament si acesta ramane nelocuit. In acest caz, se considera ca temporar nu mai locuiti acolo si astfel puteti fi scutiti de la plata unor utilitati cum ar fi apa, gazele, gunoiul, salariul femeii de serviciu. 'Cheltuielile pe numar de persoane, adica ce nu consumam, nu se achita cand nu suntem acasa. In schimb se platesc reparatiile si service-ul liftului, lucrarile de reparatii la terasa, la interfon, la conductele comune, cheltuielile administrative - in afara salariului femeii de serviciu si orice consumuri pe parti comune', ne-a declarat Mihai Mereuta, presedintele Ligii Asociatiilor de Proprietari Habitat. Aceste obligatii legale de plata se numesc cota-parte indiviza care se calculeaza in functie de suprafata utila a casei, nu pe numar de persoane, si deriva din folosirea proprietatii comune din bloc.

Inainte de a pleca de acasa cel putin o luna, trebuie sa faceti o cerere scrisa catre administratia blocului prin care sa notificati acest lucru si sa mentionati perioada in care apartamentul va fi liber. In baza acesteia, veti fi scutiti de la plata intretinerii. Ramane insa sa achitati cheltuielile comune (pe cota-parte indiviza). In cazul in care apartamentul a fost nelocuit mai mult de o luna si, in ciuda faptului ca ati anuntat administratia in timp util despre aceasta, totusi sunteti trecuti la intretinere, acest lucru contravine legilor in vigoare si reprezinta un abuz din partea administratorului care poate fi reclamat la primarie.
Care sunt cheltuielile comune
- cheltuieli de reparatii, service (lift, centrala de bloc, interfon etc.) sau diverse investitii ale asociatiei;
- cheltuieli administrative si gospodaresti (detergent, mopuri, galeti, becuri etc.);
- salariile sau indemnizatiile administratorului, casierului, instalatorului sau mecanicului, presedintelui, cenzorului sau portarului, fara a fi inclus si venitul femeii de serviciu;
- consumurile sau pierderile din spatiile comune;
- antena colectiva (dupa caz). Sursa: Libertatea.ro

Servicii de administrare imobile: www.administrator-imobile.net